pøbelsara Skrevet 1. mars 2015 #9821 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Jeg er helt enig med bloggleseren over her. Jeg gir beng o hva hun tjener. CBE harvært målbevisst og dyktig og bloggen ser jo lekker ut. Men jeg blir provosert av arrogansen deres og uærligheten. Jeg har tenkt at å leve av å vise frem hverdagen sin, med bryllup og baby og begravelser og hver helg og hva man spiser og hva slags pysj man har, er en spenstig øvelse i å skille mellom hva som er privat og hva som ikke er det. Jeg tror at CBE ikke skiller mellom dette selv. Måten hun (ikke) takler noen form for kritikk på, tyder på st hun ikke skiller mellom CBE, privatpersonen og CBE proff-bloggeren. Kommunikasjonen i kommentarfeltet er jo også personlig. Det er ikke noe skille mellom den proffe bloggerne og privatpersonen. Jeg tror dessuten at den dagen det blir et klarere skille, med TYDELIG merking av alt som genererer inntekter fra ulike annlnsører, så vi lesertallene gå ned, rett og slett fordi folk leser fordi de synes at bloggen gir dem en relasjon til CBE og et innblikk i hennes tilværelse. Jeg tror ikke folk er så interessert i å lese et glanset magasin, hvis det VET at det er det det er. og så tenker jeg at den noe mangelfulle profesjonaliteten i forhold til å takle kritikk som faktisk er saklig og berettiget og som har kommet som et resultat i at hun ogmannen i lang tid har løyet og lurt folk, er en kombinasjon av arroganse og manglende forståelse for at bloggen har vokst seg til noe mye mer enn det lille amatørprosjektet det en gang var. Det var sikkert gøy å logge seg inn som andre for å "ta" folk i bloggene spede barndom. Det er liksom ikke like passende lengernår kommersielle aktører betaler millioner i året for at du skal være ambassadør for de produktene de selger. Jeg synes medieopptredenene deres etter de siste avsløringene har vært helt bak mål. Å trekke frem en stalkerhistorie fra i fjor (som forøvrig var en fæl historie!) for å røyklegge det faktum at mannen hadde utgitt seg for andre for å vinne en dustedebatt i didkusjlnsfeltet i bloggen er så uredelig atjeg blir målløs. Å stå frem som et sjokkskadet nettrolloffer i mediene, samtidig som man selv tillater at folk blir stalket og angrepet i eget kommentarfelt, er også så ille at jeg er helt sjokkert. Å være mot slemme folk på nett bare når det er n selv det går ut over, er ikke spesielt imponerende. Endret 1. mars 2015 av pøbelsara 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 1. mars 2015 #9822 Del Skrevet 1. mars 2015 Kan ikke være like lett å starte en blogg og prøve å leve av den nå idag. Alt er jo allerede gjort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Figgen07 Skrevet 1. mars 2015 #9823 Del Skrevet 1. mars 2015 Kan man være PT når man selv kun løper på mølla hjemme, og utfører diverse øvelser uten vektbelastning engang? Altså utenom egen kroppsvekt da. Hun ville vel ikke trene med vekter fordi hun ikke ville bli stor (!) men man må vel nesten lære seg litt grunnleggende styrketrening for å kunne bli PT? Har ei stedatter som er ganske lik CBE,, hun liker å trene,har en utdannelse som stylist. Men ønsket å utdanne seg ti PT.. Hun klarte det med glans og elsker det. Er fult mulig selv om du ikke er toppidrettsutøver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 1. mars 2015 #9824 Del Skrevet 1. mars 2015 Enig i alt du sier her. Jeg har heller ingen problemer med at hun tjener penger på å anbefale sminke osv., selv om det ikke er samfunnsnyttig, og det gjør meg ingen ting at hun tjener gode penger uten (nevneverdig) utdannelse. Vel unt, og driftig og målbevisst har hun vært. Det som irriterer meg mest med bloggen og firmaet, er faktisk all lyvingen fra ekteparet Eriksen. De løy om bilderedigering (på en utrolig arrogant måte, hvor de hengte ut de som spurte om bildene var redigert), de la inn massevis falske kommentarer for å hevde sin egen fortreffelighet, og de har løyet om utdannelse og karakterer (på jus). Som angstkvinnen sa, det er løgn på løgn, og det tar aldri slutt. Jeg forbeholder meg retten til å irritere meg over en (svært) offentlig bedrift som lyver så mye til kunder og offentlighet. Helt enig! Jeg har ingen problemer med at hun tjener penger på bloggen sin, men irriterer meg over alle løgnene til CBE og LKE og den arrogante måten de håndterer kritikk på. Det virker som det aldri blir slutt på denne oppførselen - de bare fortsetter i det samme sporet og ser ikke ut til å ta til seg noe av kritikken. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 1. mars 2015 #9825 Del Skrevet 1. mars 2015 Har ei stedatter som er ganske lik CBE,, hun liker å trene,har en utdannelse som stylist. Men ønsket å utdanne seg ti PT.. Hun klarte det med glans og elsker det. Er fult mulig selv om du ikke er toppidrettsutøver Var ikke helt dét jeg mente. Jeg lurte bare på om det var "mulig" når man trener så alternativt som hun later til å gjøre. Skal hun være pt, må hun vel kunne endel øvelser for å lære bort på studio? Ikke vet jeg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 1. mars 2015 #9826 Del Skrevet 1. mars 2015 Hun fikk et skikkelig sjokkmøte med lekeland virker det som andre foreldre! Barn!! Bråk??! Hæ! Må vi ha sokker på?! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Figgen07 Skrevet 1. mars 2015 #9827 Del Skrevet 1. mars 2015 Var ikke helt dét jeg mente. Jeg lurte bare på om det var "mulig" når man trener så alternativt som hun later til å gjøre. Skal hun være pt, må hun vel kunne endel øvelser for å lære bort på studio? Ikke vet jeg.men er det ikke mye av dette man lærer når man går på skole da? Vet hun skal gjøre det meste via nett,men noe mer lærer man vel. Kunne ikke alt jeg heller før jeg tok min utdannelse,men lærte mye på 3 år 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Figgen07 Skrevet 1. mars 2015 #9828 Del Skrevet 1. mars 2015 Hun fikk et skikkelig sjokkmøte med lekeland virker det som andre foreldre! Barn!! Bråk??! Hæ! Må vi ha sokker på?! jeg er en person som stort sett alltid går uten sokker.. Vinter og sommer. Hadde gått på samme smellen.. Att hodet er fullt av lyder etter noen timer på ett slikt sted,det er det for alle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest millee Skrevet 1. mars 2015 #9829 Del Skrevet 1. mars 2015 Wow, at CBE har samvittighet til å lyve om alt dette? Og at hun faktisk klarer å skrive så mye løgner til flere tusen lesere? Hun er jo faktisk så usikker på seg selv at lyging er blitt en del av hverdagen hennes i lang tid nå og det er tydeligvis ok. Å lyve å si at du er så flink på skolen og elsket når hun fikk 6-? Fra formuleringen hørtes det jo ut som det var en karakter hun fikk hver innlevering, prøve osv. Og vist du har så mange 6'ere skulle man ikke tro hun begynte på privatskolen Treider. Det er kanskje ikke en stor løgn, men liten eller stor, løgn er løgn og jeg blir rett og slett kvalm over hvor mye denne fruen skryter på seg og værtfall når alt er bare løgn? Lenger bak i tråden var det snakk om hun redigerte bilder av familiemedlemmer, stemmer dette?? Det har ikke jeg fått med meg.... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Figgen07 Skrevet 1. mars 2015 #9830 Del Skrevet 1. mars 2015 Wow, at CBE har samvittighet til å lyve om alt dette? Og at hun faktisk klarer å skrive så mye løgner til flere tusen lesere? Hun er jo faktisk så usikker på seg selv at lyging er blitt en del av hverdagen hennes i lang tid nå og det er tydeligvis ok. Å lyve å si at du er så flink på skolen og elsket når hun fikk 6-? Fra formuleringen hørtes det jo ut som det var en karakter hun fikk hver innlevering, prøve osv. Og vist du har så mange 6'ere skulle man ikke tro hun begynte på privatskolen Treider. Det er kanskje ikke en stor løgn, men liten eller stor, løgn er løgn og jeg blir rett og slett kvalm over hvor mye denne fruen skryter på seg og værtfall når alt er bare løgn? Lenger bak i tråden var det snakk om hun redigerte bilder av familiemedlemmer, stemmer dette?? Det har ikke jeg fått med meg.... Nå spør jeg rett ut og vil bare ha ett enkelt svar.. Har du bevis på at hun ljuger om det med karakterene?. Har du bevis på at hun ikke har fått 6'ere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smoothie Skrevet 1. mars 2015 #9831 Del Skrevet 1. mars 2015 Jeg kunne egentlig ha kommentert et hvilket som helst innlegg på denne siden, men velger å kommentere dette da urettferigheten i samfunnet virkelig kommer frem her. De fleste av oss har sannsynligvis (som meg) gått 3-5 år på universitet/høyskole, og har en brøkdel av denne lønnen på tilsynelatende 50.-100.000 til daglig. At hun våger å fremstille dette som en normal inntekt er direkte krenkende. Jeg har gått fem-årig masterutdannelse ved Universitetet i Oslo, og det at hun våger å sidestille dette med en seksmåneders PT-"utdannelse" (som hun i tillegg har fått sponset) er direkte ekkelt. ... Enig! Det plager ikke meg at hun tjener gull og grønne skoger med mindre utdannelse, men det at hun presterer å si at PT-programmet kan være like hardt som masterutdanning, fordi det blir hva man gjør det til, provoserer meg enormt. (Kanskje ekstra mye siden jeg jobber fra jeg står opp til jeg legger meg med masterstudiet.) Skulle likt å se at hun klarte å fullføre et masterstudie med den innstillingen der. Litt lesing på kvelden etter de svært hektiske dagene hennes hadde nok ikke hjulpet stort. Synes den uttalelsen sier veldig mye om hvilke holdninger som regjerer i den bedriften. PT-kurs kan være like krevende som masterutdanning og å unnlate å merke reklame i en så stor bedrift er bagateller. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest millee Skrevet 1. mars 2015 #9832 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Nå spør jeg rett ut og vil bare ha ett enkelt svar.. Har du bevis på at hun ljuger om det med karakterene?. Har du bevis på at hun ikke har fått 6'ere? Jeg prøver ikke bevise noe som helst, stiller spørsmål til det som blir sagt her inne og sier jeg syntes det er kvalmt og at fruen har løyet for det er ikke noe å stille seg kritisk til for det har hun og ikke bare litt. ettersom noen vet her inne at treider privatskolen er for de som ikke hadde gode karakter til master i jus ved universitetet i oslo sier det seg selv at hun ikke var så flink på VGS som hun skulle ha det til! :-) Endret 1. mars 2015 av millee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rumperister Skrevet 1. mars 2015 #9833 Del Skrevet 1. mars 2015 men er det ikke mye av dette man lærer når man går på skole da? Vet hun skal gjøre det meste via nett,men noe mer lærer man vel. Kunne ikke alt jeg heller før jeg tok min utdannelse,men lærte mye på 3 år 3 år... 3 måneder... Same, same. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 1. mars 2015 #9834 Del Skrevet 1. mars 2015 Vet dere om prisene oppgitt i listen fra adlink er for én ukes annonsering? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 1. mars 2015 #9835 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Nå spør jeg rett ut og vil bare ha ett enkelt svar.. Har du bevis på at hun ljuger om det med karakterene?. Har du bevis på at hun ikke har fått 6'ere? Det er vel ingen som har påstått at hun ikke har fått seksere. Påstanden som trekkes i tvil, er hvorvidt hun har fått mange seksere ("hver gang det vanket en 6'er"). Siden hun etter eget sigende tok stort sett alt som var av realfag på videregående, bør hun ha oppnådd maks realfagspoeng på 4 poeng, for med 1,5 i poeng pr fag, trenger man bare 3 (av 10 - 12 mulige) realfag for å oppnå makstallet (3 fag gir 4,5 poeng). I tillegg fikk hun automatisk to alderspoeng fordi hun fylte 20 år i opptaksåret (2007). Altså hadde hun 6 tilleggspoeng. Snittet for å komme inn på UiO våren 2007 var 56,8. Det vil si at hun må ha hatt lavere enn 5,08 i snitt fra videregående for ikke å komme inn. Det er et godt snitt, bevares, men det inneholder ikke mange seksere - med mindre hun hadde en haug med firere og treere som trakk ned, da... Men det stemmer ikke med det hun har sagt om at hun fikk svært gode resultater jevnt over. Subsidiært kan det hende at hun hadde flere seksere, men lyver om at hun tok mange realfag. Atter subsidiært kan det hende alle sekserne hun skryter av, ikke befant seg på vitnemålet hennes, men kun på enkeltprøver, som av en eller annen grunn ikke ga seg utslag på vitnemålet. I så fall er uttalelsene hennes nokså misvisende, omtrent på linje med at hun fikk A på jus (på tross av at hun aldri gikk opp til eksamen på 1.avdeling). I tillegg har vi problemet med at hun flere steder har skrytt av de gode karakterene fra videregående. Igjen: Rundt fem blank er fortsatt et meget bra snitt (hvis det var det hun fikk), men det matcher ikke helt det inntrykket hun har gitt gjennom bloggen. Hva tenker du om den A-en hun angivelig fikk på jus? Edit: Du kan selvfølgelig også hevde at hun hadde gode nok karakterer til å komme inn ved UiO, men at hun av en eller annen grunn foretrakk Treider.... Endret 1. mars 2015 av Bloggleseren 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archana Skrevet 1. mars 2015 #9836 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Det er jo bare å sjekke karaktersnitettet det året CBE begynte på journalistikk - se spesielt Bodø og Volda (tviler på at hun kom inn i Volda). Så at hun valgte å gå på Treider som hun selv fremstilte det som, er feil. I tillegg har CBE selv gjort det til et poeng å ikke nevne Treider med mindre hun må nødt, hun fremstiller det som at hun gikk på et vanlig jusstudium ved å si 'studerte juss.' Videre, på den tiden, måtte man stort sett levere oppgaver til opphavsrettere for å få karakterer på UiO. Så dersom hun ikke gikk på Treider, kan man jo trekke i tvil om at hun i det hele tatt har fått A i noe som helst. For øvrig har jeg ei venninne som gikk i klasse med henne, og hun mener at CBE ikke fullførte året (iallfall ikke møtte opp til undervisning i noen måneder). Selv jeg, som er utdannet innen et annet fagfelt, og kun kjenner grunnprinsippene pga jeg er samboer med en advokat, har bedre kjennskap til forbrukerkjøpsloven enn hun ga uttrykk for i diskusjonene om Treasures (nettbutikken). At hun i tillegg fremstiller det som at juss ikke er kreativt vitner igjen om manglende forståelse for faget. Det interessante, synes jeg, er at CBE først ønsket å bli lege, deretter advokat, og endte opp som journalist (kilde: hennes egen biografi). Det skortet med andre ord ikke på ambisjonene. Personlig tror jeg at journalistikk og siden blogg er et resultat av at hun ikke hadde gode nok karakterer til å bli førstnevnte. Ikke det at journalist er et dårlig yrke, men jusstudiet er knallhardt. At CBE fremstiller sitt eget nederlag som at juss ikke gir rom for kreativ og egen tankegang blir i mine øyne noe arrogant. Denne ovenfra og ned-holdningen til høyere utdanning har hun selv igjen gitt uttrykk for de siste dagene. Edit: La til noe. Endret 1. mars 2015 av Archana 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 1. mars 2015 #9837 Del Skrevet 1. mars 2015 Det er jo bare å sjekke karaktersnitettet det året CBE begynte på journalistikk - lavere enn juss. Så at hun valgte å gå på Treider som hun selv fremstilte det som, er feil. Good point. Jeg har bare sjekket jusen, men det går selvfølgelig an å gjøre samme øvelse med journaliststudiet for høsten 2007. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 1. mars 2015 #9838 Del Skrevet 1. mars 2015 Vet dere om prisene oppgitt i listen fra adlink er for én ukes annonsering? Det er vel mer et blogginnlegg, gikk jeg tok jeg det som? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 1. mars 2015 #9839 Del Skrevet 1. mars 2015 Jeg er helt enig med bloggleseren over her. Jeg gir beng o hva hun tjener. CBE harvært målbevisst og dyktig og bloggen ser jo lekker ut. Men jeg blir provosert av arrogansen deres og uærligheten. Jeg har tenkt at å leve av å vise frem hverdagen sin, med bryllup og baby og begravelser og hver helg og hva man spiser og hva slags pysj man har, er en spenstig øvelse i å skille mellom hva som er privat og hva som ikke er det. Jeg tror at CBE ikke skiller mellom dette selv. Måten hun (ikke) takler noen form for kritikk på, tyder på st hun ikke skiller mellom CBE, privatpersonen og CBE proff-bloggeren. Kommunikasjonen i kommentarfeltet er jo også personlig. Det er ikke noe skille mellom den proffe bloggerne og privatpersonen. Jeg tror dessuten at den dagen det blir et klarere skille, med TYDELIG merking av alt som genererer inntekter fra ulike annlnsører, så vi lesertallene gå ned, rett og slett fordi folk leser fordi de synes at bloggen gir dem en relasjon til CBE og et innblikk i hennes tilværelse. Jeg tror ikke folk er så interessert i å lese et glanset magasin, hvis det VET at det er det det er. og så tenker jeg at den noe mangelfulle profesjonaliteten i forhold til å takle kritikk som faktisk er saklig og berettiget og som har kommet som et resultat i at hun ogmannen i lang tid har løyet og lurt folk, er en kombinasjon av arroganse og manglende forståelse for at bloggen har vokst seg til noe mye mer enn det lille amatørprosjektet det en gang var. Det var sikkert gøy å logge seg inn som andre for å "ta" folk i bloggene spede barndom. Det er liksom ikke like passende lengernår kommersielle aktører betaler millioner i året for at du skal være ambassadør for de produktene de selger. Jeg synes medieopptredenene deres etter de siste avsløringene har vært helt bak mål. Å trekke frem en stalkerhistorie fra i fjor (som forøvrig var en fæl historie!) for å røyklegge det faktum at mannen hadde utgitt seg for andre for å vinne en dustedebatt i didkusjlnsfeltet i bloggen er så uredelig atjeg blir målløs. Å stå frem som et sjokkskadet nettrolloffer i mediene, samtidig som man selv tillater at folk blir stalket og angrepet i eget kommentarfelt, er også så ille at jeg er helt sjokkert. Å være mot slemme folk på nett bare når det er n selv det går ut over, er ikke spesielt imponerende. Enig. Det er ikke pengene jeg irriterer meg over. Men der i mot alle løgnene, beskyldningene mot andre når hun blir tatt med buksene nede og den ekstremt lave moralen. CBE lurte i artiklen i DN (tror jeg det var) på om hun hadde ett dra-til-tryne. Nei det syns jeg ikke men hun og mannen har i høy grad en dra-til-oppførsel på nettet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 1. mars 2015 #9840 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Det er mulig jeg ikke burde være så smålig at jeg henger meg opp i dette, men for å si det sånn: Dette har hun pådratt seg selv. Jeg ville aldri gjort et poeng ut av den angivelige A-en på jus og gått gjennom opptakskravene hvis ikke hun hadde skrevet den dustete kommentaren i forgårs om at hennes PT-kurs er like krevende som et masterstudium. Og så ikke kunne stå for den etterpå... Nei, Caroline, PT-kurset ditt er ikke like krevende som høyere gradsutdannelse. Og det at du sier noe sånt, vitner ikke bare om fullstendig kunnskapsløshet om hva som kreves for å ta akademisk fordypning, men også om en ukledelig arroganse hos et menneske som kun har gått to år på en privatskole som alle kan komme inn på bare de betaler. Og den holdningen din minner for øvrig mistenkelig om "Lars Kristian"s kommentar om at leger mangler sosiale antenner: http://postimg.org/image/yj3o1xy9j/full/ Endret 2. mars 2015 av Bond 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg