Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken farge på badebuksa foretrekker du? :hallo:

Hvis du skal svømme i havet, eller i et basseng, eller i det oppblåsbare plastbadekaret ditt (for den saks skyld), hvilken farge på badebuksa ville du ha valgt?

Blå? Pastellblå? Turkis? Neongul, kanskje? Oransje? Flerfarget? (Hvilke farger?) Rød? Pastellrosa? :surprised: Hvilken badebukse foretrekker du, når alt kommer til alt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker tvinge kjæresten til å ha blå badebukser

Anonymkode: 0e121...ab6

Gjest EpleDrue
Skrevet

Jeg har en rosa en, ganske grei når jeg har fått litt farge på huden. Ser jeg ekstra brun ut! Win win! Ellers har jeg en en som er rød og grå (flerfarget som du sa så fint TS). 

@Aamu Hvor lang skal den perfekte badebuksen være? Lår, kne eller over knærne?! Eller kanskje foretrekker du speedoer? 

@Dr. A. Kula Heng deg på:ler2:

Skrevet

Bruker fotballshorts som badebukse. Ikke lår eller knelange, men av den gamle, korte typen. Som brukes av håndballspillere og kappgjengere. Ikke den tettsittende som nå gjerne brukes av løpere, men den skikkelige typen med "innebygd" undertøy (fastsydd netting for å holde "ting" på plass). 

Bruker den forøvrig også alltid slik når jeg trener. Har flere stk og dermed også flere farger. Hvit, blå og sort. Forskjellige altså, ikke alle fargene på en. Men alle har vel hvite striper i siden, unntatt den hvite hvor stripene er rød. Ingen tilhører noen supporterdrakt.

• Liker 1
Skrevet

Fotballshorts som når meg til knærne omtrent. Har flere farger men bader ikke i hvit, for da synes litt vel mye gjennom stoffet når den blir våt. 

Anonymkode: 35d38...970

• Liker 1
Skrevet
På 21.1.2017 den 20.53, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker tvinge kjæresten til å ha blå badebukser

Anonymkode: 0e121...ab6

:hug:

Skrevet (endret)
10 timer siden, EpleDrue skrev:

Jeg har en rosa en, ganske grei når jeg har fått litt farge på huden. Ser jeg ekstra brun ut! Win win! Ellers har jeg en en som er rød og grå (flerfarget som du sa så fint TS). 

@Aamu Hvor lang skal den perfekte badebuksen være? Lår, kne eller over knærne?! Eller kanskje foretrekker du speedoer? 

@Dr. A. Kula Heng deg på:ler2:

Hvit speedo :sulosi: Nei, jeg synes den skal være til knærne, omtrent! Badebuksa altså. Og helst pastellrosa! Bra jobba, EpleDrue:hoppendeglad: Godt fargevalg..

9 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Bruker fotballshorts som badebukse. Ikke lår eller knelange, men av den gamle, korte typen. Som brukes av håndballspillere og kappgjengere. Ikke den tettsittende som nå gjerne brukes av løpere, men den skikkelige typen med "innebygd" undertøy (fastsydd netting for å holde "ting" på plass). 

Bruker den forøvrig også alltid slik når jeg trener. Har flere stk og dermed også flere farger. Hvit, blå og sort. Forskjellige altså, ikke alle fargene på en. Men alle har vel hvite striper i siden, unntatt den hvite hvor stripene er rød. Ingen tilhører noen supporterdrakt.

Kommer det opp hvis jeg googler "70's soccer"? :tommelsmil:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fotballshorts som når meg til knærne omtrent. Har flere farger men bader ikke i hvit, for da synes litt vel mye gjennom stoffet når den blir våt. 

Anonymkode: 35d38...970

Er vel en viss fare for det :forvirret: 

Endret av Aamu
Skrevet
1 time siden, Aamu skrev:

Hvit speedo :sulosi: Nei, jeg synes den skal være til knærne, omtrent! Badebuksa altså. Og helst pastellrosa! Bra jobba, EpleDrue:hoppendeglad: Godt fargevalg..

Kommer det opp hvis jeg googler "70's soccer"? :tommelsmil:

Er vel en viss fare for det :forvirret: 

Tenkte du på meg eller shortsen? :nigo:

Måtte jo forsøke Google, og ja, det var vel flere bilder der som passer, sånn omtrent.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev:

Tenkte du på meg eller shortsen? :nigo:

Måtte jo forsøke Google, og ja, det var vel flere bilder der som passer, sånn omtrent.

Både og! 

• Liker 1
Gjest EpleDrue
Skrevet
7 timer siden, Aamu skrev:

Takk takk!:lillesky2: Ja, jeg har godt øye for mote. Ehm.. Skal bringe dette videre til hun som valgte ut badebuksa til meg! 

Er ikke knelengde litt gutteaktig? Som en tenåring? Jeg blir så forvirra av dere damer. Kan dere ikke bare ha like meninger? :( 

Skrevet
21 minutter siden, EpleDrue skrev:

Takk takk!:lillesky2: Ja, jeg har godt øye for mote. Ehm.. Skal bringe dette videre til hun som valgte ut badebuksa til meg! 

Er ikke knelengde litt gutteaktig? Som en tenåring? Jeg blir så forvirra av dere damer. Kan dere ikke bare ha like meninger? :( 

Gjør det! Hihi. Under kneet er litt gutteaktig. Hvis den blir for lang.

Kommer litt an på hvilken kropp man har og da. Synes man kan velge det man føler seg komfortabel i! Verste er å føle seg uvel på stranda:opplyser:

Men speedo behøver ingen å gå med. Eller tanga. Obs! Gjelder begge kjønn. Så dessverre litt av hvert sist jeg var i syden:bond:

Skrevet

Så ble badebukse brukt i kveld.

Ute.

Men ikke til bading, har spilt fotball, og da stiller man i shorts. Fotballshorts, som også er badebukse. Men det ble altså ingen bading i kveld. Om man ikke regner med dusjen etterpå. Men den ble avviklet uten badebukse.

(hva blir i grunnen konklusjonen her :klo:  )

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Det er veldig dumt å ikkje bruke ordentleg badetøy i basseng, andre type klede legg frå seg utruleg mykje meir tøyfibre og slikt, og gjer at reinsinga av bassenga vanskelegare. Bruk berre tøy som er laga for svømming, seier eg. Alt frå den vesle speedoen til knelange svømmeshorts er heilt fint. Det finst laustsitjande svømmetøy også, men personleg kan eg ikkje fatte kvifor ein skulle vilje bruke noko slikt, det er utruleg kjipt å svømme i. 

Skrevet
36 minutter siden, Tigress skrev:

Det er veldig dumt å ikkje bruke ordentleg badetøy i basseng, andre type klede legg frå seg utruleg mykje meir tøyfibre og slikt, og gjer at reinsinga av bassenga vanskelegare. Bruk berre tøy som er laga for svømming, seier eg. Alt frå den vesle speedoen til knelange svømmeshorts er heilt fint. Det finst laustsitjande svømmetøy også, men personleg kan eg ikkje fatte kvifor ein skulle vilje bruke noko slikt, det er utruleg kjipt å svømme i. 

På lik linje med at kvinner liker ulik høyde (om noen) på sko, eller BH med eller uten spiler (eller ingen BH), så finnes det ulike preferanser på om badetøyet skal være tettsittende eller løst. Jeg foretrekker løstsittende. 

Jeg har alltid oppfattet glatte shorts med innebygd mesh/truse som kombinert badetøy og i samme kategori som badeshorts (i motsetning til badebukser som er tettsittende). At det er forskjell i tøyfibrene har jeg aldri visst, men kommer nok ikke til å skifte for det. Bader jo dessuten helst i naturen. Men forbud mot badeshorts som enkelte svømmeplasser har, trodde jeg gjaldt shorts generelt - også badeshorts (som da også er løse), å gjøre. 

Tror kanskje det heller har med å gjøre at unge mennesker i dag ofte bruker vanlig undertøy under shortsen, og at det er dette som fragir seg mer tøyfiber - ikke shortsen i seg selv.

Føles litt "diskriminerende" å ikke få lov å bruke behagelig badetøy enkelte steder.

Gjest Tigress
Skrevet
21 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

På lik linje med at kvinner liker ulik høyde (om noen) på sko, eller BH med eller uten spiler (eller ingen BH), så finnes det ulike preferanser på om badetøyet skal være tettsittende eller løst. Jeg foretrekker løstsittende. 

Jeg har alltid oppfattet glatte shorts med innebygd mesh/truse som kombinert badetøy og i samme kategori som badeshorts (i motsetning til badebukser som er tettsittende). At det er forskjell i tøyfibrene har jeg aldri visst, men kommer nok ikke til å skifte for det. Bader jo dessuten helst i naturen. Men forbud mot badeshorts som enkelte svømmeplasser har, trodde jeg gjaldt shorts generelt - også badeshorts (som da også er løse), å gjøre. 

Tror kanskje det heller har med å gjøre at unge mennesker i dag ofte bruker vanlig undertøy under shortsen, og at det er dette som fragir seg mer tøyfiber - ikke shortsen i seg selv.

Føles litt "diskriminerende" å ikke få lov å bruke behagelig badetøy enkelte steder.

Eg er heilt for diskriminering i svømmehallar: alt som ikkje er bra for vatnkvalitetet bør vere forbode, så slepp ein å klore så hardt. Billegare og betre for alle. Eg synest det bør vere påbod om å bruke badehette også, det er så utruleg guffent med slike hårklyser som seiler rundt i vatnet. Og så burde det vere lov å tyste på folk som ikkje vaskar seg skikkeleg før dei går i bassenget. Eller som vaskar seg med såpe MED badetøyet på. Herregud. Eg er SÅ lei av at folk ikkje kan følgje reglane i svømmehallar, dei er der for å gjere det best mogleg for alle, men det er visst heilt umogleg å få inn i skolten for nokon. 

Shortsforbodet er nok rett og slett fordi det er mykje vanskelegare å sjå om ein shorts er badetøy eller ikkje. Det finst jo produsentar som lagar laust badetøy, men det er mykje vanskelegare å sjå om det verkeleg er badetøy då. Står det "Arena" på den vesle badebuksa er det lett å sjå, liksom. :-) Eg trener svømming med mastergruppa til ein svømmeklubb, og alle brukar skikkeleg badetøy (men det er få små Speedoar, dei fleste brukar ei badebukse som anten har boksershortsfasong eller sykkelbuksefasong), og det heilt uavhengig av kroppsfasong. Det er SÅ befriande at funksjon får komme før alt anna, synest eg.

Skrevet

Som mann liker jeg bukse ikke badeshorts.  Den børe rød,men finner ikke slike, bare sorte.

Som dame bruker jeg badedrakt med mye farver i, og 2 badedrakter med skjørt.

Har en rød badebukse med skjørt som jeg bruker både som mann og dame.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...