AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #1 Skrevet 21. januar 2017 Jeg sliter så utrolig ute i mørket! Har alltid gjort det, men nå er jeg 24 år og møkk lei. Vet ikke om jeg skal kalle det mørkredd, for det er egentlig angst, men det er kanskje det som er mørkreddhet? Vet ikke. I hvert fall, så har det seg slik at angsten sniker innpå meg så fort jeg åpner døra, bygger seg opp hele tiden mens jeg er ute, og topper seg når jeg har kommet inn igjen, sekunder før jeg får låst døra igjen. Jeg tror jeg er redd for alt det fæle som kan skje, selv om jeg vet de skjer på dagen og, så det er jo ikke rasjonelt. Tenker at alle de menneskene som ikke vil andre noe godt er ute om natta og enten bryter seg inn hos folk, følger etter folk, osv, osv. Dere skjønner nok hva jeg mener. Det jeg vil spørre om er om dere har tips til meg, så jeg kan få jobbet meg gjennom dette, til jeg til slutt er der at jeg ikke er redd for mørket i det hele tatt? Anonymkode: 33290...86e
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #2 Skrevet 21. januar 2017 Men hvorfor er du ute om natta? Jeg er aldri ute om natta og hadde da vært redd om jeg ravet rundt alene midt på natta. Jeg sover om nettene jeg.. Anonymkode: d5234...512 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #3 Skrevet 21. januar 2017 https://www.nrk.no/kultur/ov-deg-pa-morkeredselen-1.6947515 Anonymkode: a1cce...6c4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #4 Skrevet 21. januar 2017 Jeg har ganske dårlig mørkesyn, så jeg pleier å gå med hode- eller lommelykt. Det kan kanskje hjelpe på mørkeredsel. Anonymkode: e24f5...207
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #5 Skrevet 23. januar 2017 I en alder av 29 ble jeg kvitt min mørkredsel. Jeg plagdes dog ikke med å være ute om ettermiddag (mørketida) eller kveld i opplyste områder, men turer i skogen kunne jeg bare glemme. Jeg starta med å kjøpe meg hodelykt og deretter begynte jeg å eksponere meg for den mørke skogen litt etter litt. Gikk inn på stier i nærheten av bolighus og jobbet meg lengre og lengre unna. Nå kan jeg gå lange turer i mørket uten å være livredd. Litt smånervøs innimellom, men det går seg til. Du må rett og slett utsette deg for det, litt etter litt og erfare hver gang at det går bra. Anonymkode: 2ad63...8e6
Gjest star123 Skrevet 24. januar 2017 #6 Skrevet 24. januar 2017 (endret) Denne løser 2 ting. http://www.mamut.net/lovetoys/newsdet8.htm. Slipper hodelykt og en mann Endret 24. januar 2017 av star123
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå