Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

klart jeg synes det, å kommer ikke til å forandre på min mening(på lik linje med at mange andre her ikke forandrer sin mening) men synes dere virkelig er riktig å sitte her å si så mye rart om en person,en familie eller ett firma? Jeg skjønner at mye av det hun gjør er feil,men det er disse kommentarene som blir feil. Er det ikke bare att alle hopper over bloggen? Snakker dere slik om andre mennesker også?

Jeg er enig med deg helt til du nevner firma. Det må være lov til å kritisere firmaet. Selv om jeg ikke helt har engasjementet til å finne ut om de har tatt med seg de berømte rosa koffertene på ferie foreksempel så forstår jeg prinsippet bak.

Men er helt enig i at det sies mye rart her om de som privatpersoner og familie, noe som ødelegger trådens troverdighet for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bergensia

Men mye av problemet er at man ikke vet hvor privatpersonen slutter og bloggeren begynner.

Når man kritiserer henne for å ikke merke en reklamesnutt foran en video med familie, venner og sommerminner svarer CBE med at det er vanlig at mediehus har slike annonser før klipp.

Når man påpeker at hun som blogger bør være åpen om samarbeid og følge markedsføringsloven er det privatpersonen som blir såret og lei seg.

Dette er et vanskelig skille jeg mener hun utnytter.

red: uthevet omformulering

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mye av problemet er at man ikke vet hvor privatpersonen slutter og bloggeren begynner.

Når man kritiserer henne for å ikke merke en reklamesnutt foran en video med familie, venner og sommerminner svarer CBE med at det er vanlig at mediehus har slike annonser før klipp.

Når man påpeker at hun som blogger bør være åpen om samarbeid og følge markedsføringsloven er det privatpersonen som blir såret og lei seg.

Dette er et vanskelig skille jeg mener hun utnytter.

red: uthevet omformulering

Ser at det blir forvirrende om det er slik CBE alltid møter all kritikk.

Men jeg forstår f.eks ikke helt hensikten med å håne hvor mye bagasje de har med, at hun har planer for håret sitt, at Hellas er paradis osv i samme stilen. Det går på dem som privatpersoner (i mine øyne) og ikke dem som et firma (selv om hårplanene måtte være sponset). Det blir litt lavmål for meg. Men det er jo min mening og jeg ser jo det at det alltid vil være noen som faller for fristelsen med billige poeng uavhengig av hvor jeg mener om det.

Endret av Salmonella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er helt enig i at det sies mye rart her om de som privatpersoner og familie, noe som ødelegger trådens troverdighet for min del.

Og nok en gang: Det som kompliserer dette er at det å generere interesse for Eriksens "som privatpersoner og familie" synes å være selve forretningsidéen og konseptet til bedriften. Det som frontes og som gir bloggen salgbarhet er nettopp et bilde av eller en idé om CBE og hennes familie(liv). Og jo mer utvisking av skillet iscenesatt/privat, dess større potensiell inntjening (noe hele merkingsproblematikken ser ut til å bunne i).

Det vil igjen si at innlegg her i tråden som balanserer på grensen for uakseptabel persondebatt og sladder (en grense som for en blogg som CBE i ytterste konsekvens er umulig å etablere klart) kan betraktes som helt parallelle til den typen diskurs og logikk bloggen selv skaper, baserer seg på og lever av. Bare at her er fortolkningsrammen negativ, mens den i bloggen/kommentarfeltet er det motsatte.

Dette er ikke et forsøk på å forsvare hva som helst av uttalelser om bloggeren/personen bak bloggen, men et forsøk på å tenke høyt rundt hvilke mekanismer som er i sving her.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia; Da faller man selv litt i samme fella som man kritiserer synes jeg. "De tydliggjør ikke grensene for privatliv og bedrift, så derfor gjør ikke jeg heller det i kritikken min av dem"for å si det banalt. Noen her klarer jo faktisk å skille mellom dette i kritikken sin, så helt umulig er det ikke :) (ikke at du påstår at det er umulig).

Leste over innlegget ditt og svaret mitt engang til før jeg poster, usikker på om jeg i det hele tatt svarer på innlegget ditt. Nåja :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Jeg er enig med deg helt til du nevner firma. Det må være lov til å kritisere firmaet. Selv om jeg ikke helt har engasjementet til å finne ut om de har tatt med seg de berømte rosa koffertene på ferie foreksempel så forstår jeg prinsippet bak.

det med firma er greit at jeg tar bort men da synes jeg all kritikken for gå på firma. Ikke alt dette som går direkte på familien. Det står at FF også kritiserer sine lesere noe som ikke er ok,men hvorfor skal vi andre voksne gjøre det samme? Lærer vi ikke barna våre om hvordan vi skal oppføre oss mot hverandre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricia; Da faller man selv litt i samme fella som man kritiserer synes jeg. "De tydliggjør ikke grensene for privatliv og bedrift, så derfor gjør ikke jeg heller det i kritikken min av dem"for å si det banalt. Noen her klarer jo faktisk å skille mellom dette i kritikken sin, så helt umulig er det ikke :) (ikke at du påstår at det er umulig).

Leste over innlegget ditt og svaret mitt engang til før jeg poster, usikker på om jeg i det hele tatt svarer på innlegget ditt. Nåja :)

Jeg er sikkert uklar. :)

Kortversjon: Jeg prøvde bare å analysere det jeg mener skjer, jeg forsvarer det ikke nødvendigvis.

Og det er også en tendens til at når det ikke lenger skjer åpenbare overtramp i bloggen på linje med billed- og kommentarjukset, så blir kritikken her i tråden mer pirkete, smålig og sladderpreget (etter mitt syn). Så jeg følger deg mht poenget om smålighet. Men når det gjelder det "personlige" i kritikken mener jeg altså at skillelinjene blir vanskelige å trekke.

Endret av Aricia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Ser at det blir forvirrende om det er slik CBE alltid møter all kritikk.

Men jeg forstår f.eks ikke helt hensikten med å håne hvor mye bagasje de har med, at hun har planer for håret sitt, at Hellas er paradis osv i samme stilen. Det går på dem som privatpersoner (i mine øyne) og ikke dem som et firma (selv om hårplanene måtte være sponset). Det blir litt lavmål for meg. Men det er jo min mening og jeg ser jo det at det alltid vil være noen som faller for fristelsen med billige poeng uavhengig av hvor jeg mener om det.

er enig med deg salmonella.. Det er de tingene du nevner der som jeg har reagert på. Se hvordan dere kommenterer det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Jeg synes det er beundringsverdig at hun klarer å ligge på første til fjerdeplass på blogglisten til enhver tid. De som går forbi henne, gjør det på grunn av innlegg som er uvanlige eller som blottstiller bloggeren, av type "Fem ting du ikke sier til en toppblogger" og "Vennlig hilsen tidligere bipolar". Det er ingen kunst å toppe blogglisten med slike innlegg, mens fotballfruen skriver om det samme stort sett, året rundt; hverdag, trening, mat og det hun lager av reklameinnlegg.

Det burde i realiteten vært slik at disse bloggerne som utleverer intime tanker alltid lå øverst. Eller?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

I morgen kommer for eksempel Villa Paprika ha steget et stykke fra dagens plass nummr 40.

fordi hun er så uheldig å må legge ned sin butikk? Håper virkelig hun ikke får mye tyn og dritt mot seg Pga dette. Er det noe som er vondt så er det å må sette lås på noe som du virkelig har tro på og jobber hardt for.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi hun er så uheldig å må legge ned sin butikk? Håper virkelig hun ikke får mye tyn og dritt mot seg Pga dette. Er det noe som er vondt så er det å må sette lås på noe som du virkelig har tro på og jobber hardt for.

Enig. Villa Paprika har jobbet hardt, og har i motsetning til Fotballfruen og Fotballfruemannen ikke kjørt et kynisk og svindelaktig løp underveis. 

Typisk at sjarlataner skal lykkes, men modige, tøffe jenter som Villa Paprika må legge inn årene.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Øøøøøøh. Jeg skrev da ikke noe om fortjent eller ikke. Jeg skrev bare noe om hva som gjør at de fleste blogger får klikk. I morgen kommer Villa Paprika til å ha høyere plassering på blogglisten. Fordi innlegg som er utleverende får mange klikk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest faico

Ett spørsmål.. Shopie Elise er jo etter mine øyne en av Norges største bloggere.. Ser jo att hun ikke er av de flinkeste til å merke sine innlegg med annonse.. Hvorfor blir aldri dette nevnt? er alle like opptatt av att hun skal gjøre ting riktig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Ett spørsmål.. Shopie Elise er jo etter mine øyne en av Norges største bloggere.. Ser jo att hun ikke er av de flinkeste til å merke sine innlegg med annonse.. Hvorfor blir aldri dette nevnt? er alle like opptatt av att hun skal gjøre ting riktig?

Sophie Elise er nevnt flere ganger i tråden som heter "Bloggere og manglende merking av reklame"

http://forum.kvinneguiden.no/sok/?query=sophie%20elise&tid=913794

Tilføyelse: ser man på alle trådene som har vært opprettet om Sophie Elise er manglende merking av annonser nevnt i flere av dem.

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Fordi denne tråden handler om fotballfrue. Hun blir da nevnt flittig i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Håning av bagasje" - fotballfruen har med seg minst 5 kofferter for én ukes ferie. Det er rimelig greit å kunne få kommentere dette. Fem. Fem kofferter.

(En til ungen, to svære sett på snap, og disse to rosa hun reklamerte for og også har tatt med på ferie)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

"Håning av bagasje" - fotballfruen har med seg minst 5 kofferter for én ukes ferie. Det er rimelig greit å kunne få kommentere dette. Fem. Fem kofferter.

(En til ungen, to svære sett på snap, og disse to rosa hun reklamerte for og også har tatt med på ferie)

Men er det virkelig vårt problem at hun har 5 kofferter på ferie? Om hun har med seg 10 så er jo ikke det noe som angår oss. Vi er to voksne og to barn. Synes aldri jeg kommer under 4 kofferter når det er 1 uke borte. Hvorfor er dette ett så hett tema å snakke om?.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Kanskje hun må kjøpe noen nye kofferter, må jo få plass til noe syden ræl også.

Der var det nok ett innlegg med hån....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...