Gå til innhold

"Her bor Lise og McMuffin"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på et Velkommen/Her bor skilt på inngangsdøra mi. Jeg er singel og har en hund. Er det teit å ta med hunden på Her bor-skiltet? Blir jeg en crazy hundedame da? :P Eller er det helt normalt?

Anonymkode: d277e...1eb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske vanlig. 

Anonymkode: 1bf32...7f6

• Liker 3
Skrevet

Vi har en tegning av to personer og en hund på dørskiltet, men ikke navnet til hunden. 

• Liker 2
Skrevet

Litt crazy hundedame. Spørsmålet er heller om du bryr deg

Anonymkode: 8979e...7e1

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde navnet til hunden min på postkassa jeg. Kjør  på sier jeg , dette var i en blokk med masse naboer som kunne se det :P

• Liker 1
Skrevet

Crazy i mine øyne men om andre har det, bryr jeg meg lite om. Folk får gjøre som de vil. 

Anonymkode: a4bd6...872

• Liker 1
Skrevet

Jeg vurderer sette opp pusene på dørskilt på leilighetsdør! Men postkassa dropper jeg :P 
Dersom det er tydelig på døra at det bor dyr der, kan være avgjørende i en evakueringssituasjon også.
I Sverige fikk vi lapper "Her bor X antall katt/hund. Redd oss om det brenner!" som vi kunne sette på døren.
Er det tydelig at det bor hund der, så kan det jo også være en ekstra sikring mot innbrudd. (ikke helt sikker på om akkurat McMuffin er avskrekkende da :fnise:)

• Liker 4
Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet

Syns ikke det er så lurt å ha en så deprimerende beskjed hengende på døra si. Det setter jo liksom an stemningen for alle som kommer på besøk til deg. 

Skrevet

Jeg synes det høres ut som at hunden din betyr me for deg, og da er naturlig at hunden står på skiltet. Hva andre tenker burde ikke hindre deg fra det du har lyst til. Jeg hadde ikke tenkt gal hundedame iallfall.

Anonymkode: ff336...f69

• Liker 3
Skrevet

Det gjør du jo som du vil med :) kan jo faktisk være positivt hvis det brenner å de da vil skjønne at det ikke bare er et menneske som bor der, men et dyr også. Da vil brannmannskapet lete etter det. 

Anonymkode: 28ce8...c9a

• Liker 3
Skrevet
39 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Jeg vurderer sette opp pusene på dørskilt på leilighetsdør! Men postkassa dropper jeg :P 
Dersom det er tydelig på døra at det bor dyr der, kan være avgjørende i en evakueringssituasjon også.
I Sverige fikk vi lapper "Her bor X antall katt/hund. Redd oss om det brenner!" som vi kunne sette på døren.
Er det tydelig at det bor hund der, så kan det jo også være en ekstra sikring mot innbrudd. (ikke helt sikker på om akkurat McMuffin er avskrekkende da :fnise:)

Du får kjøpt sånne lapper hos Dyrebeskyttelsen :) Har en lapp på inngangsdøren og et på vinduet. Skal skrive inn antall hunder og katter og evt andre dyr

Anonymkode: 993f7...285

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBrunkrem skrev:

Syns ikke det er så lurt å ha en så deprimerende beskjed hengende på døra si. Det setter jo liksom an stemningen for alle som kommer på besøk til deg. 

Hva er deprimerende med å ha hund? Er det ikke mer deprimerende med ett skilt som lyser "hei, jeg heter lise og bor helt pokkers alene" ?

Jeg for min del er ellers åpen nok mot både venner og bekjente, så dem vet at jeg er både singel og har katt, så om dem kommer på besøk og ser at pus står på dørskiltet, så tror jeg ikke det endrer stemningen så mye akkurat. Og jeg har heller ikke for vane å få besøk av folk som ikke kjenner meg.

Om det endrer stemningen din å komme på besøk til noen som har ført opp dyret sitt på dørskiltet, så bør du kanskje heller ta deg en runde med deg selv, og vurdere om du ikke heller skal bli glad for at vennene dine har selskap i dyret sitt.

• Liker 6
Skrevet

Personlig synes jeg det bare er artig. Har du lyst, har du lov! :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

I mine øyne er det sært.

Skrevet

Jeg skal ha navnet på hunden min når vi flytter til neste leilighet :) Synes det bare er kult jeg :) De som har problemer med det har litt lite å bruke tiden sin på :P

• Liker 1
Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet

Se denne, hundemødre. Den forklarer alt:

Skrevet

Hehe, gøye svar her! Veldig splittet ser jeg. Ja jeg anser meg selv ikke som hundemamma akkurat, men synes mest at det å ha "her bor Lise" er stusselig. Jada jada, jeg må ikke annonsere at jeg er enslig, men det er så koselig med slike skilt :P 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBrunkrem skrev:

Se denne, hundemødre. Den forklarer alt:

Jeg har valgt og ikke få barn, har valgt hund istedet. Hvordan jeg behandler min hund (så sant hunden blir behandlet bra så klart) og hva jeg prioriterer er da kun min sak og ingen andres. At andre skal henge seg opp i det synes jeg bare er trist. Skaff den en hobby

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, gøye svar her! Veldig splittet ser jeg. Ja jeg anser meg selv ikke som hundemamma akkurat, men synes mest at det å ha "her bor Lise" er stusselig. Jada jada, jeg må ikke annonsere at jeg er enslig, men det er så koselig med slike skilt :P 

Synes det bare er koselig med hunden på skiltet jeg :)

• Liker 1
Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har valgt og ikke få barn, har valgt hund istedet.

Ja, det er akkurat det han snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...