Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Er så enig med deg.. Uansett hva denne dama gjör eller skriver så er det feil.

Trodde tråden skulle handle om hennes manglende anonnselenker. Men det er om alt annet.

Selv når ett bilde viser familien på tur i skogen og 3 øl står på bordet,ja da er de fulle alle sammen.

Beklager å måtte skuffe deg, denne tråden handler ikke bare om manglende annonselenker. Du må ha blitt utsatt for villedende markedsføring....

Anbefaler deg å starte på side 1 og lese deg opp på hva tråden faktisk handler om

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De momentene dine er bare for dumme. Kvinnene jeg nevnte er langt mer kjente enn CBE - og selvsagt har de et langt, langt større nedslagsfelt.

Det er lenge siden vi har forstått at dere er ute etter CBE. Koste hva det koste vil så vris og vrenges det på sannheten hos dere - også kalt løgn. Akkurat det samme som dere kritiserer CBE for å gjøre.

Det er lenge siden vi har forstått hva dere er ute etter. Koste hva det vil så vris og vrenges det på sannheten av dere - også kalt løgn. Akkurat det samme som dere kritiserer brukerne her for å gjøre.

:blomst:

Endret av LilleSnupp
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg var ikke sikker på om plagiat gjelder alt, også slike filmomtaler som ligger flere steder på nett. I så fall mener jeg mye av filmomtalene i bloggposten er plagiat, ja.

Jeg oppfattet aldri innlegget ditt som en sak om plagiat, ei heller som et angrep på CBE spesielt i hvordan bloggere omtaler filmer. Jeg leste det heller som at "sånn gjør de fleste bloggere, ikke noe nytt/uvanlig i det"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

For dumme?

Jeg har kun svart deg saklig og begrunnet hvorfor jeg mener noe annet enn deg.

Har du gått tom for argumenter siden du velger å svare slik?

Det er du som er tom for argumenter for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Jeg oppfattet aldri innlegget ditt som en sak om plagiat, ei heller som et angrep på CBE spesielt i hvordan bloggere omtaler filmer. Jeg leste det heller som at "sånn gjør de fleste bloggere, ikke noe nytt/uvanlig i det"

Da leste du det på samme måte som jeg mente å skrive det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat i dette tilfellet ser jeg ingenting som skulle tyde på at det er reklame av et eller annet slag - annet enn for filmene selv. Det nevnes jo ingen kanaler (annet enn NRK) som f.eks. Netflix, Viaplay, eller Amazon.

Det eneste jeg "stusset" litt ved, var at teksten ikke virket særlig original. Som om den var hentet ut av hvilken som helst annen beskrivelse av en film man finner på nettet e.l. Fikk fornemmelse av at jeg leste det samme som står bak på DVD-coveret, hvis du skjønner hva jeg mener.

Det er nettopp det som er tilfellet. Det meste er klipp og lim fra andre sider med filmomtaler og -anmeldelser. Dette har jeg sett andre bloggere gjøre når de lager lister over f.eks. filmer de anbefaler. Beskrivelse av handlingen er ikke egne ord, men setninger og formuleringer hentet fra rundt omkring på nett.

Merkelig at noen får dette til å handle om "angrep" av CBE.

Jeg leser det som generell betraktning av at slikt forekommer oss mange bloggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at noen får dette til å handle om "angrep" av CBE.

Jeg leser det som generell betraktning av at slikt forekommer oss mange bloggere.

Tror svaret er halmstrå, vri og vrenges og/eller leser bibelen som fanden.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ville omtalt som konstruktiv kritikk? Siden verken redigeringssaken og kommentarsaken, begge slått stort opp i media med utgangspunkt i tips herfra, tydeligvis ikke kvalifiserer til konstruktiv kritikk, ut fra din forståelse.

Dette.

Når enkelte som argumenterer imot i tråden har gjort det gjennom hele prosessen, uansett hva som har kommet fram etter hvert mht billedredigering, kommentarjuks og fraværende skille mellom annonser og "redaksjonelt stoff", da må det være lov å spørre om hvem som er mest/minst saklige og konstruktive her, og hvem som er mest/minst "besatte" og "avhengige" av fortsatt liv i diskusjonen. (Og nei, det er ikke slik at én side bare har rett og den andre er moralsk fordervet uansett - selvsagt ikke).

Ganske interessant å gå tilbake og lese fra begynnelsen av for å merke seg dynamikken som utvikler seg (eller i noen tilfeller: Ikke utvikler seg overhodet, faktisk).

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ville omtalt som konstruktiv kritikk? Siden verken redigeringssaken og kommentarsaken, begge slått stort opp i media med utgangspunkt i tips herfra, tydeligvis ikke kvalifiserer til konstruktiv kritikk, ut fra din forståelse.

Venter på svar fra SynneV.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe helt annet... Viser til tidligere diskusjoner vedr. lesertall.

Managementet Friendly viser på sin nettside til at CBE daglig når ut til 400.000 følgere (tidligere stod det 400.000 personer og før det påstod de at bloggen hadde over 100.000 lesere).

De 100.000 daglige leserne på bloggen har vi tidligere slått fast ikke stemmer ut fra at de ble tilknyttet CBE høsten 2014, da var lesertallet langt under det.

Det var også enighet om at det var feil av Friendly å påstå at CBE daglig nådde ut til 400.000 personer. Men kan de vise til at CBE daglig når ut til 400.000 følgere? I tilfelle, er dette en riktig måte å fremstille virkeligheten på?

(forts. under)

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(forts.):

Det som har vært vanlig er å bruke lesertall fra f.eks. blogg, og henvise til det. Slik har virkeligheten sett ut der de to siste månedene.

For perioden 28.01.- 03.02. viser blogglisten i snitt

• 67.160 unike norske og utenlandske lesere / 58.753 unike norske lesere,

og for perioden ​25.03. - 31.03. viser blogglisten i snitt

• 54.400 unike norske og utenlandske lesere / 47.017 unike norske lesere.

Dvs. de siste 2 månedene har bloggen hatt en nedgang på:

• 12.760 unike norske og utenlandske lesere / 11.736 unike norske lesere
Her kan man selv sammenligne. Verdt å legge merke til at bloggen også har hatt en nedgang vedr. rang og sidehenvisninger.
Jeg vet ikke om dette er tall CBE & Co. helst ikke vil at folk skal vite om, siden managementet først oppga feil lesertall, for deretter å gå bort fra å henvise til lesertall på blogg. Uansett tallene viser at CBE & Co. fremdeles har en jobb å gjøre vedr. troverdigheten. Men de skal ha skryt for at de den siste tiden har merket reklamen. Jeg håper at dette fortsetter også etter at det "meldte tilsynet" fra Forbrukerombudet er ferdig. :)
Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hets, persondebatt, avsporing, spekulasjoner og svar.

- Magnifique, moderator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig!

Siste innlegg på bloggen har inneholder annonseleker øverst, før bilde og tekst!

:blomst:

Sikkert bare aprilsnarr...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle se litt på merkingen siste mnd

1. april skogstrening merket med inneholder annonselenker øverst på bloggen, ikke noen merking på facebook og twitter og merket med #annonse på instagram

1. april reklameinnlegg merket som annonse på instagram

29. mars konkurranse: Berlin... merket annonse øverst på bloggen, merket / annonse / på facebook og twitter og merket #ad på instagram

27. mars årets første usikker på hva dette er, til tross for at det er gave fra samarbeidspartner

25. mars salg hos boozt.com.. merket som annonse øverst på bloggen, / annonselenker / på facebook og twitter og ikke omtalt på instagram

25. mars nelias outfit avbildet på instagram med klær fra lindex

23. mars 70´s vibe merket etter bildene med (annonselenker), ingen merking på facebook, twitter eller instagram

22. mars adams matkasse.. merket som annonse øverst, ikke omtalt på facebook og twitter og merket som #annonse på instagram

19. mars den berømte froosh flaska er avbildet på bloggen

18. mars løpesko: favoritter... merket annonse øverst på bloggen, merket som / annonse / på facebook og twitter og merket som #annonse på instagram

17. mars balcony view ikke market øverst på bloggen, men foran annonselenkene med (annonselenker), ikke omtalt på facebook, på instagram og twitter er bloggposten omtalt, men ikke merket

17. mars nelias outfit postet på instagram med klær fra lindex

16. mars active education merket som annonse øverst på bloggen, ikke omtalt på facebook og merket som /annonse/ og #annonse på twitter og instagram

16. mars bohemian dress ikke merket øverst på bloggen, men ved annonselenken som (annonselenke), ikke omtalt på facebook og ikke merket på twitter eller instagram

15. mars amazing space ikke merket øverst på bloggen, men ved annonselenken som (annonselenke), ikke omtalt på facebook og ikke merket på instagram eller twitter

15. mars breakfast in bed.. ikke merket øverst på bloggen, men merket ved teksten som omhandler produktet som /annonselenke etter at produktet er avbildet, ikke omtalt på facebook og ikke merket på instagram eller twitter

12. mars done packing merket med genser sponset av get inspired på bloggen, ikke omtalt på facebook og instagram og omtalt på twitter, men ikke merket.

Noen som har printscreen av dette innlegget fra da det er lagt ut, for mener bestemt at innlegget er merket i ettertid.

12. mars cravings for spring.. ikke merket øverst på bloggen, men ved annonselenkene som /annonselenker, ikke merket på facebook eller twitter og ikke omtalt på instagram

10. mars breakfast +.. merket med sponset overnatting øverst på bloggen, ikke omtalt på facebook og instagram og ikke merket på twitter

10. mars er gymbagen med tidligere nevnte energibarer avbildet på bloggen og instagram

9. mars oriette coat ikke merket øverst på bloggen, med som annonselenker ved annonselenkene og ikke merket på facebook, twitter eller instagram

9. mars sponset frokost avbildet på instagram ifm sponset overnatting som ikke er

merket

9. mars summer 2014 video som inneholdt reklame på blogg

8. mars happy box + .. merket som annonse øverst på bloggen, facebook og twitter og ikke omtalt på instagram

8. mars og 9. mars - lindex outfit på bloggen som ikke er merket eller linket

7. mars nelias outfit er avbildet på instagram og linket til @lindexofficial

6. mars t-skjorte til nelia er avbildet på instagram og linket til @lindexofficial

5. mars temporary ink ikke merket øverst, men nederst ved annonselenken som (annonselenke), ikke omtalt på facebook eller instagram og ikke merket på twitter

4. mars red valentino.. ikke merket øverst, men ved annonselenkene som (annonselenker), ikke omtalt på facebook og ikke merket på facebook eller twitter

3. mars avbildet med klær og sko fra get inspired på bloggen som ikke er merket

2. mars mastershots merket som bilder fra photoshoot tatt i samarbeid med get inspired øverst på bloggen, merket som /annonse på facebook (merket i ettertid) og ikke merket på instagram eller twitter

2. mars nelias outfit er avbildet til på instagram og linket til @lindexofficial

1. mars cullottes and.. ikke merket øverst på bloggen, men som (annonselenker) ved annonselenkene under bildene, ikke omtalt på facebook og ikke merket på instagram og twitter

Har ikke tatt for meg innlegg hvor hun benytter items som er sponset og tidligere reklamert for, f.eks. dw-klokkene

Endret av LilleSnupp
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle se litt på merkingen siste mnd

1. april skogstrening merket med inneholder annonselenker øverst på bloggen, ikke noen merking på facebook og twitter og merket med #annonse på instagram

1. april reklameinnlegg merket som annonse på instagram

29. mars konkurranse: Berlin... merket annonse øverst på bloggen, merket / annonse / på facebook og twitter og merket #ad på instagram

27. mars årets første usikker på hva dette er, til tross for at det er gave fra samarbeidspartner

25. mars salg hos boozt.com.. merket som annonse øverst på bloggen, / annonselenker / på facebook og twitter og ikke omtalt på instagram

25. mars nelias outfit avbildet på instagram med klær fra lindex

23. mars 70´s vibe merket etter bildene med (annonselenker), ingen merking på facebook, twitter eller instagram

22. mars adams matkasse.. merket som annonse øverst, ikke omtalt på facebook og twitter og merket som #annonse på instagram

19. mars den berømte froosh flaska er avbildet på bloggen

18. mars løpesko: favoritter... merket annonse øverst på bloggen, merket som / annonse / på facebook og twitter og merket som #annonse på instagram

17. mars balcony view ikke market øverst på bloggen, men foran annonselenkene med (annonselenker), ikke omtalt på facebook, på instagram og twitter er bloggposten omtalt, men ikke merket

17. mars nelias outfit postet på instagram med klær fra lindex

16. mars active education merket som annonse øverst på bloggen, ikke omtalt på facebook og merket som /annonse/ og #annonse på twitter og instagram

16. mars bohemian dress ikke merket øverst på bloggen, men ved annonselenken som (annonselenke), ikke omtalt på facebook og ikke merket på twitter eller instagram

15. mars amazing space ikke merket øverst på bloggen, men ved annonselenken som (annonselenke), ikke omtalt på facebook og ikke merket på instagram eller twitter

15. mars breakfast in bed.. ikke merket øverst på bloggen, men merket ved teksten som omhandler produktet som /annonselenke etter at produktet er avbildet, ikke omtalt på facebook og ikke merket på instagram eller twitter

12. mars done packing merket med genser sponset av get inspired på bloggen, ikke omtalt på facebook og instagram og omtalt på twitter, men ikke merket.

Noen som har printscreen av dette innlegget fra da det er lagt ut, for mener bestemt at innlegget er merket i ettertid.

12. mars cravings for spring.. ikke merket øverst på bloggen, men ved annonselenkene som /annonselenker, ikke merket på facebook eller twitter og ikke omtalt på instagram

10. mars breakfast +.. merket med sponset overnatting øverst på bloggen, ikke omtalt på facebook og instagram og ikke merket på twitter

10. mars er gymbagen med tidligere nevnte energibarer avbildet på bloggen og instagram

9. mars oriette coat ikke merket øverst på bloggen, med som annonselenker ved annonselenkene og ikke merket på facebook, twitter eller instagram

9. mars sponset frokost avbildet på instagram ifm sponset overnatting som ikke er

merket

9. mars summer 2014 video som inneholdt reklame på blogg

8. mars happy box + .. merket som annonse øverst på bloggen, facebook og twitter og ikke omtalt på instagram

8. mars og 9. mars - lindex outfit på bloggen som ikke er merket eller linket

7. mars nelias outfit er avbildet på instagram og linket til @lindexofficial

6. mars t-skjorte til nelia er avbildet på instagram og linket til @lindexofficial

5. mars temporary ink ikke merket øverst, men nederst ved annonselenken som (annonselenke), ikke omtalt på facebook eller instagram og ikke merket på twitter

4. mars red valentino.. ikke merket øverst, men ved annonselenkene som (annonselenker), ikke omtalt på facebook og ikke merket på facebook eller twitter

3. mars avbildet med klær og sko fra get inspired på bloggen som ikke er merket

2. mars mastershots merket som bilder fra photoshoot tatt i samarbeid med get inspired øverst på bloggen, merket som /annonse på facebook (merket i ettertid) og ikke merket på instagram eller twitter

2. mars nelias outfit er avbildet til på instagram og linket til @lindexofficial

1. mars cullottes and.. ikke merket øverst på bloggen, men som (annonselenker) ved annonselenkene under bildene, ikke omtalt på facebook og ikke merket på instagram og twitter

Har ikke tatt for meg innlegg hvor hun benytter items som er sponset og tidligere reklamert for, f.eks. dw-klokkene

Bra jobba! Jeg har tenkt at merkingen har vært særs uregelmessig selv, flott med en oversikt og jeg håper du har sendt dette inn til FO.

For det overrasker meg virkelig, at det skal være mulig å tjene så mye penger på så synlig og helt åpenbar skjult markedsføring og manglende reklamemerkingen!

Har CBE uttalt noe om hvorfor de merker så uregelmessig? Enten har de en egen skjult logikk, eller så tolker de reglene ulikt fra dag til dag?

Blir jammen ikke klok på verken deres tilsynelatende ignoranse i forhold til regelverket, ei heller på de manglende konsekvenser fra de som gjentatte ganger har lovet å følge med.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...