Kollontaj Skrevet 26. mars 2015 #11481 Skrevet 26. mars 2015 Nå fikk jeg svar på den siste mailen: http://postimg.org/image/bxkqa0f1f/ Lindex (kundeservice ved Mathilda i dette tilfellet) sin forklaring er at tre av landets Lindexbutikker ved en feiltakelse pakket opp esker med plagg ment for vårkolleksjonen som hadde verdenslansering 18. mars. Dette plagget var til salgs den 06. mars før det ble pakket ned igjen for å spares sammen med de andre plaggene i kolleksjonen. Dette skjedde altså tilfeldigvis på Caroline Berg Eriksens og Kristina Andersens lokale Lindexbutikker. Det var også tilfeldigvis disse to bloggerne som viste frem kimonoen på bloggen sin før den var til salgs i butikkene. Lindex på Herkules spurte jeg konkret om i mailen og fikk et svar som nesten var identisk med spørsmålet mitt. Når det gjaldt Kristiansand nevnte jeg ikke hvilken av disse to det var snakk om, fordi Kristina Andersen ikke skrev hvilken butikk hun kjøpte plagget i, så der fikk jeg til svar at "det var samme ting som skjedde på butikkerna i Kristiansand." (Helgardering.) Om det skjedde i flere Lindexbutikker i Norge kan hun dessverre ikke svare på. Ekstremt troverdig. Og månen er en gul ost. 21
Gjest Hold the door Skrevet 26. mars 2015 #11483 Skrevet 26. mars 2015 Ekstremt troverdig. Og månen er en gul ost. Det verste er at de sikkert kan oppdrive kvitteringer og dokumenter dersom rette instans ber om det.
Gjest Zeitgeist Skrevet 26. mars 2015 #11484 Skrevet 26. mars 2015 Jeg er meget fristet til å dra SKRØNEHØNEPØNE-kortet når jeg leser Lindex' sitt svar
Kollontaj Skrevet 26. mars 2015 #11485 Skrevet 26. mars 2015 Lindex skal ikke få pengene mine heretter, for å si det sånn. 15
Kollontaj Skrevet 26. mars 2015 #11486 Skrevet 26. mars 2015 Jeg er meget fristet til å dra SKRØNEHØNEPØNE-kortet når jeg leser Lindex' sitt svar Det som IKKE har skjedd: Lindex markedsavdeling tar kontakt med bloggeren: kom innom og hent det du ønsker fra den nye kolleksjonen. Vis det frem på bloggen og du får ellers betalt som du pleier (jmf CBEs egne ord om at hun ikke kan drive gratisreklame for noe). Dette har altså ikke skjedd. Absolutt ikke. Muligens i en parallell verden, men det teller jo ikke. Alt er kun tilfeldigheter! 13
Gjest Bergensia Skrevet 26. mars 2015 #11487 Skrevet 26. mars 2015 Så det Lindex mener det er helt tilfeldig at 3 svært profilerte damer (ikke glem Ida W; "twins i Dubai") går inn i tre forskjellige butikker hvor alle hadde "dummet" seg ut og hengt ut denne kimonoen. Ok.
Gjest Zeitgeist Skrevet 26. mars 2015 #11488 Skrevet 26. mars 2015 Så vi har altså tre ulike bloggere - CBE, KA, og IW - som alle tre uavhengig av hverandre har tilfeldigvis gått inn på tre ulike Lindex-butikker som alle uavhengig av hverandre har pakket opp og hengt frem feil kolleksjon. Og tilfeldigvis har alle disse tre bloggerne kjøpt akkurat det samme klesplagget. Det er riktignok en del år siden jeg studerte matematikk, og enda lengre siden jeg hadde sannsynlighetsregning, men ærlig talt - at alt dette tilfeldigvis skulle ha hendt anser jeg omtrent like sannsynlig som at jeg skal vinne i Lotto, og det selv om jeg ikke kjøper Lotto-kupong. Eller bli spist av en tiger på Nordpolen. Muligens er det sågar større sannsynlighet for at det blir fred i Midt-Østen enn at denne historien er sann.
Kollontaj Skrevet 26. mars 2015 #11489 Skrevet 26. mars 2015 Lurer på om de innbiller seg at noen skal tro på dette våset? 24
^littletoomuch Skrevet 26. mars 2015 #11490 Skrevet 26. mars 2015 Dette svaret fra Lindex må sendes en til en eller annen avis! Jeg skal aldri handle der mer. FERDIG SNAKKA. 23
Gjest faico Skrevet 26. mars 2015 #11491 Skrevet 26. mars 2015 Dette svaret fra Lindex må sendes en til en eller annen avis! Jeg skal aldri handle der mer. FERDIG SNAKKA. kan ikke du sende det til en avis da? OK att noen forskjellige gjør dette 5
^littletoomuch Skrevet 26. mars 2015 #11492 Skrevet 26. mars 2015 kan ikke du sende det til en avis da? OK att noen forskjellige gjør dette Er vel best at de som har orginalkommunikasjonen sender inn dette. Slik at det ikke blir spekulasjon rundt hacking, forfalskning o. l 4
Gjest Bloggleseren Skrevet 26. mars 2015 #11493 Skrevet 26. mars 2015 Har man virkelig en diskusjon på flere sider om CBEs kviser? Beklager, det var meg som startet den. Jeg mente ikke å kritisere huden hennes (!), men det at hun lyver. Det er det som irriterer meg ved henne, at hun lyver og lyver og lyver. Som noen tidligere skrev, kanskje ligger det noen følelser i kritikken, for jeg har brukt så mye tid på å forsvare denne personen, særlig her på kvinneguiden, og det er frustrerende å se hvordan hun misbruker folks tillit. Jeg ville virkelig at hun skulle lykkes, hun var ung og flink og pen, bygde seg opp en millionbedrift, viste finger'n til Janteloven, og alt det var veldig kult. Men så sitter det et menneske bak fasaden som stiller seg i proana-positurer for å se tynnere ut, som reklamerer for nettsider som heter "skinny" ditt og datt og som redigerer seg tynnere enn hun egentlig er når hun vet at mange av leserne er sårbare tenåringsjenter. De skriver triste historier, hvordan de føler seg tjukke og hater kroppen sin og uttrykker nesegrus beundring i kommentarfeltet. Og hva svarer hun på det? Sier hun at det er det indre som teller, at Gro Harlem Brundtland og Erna Solberg ikke fikk jobbene sine fordi de er tynne, men fordi de er smarte og dyktige? Tenker hun over at ojsann, her har jeg et ansvar som forbilde for å vise at jeg er bra nok slik jeg er? Neida, hun redigerer seg enda tynnere, samtidig som hun nekter. Og fortsetter å høste komplimenter for den redigerte kroppen i kommentarfeltet, takk, søte du<3 Og det samme gjør hun med uren hud, med hjemmet sitt, med karaterene sine, med mannen sin, med foreldrene sine og sikkert med datteren sin også, i hvert fall da hun lå i magen. Jeg skjønner at her ligger det problemer med selvbildet bak, men det duger ikke som unnskyldning. Det er ikke ok å bidra til et så urealistisk ideal for jenter uten å reflektere over hva man gjør.
Gjest CecilieX Skrevet 26. mars 2015 #11494 Skrevet 26. mars 2015 Beklager, det var meg som startet den. Jeg mente ikke å kritisere huden hennes (!), men det at hun lyver. Det er det som irriterer meg ved henne, at hun lyver og lyver og lyver. Som noen tidligere skrev, kanskje ligger det noen følelser i kritikken, for jeg har brukt så mye tid på å forsvare denne personen, særlig her på kvinneguiden, og det er frustrerende å se hvordan hun misbruker folks tillit. Jeg ville virkelig at hun skulle lykkes, hun var ung og flink og pen, bygde seg opp en millionbedrift, viste finger'n til Janteloven, og alt det var veldig kult. Men så sitter det et menneske bak fasaden som stiller seg i proana-positurer for å se tynnere ut, som reklamerer for nettsider som heter "skinny" ditt og datt og som redigerer seg tynnere enn hun egentlig er når hun vet at mange av leserne er sårbare tenåringsjenter. De skriver triste historier, hvordan de føler seg tjukke og hater kroppen sin og uttrykker nesegrus beundring i kommentarfeltet. Og hva svarer hun på det? Sier hun at det er det indre som teller, at Gro Harlem Brundtland og Erna Solberg ikke fikk jobbene sine fordi de er tynne, men fordi de er smarte og dyktige? Tenker hun over at ojsann, her har jeg et ansvar som forbilde for å vise at jeg er bra nok slik jeg er? Neida, hun redigerer seg enda tynnere, samtidig som hun nekter. Og fortsetter å høste komplimenter for den redigerte kroppen i kommentarfeltet, takk, søte du<3 Og det samme gjør hun med uren hud, med hjemmet sitt, med karaterene sine, med mannen sin, med foreldrene sine og sikkert med datteren sin også, i hvert fall da hun lå i magen. Jeg skjønner at her ligger det problemer med selvbildet bak, men det duger ikke som unnskyldning. Det er ikke ok å bidra til et så urealistisk ideal for jenter uten å reflektere over hva man gjør. Du skriver det en del av oss som befinner seg her inne tenker. Det er akkurat disse tingene som gjør at man blir så sint, og som gjør at det er vanskelig å holde fokus. Jeg har følt på akkuat det samme da jeg gikk fra å være happy leser av bloggen til å bli skikkelig forbanna! Men jeg følte meg nok litt ensom om den følelsen, i tillegg til å bli uglesett. For kommentarfeltet flommet over av "oh, du fantastiske menneske" samtidig som kritikerne ble stemplet som misunnelige kjerringer. Så derfor var det en oase å først støte på Mamsi, som virker både reflektert, seriøs, saklig og oppegående, for da var det i alle fall en til som tenkte som meg og som ikke kunne stemples som en idiot. Derfra kom jeg inn på KG, og fant ut at det fantes en tråd der det var flere som ikke var misunnelige kjerringer. Så derfor er jeg opptatt av å bevare troverdigheten til tråden og oss som er her.
Kollontaj Skrevet 26. mars 2015 #11495 Skrevet 26. mars 2015 Du skriver det en del av oss som befinner seg her inne tenker. Det er akkurat disse tingene som gjør at man blir så sint, og som gjør at det er vanskelig å holde fokus. Jeg har følt på akkuat det samme da jeg gikk fra å være happy leser av bloggen til å bli skikkelig forbanna! Men jeg følte meg nok litt ensom om den følelsen, i tillegg til å bli uglesett. For kommentarfeltet flommet over av "oh, du fantastiske menneske" samtidig som kritikerne ble stemplet som misunnelige kjerringer. Så derfor var det en oase å først støte på Mamsi, som virker både reflektert, seriøs, saklig og oppegående, for da var det i alle fall en til som tenkte som meg og som ikke kunne stemples som en idiot. Derfra kom jeg inn på KG, og fant ut at det fantes en tråd der det var flere som ikke var misunnelige kjerringer. Så derfor er jeg opptatt av å bevare troverdigheten til tråden og oss som er her. Godt sagt. 4
Alexxia Skrevet 26. mars 2015 #11496 Skrevet 26. mars 2015 (endret) Vel, de fleste skjønner jo at produsenter redigerer annonsene sine. Det er selv produsentene åpne om. Problemet med bloggere, og CBE, er at hun oppfører seg som et magasin, hun markedsfører siden sin som et magasin, og har tidligere benektet all redigering. Hadde hun ikke gjort dette, hadde saken vært en annen. Problemet er at hun ikke spiller med åpne kort og utgir seg for å være noe hun ikke er. Et magasin som gjennomfører en redaksjonell test av produkter redigerer ikke bildene utover fargejustering. Endret 26. mars 2015 av Alexxia 7
LilleSnupp Skrevet 26. mars 2015 #11497 Skrevet 26. mars 2015 Jeg hadde tenkt å skrive en kommentar ang. dette med hud og reklame at hadde hun nå bare merket det som reklame, så skulle jeg ikke sagt noe. Dog tenkte jeg å sjekke opp merkingen på gamle skjønnhetsinnlegg, og holdt på å falle av stolen. Her var absolutt alt som skulle merkes merket med annonse øverst. Jeg gikk kun 4 sider tilbake, men kom tilbake til mars 2014. Så nå må noen som husker bedre enn meg korrigere meg om jeg tar helt feil, for hun merket da ikke 100% slik som det fremstår nå? 10
prettybetty Skrevet 26. mars 2015 #11498 Skrevet 26. mars 2015 Jeg hadde tenkt å skrive en kommentar ang. dette med hud og reklame at hadde hun nå bare merket det som reklame, så skulle jeg ikke sagt noe. Dog tenkte jeg å sjekke opp merkingen på gamle skjønnhetsinnlegg, og holdt på å falle av stolen. Her var absolutt alt som skulle merkes merket med annonse øverst. Jeg gikk kun 4 sider tilbake, men kom tilbake til mars 2014. Så nå må noen som husker bedre enn meg korrigere meg om jeg tar helt feil, for hun merket da ikke 100% slik som det fremstår nå? Så de har drevet å "ettermerket"? Livredde for å bli tatt? Sleipt og bedragerisk! Må le litt, det hele er latterlig! 10
Bootybuilder Skrevet 26. mars 2015 #11499 Skrevet 26. mars 2015 Dette svaret fra Lindex må sendes en til en eller annen avis! Jeg skal aldri handle der mer. FERDIG SNAKKA. kan noen linke til svaret fra lindex? 1
el-len Skrevet 26. mars 2015 #11500 Skrevet 26. mars 2015 Så de har drevet å "ettermerket"? Livredde for å bli tatt? Sleipt og bedragerisk! Må le litt, det hele er latterlig! Det er lagret nok skjermdumper av umerkede reklameinnlegg langt tilbake, så den ettermerkingen kan de bare spare seg. 10
Fremhevede innlegg