Synne_V Skrevet 23. juni 2015 #14221 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Om denne ernæringsfysiologutdanningen ikke gir frukter har LKE en lysende framtid som produsent av deltager-introer til Paradise Hotel. Kleineste jeg har sett på ekstremt lenge! Hadde mamma og pappa laga slike ferievideoer fra da jeg var liten... nei, vil ikke tenke på det engang. Haha den videoen der! De lydene hun lager før hun sier "hva gjør du.." priceless! Måtte inn å sjekke jeg også.. herregud så kleint! Og den musikken til en film om abslolutt...ingenting!! Hvem lager en film fra en chartertur og tror at det skal være spennende? Sikkert koselig for dem det gjelder men hvorfor dele det med hele verden? Filmen virket også veldig lang og kjedelig. Skulle trodd det var 20 min. Måtte skru av halvveis i filmen. Nelia har forresten blitt prikk lik LK Huff...den videoen var så klein at jeg klarte ikke se den ferdig... Hva er det de prøver å fremstå som? Denne er så gammeldags at den ligger på youtube https://www.youtube.com/watch?v=0GQCDKi2w-A Ryddet for persondebatt og spekulasjoner, samt svar. - Magnifique, mod. Jøss, er hun full her ?? :-D Ny film fra ferien lagt ut. Har aldri før sett på disse opptakene som FF har tatt. Og jeg synes... Hva skal jeg si? Jeg synes det er så.....Kleint! Skal ikke følge med neste gang for å si det sånn.... huff så kleint. Nevnte jeg høye på seg selv? Ble heldigvis noe bedre utover. Uff, den burde slettes. Trodde ikke det var mulig med noe kleinere enn de på Snapchat, men denne videoen sprengte skalaen. Jeg tror de har blitt helt blinde på hvordan de fremstår utad, og det må familie og venner også ha blitt. Jeg hadde håpet at mine nærmeste ville sagt fra hvis jeg fremstod slik offentlig. Hvordan slik? Enig i at videoen er klein. Jeg tenkte:hvem lager og så viser en sånn klein video der de gjør seg til og lager trutmunn, viser frem produkter osv??! Søtt barn og nydelig søster (håret ). Ellers: ganske oppstyltet og selvdiggende, hva ER det med den trutmunngreia? Virker veldig fjortis. Når de prøver og være gærne så er det bare så forknytt, kalkulert og oppstilt at det blir flaut og lett gjennomskuelig HERREGUD FOR EN KLEIN VIDEO. JEG DØR. Når man har på seg de lyserosa venninnebrillene så ser man ikke forbi hva denne videoen egentlig har som formål. Nå så jeg for meg dette i hodet. Du slette tid så absurd.. De burde virkelig stoppes. Virkelig! Overskriften på siste innlegg:robot lawn mover og skadet rygg Engelsk eller norsk? Det heter dessuten mower på engelsk. Skal hun flytte plena? Det er nok bare litt leking med språket ... Hvis kommentaren din blir godkjent nå, er jeg fristet til å hevde at "noen" følger med her inne For en rar kommentar, og dette syns jeg er på grensen til harselering. Å påpeke slike ting er sånt som ødelegger en (relativt) saklig debatt. ... Saklig var ordet ja. Innlegget er redigert for svar til et innlegg som er fjernet. -Pavilion, mod Endret 24. juni 2015 av Pavilion 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 23. juni 2015 #14222 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Nå må du gi deg, Synne V. Det eneste du gjør er å hoppe inn i tråden med gjevne mellomrom og fortelle hvor patetiske, ynkelige og teite de som skriver i denne tråden er. Hva med å komme med noen skikkelige argumenter for dine meninger om CBE? Endret 23. juni 2015 av Bergensia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne_V Skrevet 23. juni 2015 #14223 Del Skrevet 23. juni 2015 Jeg skal bare svare på det hvor du henvender deg direkte til meg. Man vet at mennesker som har vært utsatt for systematisk mobbing i årevis sliter med senvirkninger. Disse senvirkningene er sammensatte og kompliserte, og det samme kan sies om de kompenseringsmetodene og forsvarsmekanismene mobbeofferet tar i bruk. Men selv et mobbeoffer utsettes ikke daglig for så mange - i dette tilfellet - verbale angrep som en blogger på CBEs størrelse mottar komplimenter. Angiveligvis mottar CBE-bloggen i snitt over 200(!) kommentarer daglig, hvor brorparten er positive (jmf. egne utsagn i forbindelse med kommentarjuks-saken). Omfanget og tidsperioden av komplimenter tatt i betraktning, så vil dette gå under huden på de fleste av oss. Da de negative kommentarene klarte å komme under huden til LKE/CBE, er det logisk å tro at også positive kommentarer har funnet samme vei. Og jeg mener at denne overdimensjonerte kompliment-givningen også vil ha konsekvenser som bl.a. KAN resultere i narcissisme og overdreven tro på egne ferdigheter - i motsetning til mobbeofferet som sliter med det motsatte. Selvsagt, mange som blir mobbet får senvirkninger, men dette er det motsatte av mobbing. Hun får nok sin del av negative kommentarer som hun sletter på bloggen, og det er gjerne de som setter spor. Jeg personlig tror hun er usikker, og hvem som helst kan bli usikker av den enorme negative kritikken rettet mot seg. (Bare her f.eks er det flere hundre sider, og selv moderatorene har vel ikke tall på hvor mange tråder de har slettet om henne kan jeg tenke meg) Og det synes på henne. Og derfor er det enklere for mange å fortsette kritikken mot noen de ser på som "svake" som om det er ett urinstinkt. Jeg ser ikke en narsissist, men ett mål for andre å bryte ned. Klart, det trengs mot som en løve for å fortsette som før til tross all hets og kritikk. Om hun så har overdreven tro på seg selv. Hva så? Hva får andre til å tro de har rett til å jekke slike ned? Det er her jeg mistenker at janteloven kommer inn, for det er jo det hele janteloven handler om. At man skal virkelig ikke tro godt om seg selv, noe nordmenn er vanvittig gode på å minne hverandre på. Om hun tror på de fine kommentarene leserne hennes legger igjen, FLOTT! Om hun trives med det, hvem er du da til å kritisere det? Tror nok Caroline er voksen nok til å håndtere slik, uten at andre må passe på henne. Alle trenger mer ros og komplimenter, og personlig klarer jeg ikke å forstå at man kan snu det om til noe negativt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 23. juni 2015 #14224 Del Skrevet 23. juni 2015 Det berøres her et tema som jeg finner høyst interessant: Hva skjer med et menneske som hver eneste dag gjennom år overstrømmes med komplimenter? Som hver dag fortelles hvor flink, flott, vakker, stilig, elegant, pen, tøff, (fyll inn selv) det er? Og disse komplimentene kommer ikke fra venner og familie, men fra ukjente personer. En blogger på størrelse med CBE-bloggen mottar mer ros i løpet av en dag enn hva de fleste andre gjør i løpet av en måned/et kvartal e.l. Jeg mener at det gjør noe med vedkommende, og ikke nødvendigvis er konsekvensene av denne overveldige rosen positive. Man kan sammenligne det med (sen)virkningene av årelang mobbing, Hva skjer når man blir avhengig av (den positive) oppmerksomheten og til slutt maler seg inn i et hjørne der man fremstår som "perfekt" og i tillegg må overgå seg sjøl gang på gang? Kan det at hun/de skyldte på leserne for skandalene rundt bilderedigering og kommentarfelt være et symptom på en negativ spiral der "det plettfrie rosablogguniverset" hennes etterhvert fikk så stor oppmerksomhet og positivitet at det ble for mye å holde den plettfrie fasaden samtidig som de følte et selvpåført press for å fremstå som perfekt hele tiden? Og at det til slutt ble at "leserne ønsker det"? Og at "negative kommentarer" om det så er å nevne en manglende ingrediens i en matoppskrift blir blåst opp i dimensjoner à la æreskrenkelser? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåbæret. Skrevet 23. juni 2015 #14225 Del Skrevet 23. juni 2015 ... Saklig var ordet ja. Jeg skreiv at videoen var klein. Det må vel være lov å si? Kommer bare med min mening. Hun er en offentlig blogg og da må hun tåle litt kritikk. Hun kan ikke lage et innlegg/en video uten å måtte snike med reklame. Litt av en ferie. Må være slitsomt å hele tiden tenke pengerpengerpenger. I tillegg er det flaut å måtte stille seg opp for å danse/virke SÅ happy, når vi ser tydelig at alt er tilgjort. Alt er bare et skuespill foran kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. juni 2015 #14226 Del Skrevet 23. juni 2015 Selvsagt, mange som blir mobbet får senvirkninger, men dette er det motsatte av mobbing. Hun får nok sin del av negative kommentarer som hun sletter på bloggen, og det er gjerne de som setter spor. Jeg personlig tror hun er usikker, og hvem som helst kan bli usikker av den enorme negative kritikken rettet mot seg. (Bare her f.eks er det flere hundre sider, og selv moderatorene har vel ikke tall på hvor mange tråder de har slettet om henne kan jeg tenke meg) Og det synes på henne. Og derfor er det enklere for mange å fortsette kritikken mot noen de ser på som "svake" som om det er ett urinstinkt. Jeg ser ikke en narsissist, men ett mål for andre å bryte ned. Klart, det trengs mot som en løve for å fortsette som før til tross all hets og kritikk. Om hun så har overdreven tro på seg selv. Hva så? Hva får andre til å tro de har rett til å jekke slike ned? Det er her jeg mistenker at janteloven kommer inn, for det er jo det hele janteloven handler om. At man skal virkelig ikke tro godt om seg selv, noe nordmenn er vanvittig gode på å minne hverandre på. Om hun tror på de fine kommentarene leserne hennes legger igjen, FLOTT! Om hun trives med det, hvem er du da til å kritisere det? Tror nok Caroline er voksen nok til å håndtere slik, uten at andre må passe på henne. Alle trenger mer ros og komplimenter, og personlig klarer jeg ikke å forstå at man kan snu det om til noe negativt. De aller færreste her inne ønsker CBE nord og ned, våger jeg å påstå. Det finnes selvsagt ytterpunkter, men de er så sjeldne at de er å regne som tilfeldighetstreffere i statistisk sammenheng. Personlig synes jeg det er flott at ei kvinne skaper sin egen arbeidsplass og lykkes med det. Og slikt klarer man ikke uten å ha tro på seg selv. Jeg har også inntrykk av at jeg deler denne oppfatningen med mange av mine meddebattanter. Dermed blir det feil av deg å hevde at Jantelovens regel om at man ikke skal tro at man er noe er det som råder her inne. Selvsagt skal man få lov til å tro at man er noe - men ikke når denne troen går på bekostning av lovverk og troverdighet. CBE uttalte selv at det viktigste for henne etter kommentarjuks-saken var å vinne tilbake troverdigheten til leserne. Slikt tar tid, det er ikke gjort på en måned. Ei heller med en masse motstridende (bort)forklaringer og snikreklame og atter nye lovnader om forbedring. Det er knapt seks måneder siden bilderedigerings- og kommentarjuks-saken så dagens lys. Folk glemmer ikke så raskt, og jeg har en fornemmelse om at mange av de som heiet på jenta som trodde på seg selv, fortsatt er dypt skuffet over henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne_V Skrevet 23. juni 2015 #14227 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Nå må du gi deg, Synne V. Det eneste du gjør er å hoppe inn i tråden med gjevne mellomrom og fortelle hvor patetiske, ynkelige og teite de som skriver i denne tråden er. Hva med å komme med noen skikkelige argumenter for dine meninger om CBE? Jeg bryr meg døyten om en blogger, det jeg reagerer på er hetsen og latterligjøringen her inne om vedkommende. Innlegget er redigert for svar til innlegg som er slettet. -Pavilion, mod Endret 24. juni 2015 av Pavilion 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. juni 2015 #14228 Del Skrevet 23. juni 2015 Hva skjer når man blir avhengig av (den positive) oppmerksomheten og til slutt maler seg inn i et hjørne der man fremstår som "perfekt" og i tillegg må overgå seg sjøl gang på gang? Kan det at hun/de skyldte på leserne for skandalene rundt bilderedigering og kommentarfelt være et symptom på en negativ spiral der "det plettfrie rosablogguniverset" hennes etterhvert fikk så stor oppmerksomhet og positivitet at det ble for mye å holde den plettfrie fasaden samtidig som de følte et selvpåført press for å fremstå som perfekt hele tiden? Og at det til slutt ble at "leserne ønsker det"? Og at "negative kommentarer" om det så er å nevne en manglende ingrediens i en matoppskrift blir blåst opp i dimensjoner à la æreskrenkelser? Veldig interessant spørsmål. Jeg tror enkelte blir avhengige av den konstante strømmen av komplimenter. De forventer det etterhvert, og hvis komplimentene uteblir hhv. erstattes med kritikk, så er dette et slag for baugen selvtillitsmessig. Bloggformatet tillater muligheten til "instant gratification" - vilt fremmede mennesker forteller deg hvor pen/fantastisk/flink/flott osv. du er. Og i et lite land som Norge skal det ikke mye til før man er en av de store bloggerne, og mengden komplimenter øker. Selvsagt øker også antallet negative kommentarer. De fleste store rosabloggerne i Norge begynte med blogging mens de fortsatt var tenåringer. Og de færreste tenåringer er utstyrt med nok ryggrad til å ikke la seg affektere av kommentarene - såvel negative som positive. En god del av ens voksne personlighet formes i slutten av tenårene. Hvis man da er vant med å få komplimenter for alt og ingenting, så vil en god del ta dette med seg inn i det voksne liv. Jeg fant ingenting på nettet vedrørende de psykologiske effektene av overdreven kompliment-givning hos voksne, så dette er bare synsing fra min side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 23. juni 2015 #14229 Del Skrevet 23. juni 2015 Veldig interessant spørsmål. Jeg tror enkelte blir avhengige av den konstante strømmen av komplimenter. De forventer det etterhvert, og hvis komplimentene uteblir hhv. erstattes med kritikk, så er dette et slag for baugen selvtillitsmessig. Bloggformatet tillater muligheten til "instant gratification" - vilt fremmede mennesker forteller deg hvor pen/fantastisk/flink/flott osv. du er. Og i et lite land som Norge skal det ikke mye til før man er en av de store bloggerne, og mengden komplimenter øker. Selvsagt øker også antallet negative kommentarer. De fleste store rosabloggerne i Norge begynte med blogging mens de fortsatt var tenåringer. Og de færreste tenåringer er utstyrt med nok ryggrad til å ikke la seg affektere av kommentarene - såvel negative som positive. En god del av ens voksne personlighet formes i slutten av tenårene. Hvis man da er vant med å få komplimenter for alt og ingenting, så vil en god del ta dette med seg inn i det voksne liv. Jeg fant ingenting på nettet vedrørende de psykologiske effektene av overdreven kompliment-givning hos voksne, så dette er bare synsing fra min side. Mulig det ikke finnes noe publisert forskning rundt dette, men det er virkelig et tema som fortjener søkelys. Mulig denne har blitt delt i denne tråden tidligere, men fortjener å bli lest på nytt. Det handler om å skape seg en merkevare som "seg selv" som går på "selvet" løs http://www.dn.no/d2/2009/01/31/intim-bakrus 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 23. juni 2015 #14230 Del Skrevet 23. juni 2015 Har alltid tenkt at det lazy eye´et var på den bort vendte siden, men det er jo motsatt. Det øyet på den bort vendte siden er jo mer åpen enn det som er mot kamera. Stemmer det eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 23. juni 2015 #14231 Del Skrevet 23. juni 2015 Skal ikke si så mye ang. ferievideo´n, men savner at de ikke klippet&limte inn de rosa koffertene - sånn at de som etterlyste koffertene kunne fått seg den styver´n. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 24. juni 2015 #14232 Del Skrevet 24. juni 2015 Skal ikke si så mye ang. ferievideo´n, men savner at de ikke klippet&limte inn de rosa koffertene - sånn at de som etterlyste koffertene kunne fått seg den styver´n. Du sier noe der. Hvor ble det av de fantastiske Bjørn Borg-koffertene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 24. juni 2015 #14233 Del Skrevet 24. juni 2015 Diskusjonen rundt kofferter dreide seg vel om det at hun en dag skriver et betalt innlegg hvor hun roser disse Bjørn Borg-koffertene opp i skyene, det er så deilig og fresht med nye kofferter, hun skal ha den store og datteren den lille osv., og så viser det seg at dagen etter så blir disse koffertene faktisk ikke med på ferien. Og når dette påpekes av noen, ikke her inne, men på Facebook og Instagram, så svarer hun ved å latterliggjøre kommentaren. Det var bakgrunnen, ikke at noen mente noe om hvor mye baggasje de hadde med seg. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy23 Skrevet 24. juni 2015 #14234 Del Skrevet 24. juni 2015 Du sier noe der. Hvor ble det av de fantastiske Bjørn Borg-koffertene? Tror nok du hadde ganske så rett angående at disse ikke var med på tur. Merkelig ting å lyve om, da troverdigheten ikke akkurat styrkes av flere løgner... For dere er vel enig i at de isåfall hadde dukket tilfeldig opp på snap/insta/blogg som bevis, dersom det faktisk stemte at de hadde de med seg? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 24. juni 2015 #14235 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Tror nok du hadde ganske så rett angående at disse ikke var med på tur. Merkelig ting å lyve om, da troverdigheten ikke akkurat styrkes av flere løgner... For dere er vel enig i at de isåfall hadde dukket tilfeldig opp på snap/insta/blogg som bevis, dersom det faktisk stemte at de hadde de med seg?Noen spurte hvorfor de ikke var med i filmen. Da svarte hun at de hadde spilt inn den delen av filmen før koffertene kom. Viser bare enda mer hvor iscenesatt den filmen er. Og til Synne som har sitert ett av mine innlegg. Jeg føler faktisk ikke at det er verdt å gi deg et langt svar på hvorfor jeg skriver og reagerer som jeg gjør. Når en selv har avslørt løgnene til ekteparet, så ønsker man gjerne at sannheten kommer ut. De er ikke det naive "visste ikke bedre, vi, si"-ekteparet de utgir seg for å være når de blir tatt for juks. Og grunnen til at jeg skriver om utseendet også, er fordi hun FORTSATT redigerer seg i stykker. Endret 24. juni 2015 av Mahnaz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 24. juni 2015 #14236 Del Skrevet 24. juni 2015 Noen har spurt om hun skal flytte plena (ref. lawn mover) også har hun pinadø meg svart at vedkommende nok forveksler mower som betyr plenklipper med move som betyr å flytte!! Etter at hun endret overskriften selvsagt. Jeees 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 24. juni 2015 #14237 Del Skrevet 24. juni 2015 Noen har spurt om hun skal flytte plena (ref. lawn mover) også har hun pinadø meg svart at vedkommende nok forveksler mower som betyr plenklipper med move som betyr å flytte!! Etter at hun endret overskriften selvsagt. Jeees Synd hun har glemt snap 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 24. juni 2015 #14238 Del Skrevet 24. juni 2015 Synd hun har glemt snap Meet Frank - the robot lawn mover ☺ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 24. juni 2015 #14239 Del Skrevet 24. juni 2015 Noen har spurt om hun skal flytte plena (ref. lawn mover) også har hun pinadø meg svart at vedkommende nok forveksler mower som betyr plenklipper med move som betyr å flytte!! Etter at hun endret overskriften selvsagt. Jeees Herregud så frekt! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 24. juni 2015 #14240 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Noen har spurt om hun skal flytte plena (ref. lawn mover) også har hun pinadø meg svart at vedkommende nok forveksler mower som betyr plenklipper med move som betyr å flytte!! Etter at hun endret overskriften selvsagt. Jeees La inn en kommentar på at hun ble jo gjort oppmerksom på at det stod feil i overskriften og endret det. Og at hvorfor kunne hun ikke bare innrømme det var skrevet feil først istedet for å mene at noen andre tar feil. Facebook glemmer aldri forresten http://imgur.com/VTvsMGe RED: Fikk forresten beskjed av LKE å pelle oss inn på Kvinneguiden igjen. Trodde ikke de fulgte med jeg Endret 24. juni 2015 av Bergensia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg