Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Der kom reklame for teltet som har vært plassert i innlegg tidligere uten merking...

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Der kom reklame for teltet som har vært plassert i innlegg tidligere uten merking...

La merke til det jeg og. Slu som reven ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke nødvendig at det står "annonse" i bloglovin-appen på mobil?

Der kommer ikke dato, kategori, tagger osv opp da det ikke er en del av teksten i innlegget.

Endret av lisamari
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen

Leste om prebansjonsmiddelet i avisen i går. Det viser vel at folk bør kutte ut disse bloggene. Og har de ikke selvinnsikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting har endret seg, som mange her har observert.

Tipser dere også FO?

Vet ikke hvor obs. de er på Snapchat som kanal for utmerket reklame? Det er jo vanskeligere å følge med der, i og med at bevisene slettes etterhvert. Og det har selvsagt Fotballfrue og mannen oppdaget.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev noen ord om Lov om medisinsk utsyr i kommentarfeltet til NaturalCycles-innlegget. De ble ikke godkjent.

http://imgur.com/mvljuii

Nei.

Hei gjest :)

Veldig interessant informasjon!

Og greit å få vist nok en gang at de siler innlegg i kommentarfeltet.

Jeg har sett st Lars Kristian Eriksen har gått inn i en diskusjon på bloggen underlivet (hvor han blir satt på plass av kunnskapsrike debattanter etter å ha forsøkt å diskreditere innlegget til medisinstudentene som driver bloggen), kunne du ikke lagt ut innlegget ditt i kommentarfeltet der og?

http://underlivet.blogg.no/1435663002_fotballfrues_farlige_.html

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...

Jeg har sett st Lars Kristian Eriksen har gått inn i en diskusjon på bloggen underlivet (hvor han blir satt på plass av kunnskapsrike debattanter etter å ha forsøkt å diskreditere innlegget til medisinstudentene som driver bloggen), kunne du ikke lagt ut innlegget ditt i kommentarfeltet der og?

http://underlivet.blogg.no/1435663002_fotballfrues_farlige_.html

Er det bare meg, eller innrømmer LKE i kommentarfeltet her at NC (og dermed ikke CBE) ikke har grunnlag for å påstå at produktet er 99,9% effektivt...?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Er det bare meg, eller innrømmer LKE i kommentarfeltet her at NC (og dermed ikke CBE) ikke har grunnlag for å påstå at produktet er 99,9% effektivt...?

Ja han ser ut til å innrømme det. Han har jo ikke kunnskapen eller faglig bakgrunn til å diskutere prevensjon på forskningsbasert basis. Han skal ha for at han har så store baller at han i det hele tatt bega seg ut på diskusjonen, godt at han ser at han kom til kort. 

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

skriver LKE i kommentarfeltet (regner med han mener produktet)

Om kona di bruker dette som prevensjon burde han ikke satt seg litt mer inn i det, ihvertfall når hun skal reklamere for det??

(slett gjerne som spekulasjon, men tror man at CBE virkelig bruker dette når han svarer slik?)

Sitat slettet. Bruk linken.

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har snilreklamert for vognen før også, mange ganger på Snapchat.

Husker at jeg tenkte at det var litt mistenkelig at en vogn som mange andre bloggere hadde blitt sponset med ble vidt frem av Fotballfrue, men at siden de selv har uttalt at de nå merker reklame og at folk må slutte å tro at alt de viser frem er reklame, så la jeg det ikke ut.

Men det var selvsagt ikke tilfeldig...

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22MjmdrBlOuhsoh4l5k2TGxc#.VZWSSooginM

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har snikreklamert for vognen før også, mange ganger på Snapchat.

Husker at jeg tenkte at det var litt mistenkelig at en vogn som mange andre bloggere hadde blitt sponset med ble vidt frem av Fotballfrue, men at siden de selv har uttalt at de nå merker reklame og at folk må slutte å tro at alt de viser frem er reklame, så la jeg det ikke ut.

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22MjmdrBlOuhsoh4l5k2TGxc#.VZWSSooginM

Endret av el-len
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kona di bruker dette som prevensjon burde han ikke satt seg litt mer inn i det, ihvertfall når hun skal reklamere for det??

(slett gjerne som spekulasjon, men tror man at CBE virkelig bruker dette når han svarer slik?)

Måten hun svarer på spørsmål i kommentarfeltet sitt, gjør at jeg tolker henne som at hun har brukt temperaturmåling i årevis, men ikke denne appen. Hvor lenge hun har brukt den, blir jo spekulasjon, men hun har i i hvert fall ikke brukt det siden 2007, når hun sier hun begynte med tempmåling.

Jeg håper hun kommer med et innlegg hvor hun korrigerer opplysningene hun kom med i det opprinnelige innlegget. Og så håper jeg at hun svarer på spørsmålene hun har fått. Og så håper jeg at hun ikke bare korrigere teksten i det opprinnelige innlegget uten å gjøre folk oppmerksom på det. :sukk:

Sitat slettet. 

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

De har snilreklamert for vognen før også, mange ganger på Snapchat.

Babyzen Yoyo har hun jo brukt siden de var på cruise med Nelia i fjor sommer og den er med på sommerfilmen også fra den turen, bare at da hadde de liggedelen før de gjorde den om til sportsvogn. Jeg mener å huske at det ble kommentert i kommentarfeltet at den var sponset, men den var aldri merket. Er hvertfall 4-5 bloggposter den er med bare i 2014/2015.

https://instagram.com/p/pTeaHHgsT9/

http://carolinebergeriksen.no/2014/06/29/video-cruise/

http://carolinebergeriksen.no/2014/06/13/in-the-studio/

http://carolinebergeriksen.no/2014/12/19/christmas/

Litt teit å reklamere for den på riktig måte nå når det er over ett år siden første gang hun viste den frem og Lilleprinsen brukte henne som reklame for vognen på sin Instagram.

Falsk dame, fra ende til annen.

Endret av Mahnaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La meg si det slik: Her tok saken en interessant vending. :ler:

For min del befester dette også inntrykket av at dette med de personlige anbefalingene for produkter det reklameres for iscenesettes ved å ty til ren fiksjon. Saken med barnesetet og koffertene er et par eksempler blant flere. Når hun gang på gang bedyrer at hun har prøvd ut et produkt og personlig går god for det/ bruker det fast etc framstår det ikke som noe annet enn et retorisk grep som benyttes mer eller mindre på samme måte uansett hva som skal promoteres.

Og når det så ikke er en rosa koffert som skal selges mer, men noe som griper litt mer omfattende inn i menneskers liv (jf barnestol eller prevensjonsmidler) så blir det med ett litt mer problematisk å iscenesette en anbefaling basert på personlig erfaring/utprøving som etter alle solemerker bare er oppdiktet.

I tillegg: Jeg antar at CBE gjennomgående tyr til dette grepet fordi det har funket hele tiden så langt.  Men det er en naturlig prosess at slike retoriske triks gjennomskues av publikum/leserne etter en viss tid, ved at iscenesettelsen etter hvert blir for åpenbar. Vi har "lært", grepet har stivnet, og det funker ikke mer. Politikere sliter med det samme mht triks de bruker i TV-debatter.

Når CBE i tillegg nå må merke reklame i større grad, bidrar det selvsagt til at leseren blir oppmerksom på at tonen og narrativet i reklameinnleggene går mer eller mindre igjen i alle sammen. 

Sitat slettet.

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg daglig leder i Treasure burde være sitt ansvar bevisst siden han allerede har gitt uttrykk for at det ikke er grunnlag for å hevde at NC er 99,9% sikkert, og både fått fjernet påstanden og dementert dette.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

La meg si det slik: Her tok saken en interessant vending. :ler:

My thoughts exactly 

Måten hun svarer på spørsmål i kommentarfeltet sitt, gjør at jeg tolker henne som at hun har brukt temperaturmåling i årevis, men ikke denne appen. 

For meg minner det hele litt om svar a la "neida, vi redigerer bare lys og kontraster"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror hun har brukt et annet produkt og når de fikk tilbud om a shit load of money for å skrive om dette, kastet de seg på. Mannens "2-dager"-svar bekrefter det.

Endret av Francis
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å motbevise at hun faktisk benytter og tester ut produktene hun reklamerer for er svært vanskelig - når hun hevder at hun alltid går god for det hun reklamerer for. Da må man faktisk overvåke henne 24/7.

Derfor blir bagateller som koffert-gate og baby-fot-gate blåst opp som bevis for at meningene er kjøpt og betalt.

Når daglig leder nå har gått i mot påstander i annonseinnlegget, burde det være svært tydelig for de aller fleste at annonseteksten er som all annen reklame - kjøpt og betalt for, og ikke CBE sin personlige mening eller erfaring.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å motbevise at hun faktisk benytter og tester ut produktene hun reklamerer for er svært vanskelig - når hun hevder at hun alltid går god for det hun reklamerer for. Da må man faktisk overvåke henne 24/7.

Derfor blir bagateller som koffert-gate og baby-fot-gate blåst opp som bevis for at meningene er kjøpt og betalt.

Når daglig leder nå har gått i mot påstander i annonseinnlegget, burde det være svært tydelig for de aller fleste at annonseteksten er som all annen reklame - kjøpt og betalt for, og ikke CBE sin personlige mening eller erfaring.

Nei, ikke fatter jeg hvordan hun kan ha utført en testing, heller. Har du drukket vin, kan du ikke måle dagen etter feks.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Det er kanskje vanskelig å motbevise at hun har testet og benytter dette produktet, men at money talks er ikke vanskelig å komme frem til.

18. april i år var hun fornøyd med Ladycomp som hun da fortsatt brukte, men ville være forsiktig med å anbefale prevensjon av noe som helst slag fordi "ting kan jo skje uansett hva man bruker."

28. juni annonserer hun for NaturalCycles fordi hun synes det er "fantastisk at det finnes sikker prevensjon som er helt naturlig."

Forskjellen på Ladycomp og NaturalCycles? Det er i følge henne selv "akkurat det samme." 

Hva har forandret seg siden 18. april? Hun får penger for å skrive om det ene produktet, men ikke det andre. Tydeligere enn dette blir det vel ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...