Lillemini Skrevet 26. juni 2015 #14301 Skrevet 26. juni 2015 Caroline hadde først svart leseren at hun hadde skrevet det riktig, og så videre at hun hadde vondt i ryggen (skrevet i jeg-form). Så blir kommentaren endret, og da er det plutselig LK som har svart leseren, og han skriver nøyaktig det samme som Caroline opprinnelig skrev, bortsett fra at han skriver om henne som i 3.person. Veldig tydelig at han hopper inn som en ridder på hvit hest fordi Caroline ble tatt i å prøve skjule at hun hadde skrevet feil. La igjen en kommentar på bloggen med spm om hvorfor LK utga seg for å være Caroline, i og med den opprinnelige kommentaren var skrevet i jeg-form, men det ble selvfølgelig ikke godkjent... Jeg la også igjen en slik kommentar. Med link til printscreen av det hele som Visningsnavn (?) la ut. Den lå som "venter på godkjenning", men kom selvfølgelig aldri ut. La inn en annen kommentar på et annet innlegg, det om is. En jente spurte om kokosis i butikken, og siden jeg har en melkeallergisk datter vet jeg om hvor man kan få kjøpt det. Kommentaren kom ikke engang som "venter", den ble bare borte. Regner med jeg er blokkert da? Veldig dumt de gjør det på den måten. Jeg har lest bloggen siden starten. Har lest den sporadisk de siste årene da den ikke tiltaler meg noe særlig lengre, men klikker innom når jeg ser delingen på Facebook. Den hjemmelagde isen syns jeg var morsom å lese om, siden vi lager egen is til barnet vårt. Det jeg syns er trist er at jeg mistet interessen i bloggen så snart det ble en fulltidsjobb som mannen involverte seg i. Før den tid var det en koselig og morsom hverdagsblogg. Så ble den stor, mannen gikk inn i bedriften, og alt ble staget, upersonlig og bare for å selge produkter og dem selv. Mannen hennes sier jo selv at han leser alle kommentarer og siler ut alt han ikke vil hun skal lese. Greit nok å ta bort det styggeste, men han siler ut ALT som ikke bygger opp under bedriften som perfekt. Husker de la ut et bilde av datteren på en lekematte med magestøtte da hun var spedbarn. Da skrev jeg en hyggelig kommentar om at min datters kiropraktor absolutt ikke anbefalt disse fordi de la for mye vekt på nakke og rygg før ungen var klar. Den ble aldri godkjent. Jeg tenkte det var greit å si i fra om siden hun når ut til så mange, og mange ser opp til henne. Han så på det som kritikk som måtte slettes. Er det ikke hennes blogg da? Hvilken rolle har hun? Se pen ut på bilder? Syns hele opplegget har blitt ødelagt, utelukkende på grunn av han. Jeg går fremdeles inn av og til når jeg ser noe har blitt likt på Facebook (har et par venner som følger henne), men leser ikke fast lengre. Matoppskrifter er fremdeles interessant, produkter og klær de er betalt for å fronte er absolutt ikke noe jeg bryr meg om. Og den mannen... Får vibber til 50-tallet der kvinner skulle stå på kjøkkenet og være pene, og absolutt ikke snakke for seg selv. 23
Kollontaj Skrevet 26. juni 2015 #14302 Skrevet 26. juni 2015 Det er jo ingen nyhet at han tar på seg skylden. Tror folk at det var KUN han som kommenterte under andre brukere i kommentarfeltet og hun IKKE viste det? Nei. 6
Vitulina Skrevet 26. juni 2015 #14303 Skrevet 26. juni 2015 Jeg la også igjen en slik kommentar. Med link til printscreen av det hele som Visningsnavn (?) la ut. Den lå som "venter på godkjenning", men kom selvfølgelig aldri ut. La inn en annen kommentar på et annet innlegg, det om is. En jente spurte om kokosis i butikken, og siden jeg har en melkeallergisk datter vet jeg om hvor man kan få kjøpt det. Kommentaren kom ikke engang som "venter", den ble bare borte. Regner med jeg er blokkert da? Veldig dumt de gjør det på den måten. Jeg har lest bloggen siden starten. Har lest den sporadisk de siste årene da den ikke tiltaler meg noe særlig lengre, men klikker innom når jeg ser delingen på Facebook. Den hjemmelagde isen syns jeg var morsom å lese om, siden vi lager egen is til barnet vårt. Det jeg syns er trist er at jeg mistet interessen i bloggen så snart det ble en fulltidsjobb som mannen involverte seg i. Før den tid var det en koselig og morsom hverdagsblogg. Så ble den stor, mannen gikk inn i bedriften, og alt ble staget, upersonlig og bare for å selge produkter og dem selv. Mannen hennes sier jo selv at han leser alle kommentarer og siler ut alt han ikke vil hun skal lese. Greit nok å ta bort det styggeste, men han siler ut ALT som ikke bygger opp under bedriften som perfekt. Husker de la ut et bilde av datteren på en lekematte med magestøtte da hun var spedbarn. Da skrev jeg en hyggelig kommentar om at min datters kiropraktor absolutt ikke anbefalt disse fordi de la for mye vekt på nakke og rygg før ungen var klar. Den ble aldri godkjent. Jeg tenkte det var greit å si i fra om siden hun når ut til så mange, og mange ser opp til henne. Han så på det som kritikk som måtte slettes. Er det ikke hennes blogg da? Hvilken rolle har hun? Se pen ut på bilder? Syns hele opplegget har blitt ødelagt, utelukkende på grunn av han. Jeg går fremdeles inn av og til når jeg ser noe har blitt likt på Facebook (har et par venner som følger henne), men leser ikke fast lengre. Matoppskrifter er fremdeles interessant, produkter og klær de er betalt for å fronte er absolutt ikke noe jeg bryr meg om. Og den mannen... Får vibber til 50-tallet der kvinner skulle stå på kjøkkenet og være pene, og absolutt ikke snakke for seg selv. Jeg tror du legger litt vel mye vekt på hennes forklaringer og unnskyldninger. Hun er minst like skyldig i alle skandalene som sin mann, om ikke mye mer. Hvem tror du svarer, godkjenner og sletter kommentarer når fotballfruemannen er opptatt med å sparke ball? 14
Lillemini Skrevet 26. juni 2015 #14304 Skrevet 26. juni 2015 (endret) Jeg tror du legger litt vel mye vekt på hennes forklaringer og unnskyldninger. Hun er minst like skyldig i alle skandalene som sin mann, om ikke mye mer. Hvem tror du svarer, godkjenner og sletter kommentarer når fotballfruemannen er opptatt med å sparke ball? Legger ikke mye vekt på hennes unnskyldninger nei, tror ikke på dem. Jeg tror absolutt hun er like mye med på det som han. Selvfølgelig visste hun at han skrev kommentarer i andres navn. Like mye som han visste at "hun" redigerte seg tynnere. Jeg unnskylder ingen av dem, påpeker bare at bloggen var morsom lesning før han ble involvert. Da var den hverdagsbetraktninger og bilder fra en litt utradisjonell hverdag. Lett underholdning. Etter de ble en bedrift har jeg mistet troen på hele konseptet. Han og henne. Mener uansett at han har en for stor del i alt. Han sier jo selv at det er han som velger hva som skal publiseres av kommentarer. Vi har også sett mange bevis på at han svarer for henne (eller med andre persona). Han tar også alle bilder, lager alle filmer, og bestemmer nok mye. Hun vet selvfølgelig om alt dette, og lar det skje. Det syns jeg er bare trist. Nå er dette en blogg jeg håper min datter aldri vil lese når hun blir eldre. Ikke et forbilde jeg vil ha for mine barn. Endret 26. juni 2015 av Lillemini 14
Lillemini Skrevet 26. juni 2015 #14305 Skrevet 26. juni 2015 Og ja, jeg skjønner at det med at han er den som siler ut alle kommentarer godt kan være en løgn. Men det er det de sier, og det jeg forholder meg til. I såfall virker han som en meget kontrollerende mann, med tanke på alt han siler ut som ikke er hets. De sa vel selv en gang at de kun får et par stygge kommentarer om dagen (?). Etter redigeringsstyret var det plutselig masse stygge kommentarer hver dag. Man vil fremstå som elsket når alt er ok, men et offer når vinden snur. 18
Puny Skrevet 27. juni 2015 #14306 Skrevet 27. juni 2015 Han skrev at han hadde glemt å skifte bruker og at det derfor stod i Cs navn først. Det rare er jo at han skrev JEG, som om det var hun som svarte, hvilket motsier det han skriver, hvis han trodde at han skrev som seg selv ville han jo skrevet HUN. Herlighet for en utrolig liten ubetydelig fisslesak. Hvorfor gidde å lyve om dette. Betyr det sååå utrolig mye om hun skrev feil? Hadde det ikke vært 10 000 ganger bedre å bare svare leserne sine med "obs. det ble viss litt feil ja :P" isteden så skal de nok en gang gå i den "nei-vi-gjør-aldri-feil-fella." Og blånekte og lage en stor sak ut av det.... 14
Gjest Lalalala59 Skrevet 28. juni 2015 #14307 Skrevet 28. juni 2015 Kommer vel kanskje noen Fotballfrue-lesere-babyer om 9 mnd etter dagens innlegg.
Gjest Zeitgeist Skrevet 28. juni 2015 #14308 Skrevet 28. juni 2015 Herreverden ... En person som har null kompetanse hhv. faglig kunnskap om prevensjon reklamerer nå for en prevensjonsmetode som etter sigende skal være 99,9% sikker?!? Hvis det var så enkelt at måling av basaltemperatur ville være tilstrekkelig nok for å unngå graviditet, så skjønner jeg ikke hvorfor ikke gyneokologene bare forteller dette til pasientene sine ...
Dunkel Skrevet 28. juni 2015 #14309 Skrevet 28. juni 2015 Har hørt veldig mye bra om det prevansjonsmiddelet hun brukte før da: ladycomb. Synes det er fint og gjøre kvinner obs på at det finnes andre prevansjonsmidler enn hormonbaserte midler og kondomer 6
Gjest Kaida Skrevet 28. juni 2015 #14310 Skrevet 28. juni 2015 Å bruke temperaturmåling og "sikre perioder" ansees som en metode som har lav sikkerhet, men dette er reklame og da gjelder det kun å få frem de positive sidene og selge. Feil bruk av prevensjon kan få så store konsekvenser at dette hadde jeg aldri tort å anbefale på denne måten. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si.
Gjest hulderjenta Skrevet 28. juni 2015 #14311 Skrevet 28. juni 2015 Ingen fare, gynekolog-Åge har nok kvalitetssikret dette.
Vitulina Skrevet 29. juni 2015 #14312 Skrevet 29. juni 2015 Muligheten til å ha sex når man vil uten å bli gravid er jo den store fordelen ved prevensjonsmidler. Bruk gjerne samme metode som FF, men man kan ikke ha sex når man vil og man kan heller ikkje særlig ofte sex. Fordeler sa du?
Gjest Bergensia Skrevet 29. juni 2015 #14313 Skrevet 29. juni 2015 Man kan åpenbart kjøpe annonseplass for ALT på den bloggen😬
Gjest Sobril Skrevet 29. juni 2015 #14314 Skrevet 29. juni 2015 Herreverden ... En person som har null kompetanse hhv. faglig kunnskap om prevensjon reklamerer nå for en prevensjonsmetode som etter sigende skal være 99,9% sikker?!? Hvis det var så enkelt at måling av basaltemperatur ville være tilstrekkelig nok for å unngå graviditet, så skjønner jeg ikke hvorfor ikke gyneokologene bare forteller dette til pasientene sine ... Har ikke temperaturstigning ved EL, jeg. Disse vanlige strimmeltestene ser heller ikke særlig positive ut når jeg har EL (har sjekket med blodprøve et par ganger, så at EL har vært der vet jeg jo). Uansvarlig å reklamere for slike produkter. Kroppen fungerer forskjellig. Samtidig blir det jo reklamert for fra andre kanaler, men når "venninnen" våre gjør det blir det kanskje litt søkt?
Gjest Sobril Skrevet 29. juni 2015 #14315 Skrevet 29. juni 2015 Muligheten til å ha sex når man vil uten å bli gravid er jo den store fordelen ved prevensjonsmidler. Bruk gjerne samme metode som FF, men man kan ikke ha sex når man vil og man kan heller ikkje særlig ofte sex. Fordeler sa du? Man kan gjøre litt andre ting enn samleie da Kan ikke bruke hormonprevensjon selv, så har litt erfaring. Men - en merkelig ting å reklamere for som blogger.
MarianneE Skrevet 29. juni 2015 #14316 Skrevet 29. juni 2015 Men - en merkelig ting å reklamere for som blogger. Money talks, vet du... 7
siebaeo Skrevet 29. juni 2015 #14317 Skrevet 29. juni 2015 Herreverden ... En person som har null kompetanse hhv. faglig kunnskap om prevensjon reklamerer nå for en prevensjonsmetode som etter sigende skal være 99,9% sikker?!? Har ikke egentlig de fleste reklamemodeller eller magasiner null kompetanse og faglig kunnskap om det de reklamerer for? 3
Gjest Bergensia Skrevet 29. juni 2015 #14318 Skrevet 29. juni 2015 Har ikke egentlig de fleste reklamemodeller eller magasiner null kompetanse og faglig kunnskap om det de reklamerer for? Jo, men de utgir seg ikke for å være en god venninne som bare skal dele et godt råd.
siebaeo Skrevet 29. juni 2015 #14319 Skrevet 29. juni 2015 (endret) Jo, men de utgir seg ikke for å være en god venninne som bare skal dele et godt råd.Vår "gode venninne" har skrevet annonse rett over innlegget. Det er for øvrig stadig kjente personer som folk av ymse grunner ser opp til som reklamerer for produkter og det har det vel nesten alltid vært. Slankemidler, dietter, kremer, behandlinger osv osv. Hvordan er dette anderledes? Endret 29. juni 2015 av siebaeo 4
Gjest Atheena Skrevet 29. juni 2015 #14320 Skrevet 29. juni 2015 For noen år siden så nevnte hun også at hun brukte temperaturmåling som prevensjon. Da fikk hun kommentarer på om hun kunne lage et eget innlegg om det. Husker jeg for første gang skrev en kommentar til henne om at hun burde unngå å anbefale unge jenter prevensjonsmetoder og heller la det være legens jobb siden denne metoden også er temmelig usikker. Da var hun faktisk enig med meg. Å måle temperatur i munnen er uansett usikkert, så hvis det skulle vært sikrere måtte tempen måles rectalt. Uansett kan de nok ikke skilte med 99,9 % sikkert.
Anbefalte innlegg