Million Skrevet 20. januar 2017 #21 Skrevet 20. januar 2017 Jeg hadde tenkt litt "crazy hundedame" som sikkert kaller hunden for "barnet sitt" i tillegg..... Har hund selv, men hun ble ikke tatt med på navnelisten da jeg bestilte dørskilt i fjor, nei.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #22 Skrevet 20. januar 2017 2 timer siden, _popcorn_ skrev: Jeg vurderer sette opp pusene på dørskilt på leilighetsdør! Men postkassa dropper jeg Dersom det er tydelig på døra at det bor dyr der, kan være avgjørende i en evakueringssituasjon også. I Sverige fikk vi lapper "Her bor X antall katt/hund. Redd oss om det brenner!" som vi kunne sette på døren. Er det tydelig at det bor hund der, så kan det jo også være en ekstra sikring mot innbrudd. (ikke helt sikker på om akkurat McMuffin er avskrekkende da ) Er det noe brannmenn ser etter når det brenner da? Ser for meg at de har det veldig hektisk og ikke sjekker dørskilt etter hvem som bor der. Man vet jo heller ikke hvor mange som er i huset uansett, da man kan ha besøk eller være bortreist med hundene sine Anonymkode: 8979e...7e1 1
Minlillesky Skrevet 20. januar 2017 #23 Skrevet 20. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har lyst på et Velkommen/Her bor skilt på inngangsdøra mi. Jeg er singel og har en hund. Er det teit å ta med hunden på Her bor-skiltet? Blir jeg en crazy hundedame da? Eller er det helt normalt? Anonymkode: d277e...1eb Kjæledyr er familiemedlemmer de også. Naturlig for meg at husdyrene skal være med på velkomstskiltet ved døra. Mine katter er med på skiltet mitt..haha Synes det er søtt jeg Det er nok mer normalt enn du tror 1
Cathrine88 Skrevet 20. januar 2017 #24 Skrevet 20. januar 2017 Er det snakk om ei dør inne i en blokk, eller er det ei vanlig utgangsdør ut mot gata? Jeg er nok litt paranoid etter noen dårlige erfaringer, men jeg ville ikke annonsert "her bor det ei dame helt alene med hunden /katten sin" med et navneskilt. Etternavn funker, så hvis du heter Lise Fredriksen, kjør på med L. Fredriksen og M. Fredriksen (eller et annet etternavn hvis McMuffin har valgt å beholde valpenavnet). 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #26 Skrevet 20. januar 2017 Jeg har alle 5 hundenavn på et velkommen skilt, og hva andre syns om det bryr jeg meg fint lite om Her har aldri besøk blitt deprimerte av det (seriøst, hva slags besøk har man da?), men har fått mange koselige kommentarer. Anonymkode: 124c4...578 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #27 Skrevet 20. januar 2017 Redd oss om det brenner - lapper høres vel og bra ut, men hvem risikerer livet for dyr? Med mindre det er ens egne dyr, så håper jeg slike lapper ikke fører til at naboer eller forbipasserende noensinne stikker inn i en brennende bygning for å lete etter marsvin og hunder.. Anonymkode: 75327...de8
Cathrine88 Skrevet 20. januar 2017 #28 Skrevet 20. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Redd oss om det brenner - lapper høres vel og bra ut, men hvem risikerer livet for dyr? Med mindre det er ens egne dyr, så håper jeg slike lapper ikke fører til at naboer eller forbipasserende noensinne stikker inn i en brennende bygning for å lete etter marsvin og hunder.. Anonymkode: 75327...de8 Brannvesenet redder selvfølgelig ut dyr - det skulle bare mangle. Naboer og forbipasserende også hvis bygningen ikke er fullstendig overtent. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #29 Skrevet 20. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Redd oss om det brenner - lapper høres vel og bra ut, men hvem risikerer livet for dyr? Med mindre det er ens egne dyr, så håper jeg slike lapper ikke fører til at naboer eller forbipasserende noensinne stikker inn i en brennende bygning for å lete etter marsvin og hunder.. Anonymkode: 75327...de8 Brannvesenet leter etter dyr, det er jobben dems å redde liv (mennesker og dyr). Ellers håper jeg at hvem som helst ville prøvd å redde et dyr dersom det ikke var til fare for dem selv. Du hørtes ut som en fryktelig usympatisk person. Regner med du ikke har dyr, for da må du også regne med at fikk driter i at det er dyr inne hos deg hvis det skulle brenne. Eller du for den saks skyld, for "hvem bryr seg vel om fremmede mennesker" (ironi for dem som ikke skjønner det) Anonymkode: 28ce8...c9a 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #31 Skrevet 20. januar 2017 Da ville jeg byttet navn på hunden og kalt hunden for Anders, slik at det kunne stått Lise og Anders på navneskiltet Det hadde også vært bra i tilfeller med uærlige folk som kommer på dørene, for når de leser Anders så tror de at det bor en mann der. Mange svindlere går etter enslige kvinner dessverre. Anonymkode: aedc7...cbc 1
The Kitten Skrevet 20. januar 2017 #32 Skrevet 20. januar 2017 Jeg synes det er søtt. I tillegg kan det i teorien ha en livreddende funksjon. Min bror og svigersøster har klistremerket på inngangsdørene sine om at det bor en hund i huset. I tilfelle det bryter ut brann mens de er vekke så skal brannmannskapet kunne være obs på at det kan befinne seg en hund i huset.
Aamu Skrevet 20. januar 2017 #33 Skrevet 20. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har valgt og ikke få barn, har valgt hund istedet. Hvordan jeg behandler min hund (så sant hunden blir behandlet bra så klart) og hva jeg prioriterer er da kun min sak og ingen andres. At andre skal henge seg opp i det synes jeg bare er trist. Skaff den en hobby Anonymkode: 993f7...285 Hund istedet for barn? Her har du bomma kraftig Du kan ha hund. Men ikke som ERSTATNING for barn...
Aamu Skrevet 20. januar 2017 #34 Skrevet 20. januar 2017 Når det kommer til dørskilt: Det er kjempesært. Men hvem bryr seg egentlig? Jeg har ikke dørskilt engang, jeg.
Frk.K Skrevet 21. januar 2017 #35 Skrevet 21. januar 2017 Ryddet for krenkende utsagn og svar til dette. Frk.K, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå