AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #21 Skrevet 22. januar 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må bare legge til at vi ikke bor i noe storby. Er ikke voldtekter eller ran her til stadighet. Litt mer "alle kjenner alle" sted. Anonymkode: 89ea8...22e Det viste seg å ikke være god nok sikkerhet for Birgitte Tengs fra lille Karmøy, f.eks. Anonymkode: 24f92...0b5 5
Arabella Skrevet 22. januar 2017 #22 Skrevet 22. januar 2017 56 minutter siden, Rosalie skrev: Jeg kan fint ta et lite glass champagne som vordrink kl 7 for så å kjøre hjem rundt midnatt. Det samme gjør de fleste jeg kjenner. Hva og hvor mye drikker du mellom den drinken og midnatt, da?
KillerKitty Skrevet 22. januar 2017 #23 Skrevet 22. januar 2017 Ser ikke problemet ved at hun går? Greit, det er kjipt å måtte gå ute og risikere å få fukt osv i håret før fest (eneste problemet jeg har med å gå til steder) Men at det er farlig? Mange på den alderen bor alene med bikkje som må ut og gå tur senere enn det, liksom. 2
gullhjerte Skrevet 22. januar 2017 #24 Skrevet 22. januar 2017 Denne saken er det bare å legge bak seg, men du og din samboer må bli enige om en del ting FØR dere står oppe i det neste gang. Hvor og når skal barna kjøres? Er alkohol greit hjemme før 18 år? Dere bør være noenlunde samkjørte, og i hvertfall finne en felles forståelse på dette for å unngå unødvendige konflikter. Barna deres er store nok til å komme med innspill, i hvertfall på kjøre-biten, men det er dere voksne som bestemmer. At din samboer drakk og deretter kjørte bil får hun stå for selv og bestemme selv, men du kan selvfølgelig kreve at hun ikke skal drikke før hun kjører bil med din datter som passasjer. Du kan jo ikke bestemme over henne, bare hva du aksepterer å leve sammen med. Personlig betyr alkohol at jeg ikke kjører før minst 12 timer senere. 2
Arabella Skrevet 22. januar 2017 #25 Skrevet 22. januar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det viste seg å ikke være god nok sikkerhet for Birgitte Tengs fra lille Karmøy, f.eks. Anonymkode: 24f92...0b5 Karmøy har ca. 42 000 innbyggere, ikke akkurat så lite sted. Dessuten har vel ikke denne saken noen sammenheng med hva TS spør etter. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #26 Skrevet 22. januar 2017 4 minutter siden, gullhjerte skrev: Denne saken er det bare å legge bak seg, men du og din samboer må bli enige om en del ting FØR dere står oppe i det neste gang. Hvor og når skal barna kjøres? Er alkohol greit hjemme før 18 år? Dere bør være noenlunde samkjørte, og i hvertfall finne en felles forståelse på dette for å unngå unødvendige konflikter. Barna deres er store nok til å komme med innspill, i hvertfall på kjøre-biten, men det er dere voksne som bestemmer. At din samboer drakk og deretter kjørte bil får hun stå for selv og bestemme selv, men du kan selvfølgelig kreve at hun ikke skal drikke før hun kjører bil med din datter som passasjer. Du kan jo ikke bestemme over henne, bare hva du aksepterer å leve sammen med. Personlig betyr alkohol at jeg ikke kjører før minst 12 timer senere. Ja, skal ikke lage noe sak ut av dette, ferdig med det hjemme sånn sett, bare var litt interessert i å høre om hva andre pleier å gjøre. Har tatt dette opp hjemme tidligere, og vi har egentlig blitt enige om at det kan være lurt å avtale kjøring i forkant, og at mor i hovedsak skal kjøre henne. Dette gjelder da steder man fint kan gå til. Skal hun 30 min unna og hun spør i forkant av dette, så har jeg ikke noe problem med å kjøre. Jenta vil helst bli kjørt NÅ, og det er ikke alltid passer. Hun kunne også bli kjørt tidligere på kvelden, og hadde hun ringt med meg på vei hjem, eller spurt når jeg akkurat kom hjem, så hadde jeg nok kjørt. Anonymkode: 89ea8...22e 1
Rosalie Skrevet 22. januar 2017 #27 Skrevet 22. januar 2017 20 minutter siden, Arabella skrev: Hva og hvor mye drikker du mellom den drinken og midnatt, da? Da drikker jeg Farris, eplemost og kanskje litt kaffe. 1
Arabella Skrevet 22. januar 2017 #28 Skrevet 22. januar 2017 20 minutter siden, Rosalie skrev: Da drikker jeg Farris, eplemost og kanskje litt kaffe. Jeg tenkte nok litt feil jeg da, beklager. Du skrev "vordrink", da regnet jeg med at det ble mer dit du skulle.
Rosalie Skrevet 22. januar 2017 #29 Skrevet 22. januar 2017 10 minutter siden, Arabella skrev: Jeg tenkte nok litt feil jeg da, beklager. Du skrev "vordrink", da regnet jeg med at det ble mer dit du skulle. Velkomstdrink hadde nok vært mer korrekt.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #30 Skrevet 22. januar 2017 Jeg synes ikke TS er urimelig her. - Jenta har hatt tilbud om skyss tidligere på kvelden, samt at TS kunne kjørt henne da han kom fra jobb kl 2230. Jeg vil tro TS ikke bruker all verdens tid i dusjen, så her burde jenta jenket seg. - Jeg synes også mor sender helt feil signaler når hun kjører etter å ha drukket alkohol, selv om det "bare" er snakk om en øl. - Her i huset har det vært/er det uaktuelt å servere alkohol til ungdom under 18. Ser at det lenger oppe i trådene er henvist til "gamle regler" om alkoholservering etter at man er konfirmert - vel, i følge norsk lov, som vel trumfkort slike "gamle regler" er det pr.def. ulovlig å servere alkohol til ungdom under 18. Det ér faktisk straffbart. Så TS, du er ikke urimelig, om jeg var deg ville jeg snakket med mor om dette. Anonymkode: 3492a...f65 7
ViljaH Skrevet 22. januar 2017 #31 Skrevet 22. januar 2017 Jeg synes for det første, at jenta har godt av å lære seg å ta hensyn mer enn hun gjør. Det er ikke greit å mase på noen som er sliten etter 13 t arbeid om å være taxisjåfør for 2 km eller så. For det andre, hvis hun ikke selv klarer å komme seg fra A til B så kunne hun ha holdt seg hjemme når klokken er 22:30. Det er vel seint. Moren burde ha sagt nei og vist til at hun hadde drukket øl. Det er ikke foreldres jobb å gjøre alt så lett for barna hele tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #32 Skrevet 22. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Her får man drikke alkohol til middager fra man er konfirmert. Gamle regler. Ser da ikke noe problem med det, datteren blir jo 18 nå i år. At du skal bestemme om hun har godt av å gå litt eller ikke synes jeg ikke er riktig. At du ikke orker å kjøre er helt i orden, men ikke at du skal komme med en slik oppdragelses-begrunnelse. Det er ikke din sak. Anonymkode: b6083...57c Etter konfirmasjon...som er 15 år. Synd jeg ikke vet hvem du er ellers ville jeg ha tipset politi/bv som anon. Hårreisende at noen av dere synes det er greit å skjenke en 15 åring. Nå vet jeg hvorfor det er så mange alkoholiker her i Norge. Anonymkode: 54c87...813
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #33 Skrevet 22. januar 2017 Jeg hadde ikke latt mine ungdommer ( 17 - 18 år ) gå alene så sent på kvelden, så jeg hadde kjørt. Selv om jeg hadde kommet fra jobb og hadde tenkt å legge meg. Er jo bare å slenge på seg en jakke det. Og jeg hadde nok latt 17 åringen min drikke hjemme hvis jeg visste at han/hun kom til å gjøre det likevel. Er mye bedre enn at de skal drikke ute og må gjemme deg, for de drikker likevel. Anonymkode: 26068...eb6 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #34 Skrevet 22. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke latt mine ungdommer ( 17 - 18 år ) gå alene så sent på kvelden, så jeg hadde kjørt. Selv om jeg hadde kommet fra jobb og hadde tenkt å legge meg. Er jo bare å slenge på seg en jakke det. Og jeg hadde nok latt 17 åringen min drikke hjemme hvis jeg visste at han/hun kom til å gjøre det likevel. Er mye bedre enn at de skal drikke ute og må gjemme deg, for de drikker likevel. Anonymkode: 26068...eb6 Å la mindreåriger drikke før de er myndig fordi du "vet" de skal gjør det allikevel? Good parenting! Anonymkode: 54c87...813 3
Gjest accident Skrevet 22. januar 2017 #35 Skrevet 22. januar 2017 Jeg måtte alltid gå dersom avstanden ble mer enn 4-5 km, sjeldent jeg ba om å bli kjørt noen steder også. Fikk aldri alkohol servert i eget glass, men fikk alltid lov til å smake en "sipp" dersom jeg spurte, fra jeg var rundt 14 år. Frista ikke å spørre mer etter 3-4 ganger, da alt smakte grusomt
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #36 Skrevet 22. januar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å la mindreåriger drikke før de er myndig fordi du "vet" de skal gjør det allikevel? Good parenting! Anonymkode: 54c87...813 Hva mener du? Er det ikke bedre at ungdommene kan samles hjemme istedenfor å måtte gå ut hvis de likevel skal drikke. Skjønner ikke dette dobbeltmoralske greiene altså. Vi vil at våre barn skal komme til oss når det er noe, vi vil at de ikke skal skjule noe for oss, vi vil helst at de ikke skal drikke - men de gjør det likevel uansett. Er det da bedre at de skjuler det for oss? Anonymkode: 26068...eb6 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #37 Skrevet 22. januar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Er det ikke bedre at ungdommene kan samles hjemme istedenfor å måtte gå ut hvis de likevel skal drikke. Skjønner ikke dette dobbeltmoralske greiene altså. Vi vil at våre barn skal komme til oss når det er noe, vi vil at de ikke skal skjule noe for oss, vi vil helst at de ikke skal drikke - men de gjør det likevel uansett. Er det da bedre at de skjuler det for oss? Anonymkode: 26068...eb6 Forskning viser at ungdom som får alkohol hjemme drikker dette i tilegg til det de får ute, så de ender totalt sett opp med å drikke mer. Og å sitte å drikke sammen med sine egne mindreårige barn er og forblir whitetrash. Samme vibber som "mor og datter tatt i samme narkorazzia"-notiser i lokalavisa. Anonymkode: 24fab...fb4 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #38 Skrevet 22. januar 2017 6 timer siden, Rosalie skrev: Jeg kan fint ta et lite glass champagne som vordrink kl 7 for så å kjøre hjem rundt midnatt. Det samme gjør de fleste jeg kjenner. Du understreker jo bare poenget, siden du åpenbart henger i et trashy miljø som ufarliggjør alkohol og bilkjøring så har dette flyttet grensene dine i forhold til hva de fleste anser som normalt. Drikker man alkohol legger man vekk bilnøklene de neste tolv+ timene uansett. Anonymkode: 24fab...fb4 1
Arabella Skrevet 22. januar 2017 #39 Skrevet 22. januar 2017 16 minutter siden, accident skrev: Jeg måtte alltid gå dersom avstanden ble mer enn 4-5 km, sjeldent jeg ba om å bli kjørt noen steder også. Fikk aldri alkohol servert i eget glass, men fikk alltid lov til å smake en "sipp" dersom jeg spurte, fra jeg var rundt 14 år. Frista ikke å spørre mer etter 3-4 ganger, da alt smakte grusomt Du mener vel mindre?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #40 Skrevet 22. januar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskning viser at ungdom som får alkohol hjemme drikker dette i tilegg til det de får ute, så de ender totalt sett opp med å drikke mer. Og å sitte å drikke sammen med sine egne mindreårige barn er og forblir whitetrash. Samme vibber som "mor og datter tatt i samme narkorazzia"-notiser i lokalavisa. Anonymkode: 24fab...fb4 I alle dager da... hvor mye er det mulig å misforstå? Hvem har snakket om at man sitter å drikker sammen med mindreårige? Det kunne aldri ha falt meg inn å gjort. Det er skriver er at jeg kan tillate mine ungdommer å drikke litt hjemme hos oss istedenfor å gjøre dette andre steder (og jeg snakker om ungdommer fra 17 - 22 år). Jeg er enig i at det er blodharry å drikke sammen med sine barn, eller at barna skal se at man drikker overhodet. Men å ha et åpent hjem ser jeg ingenting galt i så lenge foreldrene er edru og det er et "skikkelig" hjem. Anonymkode: 26068...eb6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå