Cielo Skrevet 6. februar 2015 #8841 Del Skrevet 6. februar 2015 Så, så :trøste: Helt uten motstand er det vel ikke. Camilla Pihl og de stilige Costume-damene og slike jeg tipper CBE ser opp til, ser vel på stilen hennes som temmelig harry og irrelevant. Det er ikke mye TM Design der, nei. Jeg er ikke noen kjempefan av SIgrid Bonde Tusvik, men de var ganske morsomme på bekostning av både CBE og DN-frilanser Jonas Forsang i podcasten sin, hvor de blant annet sa at hjemmet til CBE så ut som en Skeidarkatalog fra 2004. Så det er håp, haha. https://twitter.com/fakefotballfrue/status/557502842395979776 Jeg har hørt den podcasten deres, de var ganske så sinte på han DN-journalisten, på Magnus Rønningen og Peter Peters. De sa blant annet om intervjuet at det var blottet for kritisk journalistikk, og sammenlignet det med en Se & Hør-hjemmereportasje. Og at det var "som om Magnus Rønningen stod ved siden av. Og det gjorde han sikkert også". Dette var før Dagbladet intervjuet der det kom fram at han faktisk gjorde det. Fotballfrue er de ikke så sinte på, men sier at hun er en man bør synes synd på, at hun har skapt seg en Barbieboble som ser ut som en Skeidarkatalog fra 2004. Det er vel sånn mange mer toneangivende (ikke at Tusvik og Tønne nødvendigvis er det), ser på stilen hennes? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 6. februar 2015 #8842 Del Skrevet 6. februar 2015 Liker ikke Liberace-stilen. Haha, må si meg enig. speilmøbler er ikke min smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 6. februar 2015 #8843 Del Skrevet 6. februar 2015 Nettopp! Og Liberace er Camp! Les litt om det, og en helt ny tolkning av bloggere, med CBE i spissen åpner seg, hoho! Etter at jeg skrev en større oppgave om Camp klarer jeg ikke å ta CBE seriøst for fem flate øre. Glamdesk (bare ordet sier sitt..), kitsch-pynteting all over the place, én meter høye lerreter på veggen av seg selv, høye hæler på et jorde,og jeg kunne fortsatt i en evighet. Alt som glimrer er gull! Det er i teorien ikke noe galt i å ha en smak/livsstil som bikker mot camp, men det er jo litt fjollete i manges øyne -inkludert mine. "Ekte nordmenn gjør seg ikke til", er det noe som heter. Det handler ikke om janteloven, men at vi i Norge ikke har en kulturtradisjon som dyrker kitsch og camp på den samme måten flere bloggere gjør. Det morsomme er jo at de ikke er klar over det selv,da hadde vi (jeg) kanskje sett annerledes på det Hvilke detaljer er det som ikke er Camp? Jeg har litt svakhet for slik stil som er på hus ved sjøen i Australia. Eller cottage som de kaller det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 6. februar 2015 #8844 Del Skrevet 6. februar 2015 Helt sikkert noen som gjør det. Jeg liker ananas, men det blir for mye med masse greier i ananas form. Har en ananaskrukke fra kremmerhuset, det får holde med den Helt fint at folk liker annanas, altså, det gjelder også lampa, bare ikke helt min stil. Det er mange flotte blogger rundt om, blogger med både mening og kunnskap. Det er litt synd at slike blogger som CBE skal ødelegge for andre blogger som gjerne er fri for kommersiell påvirkning. Ja, det er veldig sant. *Sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 6. februar 2015 #8845 Del Skrevet 6. februar 2015 Nettopp! Og Liberace er Camp! Les litt om det, og en helt ny tolkning av bloggere, med CBE i spissen åpner seg, hoho! Etter at jeg skrev en større oppgave om Camp klarer jeg ikke å ta CBE seriøst for fem flate øre. Glamdesk (bare ordet sier sitt..), kitsch-pynteting all over the place, én meter høye lerreter på veggen av seg selv, høye hæler på et jorde,og jeg kunne fortsatt i en evighet. Alt som glimrer er gull! Det er i teorien ikke noe galt i å ha en smak/livsstil som bikker mot camp, men det er jo litt fjollete i manges øyne -inkludert mine. "Ekte nordmenn gjør seg ikke til", er det noe som heter. Det handler ikke om janteloven, men at vi i Norge ikke har en kulturtradisjon som dyrker kitsch og camp på den samme måten flere bloggere gjør. Det morsomme er jo at de ikke er klar over det selv,da hadde vi (jeg) kanskje sett annerledes på det Jeg trodde camp var den ironiske varianten av kitsch som generasjon x, med Kjetil rollnes i spissen, drev på med på 90- tallet? kan man være camp uten ironisk distanse, og kunnskap om hva kitsch er? Jeg oppfatter CBE som en grunnleggende harry kitchdame, uten humor eller ironi i forhold til stilen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 6. februar 2015 #8846 Del Skrevet 6. februar 2015 Jeg trodde camp var den ironiske varianten av kitsch som generasjon x, med Kjetil rollnes i spissen, drev på med på 90- tallet? kan man være camp uten ironisk distanse, og kunnskap om hva kitsch er? Jeg oppfatter CBE som en grunnleggende harry kitchdame, uten humor eller ironi i forhold til stilen Jeg tror egentlig det ikke går an å blande intellekt inn i en interiørstil. For meg presenterer interiør rett og slett å lage en hule hvor jeg kan synke ned i en stol og slappe helt av. Ikke for å diskutere og spenne hjernecellene til det ytterste for å ha noe kraftfullt å kommentere til partneren. Når jeg tenker meg om kunne dette blitt litt av en film! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthos Skrevet 6. februar 2015 #8847 Del Skrevet 6. februar 2015 Jeg trodde camp var den ironiske varianten av kitsch som generasjon x, med Kjetil rollnes i spissen, drev på med på 90- tallet? kan man være camp uten ironisk distanse, og kunnskap om hva kitsch er? Jeg oppfatter CBE som en grunnleggende harry kitchdame, uten humor eller ironi i forhold til stilen Med fare for at denne digresjonen utvikler seg til å bli en avsporing, hehe: Jo..men jeg føler (altså min egen tolkning) at man kan være camp "helt naturlig", uten å tenke over det -eller være ironisk. Det blir jo et definisjonsspørsmål, og camp er litt vanskelig å definere. Sånn jeg tolker det så er en "kitschdame" ei som gjerne henger opp kunst fra IKEA på stueveggen, kjøper masseproduserte souvenirer på marked i Spania, og har plastblomster i vinduskarmen. Med andre ord sånn som de aller fleste tenderer til å være! Det bikker over til å være Camp når det blir en livsstil, til å handle om glitter, glam og luksus, svære bilder av seg selv på veggen, selskapsklær i hverdagen osv. Men helt klart, jeg er egentlig enig i det du sier, de store "camperne" vet jo fullstendig hva de holder på med, og med fraværet denne innsikten sitter vi igjen med...fjolleri Og! Må bare legge til at jeg ikke mener noe vondt, eller tråkke noen på tærne ved å dra fram IKEA-kunst og alt det der, men det er vettugt å påpeke i denne sammenhengen siden CBE fremstiller seg som en som har "peiling" på interiør og sånn. Men ja, æsj. Kan hende jeg surra meg inn i min egen tankegang der 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthos Skrevet 6. februar 2015 #8848 Del Skrevet 6. februar 2015 Hvilke detaljer er det som ikke er Camp? Jeg har litt svakhet for slik stil som er på hus ved sjøen i Australia. Eller cottage som de kaller det. Sånn jeg oppfatter Camp er ikke "hus ved sjøen" innenfor definisjonen, så du er trygg! haha 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 6. februar 2015 #8849 Del Skrevet 6. februar 2015 Sånn jeg oppfatter Camp er ikke "hus ved sjøen" innenfor definisjonen, så du er trygg! haha Så bra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 6. februar 2015 #8850 Del Skrevet 6. februar 2015 Det bikker over til å være Camp når det blir en livsstil, til å handle om glitter, glam og luksus, svære bilder av seg selv på veggen, selskapsklær i hverdagen osv. Men helt klart, jeg er egentlig enig i det du sier, de store "camperne" vet jo fullstendig hva de holder på med, og med fraværet denne innsikten sitter vi igjen med...fjolleri Og! Må bare legge til at jeg ikke mener noe vondt, eller tråkke noen på tærne ved å dra fram IKEA-kunst og alt det der, men det er vettugt å påpeke i denne sammenhengen siden CBE fremstiller seg som en som har "peiling" på interiør og sånn. Skjønner! Egentlig det samme som noen lenger oppe kaller Liberacestil! Interessant at du trekker inn overpyntingen mot klær, og store bilder av seg selv på veggen. Og fjolleri :-) for det er jo det jeg ofte tenker 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 6. februar 2015 #8851 Del Skrevet 6. februar 2015 Bilder av seg selv på veggen er jo Harry! (Stakkars prinsen!) Og så syns jeg at det er Harry med så mange ting som er ukesjobb å rengjøre. Slik som den speildekorasjonen Nette Nestea har. Jeg får helt noia når så mange velger å gjøre hjemmet til en evig renholdsjobb. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 6. februar 2015 #8852 Del Skrevet 6. februar 2015 Jeg har nå sett denne ananasen. Det første jeg tenkte på var Harvey Keitel som Satan selv i filmen Little Nicky, og da han tok en ananas og stappet den opp en viss plass på Adolf Hitler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 6. februar 2015 #8853 Del Skrevet 6. februar 2015 Bilder av seg selv på veggen er jo Harry! (Stakkars prinsen!) Og så syns jeg at det er Harry med så mange ting som er ukesjobb å rengjøre. Slik som den speildekorasjonen Nette Nestea har. Jeg får helt noia når så mange velger å gjøre hjemmet til en evig renholdsjobb. Ja, jeg grøsser når jeg ser så mye dilldall. Skjønner ikke hvordan en person som framstår som nokså støv-på- hjernen som CBE, orker å ha så mye rot framme!? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. februar 2015 #8854 Del Skrevet 6. februar 2015 Den lampa.... grøss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthos Skrevet 6. februar 2015 #8855 Del Skrevet 6. februar 2015 Skjønner! Egentlig det samme som noen lenger oppe kaller Liberacestil! Interessant at du trekker inn overpyntingen mot klær, og store bilder av seg selv på veggen. Og fjolleri :-) for det er jo det jeg ofte tenker Ja, jeg tror kaaanskje at det også er noe av grunnen til at folk "bryr seg" så mye om akkurat denne bloggen (men har ikke helt bestemt meg enda, hehe!). Vi har sikkert lest mange av de samme bøkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 6. februar 2015 #8856 Del Skrevet 6. februar 2015 Ja, jeg tror kaaanskje at det også er noe av grunnen til at folk "bryr seg" så mye om akkurat denne bloggen (men har ikke helt bestemt meg enda, hehe!). Vi har sikkert lest mange av de samme bøkene Grunnen til at jeg bryr meg om denne bloggen (bedriften) er jo fordi de er så kriminelle (løgner og bedragerier)! At de slipper unna med kun advarsler og til nød en bot er helt uakseptabelt egentlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthos Skrevet 6. februar 2015 #8857 Del Skrevet 6. februar 2015 Grunnen til at jeg bryr meg om denne bloggen (bedriften) er jo fordi de er så kriminelle (løgner og bedragerier)! At de slipper unna med kun advarsler og til nød en bot er helt uakseptabelt egentlig. Joda, selvfølgelig -og det er jeg helt enig i. Men det kan vi si nå. Det startet jo et annet sted, ikke sant? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 6. februar 2015 #8858 Del Skrevet 6. februar 2015 Kanskje hun oppbevarer all cashen i den lampa. For i den vil ingen tyver finne på å se etter. Selv tyver har god smak. Tyven kommer nær lampa og med en gang han kommer nær den blir han blenda av dens grusomhet, som om han har sett djevelen og skygger unna: wuæææ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 6. februar 2015 #8859 Del Skrevet 6. februar 2015 Joda, selvfølgelig -og det er jeg helt enig i. Men det kan vi si nå. Det startet jo et annet sted, ikke sant? Hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 6. februar 2015 #8860 Del Skrevet 6. februar 2015 Grunnen til at jeg bryr meg om denne bloggen (bedriften) er jo fordi de er så kriminelle (løgner og bedragerier)! At de slipper unna med kun advarsler og til nød en bot er helt uakseptabelt egentlig. Ja,det er selvfølgelig den viktigste årsaken. Men der er et tilleggsaspekt ved CBE, noe ved henne som gjør at folk blir så provoserte. Det jeg oppfatter Marthos sier er at det er noe fremmed over den flashy stilen, og kanskje noe litt skamløst over den ekstreme eksponeringsbehov av alle detaljer rundt seg selv, både på bloggen, men også i form av disse gedigne veggbildene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg