Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange vil jo si at man heller burde bry seg om viktigere ting. Og jeg lover: jeg gjør det også. For det meste!

Men, den siste tiden er jeg blitt så lei, det var som om jeg bare ikke fikset mer av dette her. Jeg kikket meg omkring på badet i stad. Jeg så flere ting der som jeg er blitt påvirket til å kjøpe etter å ha lest bloggen, og jeg skal være ærlig: det er for det meste veldig bra ting. Jeg har flere ganger tidligere poengtert at jeg synes hun er en dyktig blogger.

Men da jeg selv ble klar over det regelverket som eksisterer for merking, og deretter bare så eksempel på eksempel på at den aller mest profilerte av dem alle bare blåser i dette, ble jeg betenkt. Hvorfor gjorde de dette, lurte jeg på. Hva var intensjonen?

Ved noen anledninger stilte jeg spørsmål om dette i kommentarfeltet på bloggen hennes og på facebooksiden. Facebookdiskusjonen har de slettet, og kommentarene mine på bloggen ble sensurert vekk i modereringsprosessen.

De ville tydeligvis ikke snakke om dette! Og jeg som trodde de kun sensurerte bort kommentarer av den truende og hatefulle sorten, det har de jo selv sagt.

Da gikk jeg fra å være litt betenkt, til å bli ganske irritert, og det trigget frem flere innlegg om dette her på min side. Det kan godt hende jeg virker helt gal som bruker tid på dette, men tenk litt på dette: Vil du vite hva som er reklame og hva som ikke er reklame? Synes du de store bloggene burde følge regelverket som er satt?

Jeg synes det er synd at team Caroline Berg Eriksen håndterer dette så dårlig. Da tenker jeg både på at de bryter reglene omtrent daglig, og også at de ikke ønsker å ta en skikkelig diskusjon på dette. Jeg synes det er trist å se at de latterliggjør kritikere istedenfor å gå i dialog. De som kritiserer blir lett sett på som sjalu kjerringer som ikke unner en ung hardtarbeidende kvinne suksess. Det er ikke sant. Det er hersketeknikker og jeg er lei av det.

Til syvende og sist, tror jeg de vil tape på dette – men det er det jo på mange måter du som bestemmer.

Og Forbrukerombudet, da. Jeg heier litt ekstra på Forbrukerombudet om dagen.

Endret av mamsi.no
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vil jo si at man heller burde bry seg om viktigere ting. Og jeg lover: jeg gjør det også. For det meste!

Men, den siste tiden er jeg blitt så lei, det var som om jeg bare ikke fikset mer av dette her. Jeg kikket meg omkring på badet i stad. Jeg så flere ting der som jeg er blitt påvirket til å kjøpe etter å ha lest bloggen, og jeg skal være ærlig: det er for det meste veldig bra ting. Jeg har flere ganger tidligere poengtert at jeg synes hun er en dyktig blogger.

Men da jeg selv ble klar over det regelverket som eksisterer for merking, og deretter bare så eksempel på eksempel på at den aller mest profilerte av dem alle bare blåser i dette, ble jeg betenkt. Hvorfor gjorde de dette, lurte jeg på. Hva var intensjonen?

Ved noen anledninger stilte jeg spørsmål om dette i kommentarfeltet på bloggen hennes og på facebooksiden. Facebookdiskusjonen har de slettet, og kommentarene mine på bloggen ble sensurert vekk i modereringsprosessen.

De ville tydeligvis ikke snakke om dette! Og jeg som trodde de kun sensurerte bort kommentarer av den truende og hatefulle sorten, det har de jo selv sagt.

Da gikk jeg fra å være litt betenkt, til å bli ganske irritert, og det trigget frem flere innlegg om dette her på min side. Det kan godt hende jeg virker helt gal som bruker tid på dette, men tenk litt på dette: Vil du vite hva som er reklame og hva som ikke er reklame? Synes du de store bloggene burde følge regelverket som er satt?

Jeg synes det er synd at team Caroline Berg Eriksen håndterer dette så dårlig. Da tenker jeg både på at de bryter reglene omtrent daglig, og også at de ikke ønsker å ta en skikkelig diskusjon på dette. Jeg synes det er trist å se at de latterliggjør kritikere istedenfor å gå i dialog. De som kritiserer blir lett sett på som sjalu kjerringer som ikke unner en ung hardtarbeidende kvinne suksess. Det er ikke sant. Det er hersketeknikker og jeg er lei av det.

Til syvende og sist, tror jeg de vil tape på dette men det er det jo på mange måter du som bestemmer.

Tommel opp.

Forresten så er du ganske feit og sjalu

:ironi:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frugull

At siste innlegg ikke inneholder annonselenker er nesten ikke til å tro!☺️

Også er det galt... Finnes det noe rett for mange av dere kvinnfolk der ute?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frugull

Beklager å fortelle deg dette, men Frua sin troverdighet har fått en alvorlig knekk hos meg.

Med 99% sikkerhet kan jeg si at Frua er blitt fortalt at ingen av barna er blitt drept. Å publisere det ville fremstille henne slik at hun tok feil. Dette vil aldri skje.

Da hopper du over hennes blogg når troverdigheten er borte.. Tenk så enkelt det er..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frugull

Til syvende og sist, tror jeg de vil tape på dette – men det er det jo på mange måter du som bestemmer.

Jeg leser mange diverse blogger å blir ikke påvirket i det heletatt om og kjøpe noe som helst.

Kjøper jeg noe så er det ikke pga en blogg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser mange diverse blogger å blir ikke påvirket i det heletatt om og kjøpe noe som helst.

Ok:) jeg mente bare at hun er veldig dyktig til det hun gjør. Jeg skulle ønske både du, og de, kunne forstå at tanken bak ikke er å være kjip kjerring her, men som cavalchina sier i sitt siste innlegg, at hadde de gjort dette riktig så ville bloggen blitt bedre.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også er det galt... Finnes det noe rett for mange av dere kvinnfolk der ute?

hun sier da virkelig ikke at det er galt. Finnes det noe rett for DEG??

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen siste ord: Dersom vi skulle hoppe over og ignorere alle som brøt loven, ville ikke det bli et mindre rettferdig samfunn?

Undrer meg også. Hvorfor synes "fansen"/leserne at det er greitt at hun bryter loven? Endret av MiniMjau
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det du sier er at milliardindustrien som reklame og markedsføring er, egentlig bare kaster bort tid og penger, fordi DU ikke blir påvirket av reklame? Eller sier du at ingen blir påvirket av reklame, siden DU ikke blir påvirket av reklame? Eller sier du at DU har skjønt noe som en hel industri av markedsførere, reklamefolk of forskere ikke har skjønt? Eller sier du at når et firma betaler 50 000 for ETT blogginnlegg, så kaster de pengene ut av vinduet, de tjener ikke noe på det, de har ikke undersøkt effekten, kort sagt; Hvorfor spurte de ikke Frugull først???!!!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen siste ord: Dersom vi skulle hoppe over og ignorere alle som brøt loven, ville ikke det bli et mindre rettferdig samfunn?

Gapestokken ble avviklet i Norge på midten av 1800-tallet. Når man oppdager lovbrudd så er det vår plikt å melde fra om det. Det gjør man dersom lovbruddet er alvorlig nok og man har orker å engasjere meg.

I nabolaget mitt har omtrent alle rengjøringshjelp. 95% av de jeg kjenner til får dette arbeidet utført svart. En av familiene har et rengjøringsfirma, men det er en familie hvor arbeidsgiveren til mannen i huset betaler.

Da vi bygde hus så benyttet jeg svart arbeidskraft selv ved flere tilfeller. Montering av kjøkkenet, bygging av terrasser og gjerde ble utført svart av en snekker jeg fikk anbefalt av et familiemedlem.

Hadde dere meldt fra om dere visste om dere bodde i nærheten og visste om dette?

Derfor jeg engasjerer meg i denne tråden er at dere kun ser ut til å bry dere om CBE sine overtredelser. Jeg er ikke noe fan av CBE, men jeg er fan av rettferdighet. Å klistre seg på enkel person og lete etter alle feil ved denne er noe jeg absolutt ikke liker.

Hun er norges største blogger, ja, men det betyr ikke at det kun er hun som skal følge spillereglene. Her er det faktisk null forskjell på stor og liten, alle har samme regelsettet å forholde seg til.

Men det viktigste av alt. Dette er IKKE deres jobb å forfølge mennesker slik dere gjør. Det er deres jobb å melde fra til de instanser som har ansvaret for å følge opp saken videre. Å holde på som dere gjør her er direkte kvalmt. Er det et slikt samfunn dere ønsker dere? Skal vi alle ta saker`som omfatter overtredelse av lover og regler i egne hender? Hvor går gensen?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ducinda

I nabolaget mitt har omtrent alle rengjøringshjelp. 95% av de jeg kjenner til får dette arbeidet utført svart. En av familiene har et rengjøringsfirma, men det er en familie hvor arbeidsgiveren til mannen i huset betaler.

Da vi bygde hus så benyttet jeg svart arbeidskraft selv ved flere tilfeller. Montering av kjøkkenet, bygging av terrasser og gjerde ble utført svart av en snekker jeg fikk anbefalt av et familiemedlem.

Det er ikke rart du forsvarer lovbrudd når du er kriminell selv.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart du forsvarer lovbrudd når du er kriminell selv.

Du må gjerne kalle meg kriminell og jeg håper virkelig at du hadde meldt fra om dette til myndighetene slik at du viser at du gjør det rette uansett hvem og hva det er snakk om.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...