Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet og lese bloggen etter at jeg startet og følge de på snapchat.

Du følger dem altså fordi du synes det er genuint interessant/givende?

Selv nå som du vet at omtrent alt sammen er falskt og ren reklame?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det samme som deg.

Jeg syns filmen virker både planlagt og nøye regissert. 

Når det filmes over flere dager, hodekameraet er med tilsynelatende overalt, og det klippes og tilpasses for å illustrere en vanlig dag i CBEs liv, får jeg meg ikke til å tro annet.  

Spesielt ikke med en lang reklame i starten som ikke var forventet da jeg trykket på avspillingsknappen.

Burde ha visst bedre.

Hvilken film var dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint om man passer på å være redelig i kritikken av Treasures. Dersom man tar seg friheter som dette gir man bare ammunisjon til de som hevder at denne tråden kun består av bitre mennesker som er ute etter å ta Caroline.

Nei, det gjør man ikke. At noen skriver noe usaklig betyr ikke at alle de usaklige kommentarene magisk forsvinner.

Og uansett vil CBE Defense League bare påstå at all kritikk bare er usaklig, uansett hvor saklig den har vært.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIkk svar fra journalisten om at hun trodde det var de tallene "hun" (CBE) opererer med, men at hun skal sjekke det i morgen.

Journalisme i et nøtteskall. Faktasjekk? Kritiske spørsmål? Hahahahaha...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør man ikke. At noen skriver noe usaklig betyr ikke at alle de usaklige kommentarene magisk forsvinner.

Og uansett vil CBE Defense League bare påstå at all kritikk bare er usaklig, uansett hvor saklig den har vært.

Kanskje du skal bruke litt mer tid på å lese innleggene du siterer, i stedet for bare å skyte ut innlegg fra hoften? 

Det jeg skriver er at det er bedre for alle som ønsker å oppnå noe med kritikken, å være redelige i det  man skriver.

Det større troverdighet denne tråden har, det større er sjansen for at den feks. brukes av pressen som inspirasjon til saker om Treasures. Det er derfor en fordel om man holder kritikken på et saklig plan.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Je suis Caroline?

I jakten på mammon har tydeligvis folkevettet og anstanden rent ut i takt med at pengene har rent inn.

Mildt sagt forkastelig.

Edit: Skrivefeil

Endret av Zeitgeist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være rart å gå på butikken i dag og handle frokost til gjester og se seg selv på forsiden papirutgaven av av Dagbladet. Later man som ingenting? Pinlig...

(Butikkhandlingen er hentet fra snap.)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Journalisme i et nøtteskall. Faktasjekk? Kritiske spørsmål? Hahahahaha...

Dagbladet har jo heller vært kritiske ovenfor CBE-bloggen i motsetning til fasade-reparasjonsartikken i Dagens Næringsliv. Hvis det er sistnevnte eksempel på journalistikk du mener, så er jeg selvsagt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken film var dette?

Nå måtte jeg grave meg mer enn en måned tilbake og gi firmaet klikk for å svare deg.

Men hun la ut en film om en typisk dag i hennes liv på 2 minutter og 39 sekunder,den 24.mai i år.

"A day in my life" heter innlegget, og ligger under "Caroline TV", kategorien "Entertainment & culture".

De første femten sekundene (eller hvor mye det var), var umerket reklame for Maybelline Babylips leppepomade. Nå ser jeg ikke lenger reklamen av en eller annen grunn (kanskje fordi jeg har adblock nå, ser ikke reklame i noen av filmene lenger).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et firma som kaller brukerne for cycklers...

Akkurat det ser jeg ikke helt problemet med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg grave meg mer enn en måned tilbake og gi firmaet klikk for å svare deg.

Men hun la ut en film om en typisk dag i hennes liv på 2 minutter og 39 sekunder,den 24.mai i år.

"A day in my life" heter innlegget, og ligger under "Caroline TV", kategorien "Entertainment & culture".

De første femten sekundene (eller hvor mye det var), var umerket reklame for Maybelline Babylips leppepomade. Nå ser jeg ikke lenger reklamen av en eller annen grunn (kanskje fordi jeg har adblock nå, ser ikke reklame i noen av filmene lenger).

Jaja. Hvis hun synes dette er givende så er jo det flott.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha, den der er litt bra. Det beviser bare hvor liten selvinnsikt de har. Blir samtidig en veldig komisk setting ut av det hele.

Dette argumentet (fra LK) faller jo på sin egen urimelighet. Dess flere lesere man har, dess større ansvar har man. Hva en liten blogger med ti lesere gjør, er ikke en nyhetssak for pressen. Caroline når ut til en stor gruppe unge jenter, og det er derfor særlig ille at akkurat hun tar på seg å informere (reklamere) for prevensjonsmidler. Men ja, vet ikke hvorfor jeg gidder å kommentere det egentlig, LK er en klovn og vi burde ikke gi han oppmerksomhet.

Edit: Var egentlig skjermpdumpen fra LK sin status jeg skulle sitere.

Endret av marita8
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja. Hvis hun synes dette er givende så er jo det flott.

Joda, hun om hverdagen sin.

Men innlegget mitt lå inne blant andre innlegg om umerket reklame som en respons til Bergensias registrering av reklamen i filmen, og det var også den umerkede reklamen i filmen innlegget mitt dreide seg om, forut for forbrukerombudets storaksjon mot bloggere som hele tiden "glemte" å merke innholdsmarkedsføringen sin.

Edit: Bruker ikke mer tid på et månedgammelt innlegg, da jeg ikke ser relevansen med dagens diskusjon om prevensjons-gate.

Endret av Cornucopia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere kommer ikke paret på Siljan til å ta selvkritikk siden alle andre gjør det og at kritikken ikke kom før CBE reklamerte for produktet. Dermed avfeier de kritikken som personforfølgelse.

Som tidligere fortsetter den vanlige bloggingen som om ingenting har skjedd i håp om at stormen blåser over. De vil også være utilgjengelig for kommentar til media. Skulle ikke stormen blåse over kommer det et stakkars-meg-innlegg.

Flere som har lest samme boka?

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så går de i samme felle igjen, ignorerer media, vil ikke kommentere kritikken, ikke svare leserne og lista er lang... lærer de aldri?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så går de i samme felle igjen, ignorerer media, vil ikke kommentere kritikken, ikke svare leserne og lista er lang... lærer de aldri?

Ikke så lenge teknikken fungerer og de slipper unna med det. De slipper jo unna og får flere nysgjerrighetsklikk?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lenge teknikken fungerer og de slipper unna med det. De slipper jo unna og får flere nysgjerrighetsklikk?

Nå leste jeg dagbladets artikkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tanke: Kan man ikke lese bloggen som en underholdning (enten man liker de intetsigende innleggene og bildene eller bare vil ha noe å le av ... som å se teite scener på Paradise Hotel) og la være å klikke på annonsene? Da har de som har betalt for annonseplassen brukt masse penger på annonsen uten resultater..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt som nettavisene nå sliter med - de får betalt for annonser som ingen klikker på/ser pga. Ad Block. Mister annonseinntekter. Og må ty til andre midler som artikler man må betale for å lese (eks. VG+). Er jeg helt ute på viddene nå? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...