Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

De momentene dine er bare for dumme. Kvinnene jeg nevnte er langt mer kjente enn CBE - og selvsagt har de et langt, langt større nedslagsfelt.

Det er lenge siden vi har forstått at dere er ute etter CBE. Koste hva det koste vil så vris og vrenges det på sannheten hos dere - også kalt løgn. Akkurat det samme som dere kritiserer CBE for å gjøre.

Men for min del er det ikke noe problem at CBE bruker Caroline som modell for å reklamere for produkter. Så lenge disse er merket i henhold til lovverket og man er ærlig angående hva som er redigert/kjøpt/betalt osv.

For er du ikke enig i at det hadde vært uredelig av for eksempel Guri/Kathrine/Vendela å svare fansen krast med at bilder IKKE er redigert, når de faktisk er det?

Er du ikke enig i at forbrukeren har krav på å vite om bilder er manipulert eller ikke, uavhengig av om annonseringen er publisert i et magasin, på et reklameboard, eller i et blogginnlegg?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra jobba! Jeg har tenkt at merkingen har vært særs uregelmessig selv, flott med en oversikt og jeg håper du har sendt dette inn til FO.

For det overrasker meg virkelig, at det skal være mulig å tjene så mye penger på så synlig og helt åpenbar skjult markedsføring og manglende reklamemerkingen!

Har CBE uttalt noe om hvorfor de merker så uregelmessig? Enten har de en egen skjult logikk, eller så tolker de reglene ulikt fra dag til dag?

Blir jammen ikke klok på verken deres tilsynelatende ignoranse i forhold til regelverket, ei heller på de manglende konsekvenser fra de som gjentatte ganger har lovet å følge med.

Lk finner nok alltids ett smutthull, og de føler seg åpenbart hevet over norske lover. En ting til, hvorfor legger hun plutselig ut så mye bilder av uredigerte familiemedlemmer? Har hele familien begynt i terapi.

Innlegget redigert for reklame

Bond, forumansvarlig

Endret av Bond
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba! Jeg har tenkt at merkingen har vært særs uregelmessig selv, flott med en oversikt og jeg håper du har sendt dette inn til FO.

For det overrasker meg virkelig, at det skal være mulig å tjene så mye penger på så synlig og helt åpenbar skjult markedsføring og manglende reklamemerkingen!

Har CBE uttalt noe om hvorfor de merker så uregelmessig? Enten har de en egen skjult logikk, eller så tolker de reglene ulikt fra dag til dag?

Blir jammen ikke klok på verken deres tilsynelatende ignoranse i forhold til regelverket, ei heller på de manglende konsekvenser fra de som gjentatte ganger har lovet å følge med.

Det jeg ser er en manglende rød tråd i merkingen.

F.eks. innlegget salg hos boozt.com.. er merket inneholder annonselenker på bloggen, og merket / annonselenker / på facebook. Innlegget 70´s vibe er derimot merket som (annonselenker) etter bildene, rett før lenkene på bloggen, men ikke merket på facebook, twitter eller instagram.

Innlegget mastershots er merket som bilder tatt på photoshoot i sammarbeid med get inspired, mens det er merket som /annonse i ettertid på facebook og ingen merking på twitter eller instagram.

Bilder tatt på photoshoot i samarbeid med get inspired synes jeg er en rar merking, spesielt siden det er merket /annonse på facebook. Ingenting i merkingen på bloggen som sier at innlegget er en annonse.

:klo:

Endret av LilleSnupp
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89

Hver gang de skal kose seg (og under fødsel) spiser hun hveteboller (og der er helt greit :) ) fikk flachback til burger spising utfordringen, der hun klaget over hvor dårlig hun ble i flere dager ietterkant. (Pga raske karbo)

Forstår ikke helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er mer urovekkende at barn leser sånne blogger :O

12 år gamle jenter leser blogger, å tro noe annet vil jeg si er naivt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-82453-0-90585400-1428052803_thumb.j

Angående det bildet det var snakk om i går.

Jeg måtte bare sjekke og det ble tatt av fotograf Martin Slottemo Lyngstad i forbindelse med et intervju i A-magasinet i 2011. De brukte et annet bilde. Han sa at bildet var slik det var, ikke lagt til noe - ikke trukket ifra noe, men at på bildet var huden ekstra skarpet, siden bildet var ment for publisering på papir og ikke nett.Da justerer de også kontrast så det bedre tilpasses papir, da blir hudtoner og forskjell på lyst og mørke justert hardt.

Unnskyld at jeg trekker opp dette igjen. Jeg har vært på ferie noen dager, men nå har jeg tid til å leke med et bilde.

Det fotografen sier her kan tolkes som et forsvar for noen bilder. Hvis en profesjonell fotograf mener at å justere skarphet og kontrast ikke er å redigere et bilde, så har ikke CBE redigert bildene hvis hun ikke har tatt fra eller lagt til noe?

Det motsatte av å gjøre et bilde skarpere, er å gjøre det dusere. Tåkeeffekt. Huden ser ut som porselen isteden for å se ut som om den er pepret med hagelskudd. Lysere kviser dempes, kun de mørke står igjen, men blir dempet. Jeg har også justert kontrast for å gjøre hudttonene litt mer delikate. Metoden kalles Orton effekt.

Hvis utgangspunktet er en hud med litt concealer, så er dette nok til å blende bort 99% av alle ujevnheter.

Sammenlign bildet som er gjort skarpere (øverst)med mer kontrast, med det som er gjort mykere(nederst); se vedlegg.

Jeg vil presisere at jeg ikke bare laster ned bilder fra Internet uten å sjekke opphavsretten. Dette bildet er lagret på Wikipedia Commons. http://nn.wikipedia.org/wiki/Wikimedia_Commons

Jeg har lov til å gjøre dette:

to share – to copy, distribute and transmit the work
to remix – to adapt the work
Under the following conditions:
attribution – You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor (but not in any way that suggests that they endorse you or your use of the work).
share alike – If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting work only under the same or similar license to this one.

Credits: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cara-Menghilangkan-Flek-Hitam.jpg

post-82453-0-57309600-1428052825_thumb.j

Endret av ops2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Ja, er naiv.

har selv 2 barn. Den ene på 16 år gir blaffen i alt som heter blogger.. Men yngste på14 år leser mye blogger. Det får jeg ikke stoppet..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

har selv 2 barn. Den ene på 16 år gir blaffen i alt som heter blogger.. Men yngste på14 år leser mye blogger. Det får jeg ikke stoppet..

Jeg er heldig ennå som har to små.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

attachicon.gifCara-Menghilangkan-Flek-Hitam skarp.jpg

Unnskyld at jeg trekker opp dette igjen. Jeg har vært på ferie noen dager, men nå har jeg tid til å leke med et bilde.

Det fotografen sier her kan tolkes som et forsvar for noen bilder. Hvis en profesjonell fotograf mener at å justere skarphet og kontrast ikke er å redigere et bilde, så har ikke CBE redigert bildene hvis hun ikke har tatt fra eller lagt til noe?

Det motsatte av å gjøre et bilde skarpere, er å gjøre det dusere. Tåkeeffekt. Huden ser ut som porselen isteden for å se ut som om den er pepret med hagelskudd. Lysere kviser dempes, kun de mørke står igjen, men blir dempet. Jeg har også justert kontrast for å gjøre hudttonene litt mer delikate. Metoden kalles Orton effekt.

Hvis utgangspunktet er en hud med litt concealer, så er dette nok til å blende bort 99% av alle ujevnheter.

Sammenlign bildet som er gjort skarpere (øverst)med mer kontrast, med det som er gjort mykere(nederst); se vedlegg.

Jeg vil presisere at jeg ikke bare laster ned bilder fra Internet uten å sjekke opphavsretten. Dette bildet er lagret på Wikipedia Commons. http://nn.wikipedia.org/wiki/Wikimedia_Commons

Jeg har lov til å gjøre dette:

to share – to copy, distribute and transmit the work

to remix – to adapt the work

Under the following conditions:

attribution – You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor (but not in any way that suggests that they endorse you or your use of the work).

share alike – If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting work only under the same or similar license to this one.

Credits: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cara-Menghilangkan-Flek-Hitam.jpg

Jeg oppfattet det som at bildet er justert for at det skal se bedre ut på print, dvs at det printede bildet skal være mest mulig lik originalen.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

forkortet

Her er det utfyllende svaret til fotografen som tok det bildet det er snakk om: http://mamsi.no/et-annet-bilde/

Som du kan lese, er ikke bildet manipulert.

Ja, når bildet betraktes på en dataskjerm gir det muligens lite flatterende inntrykk, men man bør tenke på at dette bildet opprinnelig skulle brukes i trykk - som Minimymlen også skriver - og ikke til nettbruk. Det er altså ikke fjernet eller lagt til noe i det opprinnelig bildet, annet enn at skarpheten er økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at snapene hennes viser noen andre filme henne mens hun sitter oppstilt på verandaen? :P

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Zeitgeist

"Tidenes påskeegg- mat og vin"

Da har jeg for min del hatt tidenes påske.

Den forstod jeg ikke - kan du forklare, snälla Gunvald?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forstod jeg ikke - kan du forklare, snälla Gunvald?

Hun skrev at etter treningen sin ble det tidenes påskeegg. Mat og vin. Da har jeg hatt tidenes påskeegg hele påsken, frøken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hun skrev at etter treningen sin ble det tidenes påskeegg. Mat og vin. Da har jeg hatt tidenes påskeegg hele påsken, frøken.

:fnise: Da er vi to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...