Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

"Rompegate"-update:

Mamsi skriver at Det Nye har svart på klagen hun sendte til PFU.

Hun har skrevet et innlegg om det på bloggen sin, og der har hun også, for første gang, publisert den innsendte klagen i sin helhet.

http://mamsi.no/det-nye-har-levert-tilsvar-til-pfu-klagen/

Flott Mamsi 👍 Og også til den/de andre som også har klaget inn saken 👍

Skal bli spennende og høre hva PFU sier.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer litt på hvorfor det ser ut som hun nærmest flekker tenner på mange av de siste bildene, eller er det bare leppa som ikke kommer inntil tennene på normalt vis når man fyller ting i dem?

Dumt spørsmål, jeg vet. :sjenert:

Men eh..det ser bare så pussig ut.

Enig, det ser helt merkelig ut. Skjønner ikke hva hun prøver å gjøre jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Er det bare jeg som synes at det har vært en plutselig oppsving i "private"* innlegg på bloggen de siste dagene? De siste ukene har det jo hovedsaklig bare vært reklame-innlegg, og dette har vært gjenstand for diskusjon her inne. 

*Med "privat" mener jeg innlegg som har vært fri for reklame og produktplassering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-5 dager i forrige uke med rundt 35 000 lesere.

Undrer meg også hvordan et menneske kan trykke på repeatknappen så mange ganger uten at samtlige tilhørere sovner. Øyebryn? 5 innlegg - check. Husk at du må ha 20 produkter for å få pene bryn? Fødselshistorien postes velvillig, og mer skal komme. Før jul; må vel lage et innlegg om vinterjakker og julekjoler. Og så må det jo selvfølgelig kjøpes inn en strasskjole til 10 000 - knips knaps!

😴😴😴

Endret av Vitulina
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil nok et eller annet med keisersnitt-innlegget. Har blitt sånn at jeg tror ikke hun skriver slik uten en baktanke, rett fra hjertet gratis. Om hun gjør det, så funker det ikke, nettopp pga det at vi ikke tror på henne.....

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Er det bare jeg som synes at det har vært en plutselig oppsving i "private"* innlegg på bloggen de siste dagene? De siste ukene har det jo hovedsaklig bare vært reklame-innlegg, og dette har vært gjenstand for diskusjon her inne. 

*Med "privat" mener jeg innlegg som har vært fri for reklame og produktplassering. 

Hun følger vell med på hva bloggerne som har flere lesere enn henne gjør.

Det er tydelig at både sophieelise og mammaen til michelle har mye mer tekst med private tanker og følelser enn hva CBE har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Hun vil nok et eller annet med keisersnitt-innlegget. Har blitt sånn at jeg tror ikke hun skriver slik uten en baktanke, rett fra hjertet gratis. Om hun gjør det, så funker det ikke, nettopp pga det at vi ikke tror på henne.....

Jeg håper at det faktisk er et ektefølt innlegg, men akkurat som deg er det langt igjen til jeg er overbevist. Og dette igjen viser bare at troverdigheten hos leserne overhodet ikke er tilbake til der den var for et knapt år siden. 

Folk flest er ikke dumme, og folk flest oppdager løgn når historieversjonene ikke samsvarer og/eller henger på greip. 

CBE-bloggen har ikke en gang prøvd å bygge opp troverdighet, til tross for at dette skulle være første prioritet jamfør CBE selv (http://www.kjendis.no/2015/01/29/kjendis/caroline_berg_eriksen/fotballfrue/blogg/lars_kristian_eriksen/37412854/).

Dette er et hjørne bloggen har malt seg selv inn i, med god hjelp av udugelige rådgivere. Men til tross for rådgivere, så er det bloggeren selv som har det endelige ord. Bloggens troverdighet kunne ha vært berget, hadde CBE spilt med åpne kort fra første dag. Hun valgte en annen vei, og konsekvensen av dette valget er at de færreste tror på det hun skriver og sier, selv om det er aldri så genuint, oppriktig, og ektefølt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hun følger vell med på hva bloggerne som har flere lesere enn henne gjør.

Det er tydelig at både sophieelise og mammaen til michelle har mye mer tekst med private tanker og følelser enn hva CBE har. 

Nå leser jeg ikke de bloggene, men jeg har inntrykk av at i det minste SE har skrevet ting som gjør henne menneskelig og feilbarlig, samt lagt seg flat hvis hun har gått over grenser. De eneste gangene CBE-bloggen har inneholdt innlegg som man som menneske kan relatere til i år, var strengt tatt når hun ble presset til det (bilderedigering og kommentarjuks) - og selv da satt i allefall jeg igjen med en emmen smak i munnen om at dette ikke var den hele sannheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Ved første øyekast kan det se sånn ut, men det er fremdeles ingen innlegg som er fri for produktplassering. Den siste uka har det likevel vært to innlegg som har hatt minimalt med reklame og produktplassering, noe som framstår som uvanlig. I venninnebursdaginnlegget er det likevel Wellingtonklokka fremtredende, og i jordmorinnlegget er det bilde med henvisining til Karinfoto- som så vidt jeg husker sponset nyfødtbildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Ved første øyekast kan det se sånn ut, men det er fremdeles ingen innlegg som er fri for produktplassering. Den siste uka har det likevel vært to innlegg som har hatt minimalt med reklame og produktplassering, noe som framstår som uvanlig. I venninnebursdaginnlegget er det likevel Wellingtonklokka fremtredende, og i jordmorinnlegget er det bilde med henvisining til Karinfoto- som så vidt jeg husker sponset nyfødtbildene.

Ok, det la jeg faktisk ikke merke til. Men så bør jeg nok også tilføye at jeg stort sett bare pleier å lese teksten, bildene titter jeg bare raskt over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun følger vell med på hva bloggerne som har flere lesere enn henne gjør..... 

:)

"Jordmorinnlegget" minner meg om "historiefortellingen til "influencere"/påvirkere (bloggerne til United Influencers).  

Jeg tenker at de har begynt å følge "oppskriften" til Thomas Moen - http://thomasmoen.com/take-yourself-seriously(anbefaler å se videoen), der de blir oppfordret til å skrive "historier" for å holde på/få et "sterkt" publikum.

Bloggere som har startet med å følge rådene til Moen, har økt lesertallene på bloggene sine, slik at dette virker, dessverre.

Jeg håper at flest mulig setter seg inn i hva dette går ut på. Kort sagt, så er United Influencers bloggere påvirkere, og uansett innhold, så skrives de med en målsetting å få et fast "sterkt" publikum som ser opp til bloggeren og lar seg påvirke, slik at de til slutt tjener penger.

Så ja etter min mening skriver de ikke innlegg for å være "snille" eller fordi de har noe på hjertet. De skriver for å få publikum som stoler og ser opp til bloggeren, slik at de i neste omgang kan påvirke oss.

Det er selvfølgelig en ærlig sak, det Thomas Moen nå driver med, så lenge reklamen blir merket, men spørsmålet er om vi ønsker å la oss påvirke? Og for min del misliker jeg denne måten å markedsføre varer/produkter/tjenester på, der bloggeren blir oppfordret til å jobbe målbevisst mot å bli en slik påvirker.

Dere kan evt. lese mer her om "Influencer marketing/Influence Marketing)": 

- https://en.wikipedia.org/wiki/Influencer_marketing

http://www.adweek.com/socialtimes/10-reasons-why-influencer-marketing-is-the-next-big-thing/623407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Ok, det la jeg faktisk ikke merke til. Men så bør jeg nok også tilføye at jeg stort sett bare pleier å lese teksten, bildene titter jeg bare raskt over. 

Jeg vet, det er utrolig hvor mye man ikke legger merke til, og det er en stor del av problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

"Jordmorinnlegget" minner meg om "historiefortellingen til "influencere"/påvirkere (bloggerne til United Influencers).  

Jeg tenker at de har begynt å følge "oppskriften" til Thomas Moen - http://thomasmoen.com/take-yourself-seriously(anbefaler å se videoen), der de blir oppfordret til å skrive "historier" for å holde på/få et "sterkt" publikum.

Var faktisk akkurat det jeg tenkte også. Det er jo veldig i tråd med UB (eller UI) sin stil. Fikk litt sånn annebrith.no følelse av det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Var faktisk akkurat det jeg tenkte også. Det er jo veldig i tråd med UB (eller UI) sin stil. Fikk litt sånn annebrith.no følelse av det.

Din følelse er helt riktig. Her er blogginnlegget Anne Brith skrev etter å ha vært på UB kickoff, og hørt på foredraget som Asti viser til.

http://www.annebrith.no/2015/03/18/hvordan-fa-flere-lesere-pa-bloggen/

Det jeg ikke oppdaget før denne uka er at Anne Brith også henviser til Jan Lossius sitt foredrag på samme kickoff. Jan er forøvrig en av deltagerne i kjærlighetstriangelet som mammatilmichelle har skrevet om i perioden hvor hun bikket 100.000 lesere denne høsten. Historiefortelling på høyt nivå, som mange har undret seg over om er iscenesatt ref mammatilmichelletråden.

Dette bygger opp under påstanden om at det er mer privatorientering på gang hos CBE, for det ER slik man best øker lesertallene sine.

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også på Anne Brith Davidsen (og Ørjan Burøe), da jeg skrev kommentaren. I tillegg er der andre som har blitt flinke på historiefortelling. Det er bare å sjekke "mest leste listen" til http://unitedbloggers.no/, så vil man se det samme hos flere.   :)

Og den samme gjengen har begynt å bli veldig opptatt av å fortelle hvor mye arbeid det er å være blogger - hvor opptatt de er, og alt de har å gjøre. Det handler nok om å skape et inntrykk av en seriøs blogger, for at du som leser også skal oppfatte dem slik, jfr. http://thomasmoen.com/take-yourself-seriously .

Vi vil se enda mer til denne "imagebyggingen" og "historiefortellingen", slik at de kan bli "akkurat hva samfunnet trenger nå": Påvirkere til at vi shopper enda mer...   :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste er at den slags funker. Sjekk kommentarene under innlegget. Hallelulja, liksom!

Endret av neiognei
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt synd at man automatisk blir mistenksom og lurer på motivene.

Innlegget var jo fint skrevet og temaet er viktig.

Jeg har lyst til å si "Bra jobba - dette er det fint at noen tar opp" men så blir det liksom litt sånn at man istedenfor er mistenksom til hvorfor det ble skrevet.....synd....

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Thihi, hvis det nå er slik at det skal bli mer "personlige" innlegg på bloggen, så kan det jo bli spennende å se hvordan det står til med sannhetsgehalten etterhvert som tiden går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Jeg tenker at innlegget er gjennomtenkt og strategisk. Enten på bakgrunn av å bli mer åpen for å holde på leserne eller fordi det dukker opp en aldri så liten reklame for eks. privat jordmortjeneste som tar seg betalt for å snakke med fødende om fødelsangst eller følger ekstra godt opp i svangerskapet og også har tjenester ved å være der under fødselen for å gi trygghet :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...