Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Myk mann
Skrevet

Det er i ferd med å gå opp et lys for meg, jeg er en myk mann som ikke lenger vekker følelsene i kona. Har spurt henne mange ganger om hun har noe å utsette på meg, og fått til svar at det ikke finnes noen godere og snillere enn meg, men jeg kjenner henne så godt at jeg merker at det er noe hun ikke sier.

Jeg er romantisk og liker å overraske og skjemme henne bort, men jeg er redd det ikke er nok. Tror hun drømmer om noe mer manndig, rått og barskt. Noe jeg ikke akkurat kan siers å være. Er livredd hun kan finne seg en slik elsker om muligheten skulle by seg...

Hvordan kan jeg bli litt av denne MANNEN jeg ikke er? Eller han jeg frykter? Trenger noen konkrete tips til hva jeg kan gjøre, si eller finne på. Er redd jeg kommer til å miste henne hvis jeg ikke klarer å tenne flammen i henne igjen ganske snart.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Tpisk kvinnfolk dette, vi blir aldri helt fornøyd uansett hvor godt vi har det.

Etter mitt syn er det hun som har et problem her, og ikke du.

At du skal endre personlighet syns jeg er helt feil, det kan kanskje funke en kort periode, men ikke i lengden.

Vil hun ha en annen mann så kommer hun nok til å skaffe seg det uansett hva du prøver å gjøre, men etter en stund finner hun ut at hun savner den snille og trygge mannen alikvel.

Slik er nemlig mange kvinner, de blir aldri fornøyd.

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med gjesten over. Du skal jo ikke endre personlighet! Hvis du derimot føler at du jatter for mye med, at du ikke tenker over eller står for egne meninger o.l kan du sikkert trene på dette. Ellers synes jeg du virker som en skikkelig bra mann, jeg. Har selv en ganske myk kjæreste, og det eneste jeg skulle ønske var at han var flinkere til å vise meg oppmerksomhet - men det er "myk" opperksomhet jeg vil ha...

Tror det hadde vært mere komisk enn macho om den myke mannen plutselig hadde begynt å strø om seg med pin up-kalendere og jaktblader.. hehe. gjør det som er naturlig for deg, du. Og så lenge man gjør ting sammen og trives med det - reiser, konserter e.l, bør vel ikke all spenningen bli borte..?

Skrevet

Hvordan vet du at hun drømmer om noe "manding, rått og barskt", da? Kan dere ikke prøve litt komunikasjon så kanskje du finner ut hva som er problemet?

Gjest Prate, prate og prate
Skrevet

Akkurat det jeg skulle si også. Spør henne direkte ut før du begynner å tro at hun vil ha en machomann.

Fortell henne hva du tenker på og at du trenger å få bekreftelse fra henne hvordan landet ligger.

Det går ikke an å si at vi kvinner aldri blir fornøyd hvis det ikke er stilt et direkte spørsmål og gitt et direkte svar.

Jeg har en kar hjemme som "tror" en hel masse og plutselig blir han sånn passe småfurten og går rundt med en lang maske, det ender med at jeg må spørre hva som er galt og da har han trodd både det ene og andre. Og jeg sier igjen at han må spørre meg eller prate med meg for da slipper han den grublingen sin.

Så jeg kan bare anbefale deg å prate direkte med konen din, så kanskje du også slipper unna all tvilen.

Gjest Myk mann
Skrevet
Hvordan vet du at hun drømmer om noe "manding' date=' rått og barskt", da? Kan dere ikke prøve litt komunikasjon så kanskje du finner ut hva som er problemet?[/quote']

Problemet er at jeg prøver, og hun sier jo at hun ikke har noe å utsette på meg. Og uansett så kan hun jo aldri svare det jeg tror hun tenker på direkte. Det blir bare komisk om jeg får vite det den veien og så skal prøve å gjennomføre det etterpå.

Det blir som om jeg er en kokk som lager de beste retter, men som ikke serverer dessert. Hun kan ikke klage på middagen, men tanken på dessert er likevel tilstede. Om jeg aldri vil kunne servere dessert hver dag, så vil jeg i alle fall kunne gjøre det av og til.

Søren, dette ble dårlig skrevet.... håper noen skjønte hvor jeg ville.

Gjest hei mykemann
Skrevet

Jeg er gift med en myk mann, og han er god og snill og alt det der.

Det jeg savner er at han når det er noe som betyr noe for han, at han da går for det og eventuelt tar den diskusjon eller det som trengs for å få det som han vil. Altså at han ikke hele tiden skal gi seg og la andre få bestemme.

Ofte er han så vag at jeg og andre ikke engang vet at han mener noe annet, og han sier da at det ikke betydde noe. Men det gjør det. Det betyr noe for meg å vite at han får gjøre sine ting, det betyr noe for meg å vite hva han mener.

Å leve med en partner som er så myk at han aldri gir tilbakemelding på ting han er uenig er egentlig ganske slitsomt og fører til at jeg og blir usikker på hvor jeg har han.

Jeg tenker betyr det virkelig ikke noe for han eller er han bare helt likegyldig til hva jeg gjør, hvordan vi har det, hva vi gjør etc.

Å tørre å markere at man er der , å tørre ta konflikt etc. i et forhold er faktisk å tørre å satse på forholdet.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg syns helle rikke du skal forandre personligheten din, for det er jo tross alt den hun falt for en gang. :wink:

Men når det er sagt, så kan du kanskje overraske henne med å ikke alltid være romantisk i sengen. Kanskje du skulle prøve å kommandere henne litt? Få henne til å gjøre noe for deg? Om du er åpen for det selvfølgelig, for er det ikke anturlig for deg, vil det kanskje bare bli helt feil.

Uansett, så ønsker ikke kvinnen å få rett hele tiden, men liker å bli satt på plass av og til. :wink:

Skrevet

Problemet er at jeg prøver, og hun sier jo at hun ikke har noe å utsette på meg. Og uansett så kan hun jo aldri svare det jeg tror hun tenker på direkte. Det blir bare komisk om jeg får vite det den veien og så skal prøve å gjennomføre det etterpå.

Hvorfor kan du ikke tro på det hun sier da? Og hva tror du at hun tenker på? Kanskje du tror at hun tenker på noe som hun ikke tenker på i hele tatt.

Prøv å snakk direkte, ikke ullent, til henne så hun kanskje forstår hva du er ute etter.

Å plutselig begynne å kommandere henne i sengen etter mange år som romantisk elsker kan jo være nok til å gi dama hjerteattakk.

Spør henne heller rett ut om hun ønsker en forandring i sengen, eller si at du ønsker en forandring og se om hun går med på det.

Gjest Madam Felle
Skrevet

prate

Det kan jo faktisk være damen ikke våger å si noe, for å ikke såre mannen. En god del damer som ikke fortelelr alt, selv om det maler i hodene deres. :wink:

Gjest prate igjen....
Skrevet

Mulig jeg er teit, men hva tjener det et forhold at alle går rundt og sier at de er fornøyd når de ikke er det?

Da blir det sånn at begge parter går rundt og tror at

h*n er ikke fornøyd med meg, jeg må bli annerledes.

(Ikke for at det er noe bedre hjemme hos meg, men jeg prøver.......)

Huff, det er ingenting som er så vanskelig som å leve i et parforhold.

Ja, ja en dag pleier som regel katta å komme ut av sekken........ og at en av partene står forvirret tilbake.

:-?

Skrevet

Jeg synes du skal ta utgangspunkt i din egen personlighet.

Er det noe DU kunne tenke deg å bli flinkere til/gjøre litt annerledes?

Sett deg ned og tenk gjennom hva DU har lyst til/behov for som gjør deg "mer macho" i egne øyne.

Så kan du forsøke å gjennomføre noe av dette.

(Er det å "stå på krava" litt mer? Eller å rett og slett finne ut hva "krava" er? Er det å dra på fisketur? Er det å være mer kommanderende i sengen? Bruke mer tid på egne interesser? Fortelle parneren mer om dine drømmer og ønsker? Stille flere krav til henne? )

Gjør du dette på egne premisser, har du kun forsøkt å oppfylle egne ønsker for deg selv, og dermed unngår du å være noe du ikke er.

Det er viktig å være seg selv, ellers får du fort problemer.

Skrevet
Tpisk kvinnfolk dette, vi blir aldri helt fornøyd uansett hvor godt vi har det.

Ja, dette er jo noe som kun gjelder kvinner! :roll:

Skrevet

Ja, ikke forandre deg for andres skyld, du må gjøre det for deg selv og for at du skal bli fornøyd. Da hender det også at den andre parten får opp øynene og karer seg ut av hverdagsligheten og livet blir annerledes.

Forsøk å snakkemed henne og skal du forandre deg så gjør det for din egen tilfredshets skyld.

Gjest Anonymous
Skrevet

Problemet er at jeg prøver, og hun sier jo at hun ikke har noe å utsette på meg. Og uansett så kan hun jo aldri svare det jeg tror hun tenker på direkte.

I stede for å spørre henne hva hun tenker kan du kanskje i stede si hva DU tenker og føler og så høre hva hun har å si til det?

Det være veldig farlig å tillegge den andre tanker og følelser for det kan være helt skivebom: Min mor er helt fæl på det der. Tillegger meg tanker og følelser jeg aldri har vært i nærheten av og som ofte bunner i ting hun selv tenker og føler.

Kanskje er det du som er lei av å være myk mann og gjerne kunne tenke deg å være litt macho innimellom? Et sted må du jo ha den ideen fra?

Du kan jo si til henne du har lyst å leke macho innimellom og spørre om hun har lyst å være med å leke?

Jeg tror det er ytterst få som tilhører en og samme "menneske-kategori" - de fleste er sammensatt av flere kategorier etter behov og humør; kanskje du er overvekt av snill med innslag av macho?

Skrevet

Det er vel ikke snakk om å forandre personlighet, men å utvikle seg eller finne nye måter å gi av seg selv på..? Du merker tydelig at din kvinne ikke er helt fornøyd. Det er ikke til å komme fra at noen kvinner faktisk liker at menn er litt "uspiselige" innimellom. Hvorfor ikke prøve å være litt sta innimellom når dere diskuterer og løser verdensproblemer? Eller få gjennom viljen dine to ganger på rad? De små ting i hverdagen har stor betydning... og hva er egentlig en myk mann? En mann som sitter når han tisser?? :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
og hva er egentlig en myk mann? En mann som sitter når han tisser??  :wink:

Det gjør min!! Og glad er jeg for det... Han er ganske myk ellers også. Men han har sine egne meninger og oppfatninger og selvtilitt (som diskutert mange ganger før her), da.

Gjest Rytter Even
Skrevet

For guds skyld gutter, STÅ og tiss. Skulle du bomme så vask ettter deg.

Det er bare homsepatruljen og gutter som liker å få pisk som sitter å tisser.

Gjest Anonymous
Skrevet
For guds skyld gutter, STÅ og tiss. Skulle du bomme så vask ettter deg.

Det er bare homsepatruljen og gutter som liker å få pisk som sitter å tisser.

Men det sier seg jo selv at noe skurrer når normalen for gutta er å søle utfafor. Møbelet på badet er for å søle OPPI. Møbler er verktøy, og de bruker man riktig. DET er i hvert fall mandig, selv om jeg innrømmer at jeg ikke akkurat vil SE på den sittende kjæresten min. Han står på pissoarer, da, og ute i skogen. Søøøtingen:)

Gjest Rytter Even
Skrevet

Men det sier seg jo selv at noe skurrer når normalen for gutta er å søle utfafor. Møbelet på badet er for å søle OPPI.

Da har du vært jævlig uheldig med eksemplaret ditt, hvis han har en treffprosent på under 50 (mer utafor enn inni).

Tipper jeg bommer en gang eller to i måneden, noe som for meg gir en treffprosent på ca 99. De gangene jeg bommer er jeg som regel drita full, møkktrøtt og sliten. Da hadde jeg sansynligvis bomma hvis jeg hadde sittet også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...