AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #1 Skrevet 20. januar 2017 Jeg sliter med å holde meg over lengre tid. Dette er spesielt da jeg vet at det ikke passer seg å gå på toalettet, eller det ikke er toalett i nærheten. Dette kan for eksempel være på bussturer eller på bilturer med nye mennesker (da det er lange mellom hvert toalett). Jeg tror gjerne dette kan være noe psykologisk, så da hjelper det mye for meg med "en sikkerhet" for at ting ikke skal gå galt! Jeg klarer heller ikke slutte tenke på det, og det er som regel det som gjør at jeg må på toalettet etter ganske kort tid ! Noen som opplever det samme? Anonymkode: 86bba...f0a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #2 Skrevet 20. januar 2017 Ikke drikk kaffe, brus, te eller annet vanndrivende i timene før bussturen. Spis noe med litt salt i en stund før turen. Tøm blæra rett før du drar på tur. Ikke drikk noe før dere nærmer dere et sted der det er toalettilgang. Anonymkode: 0b72f...565
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #3 Skrevet 20. januar 2017 Jeg har det helt likt! ER så slitsomt. Tenker alltid på det når jeg er plasser, til og med hvis jeg bare skal i et møte som jeg vet varer i kun 10 minutter. Tror absolutt det er psykologisk, for min del husker jeg en episode da jeg var liten, satt i bil og turte ikke si ifra at jeg måtte på do så det gikk galt. Så det er ekstra ille når jeg sitter i bil. Mitt tips er å alltid ha en kaffekopp eller lignende i vesken med lokk som man kan tisse i i nødstilfelle. Meb det går jo ikke akkurat alle steder, så da er det vel ikke noe annet å gjøre enn å "håpe på det beste". For min del hjelper det ikke å gå på do rett før jeg skal ut, fordi blæra mi lever sitt eget liv. Anonymkode: c4aef...347
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #4 Skrevet 20. januar 2017 Jeg har det, har alltid hatt det. Det er ikke psykisk, tisset lenge i sengen som barn. Desperat etter å finne en løsning, men de har ikke funnet noe enkel løsning enda... Anonymkode: 2c05b...818
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #5 Skrevet 20. januar 2017 En enkel løsning er å bruke Tena bind eller bleie i slike anledninger (dersom det er fare for at man må tisse uten at det er toalett i nærheten). Anonymkode: 0b72f...565
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #6 Skrevet 20. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: En enkel løsning er å bruke Tena bind eller bleie i slike anledninger (dersom det er fare for at man må tisse uten at det er toalett i nærheten). Anonymkode: 0b72f...565 Funker dette? Isåfall, hvilken "modell"? Anonymkode: 86bba...f0a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #7 Skrevet 20. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Funker dette? Isåfall, hvilken "modell"? Anonymkode: 86bba...f0a Ja. De er tilpasset lett, moderat eller kraftig urinlekkasje https://www.komplettapotek.no/search?q=inkontinens&category=2402_Alt av bind og bleier&hits=48 I tillegg lønner det seg å bruke de trusene som er laget til bindene/ bleiene, da disse trusene sørger for å holdet bindet/ bleien på plass. Feks microfibertrusen her https://www.komplettapotek.no/search?q=truse Det bør vel også kunne hjelpe å trene bekkenbunnsmuskulaturen. Anonymkode: 0b72f...565 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå