Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

TM-folka var jo hjemme hos henne og leverte møbler og div, er ikke det reklame, så vet ikke jeg. (Mulig innlegget var merket)

Det er merket med lys grå skrift, "pyntegjenstander er sponset". Så det er i og for seg okei, men hvis hun får f.eks. 50 % rabatt på de andre TM Design-møblene sine (hun har vel omtrent innredet huset sitt med møbler derifra), så tenker jeg at det kanskje burde opplyses om det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan love å handle hos TM-design, men det hadde jeg ikke gjort uansett. De møblene er møbelenes svar på Liberace.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kommer ikke til å boikotte noe som helst. Det er da ikke verdens undergang fordi om hun gjorde en feil...

En feil? Hun løy om retusjering, og hetset, latterliggjorde og trakasserte de som kommenterte det.

De skrev også anonyme kommentarer for å hetse og trakassere de som ikke tilba jorden hun gikk på i kommentarene.

Hun har flere ganger blitt tatt i ren løgn og manipulasjon. Og hver gang har hun lagt skylden på alle andre enn seg selv. Bloggen tar inn millioner av kroner og er en bedrift som det tjenes gode penger på. Den er tatt i juks.

Du mener altså at løgn, bedrag, trakassering og juks for å tjene penger er greit?

Endret av jabx
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merket med lys grå skrift, "pyntegjenstander er sponset". Så det er i og for seg okei, men hvis hun får f.eks. 50 % rabatt på de andre TM Design-møblene sine (hun har vel omtrent innredet huset sitt med møbler derifra), så tenker jeg at det kanskje burde opplyses om det.

Hele innlegget er jo reklame for firmaet. Innholdsmessig, altså.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne kvinnen virkelig så altoppslukende at man bevisst skal boikotte sponsorer av henne også nå? Det her blir litt vel ekstremt. Noe er fundamentalt feil når man bryr seg mer om hva en blogger har gjort enn noe annet i nyhetsbildet og bruker så mye av sin tid på det. Dama har ikke akkurat drept noen... Så nei, det er nok mye annet jeg heller ville boikottet som faktisk betyr noe.

Det er snakk om en millionbedrift som har svindlet og løyet til "kundene" sine. Mener du det er greit at bedrifter lyver og manipulerer?

Problemet er at andre bedrifter tydeligvis synes svindelen hennes er helt grei, og gjerne fortsetter samarbeidet. Er det greit at bedrifter med glede samarbeider med andre bedrifter som svindler og manipulerer fordi begge parter tjener gode penger på det?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om enkelte mennesker glemmer at Fotballfrue er menneske hun også...

Mennesker gjør feil iblant..

Hvorfor svarte du ikke på følgende?

"Har ikke noe med å gjøre om hun er menneske og på det personlige plan.
Vi snakker om et millionfirma som bryter en haug med regler. Som sammenblander roller. Regler som gjelder for alle som driver forretningsvirksomhet."
Mener du det er greit for millionbedrifter å lyve, manipulere og trakassere?
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Kveld Norge kjører en reklame på tv nå for lørdagens utgave hvor det sies "Fotballfrue slaktes".

Kanskje de for en gangs skyld skal kjøre litt kritisk journalistikk.

Neppe. Blir nok en annen vinkling. Disse moteinteresserte kjendisfruene våre (Skappel inkludert) tør trolig ikke skite i eget reir....

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love å handle hos TM-design, men det hadde jeg ikke gjort uansett. De møblene er møbelenes svar på Liberace.

Liberace på Versace steroider....haha

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste over samarbeidspartnere til CBE:

Takk. Er det lov å si at jeg føler meg superglup som ikke har gitt noen av disse en krone på minst femten år?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE har blitt mobbet over flere år, og det er denne mobbingen som har ført til hennes løgn. Som igjen fører til at mobberne får vann på mølla.

De kommentarene de har skrevet anonymt på bloggene deres er ikke svar til mobbere. Jeg er sikker på at hun får sinnsykt mye stygt i inboksen hver dag, disse meldingene blir ikke lagt ut på bloggen, det har de jo selv sagt. Mannen hennes og hun selv har svart anonymt og stygt til vanlige folk som har lurt på dietten, er den bra, hva med all treningen - er det bra ihht. dietten. Og til og med til ei som våget å si CBE så så vakker ut om dagen, at graviditeten hadde gjort hoftene litt rundere.

Er dét mobbing??? For det er disse menneskene herr og fru Eriksen har angrepet. Det er de menneskene herr og fru Eriksen kaller hetsende mennesker som kom under huden på dem.

Noe som forøvrig er løgn.

Jeg hadde forstått det om disse anonyme selvskrevne svarene kom til upassende og stygge meldinger, da hadde også jeg sett en mann som beskytter sin kone. Men det er ikke det som har skjedd her, de prøver å komme seg unna ved å gjøre seg selv til offer og så satser de på at folk er så medfølende at de tror på det.

Men hva med hun som skrøt av Carolines runde hofter - hun som blir kalt indirekte en hetser, et nett-troll, en nett-mobber. Hva med henne? Hvordan tror du hun føler det? Hun som bare prøvde å gi et kompliment. Og nå er klistret i alle aviser som "skrivingen fra en nett-mobber".

CBE og mannen har brukt sine anonyme og HETSENDE svar utelukkende som en metode å vinne diskusjoner på. De har gått i strupen på meningsutvekslere som har uttrykket enten uenighet ved noe, spørsmål ved noe eller komplimert noe de ikke tålte. De er selv nett-mobbere og skulle gjerne sett de offentlig innrømme det og unnskylde seg ovenfor de menneskene de har angrepet på sine blogger.

Endret av pennywise
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Hun hadde ikke havnet i denne situasjonen, om hun hadde vært litt mer ydmyk, og litt mindre ansvarsfraskrivende. Hadde også vært en fordel om hun hadde laget et mer realistisk bilde av seg selv fra starten av. Mannens løgnaktige kommentarer hjelper heller ikke. Situasjonen hadde ikke eskalert slik om de hadde vært litt mer jordnære.

Men hadde hun vært mer jordnær så hadde hun neppe blitt så populær. Jeg tror hun har blitt såpass stor nettopp fordi hun leverer bilder og vakre tekster fra et perfekt liv som folk kan drømme seg bort til. De fleste vet jo at det hele er som et glanset magasin, nøye oppstilt og forskjønnet til minste detalj. Likevel lar folk seg rive med og drømme seg bort.

Når det er sagt så hadde hun jo faktisk fremstått som mer perfekt om hun hadde lagt seg langflat og bedt om unnskyldning. Det hadde spilt mye mer på de rette strengene hos både fansen og kritikerne enn å gå rett i forsvarsposisjon og innta offerrollen. Sånn rent forretningsmessig tror jeg de hadde tjent på å være ærlige om sine egne feil og bedt om unnskyldning. Jeg tilgir glatt at folk gjør feil så lenge de kan stå for sine egne feil. På samme måte godtar jeg at f.eks. butikker gjør feil så lenge de innrømmer feilen, gir meg en beklagelse og prøver å finne en løsning. I dette tilfellet synes jeg ikke bedriften Caroline Berg Eriksen/Treasures har tatt ansvaret for sine egne feil og gitt kunden rett til tross for at de så absolutt burde ha gjort det.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hadde hun vært mer jordnær så hadde hun neppe blitt så populær. Jeg tror hun har blitt såpass stor nettopp fordi hun leverer bilder og vakre tekster fra et perfekt liv som folk kan drømme seg bort til. De fleste vet jo at det hele er som et glanset magasin, nøye oppstilt og forskjønnet til minste detalj. Likevel lar folk seg rive med og drømme seg bort.

Når det er sagt så hadde hun jo faktisk fremstått som mer perfekt om hun hadde lagt seg langflat og bedt om unnskyldning. Det hadde spilt mye mer på de rette strengene hos både fansen og kritikerne enn å gå rett i forsvarsposisjon og innta offerrollen. Sånn rent forretningsmessig tror jeg de hadde tjent på å være ærlige om sine egne feil og bedt om unnskyldning. Jeg tilgir glatt at folk gjør feil så lenge de kan stå for sine egne feil. På samme måte godtar jeg at f.eks. butikker gjør feil så lenge de innrømmer feilen, gir meg en beklagelse og prøver å finne en løsning. I dette tilfellet synes jeg ikke bedriften Caroline Berg Eriksen/Treasures har tatt ansvaret for sine egne feil og gitt kunden rett til tross for at de så absolutt burde ha gjort det.

Godt sagt! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommentarene de har skrevet anonymt på bloggene deres er ikke svar til mobbere. Jeg er sikker på at hun får sinnsykt mye stygt i inboksen hver dag, disse meldingene blir ikke lagt ut på bloggen, det har de jo selv sagt. Mannen hennes og hun selv har svart anonymt og stygt til vanlige folk som har lurt på dietten, er den bra, hva med all treningen - er det bra ihht. dietten. Og til og med til ei som våget å si CBE så så vakker ut om dagen, at graviditeten hadde gjort hoftene litt rundere.

Er dét mobbing??? For det er disse menneskene herr og fru Eriksen har angrepet. Det er de menneskene herr og fru Eriksen kaller hetsende mennesker som kom under huden på dem.

Noe som forøvrig er løgn.

Jeg hadde forstått det om disse anonyme selvskrevne svarene kom til upassende og stygge meldinger, da hadde også jeg sett en mann som beskytter sin kone. Men det er ikke det som har skjedd her, de prøver å komme seg unna ved å gjøre seg selv til offer og så satser de på at folk er så medfølende at de tror på det.

Men hva med hun som skrøt av Carolines runde hofter - hun som blir kalt indirekte en hetser, et nett-troll, en nett-mobber. Hva med henne? Hvordan tror du hun føler det? Hun som bare prøvde å gi et kompliment. Og nå er klistret i alle aviser som "skrivingen fra en nett-mobber".

CBE og mannen har brukt sine anonyme og HETSENDE svar utelukkende som en metode å vinne diskusjoner på. De har gått i strupen på meningsutvekslere som har uttrykket enten uenighet ved noe, spørsmål ved noe eller komplimert noe de ikke tålte. De er selv nett-mobbere og skulle gjerne sett de offentlig innrømme det og unnskylde seg ovenfor de menneskene de har angrepet på sine blogger.

På kornet.

Nå har jeg satt meg inn i litt av kommentarene hennes kjære ektemann har skrevet og det er ikke smågreier. Hetsing, personforfølgelse mm.

Ei som kommenterte på bloggen til CBE at hun mistet mensen etter for mye trening får følgende svar fra LKE:

Du mister ikke mensen av å trene 6 ganger i uken! Hilsen Lege.

Da er det ikke snakk lenger om å forsvare seg - men å angripe. LKE er et nettroll, verre enn verst - og godt er det at det er blitt avslørt.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Fotballfrue meg her, fotballfrue meg der og fotballfrue meg i ræva! Er så lei av at annenhver tråd her inne handler om henne! Slutt å les bloggen hennes, slutt å diskuter henne og slutt å gi henne oppmerksomhet! Slutter folk med det er dama glemt på et blunk. Og ja, jeg handler i mange av de nettbutikkene. Er da ikke butikkenes feil at hun og gubben har driti seg ut! Dessuten går jeg ikke inn i via bloggen hennes og da tjener hun ikke en krone på at jeg handler.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror hun har blitt såpass stor nettopp fordi hun leverer bilder og vakre tekster fra et perfekt liv som folk kan drømme seg bort til.

Hun skriver ikke vakre tekster, de er muligens "skoleflinke", men ikke vakre. Jeg har heller aldri drømt om livet hennes. Ikke en bit av det. Bare for å legge til det også. Har alltid tenkt det virker mer passivt enn perfekt, og de gangene jeg har lest bloggen har jeg fått inntrykk av å krampaktig spille en rolle som absolutt ikke er forlokkende.

Endret av Vind
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stiller et viktig spørsmål her.

Jeg tror at mange (yngre) tenåringer ikke leser aviser i samme grad som voksne - papir- og nettutgaver. Dermed får de heller ikke med seg de "voksne" artiklene. Kanskje refererer mamma eller pappa til utsagnene fra "de voksne artiklene", men mamma og pappa er "jo bare så teite og har ikke peiling uansett".

Bloggere som CBE og Style Connection er ei såkalt "venninne på nettet" gjennom måten de uttrykker seg på, samt at man som leser har muligheten til å kommunisere direkte med de gjennom kommentarfeltet.

CBE har lenge vært den mest kjente av rosabloggerne, den største og mest profilerte. CBE er en kjendis, og mange lar seg blende av kjendis-statusen. Når man da i tillegg har mulighet til å "snakke" direkte med en kjendis, kanskje til og med få en hyggelig kommentar tilbake, dvs. å bli sett og aktet, så knyttes dette illusoriske venninnebåndet enda hardere sammen. Litt sånn "I've been touched by God's hand"-følelse.

Vi som mennesker er gjerne litt selvvalgt blinde når det kommer til vennene og forbildene våre. Vi tillater at vennene/forbildene våre gjør ting som vi ville ha reagert på hvis det var fremmede. Vi tilgir også venner/forbilder raskere enn fremmede. Vi tilgir fordi vi er glade i vennene/forbildene våre. Og hvis noen angriper vennene/forbildene våre, så kjemper vi imot.

Akkurat som CBE, er Kristin en kjendis og ei "venninne på nettet". På grunn av den følelsesmessige fordelen Kristin har ovenfor leserne sine, når hun frem med budskapet sitt sammenlignet med ytringene til en anonym og fremmed kommentator i en nettavis.

Tror jeg da.

Jeg er i midten av 30-åra og ganske aktiv på Twitter og Instagram. På begge disse sosiale mediene blir jeg fulgt av min favorittskuespiller i yndlings TV-serien min. Jeg anser meg selv som relativt jordnær og reflektert, men jeg må innrømme at de gangene han vier mitt innhold oppmerksomhet ("favorite", "like" eller et svar) blir jeg fjortis igjen...noe min kjære ler godt av. Jeg tviler på at jeg hadde taklet dette da jeg var tenåring - med tanke på hvor tåpelig jeg oppfører meg som voksen.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jeg er i midten av 30-åra og ganske aktiv på Twitter og Instagram. På begge disse sosiale mediene blir jeg fulgt av min favorittskuespiller i yndlings TV-serien min. Jeg anser meg selv som relativt jordnær og reflektert, men jeg må innrømme at de gangene han vier mitt innhold oppmerksomhet ("favorite", "like" eller et svar) blir jeg fjortis igjen...noe min kjære ler godt av. Jeg tviler på at jeg hadde taklet dette da jeg var tenåring - med tanke på hvor tåpelig jeg oppfører meg som voksen.

Vi har den fordelen av vi er voksne, og selv om vi tillater oss slike små gleder i hverdagen, så klarer de fleste av oss å ta det for hva det er - en hyggelig gest, en liten anerkjennelse, og ferdig med det. De fleste av oss har lært et og annet om vennskap gjennom de erfaringene vi har samlet gjennom årene. En 15-åring derimot, har akkurat forlatt startlinja til vennskapenes vei. Denne personen har ikke samlet erfaringene, har ikke lært å differensiere mellom falske og ekte vennskap, og verden betraktes stort sett fortsatt i svart og hvitt.

Ansvaret for at unge ikke gir seg denne blinde, naïve, og ukritiske avgudsdyrkelsen i vold, er todelt. Det ene ansvaret ligger hos de voksne personene som tenåringen omgir seg med, det andre ansvaret ligger - for å holde oss til trådens tema - hos profesjonelle bloggere som bruker "venninne"-taktikken i markedsførings øyesmed. Derfor synes jeg også at det er på høy tid at det kommer et regelverk for bloggere.

Edit: Jeg vet at det finnes modne 15-åringer som evner å betrakte dette noenlunde kritisk, likeså mindre modne 25-åringer som tror at alt som glitrer er gull.

Endret av Zeitgeist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er dere som er nærmest besatt av henne som gjør at hun har de inntektene hun har. Uten dere (leserne) er hun ingenting. Uten lesere, ingen sponsorer og ingen inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...