Gå til innhold

Aspartam

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjenner en som nesten mistet synet, som satt og drakk lettbrus hele dagen, her står det om det også: http://www.holisticmed.com/aspartame/arthritis/

Hvordan Aspartam ble lovlig:
https://dailyhealthpost.com/the-shocking-story-of-how-aspartame-became-legal/

http://www.rense.com/general33/legal.htm

En samling av artikler på Mercola.com:

http://aspartame.mercola.com/

Anonymkode: 51e7b...499

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes uttallige enkeltpersoner der ute som påstår at de har fått både det ene og det andre problemet av lettbrus og mange, mange andre næringsmidler uten at dette har blitt bekreftet av troverdige studier. 

Det vi kan si med sikkerhet er at dersom du drikker så mye lettbrus at du skal ta skade av aspartam, så har du drukket så mye at du allerede har dødd av vannforgiftning.

Jeg foreslår derfor at du fortsetter med pepsi max'en din. Leddsmertene skyldes noe annet. 

Anonymkode: 316a9...e2f

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er spesielt interessant. Det står om lekkede eposter på Wikileaks som forteller om hvordan Aspartam lager hull i hjernene på labrotter: 

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2016/11/09/podesta-aspartame-dangers.aspx

http://www.naturalnews.com/055991_WikiLeaks_aspartame_chemical_sweeteners.html

Nå pusser jo ikke rotter tennene da, så vil tippe du får akkurat samme resultat av vanlig sukker også. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå pusser jo ikke rotter tennene da, så vil tippe du får akkurat samme resultat av vanlig sukker også. 

I HJERNENE.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I HJERNENE.

Det står fortsatt ingenting om hvor store doser rottene fikk. Det er klart at det også skal forskes på bivirkningene og skadene ved større doser enn anbefalt. 

Skrevet

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/10/15/this-artificial-sweetener-shown-to-produce-cancer-in-rats.aspx

SODA + aspartame causes CANCER, dont drink SODA, nor diet things
https://www.youtube.com/watch?v=j75R3PZZsaU

Om du tror Mercola bare er en luring, sjekk ut hans intervjuer for bedre forståelse. Han er lege som forteller folk mye viktig og bra om kosthold og helse og følgelig er drittprodukt-selskapene drittlei av at han avslører hvor skadelig mange av produktene eller stoffene er, fordi det blir store inntektstap for dem, som egentlig er fortjent.

Anonymkode: a8cdb...c7a

Skrevet (endret)

Wow, her inne var det mye pseudoscience. 

Endret av drue
  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, drue skrev:

Wow, her inne var det mye pseudoscience. 

Jepp.

Og skremmende mange som i fult alvor virkelig mener og tror at verdens diabetes mellitus type 1 pasienter har blitt utpekt som overflødige forsøksrotter for den skitne industrien som produserer livsfarlige varer med aspartam.

Dere er klar over at dere sitter og spekulerer frem teorier om at disse pasientene er dødsdømt av industrien dersom dere mener dere har rett.

Anonymkode: 89f10...09d

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes uttallige enkeltpersoner der ute som påstår at de har fått både det ene og det andre problemet av lettbrus og mange, mange andre næringsmidler uten at dette har blitt bekreftet av troverdige studier. 

Det vi kan si med sikkerhet er at dersom du drikker så mye lettbrus at du skal ta skade av aspartam, så har du drukket så mye at du allerede har dødd av vannforgiftning.

Jeg foreslår derfor at du fortsetter med pepsi max'en din. Leddsmertene skyldes noe annet. 

De store selskapene jobber ganske hard for å hindre rapporter å nå ut til folk når det gjelder noe som kan dempe salget deres.
Med mindre du representerer en offentlig etat som kan garantere at langtidsvirkninger av aspartame ikke gir skader, så er det nok best at du ikke foreslår for folk å fortsette å drikke skiten. For det har du ikke grunnlag til.

Mitt forslag: Unngå alle  kunstige stoffer eller kjemikalier i matvarer uten at det beviselig er risikofritt å bruke i mange år.
Siden dette gjelder noe dumt som brus er det ytteligere en grunn til å finne noe annet. Vann skal være bra, gjerne noe mineralrikt.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp.

Og skremmende mange som i fult alvor virkelig mener og tror at verdens diabetes mellitus type 1 pasienter har blitt utpekt som overflødige forsøksrotter for den skitne industrien som produserer livsfarlige varer med aspartam.

Dere er klar over at dere sitter og spekulerer frem teorier om at disse pasientene er dødsdømt av industrien dersom dere mener dere har rett.

Anonymkode: 89f10...09d

Hvor finner du dette?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De store selskapene jobber ganske hard for å hindre rapporter å nå ut til folk når det gjelder noe som kan dempe salget deres.
Med mindre du representerer en offentlig etat som kan garantere at langtidsvirkninger av aspartame ikke gir skader, så er det nok best at du ikke foreslår for folk å fortsette å drikke skiten. For det har du ikke grunnlag til.

Mitt forslag: Unngå alle  kunstige stoffer eller kjemikalier i matvarer uten at det beviselig er risikofritt å bruke i mange år.
Siden dette gjelder noe dumt som brus er det ytteligere en grunn til å finne noe annet. Vann skal være bra, gjerne noe mineralrikt.

Akkurat det du sier til meg gjelder jo for deg også; med mindre du representerer en offentlig etat som kan garantere for at aspartam gir langtids- eller kortidsvirkende skader, så er det nok best at du ikke foreslår for folk at de skal slutte å konsumere det. For det har du nemlig ikke grunnlag for å påstå.

Det er så skrekkelig lett å bare skrike "big pharma". Vis heller til noe ordentlig forskning før du konkluderer med noe som helst.

Hvis du har valgt å ikke konsumere aspartam grunnet at store selskaper hindrer selvsagt folket i å vite hvor skadelig det er, så antar jeg at du er 100% selvforsynt og selvsagt ikke kjøper noen produkter fra noen selskaper da eller? For alt er jo kjempehelseskadelig, og alle produsentene har selvsagt også klusset med forskningsresultatene.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke enig i det hele tatt. Hvis noen er imot et eller annet, så skal det motbevises og kveruleres i det vide og det brede. Og han har selfølgelig alltid rett (i hans eget hode)!

Anonymkode: 62af3...090

Feil. Hans agenda er som følger: Når noen aktivt sprer påstander som strider mot tung, vitenskapelig konsensus, det være seg om aspartam, vaksiner etc., kommer han med solide, velskrevne bloggposter med linker til troverdige kilder for å motbevise dette. Det er bra at noen påtar seg denne jobben. Vaksineskepsis forårsaker for eksempel flere dødsfall som følge av meslinger hvert år, samt at ca. tre ganger så mange får varige skader på andre måter. Meslinger kunne vært utrydda i Europa hvis det ikke hadde vært for vaksineskepsis. Dette rammer blant annet folk som på grunn av svekket helse ikke kan ta vaksiner, og som dermed er avhengige av at tilstrekkelig stor andel av resten av befolkningen er vaksinerte.

Aspartam er testet grundig og er helt trygt.

• Liker 2
Skrevet

Det kan absolutt være Peps Maxen. Jeg oppfordrer deg til å kutte det ut i noen mnd og se selv hva som skjer. Kjenner flere som har blitt alvorlig syke som har drukket mye brus med aspartam.

Vet du at aspartam er avfall fra genmanipulerte bakterier?

Drikk heller vann som du ferskpresser sitron, lime eller appelsin i, det er også godt med litt rå honning oppi.

Spis heller mere frukt for å unngå å spise godteri, så løser du hele sukker-problemet.

Sprøytvarsel!

Det er faktisk sant at bakterier brukes i prosessen for å framstille aspartam, men du skriver som om det er noe farlig. Det er mange produkter, både som brukes i mat og annet, som vi trenger bakterier for å framstille. Det betyr ikke at det er farlig, tvert i mot er det stort sett helt trygt. Vi er helt avhengige av bakterier for å overleve, det er mange som ikke er klar over hvor mye bakterier vi faktisk har i kroppen og som det er bra at er der. Jeg husker ikke tallet helt nøyaktig, men jeg mener det var flere kg.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det du sier til meg gjelder jo for deg også; med mindre du representerer en offentlig etat som kan garantere for at aspartam gir langtids- eller kortidsvirkende skader, så er det nok best at du ikke foreslår for folk at de skal slutte å konsumere det. For det har du nemlig ikke grunnlag for å påstå.

Det er så skrekkelig lett å bare skrike "big pharma". Vis heller til noe ordentlig forskning før du konkluderer med noe som helst.

Hvis du har valgt å ikke konsumere aspartam grunnet at store selskaper hindrer selvsagt folket i å vite hvor skadelig det er, så antar jeg at du er 100% selvforsynt og selvsagt ikke kjøper noen produkter fra noen selskaper da eller? For alt er jo kjempehelseskadelig, og alle produsentene har selvsagt også klusset med forskningsresultatene.

Det er ikke meg du svarer, men jeg lurer på hva som får deg til å forsvare Aspartam så helhjertet? Før eller senere vil det også nå deg og resten av saueflokken hvor skadelig det er, og da er det du som har sittet og forsvart det og bidratt til at folk får synsskader, diabetes, overvekt, kreft, slag, allergier, tarmsykdommer etc. etc. og ikke minst at dyr blir torturert og dør i laboratorium fordi man aldri blir ferdig med å teste det.
Personlig bruker jeg ingen kunstige produkter, lager alt fra bunnen og handler hovedsakelig økologisk. Så jeg trenger ikke gjette på om ting som jeg spiser er skadelig eller ikke, eller tråle nettet etter forskningsresultater. Jeg spiser noe som heter mat, som ikke trenger å testes på dyr for at man skal vite om det er trygt eller ei, og det har jeg ingen problemer med å råde alle andre til å gjøre også.

Og det er ikke "big pharma" som eier Aspartam, det er Monsanto: 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et eksempel på en ad hoc-hypotese. Det fins ingen tunge vitenskapelige studier som har påvist signifikante skadevirkninger ved normale doser aspartam, derfor hevder konspirasjonsteoretikerne at "jammen industrien har bare gjemt bort disse studiene".

Det er aspartammotstanderne som har bevisbyrden. Aspartam er et lovlig tilsetningsprodukt, som har vært gjennom svært mange tester uten at negative virkninger har blitt påvist ved normale doser. Hvis du skal hevde at aspartam er skadelig må du linke til solide, anerkjente studier, ikke til en eller annen obskur konspirasjonsside.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke meg du svarer, men jeg lurer på hva som får deg til å forsvare Aspartam så helhjertet? Før eller senere vil det også nå deg og resten av saueflokken hvor skadelig det er, og da er det du som har sittet og forsvart det og bidratt til at folk får synsskader, diabetes, overvekt, kreft, slag, allergier, tarmsykdommer etc. etc. og ikke minst at dyr blir torturert og dør i laboratorium fordi man aldri blir ferdig med å teste det.
Personlig bruker jeg ingen kunstige produkter, lager alt fra bunnen og handler hovedsakelig økologisk. Så jeg trenger ikke gjette på om ting som jeg spiser er skadelig eller ikke, eller tråle nettet etter forskningsresultater. Jeg spiser noe som heter mat, som ikke trenger å testes på dyr for at man skal vite om det er trygt eller ei, og det har jeg ingen problemer med å råde alle andre til å gjøre også.

Og det er ikke "big pharma" som eier Aspartam, det er Monsanto: 

Jeg forsvarer ikke aspartam, men jeg er sterkt imot pseudosciense og hele opplegget med at anekdoter skal behandles som renspikket fakta. Vis til troverdige kilder eller hold kjeft. 

Skrevet

Vis til troverdige kilder eller hold kjeft

Jeg har ikke tenkt å holde kjeft. Og du bestemmer hva som er troverdige kilder? Kan ikke se at det er så lett å finne noe troverdig når man vet at de som eier patenten til Aspartam er et kriminelt milliardselskap som kan kjøpe nøyaktig det de vil.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tenkt å holde kjeft. Og du bestemmer hva som er troverdige kilder? Kan ikke se at det er så lett å finne noe troverdig når man vet at de som eier patenten til Aspartam er et kriminelt milliardselskap som kan kjøpe nøyaktig det de vil.

Igjen så viser du ikke til noen kilder for dine påstander om at aspartam er helseskadelig ved konsum under de anbefalte mengdene. Når det gjelder hva som er troverdige sider og ikke, så er der f.eks ikke spesielt troverdig når én lege sier at aspartam er farlig mens 99 sier at det ikke er det. Når både Norges Helseinformatikk, Forskning.no, EFSA, EU-kommisjonen, og seniorforskeren ved Nasjonalt Folkehelseinstitutt og MANGE ANDRE, alle disse friskmelder aspartam, så blir det rett og slett for DUMT å si at alle har blitt bestukket av et kriminelt milliardselskap. Disse har INGEN vinning på å lovliggjøre et stoff som visstnok skal være så farlig som du påstår at det er.

Så ja, vis til kilder eller hold kjeft. 

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/aspartam-kunstig-sotningsmiddel-13246.html

http://bramat.no/kosthold/naeringsstoffer/1221-helsefarlig-med-aspartam

http://forskning.no/mat-og-helse-menneskekroppen-diabetes/2015/03/stevia-eller-aspartam-hva-er-sunnest

http://www.tv2.no/a/7381100/

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...