Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Minner på Hæsjtægg premiere i kveld kl 22.15 på TV2 ;)

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og på insta nå med 'Velkommen til shopping event hos Steen og Strøm' osv., og promobilde med ADAX-vesken, uten at det var merket med noe som helst!

Så har noen kommentert #reklame, og vips, en liten stund etterpå har hun lagt til sin liksomreklamehashtags; #adforowncollection

Herregud, hun er så irriterende! :ler::klaske:

Ettermerking er fortsatt ikke innaførr.

Kunne de ikke bare følge regelverket med én gang - de kan det jo, det har vi jo sett   :klaske:

• Liker 1
Skrevet

Ettermerking er fortsatt ikke innaførr.

Kunne de ikke bare følge regelverket med én gang - de kan det jo, det har vi jo sett   :klaske:

Nei, de er så jævla sleipe! :sur:

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ser at CBE&Co. har begynt å droppe merking øverst, når de har reklamelenker i blogginnlegg. 

CBE&Co mottok brev fra FO den 13.07.15, der står det bl.a.:

"Vi ser også at svært mange bloggere merker innlegg som inneholder reklamelenker/affiliatelenker på en for dårlig måte. Vi vil derfor presisere at slike innlegg må merkes som reklame øverst (for eksempel: innlegget inneholder annonselenker), i tillegg til at man merker selve lenkene",

jfr. skjermbilde av brevet (side 2):  http://imgur.com/a/SGpzQ

De har altså fått en klar og tydelig tilbakemelding om hvordan innlegg med reklamelenker skal merkes, men CBE&Co. velger altså å ty til sin egen tolkning.

Jeg har derfor sendt følgende spørsmål til FO:

1. Er dette innlegget riktig merket øverst: http://carolinebergeriksen.no/2015/09/13/mixing-flowers-and-outfit/? Dvs. er det godt nok merket med "vesken er fra egen kolleksjon"? 

2. Skulle dette innlegget vært merket: http://carolinebergeriksen.no/2015/09/13/ck-sunday/? Viser til at overskriften henspeiler til merket på undertøyet det er annonselenker til senere i innlegget, samt bildebruken (3 av 5 bilder av undertøyet).

Når jeg får svar, vil jeg legge det ut her, men ut fra tidligere erfaring kan det ta tid (sist gang gikk det vel en måned).

Endret av Asti
Skrevet

Det sykeinnlegget med sexy undertøy tar virkelig kaka. Helt smakløst.

Ja, det er mye rart på den bloggen, men dette var helt fryktelig!

• Liker 6
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Jeg finner også sykeinnlegget særdeles taktløst. Det er tydeligvis ingenting som er hellig. Her kunne man ha skrevet et rent kunngjøringsinnlegg om VIP-event og ispedd noen bilder av undetøy. Det hadde holdt i massevis og ingen hadde reagert nevneverdig.

I stedet er det å vise frem en syk tredjeperson, og bruke dette som kontekstemballasje for nok et reklameinnslag. Taktløst, smakløst, hensynsløst, og respektløst. 

Skrevet

De må bruke mye tid på å fundere på hvilke "dagligdagse" kontekster de kan agere for å slippe å merke innlegget som reklame. Sykedager i undertøyet (hvem går egentlig i sånt når barnet ditt er sykt og full av hvitvask, samt at det er relativt kjølig ute nå?) må derfor ha fremstått som et lykketreff. (Prøver å tenke som dem, men som mamma finner jeg det vanskelig å være så heidundrende kynisk.)

• Liker 14
Skrevet

Minner på Hæsjtægg premiere i kveld kl 22.15 på TV2 ;)

sitter klar :-)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg finner også sykeinnlegget særdeles taktløst. Det er tydeligvis ingenting som er hellig. Her kunne man ha skrevet et rent kunngjøringsinnlegg om VIP-event og ispedd noen bilder av undetøy. Det hadde holdt i massevis og ingen hadde reagert nevneverdig.

I stedet er det å vise frem en syk tredjeperson, og bruke dette som kontekstemballasje for nok et reklameinnslag. Taktløst, smakløst, hensynsløst, og respektløst. 

De må bruke mye tid på å fundere på hvilke "dagligdagse" kontekster de kan agere for å slippe å merke innlegget som reklame. Sykedager i undertøyet (hvem går egentlig i sånt når barnet ditt er sykt og full av hvitvask, samt at det er relativt kjølig ute nå?) må derfor ha fremstått som et lykketreff. (Prøver å tenke som dem, men som mamma finner jeg det vanskelig å være så heidundrende kynisk.)

ja, dette var lavmål. De må jo ha mistet noe underveis der de danser rundt gullkalven sin

Endret av Amafalathiel
  • Liker 5
Skrevet

De rådgiverne de betaler for bør iallfall betale tilbake lønna si.

• Liker 14
Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon av barn.

- Pavilion, mod

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon av barn.

- Pavilion, mod

Høyere etisk standard her enn på bloggen.
  • Liker 20
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Høyere etisk standard her enn på bloggen.

Og det tror jeg vi skal være glade for. Selv på et av Norges mer liberale diskusjonsforum har barn større rettsvern enn hos enkelte bloggere. Blomster til KG i så henseende.

Skrevet (endret)

Haha, hasjtægg harselerer greit med FF og fanger idiotien i bloggingen ganske på kornet

Endret av Vitulina
  • Liker 8
Skrevet

Hun må ha mistet alt gangsyn. Trist.

• Liker 15
Skrevet

hæsjtægg var tannløst og kjedelig :(

satte meg godt til rette i sofaen for å se på programmet. Noe av det kjedeligste som er sendt av tv2,, det var jo ingenting og le av..
Skrevet

satte meg godt til rette i sofaen for å se på programmet. Noe av det kjedeligste som er sendt av tv2,, det var jo ingenting og le av..

Jeg fikk ikke sett det. Men det kan sikkert ikke ha vært kjedeligere enn "Skal vi stupe". For DET var kjedelig, det!

• Liker 1
Skrevet

Mannen og jeg lo godt av dette, syns dette var en bra start. Spent på om påfølgende episoder fortsetter å ta ulike bloggerfenomen på kornet.

• Liker 1
Skrevet

Merkelig dette

Men for meg øker det teorien at de faktisk leser her inne. Litt vanskelig å påstå at det bare slettes usaklige og lite konstruktive kommentarer når skjermdumper viser det motsatte.

tror du virkelig at de ikke leser her inne???
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...