Gå til innhold

Dere som sliter med angst..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler dere angsten blir bedre eller verre av koffein og sukkerholdig drikke som kaffe, cola etc. Og godteri?

Anonymkode: c6f08...f17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen påvirkning.

Anonymkode: bb111...b79

Skrevet

Har ingenting å si, men jeg kjenner mennesker som ikke drikker kaffe fordi de mener det blir verre av det.

Anonymkode: d8565...6e4

Skrevet

Blir verre av kaffe og bedre av sukker.

Anonymkode: 42b43...8d9

• Liker 1
Skrevet

Ingen forskjell. 

Anonymkode: 86a19...4a1

Skrevet

Føler jeg kan bli værre av kaffe, merker ikke noe ift sukker.

Anonymkode: e1288...3d1

Skrevet

Hadde en periode hvor det var vanskelig å gå ut av huset. Måtte likevel på butikken en gang i uka, og når jeg kjente angsten ta over meg så gikk jeg til kaffehylla for å lukte på kaffen*. Dette roet meg ned nok til at jeg kom meg gjennom handleturen (i stedet for å forlate varene i en kjøledisk å komme meg hjem fort som fy). Så for meg så har kaffe vært til stoor hjelp :).

Etterhvert presset jeg meg til å gå på butikken hver dag, med kaffe som mellomledd, og etterhvert kom jeg over den verste bølgen. Nå har jeg bare litt generell angst, men det påvirker ikke meg så mye utad. Jeg "fungerer i samfunnet".

Har ikke merket noe effekt av sukker eller cola.

*altså, ikke sånn at jeg plukket opp kaffeposene og fylte lungene med den herlige lukten i et massivt åndedrag med nesen inntil posene - jeg bare løftet litt på noen poser og lot som jeg leste baksiden.

Anonymkode: 573bd...9af

Skrevet

Det er ikke sånn at jeg faktisk tror at mat påvirker angsten i seg selv, men bruker mat som trøst, og det hjelper jo. Jeg kan kjenne på de fysiske følelsene av å spise, tygge, ha mat i magen, i stedet for de fysiske vonde følelsene av angsten. Men trøstespising er en fæl spiseforstyrrelse, og når man ser på det etterpå så vet man jo at det ikke er verdt det. Men der og da MÅ man bare ha en utvei, og jeg har funnet ut at mat er en bedre utvei enn annen form for selvskading eller rus.

Anonymkode: 771fc...0ea

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler dere angsten blir bedre eller verre av koffein og sukkerholdig drikke som kaffe, cola etc. Og godteri?

Anonymkode: c6f08...f17

Koffein (cola har coffein), nikotin, alkohol- værre

Godteri-ingen forskjell

Anonymkode: e037d...f4a

Skrevet

Jeg er følsom for sukker og koffein, som regel er kombinasjonen verst, dog kommer det an på mengde. En kaffe om morgenen gjør meg ingenting og føles bra, en kaffe på kvelden kan gjøre meg urolig. En sjokolade kan gå fint, en pose smågodt og cola kan gi meg hjertebank. Kommer veldig an på dagsformen min og perioden jeg er i. 

Anonymkode: 45ac4...c73

Skrevet

Blir verre av koffein, men virker som om jeg er mer følsom for det om kvelden, er det noe andre har opplevd? Generelt får jeg oftere angstanfall på kvelden, noe som er normalt.

Anonymkode: 17305...3b7

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir verre av koffein, men virker som om jeg er mer følsom for det om kvelden, er det noe andre har opplevd? Generelt får jeg oftere angstanfall på kvelden, noe som er normalt.

Anonymkode: 17305...3b7

Jeg får også mer angst på kvelden. Usikker på hvordan jeg reagerer på koffein. 

Skrevet

Ja. Drikker ikke kaffe fordi det gjør meg skjelven. Merker ikke noe med sukker. 

Anonymkode: 8d162...37f

• 7 måneder senere...
Skrevet

Handler mer om å ha overskudd av positive følelser og tanker framfor negative. Angst er ei negativ følelse. Boka av Victor Hagen har hjulpet meg veldig, tror den heter Presence and Positivity the new energy sources of the 21st century. Noe med "eckhart tolle" i undertittelen. Tror den er på amazon. Alle burde lese denne. Løser masse annet stress også 

Anonymkode: 90e28...637

Skrevet

Får uro av kaffe og sukker. Og om jeg blander begge får jeg også hjertebank.

Skrevet

Litt går greit, men reagerer på mye koffein, mye nikotin eller mye sukker og hvis jeg er nervøs fra før reagerer jeg på lite og.

Anonymkode: e037d...f4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...