Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobber som konsulent. Mastergrad.

Anonymkode: 87ca7...f87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mange fordommer!

Kjenner en som knapt fikk godkjent ungdomsskolen, gikk ikke videregående, surrer rundt i noen år, fikk antabus pga alkoholproblemer.

Plutselig fikk han en kjæreste, fast bosted, tok opp fag på videregående. Han studerer til lege idag, han kom inn med et av de beste karakterene det årskullet.

Jeg har heller ikke knapt videregående, jobbet som styrer, daglig ledere og tar nå min andre utdannelse innen drømmeyrket. med hardt arbeid så kommer man langt!

Men klart, hadde jeg vært litt flinkere så hadde jeg kommet inn på arkitektur i Stockholm - men er så dårlig i mattematikk. (utdannelsen i Sverige er ikke kunstfag rettet, men under samme tak som ingeniører)

Skrevet
25 minutter siden, Skorstein skrev:

Hva tok du master i? trodde man måtte ha toppkarakterer for å komme inn på noe som helst i dag.  :-P

Det kan jeg ikke si, men som en annen sa så trenger man B, i noen tilfeller C fra bacheloren for å komme inn på masterstudiet. Jeg studerte også i et annet land :) Her i Norge har jeg inntrykk av at det er flere studier hvor "alle" kan komme inn, men da er det gjerne ikke i de største byene.  

Anonymkode: 67668...86b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...