Gå til innhold

operasjon i USA. Forsikringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke forsikringer trenger man med tanke på evt komplikasjoner/sykehusopphold etc?

Anonymkode: 869a8...648

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen Norske forsikringer dekker planlagtenoperasjoner i USA. 

Velger du å dra til USA for å operere deg frivillig, så reiser du helt på egenhånd. Reiser du derimot etter å ha blitt henvist fra et Norsk, offentlig sykehus, så er du dekket av Norske regler. (Som hjertebroen tidligere, der hjertesyke nyfødte ble sendt til USA for operasjon vi da ikke hadde mulighet for å utføre i Norge.)

Anonymkode: 06abf...03b

• Liker 1
Skrevet

Ikke dyre forsikringer en gang? 😮

Anonymkode: bc992...13d

Skrevet

Jeg vil tro, uten at jeg vet, at det vil være i USA du kjøper forsikring for dette?

Anonymkode: 14a9c...930

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro, uten at jeg vet, at det vil være i USA du kjøper forsikring for dette?

Anonymkode: 14a9c...930

Nordmenn i på "operasjonstur" til USA får ikke kjøpe forsikringer i USA. 

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn i på "operasjonstur" til USA får ikke kjøpe forsikringer i USA. 

Hvorfor ikke? Da er det vel ingen som opererer seg der? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Da er det vel ingen som opererer seg der? 

Sett deg inn i systemet og forstå hva forsikringer er, hvordan de fungerer og hva og hvem som kan forsikres. 

Folk i USA har enten forsikringer gjennom sine arbeidsgivere med ulik dekningsgrad avhengig av hvor gode avtaler de får), eller de tegner forsikrnger selv, avhengig av hvilken økonomi de har. De "fattigste" har ikke råd til forsikring. 

Sykehus og helsepersonell har tabbeforsikring slik vi og har i Norge, i tillegg til NPE. Hva er det du skal forsikre deg mot? Hvilken type operasjon? Og hvem sier USA er det beste alternativet? Operasjoner i USA er knalldyre, har du råd til,operasjon over der, så har du vel og penger til eksta døgn på hotell m.m. og innreise/visum for for denne typen tur? 

Anonymkode: 21d07...e7b

• Liker 1
Skrevet

Vil du opereres i USA må du betale alt selv, det dekkes ikke av forsikring hverken her eller der. Og så bør du har godt med penger i bakhånd, for gå noe skeis og du blir liggende inne lenger enn forventer er du gjeldsslave med et knips. Det meste kan helt fint opereres her hjemme, og er det noe som er så superspesielt at det ikke går an så kan det søkes dekket av det offentlige. 

Anonymkode: e1cbe...681

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...