K@tt Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 Noen ganger er jeg helt utslått når helga kommer, jeg får angstlignende anfall hvor jeg hyperventilerer og blir svimmel (vet ikke om svimmelheten kommer av hyperventileringen eller ikke). Dette varer alt fra 1 dag til 2-3 dager. På det verste har det vart lenger. Jeg går på yoga og føler dette hjelper noe. I tillegg har legen min lært meg en type selv-hypnotisering/meditasjon som jeg ofte føler hjelper, men som jeg glemmer å bruke. Jeg stresser nok mye både på jobb og hjemme, men jeg merker det ikke midt i uka før det smeller i helga og jeg blir sengeliggende. I tillegg føler jeg at jeg blir stresset av barnet vårt, som er i over gjennomsnittet aktivt, hen snakker på innpust og utpust og sitter ofte ikke rolig lenge av gangen men hopper, spretter og løper en del. Dette stresser meg. Jeg er også litt for kontrollfreak og føler jeg må passe på både meg selv, barnet vårt og mann til tider. Jeg prøver å jobbe med å slippe taket, men det er ikke så lett. Når jeg skal slappe av på ettermiddagen har jeg en tendens til å sette meg ned med dataen eller mobilen og ikke være sammen med familien, men heller bli irritert når de bråker for mye. En dårlig løsning, jeg vet. Noen som har hatt det slik som kan komme med noen gode råd? Er redd disse anfallene skal komme oftere og det skal gå utover familie- og jobbsituasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå