Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan du oppsummere kort?

gikk inn i studiet med hjerte og sjel.

ble litt mange ballet i luften. 

Greidde ikke gjøre alt perfekt. 

Gråt.gråt.gråt.

fikk råd fra LK.

hoppa av studiet. 

Alt bra. 

Kort oppsummert altså. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du oppsummere kort?

Skjermbilder fra blogginnlegget - http://carolinebergeriksen.no/2015/11/04/ukens-lesersporsmal-13/ :

Tillegg: Hun trener på å bli en "historieforteller"... Knytte leserne til seg, der hun deler "tårer og slit"... Skårer sikkert en god del hos de trofaste leserne sine...

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun gråt fordi hun ikke klarte å gjøre det perfekt og sluttet. Ok. Mer sympati klarer jeg desverre ikke å skvise ut av skrotten.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Det var jo en tårevåt og  perfekt unnskyldning! Med en liten "jeg forstår forventningspresset på unge jenter" som avslutning. To fluer i en smekk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har FF færre timer i døgnet enn vi andre? Kan virke slik, siden hun sliter seg slik ut og jobben hennes består av å gjøre ting vi andre gjør etter en lang arbeidsdag.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er greia med hun som kommenterer på HVERT ENESTE innlegg på Facebook? Ørlitt stalker sa du..

Virker som hun har god kjennskap til familien, så det er nok en god venn heller enn en stalker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si, snakk om lite selvinnsikt, men jeg blir jo nesten ikke forbauset lenger. Hun starter med at Pt utdanningen er noe hun har villet gjøret hele sitt liv. Det tok for mye tid, og ble for trist å sitte å lese i en annen etasje enn LK? ( Hvorfor flyttet hun seg ikke ned til ham? Såvidt jeg vet satt jo de og leste sammen for det meste? ). Det er det? Hva er prioriteringene da? Trening HVER dag ( nei , glem det, 5-6 dager i uka pleier hun å korrektere det med), som ikke kunne bli nedprioritert til 3 , i det minste for en periode? Dessuten jentemiddager, hundebursdag og barnebursdagsplanlegging? De skjønner vel at folk PRIOTERER seg tid til studier i tillegg til jobb, eller prioriterer seg til jobb i tillegg til studier? Slikt må jo prioriteres!

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Skjermbilder fra blogginnlegget - http://carolinebergeriksen.no/2015/11/04/ukens-lesersporsmal-13/ :

Tillegg: Hun trener på å bli en "historieforteller"... Knytte leserne til seg, der hun deler "tårer og slit"... Skårer sikkert en god del hos de trofaste leserne sine...

Velkjent argumentasjon her ; leserne får noe av skylden fordi de ble sure for manglende oppdateringer, Caroline ofrer seg for bloggen/ leserne. Akkurat det samme som skrives når hun skal begrunne hvorfor hun ikke kan ta fri. Det er vilt hvor stor betydning hun tillegger bloggens verdi i den enkelte lesers liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Takk for skjermdumper!

"The lady doth protest too much", tenker jeg, og kan ikke annet enn å beundre hvordan det på slutten vinkles over til at dette er noe noe hun har skrevet for å vise at det er greit at man ikke er superwoman. Ikke noe nederlag, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si, snakk om lite selvinnsikt, men jeg blir jo nesten ikke forbauset lenger. Hun starter med at Pt utdanningen er noe hun har villet gjøret hele sitt liv. Det tok for mye tid, og ble for trist å sitte å lese i en annen etasje enn LK? ( Hvorfor flyttet hun seg ikke ned til ham? Såvidt jeg vet satt jo de og leste sammen for det meste? ). 

Hvis man fulgte dem på Snapchat så det ut som om de stort sett satt og filmet hverandre og la ut artige snaps.

Hvis de hadde droppet bare det, hadde hun kanskje kommet seg gjennom de fire - 4- små bøkene pensum visstnok er på.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så det var derfor hun ikke vant Skal vi Danse heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hulderjenta

Velkjent argumentasjon her ; leserne får noe av skylden fordi de ble sure for manglende oppdateringer, Caroline ofrer seg for bloggen/ leserne. Akkurat det samme som skrives når hun skal begrunne hvorfor hun ikke kan ta fri. Det er vilt hvor stor betydning hun tillegger bloggens verdiden enkelte lesers liv. 

Jeg tenkte akkurat å kommentere hvor godt jeg likte avsnittet der leserne skal få dårlig samvittighet for kravstorheten sin. :P Den var ny, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Jeg må bare si, snakk om lite selvinnsikt, men jeg blir jo nesten ikke forbauset lenger. Hun starter med at Pt utdanningen er noe hun har villet gjøret hele sitt liv. Det tok for mye tid, og ble for trist å sitte å lese i en annen etasje enn LK? ( Hvorfor flyttet hun seg ikke ned til ham? Såvidt jeg vet satt jo de og leste sammen for det meste? ). Det er det? Hva er prioriteringene da? Trening HVER dag ( nei , glem det, 5-6 dager i uka pleier hun å korrektere det med), som ikke kunne bli nedprioritert til 3 , i det minste for en periode? Dessuten jentemiddager, hundebursdag og barnebursdagsplanlegging? De skjønner vel at folk PRIOTERER seg tid til studier i tillegg til jobb, eller prioriterer seg til jobb i tillegg til studier? Slikt må jo prioriteres!

Moren min jobbet fulltid, hadde to barn under fem år og gjennomgikk et risikosvangerskap. Samtidig studerte hun deltid og gikk ut med toppkarakterer. Ganske sikker på at bursdagen til bikkja, trening og vennemiddager lett ble nedprioritert i den perioden, gitt.

Men så er moren min verdens beste, da, som så mange andre mødre der ute :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott initiativ med skjermdumper. 

Jeg får bare et inntrykk av en gjennomgående bortskjemt jente som egentlig ikke er så veldig voksen? Jeg mener, du lever som selger og påstår at man gjerne vil ha litt mer kunnskap for å kunne gi råd, men når alt kommer til alt så vil man heller plagiere vesker som produseres på alle verdens gatehjørner? I tillegg kunne hun vel priortert bort en hel del andre aktiviteter som gjerne tar tid (2 x frisørbesøk i måneden, tv-opptredener, negledesign og andre livsviktige oppdrag). 

Resultat; ingen utdannelse, man ser fortsatt ikke mannen som fortsatt må lese (?), veskekolleksjonen var en flopp og tja? 

Men for all del, skjønnmaling er hun god på uansett, poenget er at hun alltid må komme godt ut av en sak, koste hva det koste vil. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at Kristina Andersen også spør leserne sine om hva de vil se mer av og hva de ønsker ut av bloggen hennes. Hun skrev også at konstruktive tilbakemeldinger for henne som blogger er "gull verdt".

Så tanken for min del er at det ikke bare er oppkonstruert, men også at det er et formål for å gjøre "kundene" sine mer fornøyde, slik at leserne tror de blir hørt, mens formålet i realiteten er å kunne selge mer og å få flere fornøyde "kunder". Det tragiske i det hele er at man kan se på leserne som "kunder".

Lille Pille: du lurer på hva en kan kjøpe direkte av Caroline, og det er jo det som er så genialt, man kan ikke kjøpe direkte av en blogger, men de selger allikevel produkter for andre! Det er derfor det er så mange gråsoner, fordi det ikke er deres egne produkter de selger og de står ikke til ansvar for de, men de promoterer dem som om de var din bestevenninne som kommer med fantastiske råd om produktene.

Og etter at CBE fikkkommentarer på at leserne ville se det som ikke er perfekt la Ida Wulff ut "de bildene som ikke postes"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PT-utdannelsen fra sponsor er et deltidsstudium på 30 studiepoeng.Hun sier hun valgte å ta studiet på deltid,altså et deltidsstudium på deltid. Et studium som altså normalt går over, tja, 4 måneder, med 3 samlinger?
Og så påstår hun at hun gråt over at veskekolleksjonsdesign, utført av noen andre enn henne, fordi hun ikke strakk til tiden?
Den dagen hun blir ansatt i min jobb, og skylder på at dagene ikke strekker til....den dagen er hun arbeidsledig.
Pisspreik, alt sammen.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ligger jo ikke for alle å studere. Eller "studere". 

Jeg hadde iallfall ikke klart 100% krevende jobb med deltidsstudium på universitetsnivå samtidig med familieliv, små barn, ingen vaskehjelp og en mann som jobbet mye dersom jeg  skulle sminke meg osv en time eller mer og trene en time hver dag. Men hei, hva vet jeg? Det er hardt å prioritere.  

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...