Gå til innhold

Deprimert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan en 13 (snart 14) år gammel jente  være deprimert? Og hva er symptomene? Please svar fort;))

Anonymkode: 3b5ab...c96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle kan være deprimerte, uansett alder. Symptomene kan være så utrolig mye og varierer fra person til person; nedstemthet, tiltaksløshet, manglende ønske om å vedlikeholde seg selv eller boligen, interesser/hobbyer forsvinner ELLER man blir usunt oppslukt i en hobby, tanker og ønsker om å komme seg vekk/avslutte livet, manglende motivasjon til å gjøre noe som helst, lite eller ingen ønske om å delta på sosiale sammenkomster, sover altfor mye/ikke i det hele tatt, manglende matlyst eller overspising, osv. 

Anonymkode: 780e7...88b

Skrevet

Takk for svar<3 har følt med trist i 1 år nå, men drt er ikke før for noen månder siden at jeg følte at jeg kanskje var deprimert, gikk opp 20 kilo, gråt med i søvn hele tiden, i det siste har jeg ikke orket å spise, sovet lenge noen helger, ikke sovet i det hele tatt andre... i ukedagene også.. har ikke hatt lyst til å gjøre noe på morgen som har ent med at jeg har kommet for sent til skolen. Har ikke orket å gjøre lekser, bare sitte hjemme å gråte... i helgen har jeg blitt så lei av å snakke med folk at jeg har slettet alt av sosiale medier.. noe som kanskje ikke er så vanlig for en som sitter på telefonen 24/7 til vanlig... kan jeg være deprimert?

Gjest Hemoglobin
Skrevet

Det kan hende du har en depresjon ja. Hva tenker du om å snakke med helsesøster på skole, foreldre, evt andre du stoler på? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar<3 har følt med trist i 1 år nå, men drt er ikke før for noen månder siden at jeg følte at jeg kanskje var deprimert, gikk opp 20 kilo, gråt med i søvn hele tiden, i det siste har jeg ikke orket å spise, sovet lenge noen helger, ikke sovet i det hele tatt andre... i ukedagene også.. har ikke hatt lyst til å gjøre noe på morgen som har ent med at jeg har kommet for sent til skolen. Har ikke orket å gjøre lekser, bare sitte hjemme å gråte... i helgen har jeg blitt så lei av å snakke med folk at jeg har slettet alt av sosiale medier.. noe som kanskje ikke er så vanlig for en som sitter på telefonen 24/7 til vanlig... kan jeg være deprimert?

Om du er deprimert eller ikke kan jeg ikke svare på, men jeg kan si at du ville hatt veldig godt av hjelp. Slik du har det nå fortjener du ikke; du fortjener å ha der BRA. Du bør enten gå til helsesøster eller få bestilt en legetime hos fastlegen og fortell ham/henne om alt du tenker og sliter med. H*n vil hjelpe deg, enten med samtaler, henvisning til psykolog/terapeut, kognitiv terapi eller medisinering (i tilfellet det er noe somatisk). 

Lykke til! 

Anonymkode: 780e7...88b

Skrevet

Har veldig vansker for å stole på folk etter at jeg var hatt mange episoder der folk har fortalt hemmelighetene mine osv. Men snakket med den eneste jeg stoler på, og det virket ikke som hun brydde seg, eller hun ble lei seg på en måte, og begynte å snakke om at henne alltid var lei seg på grunn av en gutt, og at jeg umulig kan ha det være enn henne som slo opp med kjæresten sin for 1 uke siden. Og ja, jeg skjønner at det er veldig trist, og jeg trøster henne osv. Men jeg har sagt at jeg har hvert trist osv. Lenge og hun har ikke akkurat sagt noe på det.. og om hun ikke bryr seg... gjør ingen det...

Skrevet

Jeg utviklet depresjon i 15 års alderen, og den sitter i ennå. Nå var det i stor grad forsterket av hormonprevensjon og ekstrem mobbing, men etter det jeg kan se tilbake i mine egne dagbøker så har tendensen vært der siden jeg var barn.

Anonymkode: 15f7f...53a

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har veldig vansker for å stole på folk etter at jeg var hatt mange episoder der folk har fortalt hemmelighetene mine osv. Men snakket med den eneste jeg stoler på, og det virket ikke som hun brydde seg, eller hun ble lei seg på en måte, og begynte å snakke om at henne alltid var lei seg på grunn av en gutt, og at jeg umulig kan ha det være enn henne som slo opp med kjæresten sin for 1 uke siden. Og ja, jeg skjønner at det er veldig trist, og jeg trøster henne osv. Men jeg har sagt at jeg har hvert trist osv. Lenge og hun har ikke akkurat sagt noe på det.. og om hun ikke bryr seg... gjør ingen det...

Helsesøster har taushetsplikt. Snakk med henne :)

Anonymkode: 90263...192

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...