Gjest Cement Skrevet 16. oktober 2015 #19061 Del Skrevet 16. oktober 2015 Noen måte å sjekke hva Treasures omsatte for totalt da ? Hva de to tar ut av lønn til seg selv sier lite om helhetsbildet her http://www.proff.no/selskap/treasures-as/siljan/postordre-internetthandel-annet/IF43DL810KA/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 16. oktober 2015 #19062 Del Skrevet 16. oktober 2015 http://www.proff.no/selskap/treasures-as/siljan/postordre-internetthandel-annet/IF43DL810KA/ Stiftet i 2014? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 16. oktober 2015 #19063 Del Skrevet 16. oktober 2015 Mitt innlegg sparket nok mer til FO som ikke akkurat har vist seg som en instans som verken håndhever reglene de lager eller har myndighet til å ilegge bloggerne bøter som ville fått slutt på den skjulte markedsføringen. Jeg antar at bedriften har skaffet seg hjelp på regnskapssiden, slik at de unngår å betale mer skatt en de må, og jeg antar at de blir nødt til å følge loven på dette området. Det liker jeg, jeg vil at de skal slippe unna med minst mulig. Tilføyelse: jeg verker etter å blåse ut min mening om hvordan ekteparet nok tøyer og bøyer regler på mange områder, men jeg har ikke lyst til å bli moderatormat pga spekulasjon, så jeg lar være. Du og jeg, Monty, er nok enige serru. Det tror jeg også at vi er, CecilieX:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 16. oktober 2015 #19064 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) http://www.proff.no/selskap/treasures-as/siljan/postordre-internetthandel-annet/IF43DL810KA/ Åhhh, lenge siden jeg tok bed.øk. på vgs, men postene som er interessante er lønnskostnader og utbyttet. Begge deler sier noe om hva slags beløp som er hentet ut av firmaet. Lønn er det de ansatte tar ut i kroner og utbyttet er det som aksjonærene kan hente ut av kroner. Beløpene skattlegges ulikt. Korriger meg gjerne.... Endret 16. oktober 2015 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 16. oktober 2015 #19065 Del Skrevet 16. oktober 2015 Syns det er litt rart at CBE står oppført med 0 kr i formue:http://m.kjendis.no/2015/10/16/kjendis/blogg/blogging/blogger/skattelistene_2015/41531853/?www=1 Ligger alle pengene i firmaet i stedet for hos CBE personlig? Eller er det noe jeg ikke har skjønt her? Har man gjeld, som i bolig/bil osv høyere enn ligningsverdien på hus/bil etc, vil det stå 0 i formue. Om din samlede gjeld er høyere enn det du har samlet deg opp på sparekontoer osv, vil det stå 0 i formue. Derfor er ligningen en dårlig pekepinn. Når det er sagt ligger alle pengene dems i firmaet, og hun tar utbytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 16. oktober 2015 #19066 Del Skrevet 16. oktober 2015 Har man gjeld, som i bolig/bil osv høyere enn ligningsverdien på hus/bil etc, vil det stå 0 i formue. Om din samlede gjeld er høyere enn det du har samlet deg opp på sparekontoer osv, vil det stå 0 i formue. Derfor er ligningen en dårlig pekepinn. Når det er sagt ligger alle pengene dems i firmaet, og hun tar utbytte. Det utbytte må vel regnes som formue etter at det er tatt ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 16. oktober 2015 #19067 Del Skrevet 16. oktober 2015 Det utbytte må vel regnes som formue etter at det er tatt ut? Det aner jeg ikke hva regnes som, uansett vil jeg tro privatpersonen CBE har privatgjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 16. oktober 2015 #19068 Del Skrevet 16. oktober 2015 Stiftet i 2014? Det de hadde før het bare Treasures, og det sletta de 22.08.2014. Det nye, Treasures AS, stifta og registrerte de ikke lenge før de sletta Treasures. https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=996379639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 16. oktober 2015 #19069 Del Skrevet 16. oktober 2015 Det de hadde før het bare Treasures, og det sletta de 22.08.2014. Det nye, Treasures AS, stifta og registrerte de ikke lenge før de sletta Treasures.https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=996379639 Betyr det at det forrige ikke var AS, mens det nåværende er AS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 16. oktober 2015 #19070 Del Skrevet 16. oktober 2015 Skrøt ikke de av at de hadde casha ut huset da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter #19071 Del Skrevet 16. oktober 2015 Skrøt ikke de av at de hadde casha ut huset da? Jepp, det leste jeg også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 16. oktober 2015 #19072 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Betyr det at det forrige ikke var AS, mens det nåværende er AS? Det forrige tror jeg var registrert som et NUF, men jeg kan ikke noe om dette så jeg vet ikke om det tilsvarer et AS eller hva. Edit: Jeg ser noen under her skriver at det forrige var et AS og da stemmer nok det, jeg skal ikke påstå noe annet. Endret 16. oktober 2015 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 16. oktober 2015 #19073 Del Skrevet 16. oktober 2015 Har man gjeld, som i bolig/bil osv høyere enn ligningsverdien på hus/bil etc, vil det stå 0 i formue. Om din samlede gjeld er høyere enn det du har samlet deg opp på sparekontoer osv, vil det stå 0 i formue. Derfor er ligningen en dårlig pekepinn. Når det er sagt ligger alle pengene dems i firmaet, og hun tar utbytte. Men det er jo ikke såååå lenge siden hun skrøt av at alt var nedbetalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 16. oktober 2015 #19074 Del Skrevet 16. oktober 2015 Betyr det at det forrige ikke var AS, mens det nåværende er AS? Det forrige selskapet hennes var et AS det også, det er jeg overbevist om. Hun var ansatt og fikk lønn, og så tok hun ut utbytte. Skatt er forskjellig på lønn og utbytte. Tror utbytteskatt er 28 %? Skatt på lønn beregnes etter hvor mye en har i lønn. Tipper hun over en viss grense, blir det toppskatt, og det vil de færreste ha hvis de kan unngå det. Mener bestemt at uansett hvor stort utbytte er så er skatten fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 16. oktober 2015 #19075 Del Skrevet 16. oktober 2015 Ser at de har registert Treasures på sin egen adresse (oppdalsveien 253), så jeg tok meg turen til Google Street View. Kjipt nabolag de bor i, fremstår mye hyggeligere og finere på bloggen.. Men nå tar de jo bare bilder som fremhever det gode da. Men igjen, kanskje det bare er slik når man bor i Siljan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 16. oktober 2015 #19076 Del Skrevet 16. oktober 2015 Fruen har nettopp lagt ut en ny snap fra bilen mens hun kjører. IGJEN. Når skal de skjerpe seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missfebruary Skrevet 16. oktober 2015 #19077 Del Skrevet 16. oktober 2015 Det forrige tror jeg var registrert som et NUF, men jeg kan ikke noe om dette så jeg vet ikke om det tilsvarer et AS eller hva. Edit: Jeg ser noen under her skriver at det forrige var et AS og da stemmer nok det, jeg skal ikke påstå noe annet. NUF betyr at det er en norsk filial av et utenlandsk foretak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. oktober 2015 #19078 Del Skrevet 16. oktober 2015 Ser at de har registert Treasures på sin egen adresse (oppdalsveien 253), så jeg tok meg turen til Google Street View. Kjipt nabolag de bor i, fremstår mye hyggeligere og finere på bloggen.. Men nå tar de jo bare bilder som fremhever det gode da. Men igjen, kanskje det bare er slik når man bor i Siljan? Oppdalen i Siljan er skikkelig landet... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 16. oktober 2015 #19079 Del Skrevet 16. oktober 2015 NUF betyr at det er en norsk filial av et utenlandsk foretak. Tidligere var aksjekapital 100.000 i et AS. Det var billigere å registrere seg i NUF hvor aksjekapitalen er 30.000. Nå er aksjekapitalen også i AS 30.000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atp Skrevet 16. oktober 2015 #19080 Del Skrevet 16. oktober 2015 Tror det er mye folk med ett firma kan gjøre for å få det til å stå 0 i formue. Finnes nok mange smutthull som gjør at de sitter igjen med en fortjeneste. Og disse smutthullene er lovlig. Er jo andre meget rike folk i Norge som noen år som står oppført med 0 i inntekt,0 i formue og det synes jeg er rart. Men disse kan reglene godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg