Gå til innhold

D-vitmanin mangel og dens skader

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, nå har jeg visst hatt d-vitamin mangel lenge uten å ha visst om det. Hva slags skader kan det ha ført? Jeg er dessverre en av de som aldri drar til legen hvis ikke det er krise. Så nå skal jeg ta 8 dråper daglig. Har smerter i skuldrene, kan det komme av det?

Anonymkode: 8d251...fd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp med legen din.

Anonymkode: e3232...ef5

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta det opp med legen din.

Anonymkode: e3232...ef5

Har vært hos legen, det var der jeg fikk påvist mangel. Og skal nå ta d-dråper. Jeg bare lurte generelt.

Gjest Sugemerke
Skrevet

Skal D-vitaminmangel ha gått ut over muskel og ledd må den være uttalt og over lengre tid, så da spørs det jo i hvilken alvorlighetsgrad og over hvor lang tid du har hatt det. Jeg vil si det er lite sannsynlig, spesielt basert på dosering av medisin, men det er det kun legen din som kan si noe om da det er han som har blodprøvesvarene dine.

Skrevet

Ved D vitamin mangel kan man være mer utsatt for forkjølelse feks, leddsmerter og følelse av å være sliten. D vitamin tilskudd finnes i dråper, tabletter osv. Hør med legen din. Ikke uvanlig med D vitamin mangel på denne årstiden. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nå har jeg visst hatt d-vitamin mangel lenge uten å ha visst om det. Hva slags skader kan det ha ført? Jeg er dessverre en av de som aldri drar til legen hvis ikke det er krise. Så nå skal jeg ta 8 dråper daglig. Har smerter i skuldrene, kan det komme av det?

Hvor lenge du har hatt vit. Dmangel vet verken du rller legen din. Smerter i muskler og ledd er vanlig ved vit. D mangel. 

Følg legen anbefaling. 

Anonymkode: b55a4...a58

Skrevet

Tråden er ryddet for medisintips.

Mvh Sulosi, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...