loffen Skrevet 12. oktober 2015 #18861 Del Skrevet 12. oktober 2015 (Jeg vil ikke sitere, for da blir det vel slettet.. ) 'Sjekke at ikke naboen snylter på skatten'? Virkelig! Er det ikke lov å diskutere antrekk som hun legger ut på bloggen..? Kan det være derfor hun legger ut bilder av hva hun har på seg og hvor man får kjøpt det mon tro? At det er reklame muligens? Det er ikke det samme som å baksnakke ei i bygda som har på seg litt annerledes klær når du ser'a på Rema vettu. Musunnelse ja, der kom den igjen. Helt utrolig altså! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 12. oktober 2015 #18862 Del Skrevet 12. oktober 2015 Nå har jeg fulgt tråden deres daglig i ca ett år. Jeg blir uvel hver gang jeg er innom. Det er det samme oppgulpet hver gang. Som jeg har forstått er hovedfokuset deres å avdekke snusk i cbe s bedrift. Som billedredigering og mangelfull merket reklame. Det er også viktig for dere at hun, som en av Norges største bloggere (den største?) også er moralsk ansvarlig for sine handlinger og ytringer. Greit nok. Uansett, det det skrives mest om i denne tråden, slik jeg leser det, er kritikk av hvordan hun kler seg og ter seg. Det meste jeg leser er ufattelig smakløs kjerringkritikk. Dere treffer spikeren eksakt på hodet hva angår sladder, usmakelig baksnakking og mis-Unnelse. Det er som damene i bygda som snakker ned damene som går sin egen vei. Du må'kke komme her og komme her. Fint at noen orker (!!) å være regelryttere slik at forbrukerombudet holder seg oppdatert (i overkant vil jeg tro). Men kanskje lurt å bruke energien fra den smakløse baksnakkingen på andre mer nyttige ting. Redde regnskogen, sjekke at ikke naboen snylter på skatten, stå ved fruktdisken og hjelpe folk å ta av plastemballasje slik at dere kan sove godt om natten i visshet om at avfallet blir kildesortert. Det hadde gjort mer nytte. Makan til smakløs KG-tråd. Det er en misforståelse det at tråden bare skal inneholde avdekking av snusk i CBE's bedrift. Tråden dreier seg om hvilke som helst kritikkverdige forhold knyttet til bloggen, og de tilhørende SoMe-kanalene. Tråden er i langt større grad en dialog mellom bloggen og misfornøyde lesere enn en enveis kritikk mot en "dame som går sin egen vei". Men ikke bare det. Det er et forum hvor bloggfenomenet som ny medieaktør blir gransket, og det synes jeg personlig er enda viktigere. Årsaken til at CBE blir hovedeksempelet er at hun virkelig utnytter formatet for alt det er verdt, og serverer case etter case på sølvfat for de som er interesserte i sånt. Bloggerne opplever for tiden et klondyke, et gullrush hvor det er store penger å hente. Og blogginnehaverne finner stadig nye måter å melke gullkua på. Samtidig er bloggsfæren uregulert, det er få konsekvenser for en blogger som spiller falsk. Kritikk og granskning av bloggpraksis blir derfor et poeng i seg selv, uavhengig hvem bloggeren er. CBE hjelper ikke akkurat seg selv heller ved å leke katt og mus med den etablerte pressen hver gang en ny kontroversiell sak dukker opp. Godt journalistisk søkelys hadde redusert omfanget av tråden her betraktelig. Minst like viktig er den dobbelttalen som framvises hvor man gjemmer seg bak at man er en privatperson for å unngå legitim kritikk mot det produktet man selger. På grunn av dette så er jeg en av dem som holder hardt på at mer bloggrelaterte tema kan kritiseres åpent her inne. Det blir gjentatt gang på gang, men det gjør det heller ikke mindre sant: Bloggen er en kommersiell markedsføringskanal med formål å tjene mest mulig penger. Det er derfor helt legitimt å kritisere for eksempel klær og antrekk, på samme måte som man gjør det i en butikk. Sponset hår, lepper og sminke, på samme måte som man gjør det når man leser et ukeblad. Det er viktig å synliggjøre doobbeltmoral som at det tjenes penger på det som tilsynelatende er veldedige innlegg. Det er derfor viktig å grave, skrape i fasaden, nøste opp tråder for å synliggjøre hva bloggproduktet egentlig er. Hvor mye styrer annonsørene? Hva tjener bloggerne på de ulike innleggene? Finnes det i dag egentlig en genuint privat anbefaling av et produkt, et sted eller en behandling? Og om du tror at jeg ikke vil at CBE skal lykkes; jeg liker bloggformatet jeg. Jeg ønsker aller mest at bloggverdenen skal reise kjerringa og levere gode, redelige, artige, inspirerende og gjennomsiktige blogger hvor bloggeierne tjener ærlige penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 12. oktober 2015 #18863 Del Skrevet 12. oktober 2015 ..til alle dere som ikke gidder å lese hele innlegget over, her er kortversjonen: CBE sier: bloggen er en privatperson! Jeg sier: nei, det er en butikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 12. oktober 2015 #18864 Del Skrevet 12. oktober 2015 Er dette alle bildene som viser hvor grisete dette paret er på hotell? Kan ikke si dette var så voldsomt grisete isåfall. To håndduker som ligger 30 cm fra hverandre utgjør ikke så dramatisk forskjell fra to som ligger oppå hverandre. Restene fra frokosten ser ut til å ha fått en omgang med ett par barnehender - ganske normalt i en småbarnsfamilie. Når det er sagt så ville jeg nok ha kastet matrestene i søpla, men det er ikke alltid søppelbøttene på hotelrommene har poser. Tror derimot ikke dette er noe jeg hadde funnet på å klage over på via sosiale medier om jeg hadde vært i CBEs sko. Summasumarium fra mitt synspunkt: Blåst ut av dimensjoner både fra CBE og folk her inne. Synes det er litt morsomt da å lese kommentarer om hvor grisete de er utifra de bildene når det ellers klages på hvor plettfritt hjemmet alltid må fremstå. Går ut ifra at jeg er den eneste som ser humoren i akkurat det. Jeg synes det er morsomt å lese at noen føler at det ble så blåst opp. Blåst ut av proporsjoner, til og med. Hvor mange mistet nattesøvnen, tror du? Var noen små kommentarer om det liksom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 12. oktober 2015 #18865 Del Skrevet 12. oktober 2015 Nok en hattastrofe! Why?? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 12. oktober 2015 #18866 Del Skrevet 12. oktober 2015 Det er en misforståelse det at tråden bare skal inneholde avdekking av snusk i CBE's bedrift. Tråden dreier seg om hvilke som helst kritikkverdige forhold knyttet til bloggen, og de tilhørende SoMe-kanalene. Tråden er i langt større grad en dialog mellom bloggen og misfornøyde lesere enn en enveis kritikk mot en "dame som går sin egen vei". Men ikke bare det. Det er et forum hvor bloggfenomenet som ny medieaktør blir gransket, og det synes jeg personlig er enda viktigere. Årsaken til at CBE blir hovedeksempelet er at hun virkelig utnytter formatet for alt det er verdt, og serverer case etter case på sølvfat for de som er interesserte i sånt. Bloggerne opplever for tiden et klondyke, et gullrush hvor det er store penger å hente. Og blogginnehaverne finner stadig nye måter å melke gullkua på. Samtidig er bloggsfæren uregulert, det er få konsekvenser for en blogger som spiller falsk. Kritikk og granskning av bloggpraksis blir derfor et poeng i seg selv, uavhengig hvem bloggeren er. CBE hjelper ikke akkurat seg selv heller ved å leke katt og mus med den etablerte pressen hver gang en ny kontroversiell sak dukker opp. Godt journalistisk søkelys hadde redusert omfanget av tråden her betraktelig. Minst like viktig er den dobbelttalen som framvises hvor man gjemmer seg bak at man er en privatperson for å unngå legitim kritikk mot det produktet man selger. På grunn av dette så er jeg en av dem som holder hardt på at mer bloggrelaterte tema kan kritiseres åpent her inne. Det blir gjentatt gang på gang, men det gjør det heller ikke mindre sant: Bloggen er en kommersiell markedsføringskanal med formål å tjene mest mulig penger. Det er derfor helt legitimt å kritisere for eksempel klær og antrekk, på samme måte som man gjør det i en butikk. Sponset hår, lepper og sminke, på samme måte som man gjør det når man leser et ukeblad. Det er viktig å synliggjøre doobbeltmoral som at det tjenes penger på det som tilsynelatende er veldedige innlegg. Det er derfor viktig å grave, skrape i fasaden, nøste opp tråder for å synliggjøre hva bloggproduktet egentlig er. Hvor mye styrer annonsørene? Hva tjener bloggerne på de ulike innleggene? Finnes det i dag egentlig en genuint privat anbefaling av et produkt, et sted eller en behandling? Og om du tror at jeg ikke vil at CBE skal lykkes; jeg liker bloggformatet jeg. Jeg ønsker aller mest at bloggverdenen skal reise kjerringa og levere gode, redelige, artige, inspirerende og gjennomsiktige blogger hvor bloggeierne tjener ærlige penger. Jeg tror mye av kritikken mot kritikerne i denne tråden kommer av at ikke alle innlegg i tråden er like velformulerte som dette du hadde nå. Her redegjør du på en saklig og god måte hvorfor det er legitimt å fremlegge kritikk av CBE/bloggen og hvorfor man bør diskutere denne. Jeg tenker at de som er innom av og til og havner midt i en av de mindre saklige diskusjonene kanskje får et inntrykk av at dette i all hovedsak er en tråd med drittslenging. Men vedkommende her som sier hun har vært innom daglig i ett års tid, må ha lest tråden med en forutinntatt holdning om at her deles i hovedsak sladder og kjerringprat. Det er jo lett for at en slik tråd kan bli litt "intern", med mange faste som bidrar og de utenfra gidder vel kanskje ikke bla seg gjennom alle sidene i tråden (gjør de ikke det bør de også la være å dømme hele tråden som drittslenging). Derfor: tommel opp for saklige kritiske innlegg! :D 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butternut Skrevet 12. oktober 2015 #18867 Del Skrevet 12. oktober 2015 Nå har jeg fulgt tråden deres daglig i ca ett år. Jeg blir uvel hver gang jeg er innom. Det er det samme oppgulpet hver gang. Som jeg har forstått er hovedfokuset deres å avdekke snusk i cbe s bedrift. Som billedredigering og mangelfull merket reklame. Det er også viktig for dere at hun, som en av Norges største bloggere (den største?) også er moralsk ansvarlig for sine handlinger og ytringer. Greit nok. Uansett, det det skrives mest om i denne tråden, slik jeg leser det, er kritikk av hvordan hun kler seg og ter seg. Det meste jeg leser er ufattelig smakløs kjerringkritikk. Dere treffer spikeren eksakt på hodet hva angår sladder, usmakelig baksnakking og mis-Unnelse. Det er som damene i bygda som snakker ned damene som går sin egen vei. Du må'kke komme her og komme her. Fint at noen orker (!!) å være regelryttere slik at forbrukerombudet holder seg oppdatert (i overkant vil jeg tro). Men kanskje lurt å bruke energien fra den smakløse baksnakkingen på andre mer nyttige ting. Redde regnskogen, sjekke at ikke naboen snylter på skatten, stå ved fruktdisken og hjelpe folk å ta av plastemballasje slik at dere kan sove godt om natten i visshet om at avfallet blir kildesortert. Det hadde gjort mer nytte. Makan til smakløs KG-tråd. Jada vi er kjempefeite, misunnelige og NAVer. Dette er alt vi har 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 12. oktober 2015 #18868 Del Skrevet 12. oktober 2015 Nå er det panikk i heimen, må komme inn i sine vante treningsrutiner igjen. Alt er selvfølgelig drithektisk og det må skrives dagbok og planlegges for hun har så dårlig tid! 5-6 økter må hun klare, mens leserne går rett i fella og forteller om at de "bare" skal prøve seg på 3 økter, og er nok ikke like god som henne, og hun trøster "alt er bedre enn ingenting!" 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 12. oktober 2015 #18869 Del Skrevet 12. oktober 2015 Nå er det panikk i heimen, må komme inn i sine vante treningsrutiner igjen. Alt er selvfølgelig drithektisk og det må skrives dagbok og planlegges for hun har så dårlig tid! 5-6 økter må hun klare, mens leserne går rett i fella og forteller om at de "bare" skal prøve seg på 3 økter, og er nok ikke like god som henne, og hun trøster "alt er bedre enn ingenting!" Ok, det jeg utleder er at CBE mener treningen er jobb i forbindelse med bloggen. Kosemat og vin i forbindelse med jobbrelaterte aktiviteter er ikke? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 12. oktober 2015 #18870 Del Skrevet 12. oktober 2015 Hun tar en PT-utdannelse for å ha mer variert treningsstoff til leserne. Likevel er det det samme som alltid. Bortsett fra at 3 maniske runder rundt Sognsvann er byttet ut med mølle stort sett. Crossfit får vi høre lite om, men det var jo omtrent det samme som hun hadde trent i alle år, så. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 12. oktober 2015 #18871 Del Skrevet 12. oktober 2015 Det var da flere håndkler rundt om kring som ikke kom med på screenshotten? Jeg synes videoen viste mye rot, og jeg hadde aldri gått fra hotellrommet mitt slik. Det jeg reagerte mest på var dog den krasse tonen i stemmen til CBE, den var milevis unna den sukkersøte vi til vanlig er vant å høre. Tror vi kanskje fikk et lite glimt av divaen bak fasaden? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 12. oktober 2015 #18872 Del Skrevet 12. oktober 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner og referanser til slettede innlegg, samt svar til dette. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butternut Skrevet 12. oktober 2015 #18873 Del Skrevet 12. oktober 2015 Det var da flere håndkler rundt om kring som ikke kom med på screenshotten? Jeg synes videoen viste mye rot, og jeg hadde aldri gått fra hotellrommet mitt slik. Det jeg reagerte mest på var dog den krasse tonen i stemmen til CBE, den var milevis unna den sukkersøte vi til vanlig er vant å høre. Tror vi kanskje fikk et lite glimt av divaen bak fasaden? Jeg så de snapene og...ja mest sannsynlig fikk vi det:p 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 12. oktober 2015 #18874 Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg synes det er morsomt å lese at noen føler at det ble så blåst opp. Blåst ut av proporsjoner, til og med. Hvor mange mistet nattesøvnen, tror du? Var noen små kommentarer om det liksom. Innlegget mitt ble slettet da jeg refererte til ett innlegg som hadde blitt slettet, men kort sagt (slik at du får respons på innlegget ditt) ja, jeg synes det hele var blåst ut av proporsjoner både fra CBE sin side og her inne. Jeg forventet mye mer enn noen håndduker og to fat med matrester med alle disse kommentarene om hvor grisete de var. Tviler på at noen mistet nattesøvnen sin over dette. Jeg gjorde ikke det iallefall 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 12. oktober 2015 #18875 Del Skrevet 12. oktober 2015 Det var da flere håndkler rundt om kring som ikke kom med på screenshotten? Jeg synes videoen viste mye rot, og jeg hadde aldri gått fra hotellrommet mitt slik. Det jeg reagerte mest på var dog den krasse tonen i stemmen til CBE, den var milevis unna den sukkersøte vi til vanlig er vant å høre. Tror vi kanskje fikk et lite glimt av divaen bak fasaden? Jeg så bare de to bildene av maten på snap, er det noe som er slettet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 12. oktober 2015 #18876 Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Fotballfrue mannen viser frem analkuler på snap. Ment som en spøk, men folk har jo ikke akkurat analkuler liggende hjemme for "gøy", og jeg ser virkelig ikke behovet for å vise andre hva de bedriver med i senga. Det er virkelig ikke relevant. Endret 12. oktober 2015 av Bootybuilder 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. oktober 2015 #18877 Del Skrevet 12. oktober 2015 Var i byen en tur idag og ble stående å se på disse veskene. De var jo fine, men ikke noe å gå av hengslene etter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 12. oktober 2015 #18878 Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg er ikke fast leser hos CBE, men stikker innom av og til for å sjekke om reklamemerkingen er blitt bedre. Må si jeg ble skuffet i dag også, for de har ikke merket promotering av dette blogginnlegget på facebook , instagram eller twitter. (Sender et lite tips til Forbrukerombudet om det.). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 12. oktober 2015 #18879 Del Skrevet 12. oktober 2015 Fotballfrue mannen viser frem analkuler på snap. Ment som en spøk, men folk har jo ikke akkurat analkuler liggende hjemme for "gøy", og jeg ser virkelig ikke behovet for å vise andre hva de bedriver med i senga. Det er virkelig ikke relevant. Er nok bare reklame for alcos anal, hemoroide salve. Er nok LK sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest L´issi Skrevet 12. oktober 2015 #18880 Del Skrevet 12. oktober 2015 Rosa analkuler... Rosa. Analkuler. Måtte lese det flere ganger for å se om jeg leste riktig.. Også fra frua a gitt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg