Melodiana Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 Det er to barn i familien av samme kjønn. I det siste er det et stor problem: det minste barnet på akkurat 2 år vil ikke bruke BeSafe Izi Sleep bilsetet sitt. Det er kamp om å bruke den stolen som eldre søsken har. Vi vurderer å kjøpe to like stoler. Har sett på de som er i klasse 9-36. Recaro Young Sport er en av dem. På youtube.com finner jeg bare video av mindre barn i det setet. Passer det virkelig til en skoleelev? Er det noen som kan tipse om en type barnesete der en 4-åring (116cm og 18kg) og en to-åring (86cm og 13 kg) sitter trygt og behagelig?
Sushi Skrevet 22. januar 2017 #2 Skrevet 22. januar 2017 Begge bør ha bakovervendte seter, for den yngste bør det ikke være tvil engang. Ser ikke helt hvorfor 2-åringen skal få bestemme hvilken stol han skal ha, hvis dere allerede har et sete som passer bra. Men hvis han uansett skal ha nytt sete så velg et bakovervendt som går til 25 kg. Vi har hatt Britax max way til begge ungene fra de var under året. Eldste er 5,5 og har nylig fått beltestol. Lillebror på 2 sitter selvsagt fortsatt i sitt bakovervendte sete. Max way passer veldig lenge og er lett å justere, min eldste er lang for alderen. Setet tar også relativt lite plass i bilen og kan stå i midten bak. Det går til 25 kg.
Melodiana Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2017 Takk for svar. Jeg har en til BeSafe Combi Izi Sleep som eldste har byttet fra for ikke så lenge siden. De stolene er jo til 18 kg. Om jeg skal kjøpe bilsete i gruppe 9-25 skal det være behov for nye setter om et til 2 år, tenker jeg. Noen som har kjøpt barnesette fra utlandet?
Sushi Skrevet 22. januar 2017 #4 Skrevet 22. januar 2017 2-åringen din kan jo ha et 9-25-sete i 3-4 år til, så det er absolutt ingen dum investering. En 2-åring bør absolutt ikke sitte forovervendt. Ville kjøpt et Britax max way (eller tilsvarende) til 4-åringen og latt 2-åringen sitte i besafe-setet sitt enn så lenge. Så kan du flytte minsten over i max way-en om et år eller to, når eldste får beltestol.
Vera Vinge Skrevet 23. januar 2017 #5 Skrevet 23. januar 2017 Jeg kjenner godt til at småsøsken absolutt vil ha det samme som eldre søsken, selv om vi ikke har hatt det problemet med bilseter. Men, jeg hadde virkelig aldri kjøpt nytt sete fordi en 2-åring nektet å sitte i det. Når mitt yngste barn vil ha det samme som storebroren, snakker vi heller om at han skal få arve når storebror vokser ut av ting, enn å kjøpe nye ting hele tiden (de er snart 3 og 5). Det er jo ikke min sak om dere velger å gjøre det, men jeg håper dere tenker bakovervendt, hvertfall. Jeg vet om flere som har kapitulert og snudd yngstebarnet tidlig fordi det har skreket seg til å sitte samme vei som eldre søsken, og det forstår jeg meg ikke på. Vi har for øvrig hatt Brio zento og jeg tror Britax max way og vært fornøyd med det. Begge kan brukes lenge.
Ny Bruker Skrevet 23. januar 2017 #6 Skrevet 23. januar 2017 Når er de to stolene du bruker nå kjøpt? Hva er vektgrensa på dem? Altså, hvot lenge kan du i teorien bruke dem?
Arth88 Skrevet 23. januar 2017 #7 Skrevet 23. januar 2017 Britax Two way er gode stoler som er relativt billige, og som er ekstremt enkle å montere. De har en vektgrense på 25 kg, så 4-åringen kan i allefall sitte bakovervendt i 1-2 år til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå