AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #1 Skrevet 21. januar 2017 Hei! Er det noen her som har noen erfaring eller tips mot Brystryggsmerter? Sliter noe så grusomt med dette, er helt forferdelig vondt, får helt panikk av det og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er i utlandet uten tilgang på lege i 5 mnd til så tips og råd om øvelser jeg kan gjøre hjemme/på trening ville vært fantastisk. Anonymkode: afd82...048
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #2 Skrevet 21. januar 2017 Vel, du må jo, som med andre svakheter i skjelettet, forsøke å få stabiliseringsmuskulaturen så robust som tenkelig mulig. Og for å komme i gang uten å fremprovosere mere vondt så må du trene forsiktig og lytte til kroppen i starten. Men: du må for å få fremgang, tole at dette er mer vondt før det blir bedre. Jeg har en nær venn som har gått fra 24 timer i døgnet ryggvondt av typen som gjør at du knasker paralgin (ryggskade) til å trene 7 dager i uka og holde smertene unna ved at musklene rundt ryggsøylen er sterke nok til å kompensere for at den er svak. Så det er tipset. Det funker. Kan hende du også trenger operasjon, men trening hjelper. Hva slags øvelser som hjelper for deg, personlig, burde du jo egentlig ha hjelp av proffe til å finne ut.. Generelt anbefales trening ved egenvekt, ikke ekstern vekt. Anonymkode: 0060c...0a5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #3 Skrevet 21. januar 2017 Gåturer i ujevnt terreng og styrketrening er det eneste som hjelper for meg. Er det i en muskel du har vondt eller generelt vondt i hele brystryggen? Hva slags type smerte? Anonymkode: 1ef78...a47
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå