Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, jeg er ikke sjef her inne, og jeg bestemmer heller ikke over dere. Jeg spurte om dere vennligst kunne holde usaklig kritikk unna tråden.

Dersom dere har lest gjennol hele tråden er gjentatt en rekke ganger at dette ikke en tråd som skal være hets mot CBE. Også i det første innlegget er det tydelig rettet mot firmaet, altså bloggen.

Ordbruken "firmaet CBE" har også blitt forklart flere ganger før i tråden, og jeg regner dermed det som en sjablong inne i tråden.

Jeg ber ikke dere om å holde dere unna tråden, men å holde drittslenging unna tråden. Mener også det står i forumets regler at hets ikke er tillatt. Endel av det som har blitt skrevet her de siste dagene nærmer seg om ikke annet å bli hets. Jeg har kun spurt pent om å holde dette unna tråden, blant annet for å ikke bidra til negative rykte denne tråden har fått

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Enkelte er vel av interesse og/eller yrke mest opptatte av å sno regelverk og sak til egen fordel, ikke nødvendigvis være så opptatte av rett og galt. Selv om de bedyrer i det vide og det breie at det er deres eneste grunn til deltakelse.

Latterlig og ynkelig.

Edit: jeg snakker ikke om CBE nå. Verken firma eller person

Endret av siebaeo
  • Liker 2
Skrevet

Bloggen er CBE, firmaet er Treasures. Hva som er privat og hva som er magasin/blogg er ikke lett å forstå, derfor tenker jeg at alt som fremvises, uansett, er en del av pakka, dvs et firma som ønsker å selge noe. Eierne av firmaet vet godt at postive fortellinger rundt et firma, selger godt, selvsagt bruker de alle virkemidler de har for å sørge for at kundene dvs leserne (eller fansen som de kalles) får et nært og postivt forhold til firmaet.

• Liker 12
Skrevet

Nei, jeg er ikke sjef her inne, og jeg bestemmer heller ikke over dere. Jeg spurte om dere vennligst kunne holde usaklig kritikk unna tråden.

Dersom dere har lest gjennol hele tråden er gjentatt en rekke ganger at dette ikke en tråd som skal være hets mot CBE. Også i det første innlegget er det tydelig rettet mot firmaet, altså bloggen.

Ordbruken "firmaet CBE" har også blitt forklart flere ganger før i tråden, og jeg regner dermed det som en sjablong inne i tråden.

Jeg ber ikke dere om å holde dere unna tråden, men å holde drittslenging unna tråden. Mener også det står i forumets regler at hets ikke er tillatt. Endel av det som har blitt skrevet her de siste dagene nærmer seg om ikke annet å bli hets. Jeg har kun spurt pent om å holde dette unna tråden, blant annet for å ikke bidra til negative rykte denne tråden har fått

Spurt pent om å holde dette unna tråden? Du har bedt de holde drittslengingen, som du kaller det, og forteller dem hva som gir eller ikke gir dem rett til å skrive det. Hets og drittslenging er tydeligvis relativt, og du kan kanskje la det være opp til moderatorer å moderere, istedenfor at du skal kjefte her inne? Ingen av dere her inne har rett til å bestemme om folk skal eller ikke skal holde seg til det DERE har bestemt at er temaet her. Sånn fungerer ikke et forum altså. Ærlig talt.

• Liker 6
Skrevet

Enkelte er vel av interesse og/eller yrke mest opptatte av å sno regelverk og sak til egen fordel, ikke nødvendigvis være så opptatte av rett og galt. Selv om de bedyrer i det vide og det breie at det er deres eneste grunn til deltakelse.

Latterlig og ynkelig.

Edit: jeg snakker ikke om CBE nå. Verken firma eller person

Hvem er det du snakker om?

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke ute etter å hetse, jeg gjør ikke narr av huden hennes. Jeg kan komme i skade av å slenge ut en kommentar om et antrekk, men utseendet, ungen og lignende hetser jeg ikke. Grunnen til at jeg kritiserer henne nå, er fordi jeg lar meg provosere av signalene hun sender ut nå og da, med tanke på trening/mat. Måten ting blir fremstilt. Alle er klar over at fint lite blir spist, og nøttene du "skeier" ut med blir kasta i stedet for å legges bort til senere. Dét sammen med "bar mage-selfies" i treningstøy gjør jo bare inntrykket av henne som misfornøyd med seg selv like sterkt. Jeg tror nok hun vil nyte alt hun sier, men jeg synes det minner mer om å prøve å overbevise seg selv, og hele tiden måtte ha fortjent det. Det er ikke lenge siden hun ble tatt for bildejuks. Mulig jeg er alene om dette inntrykket, men jeg synes det skinner igjennom her. Og mulig dette ikke var om firmaet det heller, men det er dette hun lever av, dét også.

• Liker 12
Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon om bloggers barn, persondebatt og svar.

Ber dere vennligst om å se gjennom retningslinjene for Rampelyset her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=843093

Vi tillater IKKE diskusjon rundt en bloggers eller kjendis barn, da ingen barn selv har valgt å eksponere seg i media. Dette skal respekteres!

- Magnifique, moderator.

Skrevet

Finn 5 forskjeller..

Angelice Blicks post fra 3. april

Frua sin post 6. april

.. om du kan!

KA får rimelig mye pepper for å kopiere Frua.

Ren kopi av Frua her.

Det var likt, ja.

Har hun ikke blitt fersket i å kopiere Angelica Blicks antrekk før også? Jeg husker det var et innlegg om det her for en stund tilbake, mulig det var før jeg registrerte meg.

• Liker 4
Gjest Cement
Skrevet

Folkens, dette er ikke saklig kritikk...

Synes det er skikkelig dumt at det så mange som må spore av og komme med sånt. Det er akkurat kommentarer som dette som gjør at de som skriver her inne blir møtt med at vi misunnelige og feite osv osv.

Ja, jeg vet at hun selv velger å snappe dette, og sånn sett kan kritiseres.

Men kommentarer som "Lafemmemauvaise" skriver over her er faktisk ikke ok. Dette går på CBE som personlig, og usaklig kritikk av henens personlige valg. Ikke saklig kritikk av bedriften CBE.

Det er iallefall min oppfatning av saken..

Kan vi vennligst prøve å holde diskusjonen til saklig kritikk?

Jeg synes det er ganske mange saker som med fordel kan diskuteres, herunder livsstilen som markedsføres via blogg og andre SoMe. Hvis kontroll av næringsinntak og/eller det å spise små mengder/trenge lite mat (=flott og feminint) med jevne mellomrom gjøres til et poeng i SoMe er det kanskje lurt at noen spør seg om det virkelig er så bra med all denne kontrollen?

For noen mennesker, unge jenter/unge voksne spesielt, tror jeg det er veldig bra at KG på ulike måter kommenterer denne kontrollerte "småspistheten". Jeg tenker ikke minst på en del "inspirerte" lesere med overfokus på kropp og mat, som kan ha veldig godt av å bli presentert for noen motforestillinger og alternative tanker.

Noen bør kanskje også minnes på at det virkelige livet til fam BE ikke nødvendigvis samsvarer med det som vises frem. Ekteparet E har rett og slett funnet ut at det er lønnsomt å bruke sitt eget hjem/sine personlige omgivelser som scene, og seg selv som modeller i sitt glansede nøye ressigerte og redigerte reklamemagasin.

Skrevet

Helt klart at alt dette er en del av deres narrativ.

• Liker 5
Gjest Whatevz
Skrevet

Hm. Det øverste bildet så litt redigert ut synes jeg. Der jakka sluttet og buksen starter (ved skrittet). Den grå kanten langs trærne bak er plutselig noen hakk høyere akkurat der. Resten av den grå stripa går rett på resten av bildet.

• Liker 6
Skrevet

Hm. Det øverste bildet så litt redigert ut synes jeg. Der jakka sluttet og buksen starter (ved skrittet). Den grå kanten langs trærne bak er plutselig noen hakk høyere akkurat der. Resten av den grå stripa går rett på resten av bildet.

Nei, det er veien du refererer til. Dog er kanten rundt thjuahekken behandlet på en eller annen måte.

Skrevet

Hmm.

Finns det andre bilder av hagen der man ser kanten?

• Liker 12
Skrevet (endret)

Hmm.

Finns det andre bilder av hagen der man ser kanten?

Det lyse grå feltet er veien, ikke kanten.

Tilføyelse: Evnt den lyse kanten som synes bedre på høyre side av bildet.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 1
Gjest Reza08
Skrevet

Hun kan spise det hun vil for min del. Men å prakke dette på resten av verden er å dra det litt langt. Å skrive en liten artikkel om sitt kosthold i ny og ne er ikke skadelig, men hun driver jo nærmest en sport i dette. Er ikke rart at andre blir påvirket, og får et like hysterisk forhold til mat som hun selv har. Vi lever i et rikt land i 2015, du trenger ikke å sulte deg. Det er forskjell på å spise lite og det å faste på fulltid. Hun bidrar bare til økt kostholdspress og kroppspress i samfunnet generelt. Sårbare ungjenter er særlig utsatt og lett påvirkelige.

Skrevet

Jeg er også kritisk til mye av det som foregår på Cbe blogg. Kjenner også til at hun har hatt et spiseproblem.

Jeg er allikevel ikke enig i at hennes porsjoner på bloggen er kritikkverdig. Det er forskjell på bildene og oppskriftene. Hvis man ser på oppskriftene er det helt normale porsjoner mener jeg, av og til faktisk store porsjoner også. Når det gjelder bildene så tenker jeg at hun prøver å fremstille det delikat, noe jeg synes hun får til. Det er jo mulig å forskyne seg flere ganger. Jeg ville heller ikke lesset på mye mat hvis jeg skulle tatt et delikat bilde. Bare å se i kokebøker til f.eks Hellstrøm så ser man at det heller ikke der er lesset på mye mat.

Jeg synes det er synd hun har rotet til mye med bloggen. Det jeg imidlertid synes bloggen er bra på er nettopp inspirasjon på mat. Jeg henter ofte oppskrifter på bloggen hennes og det er utrolig mye godt og delikat. Stor variasjon er det også og posjonene er mer enn store nok (og vi er ikke en småspist familie). Så kan man jo alltids diskutere om det er bra signal å kaste noen nøtter, men dette med posjoner synes jeg faller på sin egen urimelighet.

• Liker 3
Skrevet

Det lyse grå feltet er veien, ikke kanten.

Tilføyelse: Evnt den lyse kanten som synes bedre på høyre side av bildet.

Ja, vi mangler et bilde av hagen med bakgrunnen for å se om noe er redigert. Jeg la blott inn en linie langs steinkanten for å illustrere hva Bootybuilder beskrev.

• Liker 1
Skrevet

Panna er iallfall redigert på det øverste bildet i det nyeste innlegget. Skjønner ikke at hun gidder. Vi har jo sett at hun ikke er så "flawless" som hun tidligere har gitt uttrykk for ved å redigere seg til det ugjenkjennelige. Alle har vel sine skavanker, enten det er kviser, cellulitter, rødhet,for stor rumpe eller hva i guds navn det måtte vær..

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...