Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Bergensia

Den er ikke slettet, ligger ute.

Ok, flott!

Når jeg skrev innlegget du siterer i går stod ikke min kommenter som "ventende på moderering" lenger og basert på tidligere erfaringer tenkte jeg den var slettet.

Ser også at kommentarer som bemerker det samme som jeg også har sluppet igjennom. Får se hva vi får til svar😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt OT, men jeg elsker tapas og er stadig på jakt etter nye steder å prøve ut. Er det noen som vet hvor de er og spiser her: http://carolinebergeriksen.no/2015/09/11/utelunsj-helg-og-osloturSå sinnsykt godt ut, jeg får snart besøk, og har lyst til å ta med besøket på en koselig plass :)

Hvis du skal spise Tapas i Oslo er Delicatessen på løkka veldig bra, går ikke å reservere bord der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal spise Tapas i Oslo er Delicatessen på løkka veldig bra, går ikke å reservere bord der da.

Vet! Elsker Delicatessen, men har prøvd det meste av maten der som jeg kan spise (er allergisk mot en del ting).

For å ikke spore av: synes de bommer veldig når de skal prøve å forklare hvorfor "CK sunday"-innlegget ikke er merket. De har flust av slike innlegg, som "egentlig" handler om noe annet, men som er proppfulle av adlinks, og en god del av disse er faktisk merket. Hvorfor akkurat dette skiller seg ut forstår jeg ikke.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet! Elsker Delicatessen, men har prøvd det meste av maten der som jeg kan spise (er allergisk mot en del ting).

For å ikke spore av: synes de bommer veldig når de skal prøve å forklare hvorfor "CK sunday"-innlegget ikke er merket. De har flust av slike innlegg, som "egentlig" handler om noe annet, men som er proppfulle av adlinks, og en god del av disse er faktisk merket. Hvorfor akkurat dette skiller seg ut forstår jeg ikke.

De har fått inn med teskje hvordan de skal merke og når de er i tvil eller leserne er i tvil så skal det merkes. De har en stor fordel av å ikke merke korrekt. Det er helt klart gjort fordi de vinner på det og ikke fordi de ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Bladde litt i arkivet og kom frem til til skoene hun designet for nelly i 2011. Kopi eller ikke. Veskene ser laaaaangt bedre ut enn skoene hun designet!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en serie umerkede snapper og jeg vet ikke... Blir oppgitt og skjønner ikke annet enn at "jeg vet hvordan jeg skal gjøre jobben min" heldigvis stort sett betyr noe annet for oss andre enn i Siljan. Jeg gjør feil i min jobb også. Men ikke den samme gang på gang på gang. Jeg blir seriøst oppgitt og skjønner ikke hvorfor de fortsetter. Hurra-innlegget om at alt skal være merket var tydeligvis bare bullshit. Men det trekker vel lesere av ren irritasjon, kanskje.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Det er en serie umerkede snapper og jeg vet ikke... Blir oppgitt og skjønner ikke annet enn at "jeg vet hvordan jeg skal gjøre jobben min" heldigvis stort sett betyr noe annet for oss andre enn i Siljan. Jeg gjør feil i min jobb også. Men ikke den samme gang på gang på gang. Jeg blir seriøst oppgitt og skjønner ikke hvorfor de fortsetter. Hurra-innlegget om at alt skal være merket var tydeligvis bare bullshit. Men det trekker vel lesere av ren irritasjon, kanskje.

Helt enig, jeg følte CBE og flere andre bloggere tok seg litt i nakken etter FO sitt tilsyn og faktisk ble bedre på merking. Men når er det tilbake til gamle synder, egne tolkninger av veilederen, egenproduserte merkelapper som "pakker" inn det det faktisk er reklame ("egenreklame/reklame for egen kolleksjon etc").

Det varte så vidt ut fellesferien, FO burde ta seg en runde igjen og virkelig gi konsekvenser som svir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, jeg følte CBE og flere andre bloggere tok seg litt i nakken etter FO sitt tilsyn og faktisk ble bedre på merking. Men når er det tilbake til gamle synder, egne tolkninger av veilederen, egenproduserte merkelapper som "pakker" inn det det faktisk er reklame ("egenreklame/reklame for egen kolleksjon etc").

Det varte så vidt ut fellesferien, FO burde ta seg en runde igjen og virkelig gi konsekvenser som svir.

Tror kanskje det er så begrenset kapasitet hos FO at jeg ikke kan skjønne noe vil skje før Markedsrådet overtar. Eller at ombudet får mulighet til å bøtelegge.

Det bør være en grense for hvor mye informasjon de skal måtte gi, for at folk som kan jobben sin skal kunne utføre den som om de kan den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FO har begrensede muligheter, dette må nok opp til rettsapparatet først, men da måtte det ha vært en samlesak mot alle de største bloggerne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Tror kanskje det er så begrenset kapasitet hos FO at jeg ikke kan skjønne noe vil skje før Markedsrådet overtar. Eller at ombudet får mulighet til å bøtelegge.

Det bør være en grense for hvor mye informasjon de skal måtte gi, for at folk som kan jobben sin skal kunne utføre den som om de kan den.

Nå burde den grensa være nådd for lengst. Jeg finnes det altså (nesten) helt utrolig at enkelte bloggere den dag i dag har innlegg med annonselenker som ikke er merket i det hele tatt, hverken øverst eller ved lenkene. (Sophie Elise og Andrea Badendyck er to eksempler. Det gjelder ikke alle innlegg, men det forekommer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE har lagt ut flere snapper på rad hvor hun reklamerer for et blogginnlegg.

Blogginnlegget handler om en av veskene hun har designet og et event man kan melde seg på.

Hun filmer blogginnlegget og snakker.

Men å skrive "reklame" i snappene, det gikk visst ikke.

Og jeg NEKTER at dette ikke er reklame.

Forøvrig så snappet hun også "CK morning" og seg selv i CK undertøy. Heller ikke merket med sponset/reklame.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er jo at de får bedre betalt og mer goodwill fra samarbeidspartnerne sine når de ikke merker reklameinnleggene. "Fansen" klikker seg jo rett inn straks det kommer oppdateringer og er selvfølgelig mer gira på å kjøpe produkter når de promoteres av venninne-Caroline fremfor /annonse/-Caroline. Og når FO ikke bryr seg så er det jo liten grunn til å slutte med det.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, flott!

Når jeg skrev innlegget du siterer i går stod ikke min kommenter som "ventende på moderering" lenger og basert på tidligere erfaringer tenkte jeg den var slettet.

Ser også at kommentarer som bemerker det samme som jeg også har sluppet igjennom. Får se hva vi får til svar

Jeg har opplevd det samme. Jeg så at min kommentar var borte etter at det hadde stått at den ventet på moderering. Jeg la den da ut på KG og fortalte at den var slettet, og vips så dukket den opp i kommentarfeltet hos dem igjen.......Magi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Jeg har opplevd det samme. Jeg så at min kommentar var borte etter at det hadde stått at den ventet på moderering. Jeg la den da ut på KG og fortalte at den var slettet, og vips så dukket den opp i kommentarfeltet hos dem igjen.......Magi....

Merkelig dette😉

Men for meg øker det teorien at de faktisk leser her inne. Litt vanskelig å påstå at det bare slettes usaklige og lite konstruktive kommentarer når skjermdumper viser det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Jeg mener å ha lest flere ganger i kommentarfeltet (i alle fall for en stund siden) at folk har stilt spørsmål ved om kommentarene deres ble slettet eller sensurert. Da har CBE svart noe sånt som at det er fordi hun ikke har godkjent kommentarene enda. Senere har de dukket opp. Dette gjaldt også vanlige og hyggelige kommentarer, som hun også svarte på.

Jeg tror kanskje kommentarene blir "borte" litt for den som har skrevet den, før den enten blir borte for godt (slettet) eller vises på bloggen (godkjent). Men jeg vet jo ikke. At de kanskje venter litt ekstra med å godkjenne kommentarer de tror kommer fra noen på KG kan jo også hende, for å se om det skrives om her inne, og eventuelt hvem som skriver om det/hvem som skrev kommentaren på bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet i hvert fall at eventuelle kommentarer som slettes, ligger på serveren i 24 timer før de slettes permanent. Da kan en med admin-tilgang alltid hente tilbake det som er slettet innenfor de 24 timene.
Slik fungerer det i hvert fall med disqus-systemet.

Må bare få legge til at når kommentaren tilsynelatende "forsvinner" betyr det at den er til moderering "i dette øyeblikk".
Om kommentaren rett og slett bare blir borte, er IP-adressen blokkert.

Endret av Cornucopia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest flere ganger i kommentarfeltet (i alle fall for en stund siden) at folk har stilt spørsmål ved om kommentarene deres ble slettet eller sensurert. Da har CBE svart noe sånt som at det er fordi hun ikke har godkjent kommentarene enda. Senere har de dukket opp. Dette gjaldt også vanlige og hyggelige kommentarer, som hun også svarte på.

Jeg tror kanskje kommentarene blir "borte" litt for den som har skrevet den, før den enten blir borte for godt (slettet) eller vises på bloggen (godkjent). Men jeg vet jo ikke. At de kanskje venter litt ekstra med å godkjenne kommentarer de tror kommer fra noen på KG kan jo også hende, for å se om det skrives om her inne, og eventuelt hvem som skriver om det/hvem som skrev kommentaren på bloggen.

Men om de gjør det slik, da har de vel strengt tatt LITE å finne på?

Ikke det at jeg selv er så travel akkurat nå, som er her inne😝

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, flott!

Ser også at kommentarer som bemerker det samme som jeg også har sluppet igjennom. Får se hva vi får til svar

Merkelig dette

Men for meg øker det teorien at de faktisk leser her inne. Litt vanskelig å påstå at det bare slettes usaklige og lite konstruktive kommentarer når skjermdumper viser det motsatte.

Beklager å måtte skuffe dere. Hehe... Men når man kommenterer og går ut av bloggen og så inn igjen (på samme PC uten å ha slettet logg osv), så blir kommentaren borte.

Endret av lisamari
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...