Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Tror beviset er slettet fra den aktuelle Twitterkontoen, men fant noen som har tatt screenshot.

http://www.mayhelen.com/blog.php?bid=207(ca. halvveis i saken)

URL: http://www.mayhelen.com/images/Blogg/blogg1105201110.png

Jeg synes faktisk at det er ganske ille. Det er sikkert ikke så mange ansatte i den aktuelle butikken med det navnet, og CBE når ut til ufattelig mange mennesker. Mange flere enn hva denne tråden gjør.

Det ligger fortsatt på Fotballfrues Twitter-konto, bare å søke på Fotballfrue pluss Brilleland i søkefeltet på Twitter.

Jeg leser hun skrev at "hun sa akkurat hva hun mente om den saken", da vedkommende ikke hadde villet selge henne linser fordi det var for lenge siden hun hadde sjekket øynene sine (det har de vel regler for om de har lov til, ikke noe han fant på selv), og da hadde han ledd av henne da hun gikk.

Det er vel en lliten mulighet for at hun ikke sa ifra på en så veldig trivelig måte, kanskje... 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ligger fortsatt på Fotballfrues Twitter-konto, bare å søke på Fotballfrue pluss Brilleland i søkefeltet på Twitter.

Jeg leser hun skrev at "hun sa akkurat hva hun mente om den saken", da vedkommende ikke hadde villet selge henne linser fordi det var for lenge siden hun hadde sjekket øynene sine (det har de vel regler for om de har lov til, ikke noe han fant på selv), og da hadde han ledd av henne da hun gikk.

Det er vel en lliten mulighet for at hun ikke sa ifra på en så veldig trivelig måte, kanskje...

En skal selvfølgelig ikke le av kunder, men jeg har linser gjennom Brilleland og der er det sjekk

en gang i året og følger du ikke dette stopper de linseutsendelsen din med en gang. Så fort du

har gjennomført undersøkelsen og alt er ok åpner de det igjen! Det er jo utrolig viktig å sjekke

øynene jevnlig med linser så jeg forstår egentlig veldig godt at de ikke leverte ut linsene når hun

ikke hadde sjekket øynene på flere år! Men man kan selvfølgelig gjøre det på en høflig måte...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal selvfølgelig ikke le av kunder, men jeg har linser gjennom Brilleland og der er det sjekk

en gang i året og følger du ikke dette stopper de linseutsendelsen din med en gang. Så fort du

har gjennomført undersøkelsen og alt er ok åpner de det igjen! Det er jo utrolig viktig å sjekke

øynene jevnlig med linser så jeg forstår egentlig veldig godt at de ikke leverte ut linsene når hun

ikke hadde sjekket øynene på flere år! Men man kan selvfølgelig gjøre det på en høflig måte...

Nå har man kun hørt FF sin versjon av hendelsen - og hun er vel ikke kjent her for å være den ærligste. Hun er mer kjent for sin evne til å vri og vrenge på ting slik at det er andres skyld.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye kofferter til årets ferie, en hel serie. Hva skjedde med fjorårets? Er hun helt kjøpt og betalt eller? Hvor mange koffertserier trenger man? Og hvordan kan man stole på noen av hennes anbefalinger?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye kofferter til årets ferie, en hel serie. Hva skjedde med fjorårets? Er hun helt kjøpt og betalt eller? Hvor mange koffertserier trenger man? Og hvordan kan man stole på noen av hennes anbefalinger?

Det står jo annonse over innlegget, så det innlegget er nok kjøpt og betalt ja.

Jeg ville definitivt ikke har stolt på anbefalingene hennes.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke hvorfor noen ville stolt på hennes anbefalinger, men verden vil bedras. Jeg håper de fleste nordmenn med en halv hjerne vil innse at mesteparten av det hun reklamerer for er kjøpt og betalt, og dermed ikke "venninneråd" slik hun ønsker å fremstille det. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo reklamen stort sett merket, så da er det jo lett å se hva som er betalt. Det er vel ganske lenge siden hun har anbefalt noe uten at det har vært merket?

Men hvorfor insisterer hun på å skrive engelske titler på innleggene når hun ikke er helt stødig? Det heter da vitterlig travel in style, gjør det ikke?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo reklamen stort sett merket, så da er det jo lett å se hva som er betalt. Det er vel ganske lenge siden hun har anbefalt noe uten at det har vært merket?

Men hvorfor insisterer hun på å skrive engelske titler på innleggene når hun ikke er helt stødig? Det heter da vitterlig travel in style, gjør det ikke?

Det er ikke mer enn et par dager siden hun skrøt grovt av blandt annet hodebunnsmassasjen hos frisøren hennes. Dette innlegget var kun merket med "sponset extensions".

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Bare meg som synes det er rart at hun ikke kommenterer selv/lager innlegg om det på bloggen sin at den er blitt hacket?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er blitt mye bedre å merke, det skal hun ha. Men innleggene bærer fortsatt et sterkt preg av personlig anbefaling, slik som for en stund tilbake når hun reklamerte for Adams matkasse, og skrev noe ala "Endelig har vi funnet løsningen for oss som har en så hektisk hverdag!", men alle oppskrifter i ettertid tyder på at det ble med den ene (sponsede) uken. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som synes det er rart at hun ikke kommenterer selv/lager innlegg om det på bloggen sin at den er blitt hacket?? 

Hun har skrevet om det på facebook, og uttalt seg til presse. Jeg syns ikke det er nødvendig med ett eget innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er blitt mye bedre å merke, det skal hun ha. Men innleggene bærer fortsatt et sterkt preg av personlig anbefaling, slik som for en stund tilbake når hun reklamerte for Adams matkasse, og skrev noe ala "Endelig har vi funnet løsningen for oss som har en så hektisk hverdag!", men alle oppskrifter i ettertid tyder på at det ble med den ene (sponsede) uken.

Hn sier jo at hun har fått velge koffertene selv når hun blir spurt i det er nok viktig for henne at folk ikke ser på de kommersielle innleggene hennes som ren reklame, men som utvalgte Caroline- produktervsom hun anbefaler. Det er nok viktig for hennesmarkedsverdi å fremstille det sånn, hvis de kommersielle innleggene bkir sett på av leseren som ren reklame, sier enkelte sv leserne fra om at det vil de ikke ha. Ergo blir det en vanskelig balansegang for henne, å passe på merkingen samtidig som hun tilfredsstiller leserne, som vil ha personlige innlegg, og annonsører som vil selge produktene sine. Endret av pøbelsara
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snøsøta

Hn sier jo at hun har fått velge koffertene selv når hun blir spurt i det er nok viktig for henne at folk ikke ser på de kommersielle innleggene hennes som ren reklame, men som utvalgte Caroline- produktervsom hun anbefaler. Det er nok viktig for hennesmarkedsverdi å fremstille det sånn, hvis de kommersielle innleggene bkir sett på av leseren som ren reklame, sier enkelte sv leserne fra om at det vil de ikke ha. Ergo blir det en vanskelig balansegang for henne, å passe på merkingen samtidig som hun tilfredsstiller leserne, som vil ha personlige innlegg, og annonsører som vil selge produktene sine.

Når hun sier at hun selv har valgt koffertene og at hun fritt kan velge hvem hun vil jobbe med så er jo det en sannhet med store modifikasjoner som lett kan misforstås. Hun kan velge fritt blant de som vil betale henne for å skrive om det. Hvis hun hadde kunnet velge fritt blant alle kofferter er det stor sannsynlighet for at hun ikke hadde skaffet seg nye (siden hun fikk nye i januar). Om hun likevel skulle skaffet seg nye så er det tvilsomt at hun hadde valgt en fra det angitte merket, hun er da kvalitetsbevisst nok til å velge en anerkjent koffertprodusent som har gode produkter. (Det siste utsagnet baserer jeg på veskefetisjen hennes :)).

Dessuten, hvis det skulle være en personlig anbefaling så faller hun sterkt i troverdighet når hun ikke en gang kan svare på spørsmål om kvaliteten på koffertene. Jeg tror egentlig at den nye merkerutinen hennes og de nye annonsene for ting hun ikke har prøvd er hoverårsaken til at hun mister så mange følgere, folk er ikke dumme.

Endret av Snøsøta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^

|

Det er nok så sant som det er sagt, nå er FF på fjerde plass på blogglisten.no.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jørgensen

^

|

Det er nok så sant som det er sagt, nå er FF på fjerde plass på blogglisten.no.

Hun er faktisk på sjette plass. Hvis du trykker på navnet, kommer den riktige plasseringen opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der har hun merket med /ad/ på Snap. Bravo!

:tommel:

Men skriver ikke Forbrukerimbudet i veiledningen sin at det ikke holder å skrive "ad", at man bør skrive på norsk, som "reklame" eller "annonse"?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaida

Jeg forstod det slik at matkassen var en engangsgreie kun for å teste da de faktisk ikke leverer i Siljansområdet. (!) Men det er mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skriver ikke Forbrukerimbudet i veiledningen sin at det ikke holder å skrive "ad", at man bør skrive på norsk, som "reklame" eller "annonse"?

Bruker du snapchat? At hun i det heletatt klarer å merke der syns jeg er veldig bra gjort. Det er ikke så mye tekst man får lov til å skrive der. Skriver man er reklame er sikkert halvparten 'brukt opp'.

Ang koffertene hadde det kanskje vært mer troverdig om annonsen kom etter ferien når koffertene hadde vært gjennom en ferie og man kunne se litt av hva de tålte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...