Knekt1 Skrevet 15. januar 2015 #6701 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg har fått mye tyn av både bror og kjæreste for å bry seg om et "i-landsproblem" som "bare KG-kjerringer" er opptatt av. Normalt er jeg ikke særlig opptatt av det blogguniverset gjerne omfavner, som sminke, kroppshysteri og putetrekk. Kanskje ikke særlig rart, i og med at jeg er mann. Selv om det har gått noen dager siden avsløringene lar jeg meg likevel provosere, all den tid dette dreier seg om så mye mer enn klær og putetrekk fra Kid: Mangfoldige løgner, ansvarsfraskrivelser, den tvilsomme forretningsmoralen og forsøket på å plassere seg selv i en privat og personlig offerrolle når det passer seg slik, for å nevne noe. Et alminnelig aksjeselskap uten det tidvise og nøye kalkulerte "venninne"-preget ville aldri i verden sluppet unna det samme, men ville fått cowboy-stempel av andre aktører i bransjen. Heldigvis for oss forbrukere! Privatpersonen CBE vil jeg ikke uttale meg om. Jeg håper imidlertid at merkenavnet CBE og aksjeselskapet Treasures AS for ettertiden blir stående som et eksempel for de kommende generasjoner på hvordan en ikke skal operere på nett. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 15. januar 2015 #6702 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg har lest gjennom innlegget til StyleConnection nå. Og joda, det var skrevet på folkelig språk, samme som forrige innlegget. Helt greit innlegg, som ikke skjuler noe eller pakker det inn. Det jeg stusser over er kommentarfeltet. Der roses Kristin opp i skyene for fantastisk drøfting, ordlegging og skrivestil. Visstnok skriver hun utrolig bra om denne saken. Er dette kommentarfeltet representativt for blogglesere? For meg ser det ut til at maxalderen der inne er 14 år, både på måten Kristin blir sett opp til, og skrivestilen til leserne. Grunnen til at jeg lurer er jo at de fleste kritiske artikler har blitt skjelt ut til de grader, fordi de har kritisert for mye, noe leserne mener er mobbing. Når de så leser Kristin sitt innlegg som har et mer barnslig og forsiktig språk, så er det godkjent. Enten må det være vesentlig yngre lesere enn jeg trodde, eller så må jeg bare beholde alle fordommer jeg har hatt mot de som leser slike blogger. Begge deler kan forsåvidt forklare hvordan CBE klarer å holde på leserne sine ved å skrive slike "unnskyldninger" hun har gjort. Så, hvorfor er kritikken fra Kristin godkjent, men ikke den fra mediene? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 15. januar 2015 #6703 Del Skrevet 15. januar 2015 Det ser ikke ut som at skandalen har rammet henne altfor mye med 337000 følgere på IG... Hun har utrolig mange falske spamfølgere.. Slike følgere som ikke poster noe som helst, de som poster religiøst dritt på flere språk, og de som poster sexchat osv.. De telles ikke som reelle følgere mener jeg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 15. januar 2015 #6704 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg har lagt inn en kommentar hvor jeg har skrevet at jeg savner en forklaring på hva de tre tilfellene jeg har sett hvor de har undertegnet som lege, har å gjøre med å beskytte familien sin. De tre innleggene dreide seg alle tre om å bruke en beskyttet tittel for å fremme sitt syn på kosthold, eller argumentere for ting som at fettprosent ikke har noen sammenheng med graviditet. Og det var ikk eantydning til hets i noen av diskusjonene der de la inn kommentarene som lege, så det argumentet faller bort. Jeg får se om det går igjennom. La inn linken til artikkelen om at Rådet for legeetikk var helt enig med meg: http://www.nrk.no/kultur/radet-for-legeetikk-raser-mot-_fotballfrue_-1.12146400 Innlegget er ikke godkjent. Så da vet vi at kommentarfeltet fortsatt redigeres. Det var kanskje ikke så beleilig at lesere som kanskje ikke har fått det med seg får se disse kommentarene hvor de gir seg ut for å være lege, og ser at det ikke er som svar på ekle kommentarer, men ren hersketeknikk. Og kanskje ikke ønskelig at fler skal få med seg at Rådet for legeetikk har reagert... (Og for ordens skyld, kommentaren min var høflig og ryddig). 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 15. januar 2015 #6705 Del Skrevet 15. januar 2015 Innlegget er ikke godkjent. Så da vet vi at kommentarfeltet fortsatt redigeres. Det var kanskje ikke så beleilig at lesere som kanskje ikke har fått det med seg får se disse kommentarene hvor de gir seg ut for å være lege, og ser at det ikke er som svar på ekle kommentarer, men ren hersketeknikk. Og kanskje ikke ønskelig at fler skal få med seg at Rådet for legeetikk har reagert... (Og for ordens skyld, kommentaren min var høflig og ryddig). Hvis de fortsetter å redigere kommentarfeltet slik, vil det nok bli oppdaget - de følges med på nå, og ikke bare av oss sure ( ) KG-kjerringer. Jeg tenker at en ting er at de unge leserne ikke får med seg dette - eller ønsker å få med seg dette - men kommersielle samarbeidspartnere følger nok nøye med. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carressa Skrevet 15. januar 2015 #6706 Del Skrevet 15. januar 2015 Innlegget er ikke godkjent. Så da vet vi at kommentarfeltet fortsatt redigeres. Det var kanskje ikke så beleilig at lesere som kanskje ikke har fått det med seg får se disse kommentarene hvor de gir seg ut for å være lege, og ser at det ikke er som svar på ekle kommentarer, men ren hersketeknikk. Og kanskje ikke ønskelig at fler skal få med seg at Rådet for legeetikk har reagert... (Og for ordens skyld, kommentaren min var høflig og ryddig). Jeg mener å ha lest før at kommentarer med link havner rett i spamfilteret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. januar 2015 #6707 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg har også lagt igjen en saklig og kritisk kommentar som ikke ble godkjent for noen dager siden. Den var det ingen linker i, så de styrer nok godt enda. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 15. januar 2015 #6708 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Jeg mener å ha lest før at kommentarer med link havner rett i spamfilteret Men det lå da flere kommentarer der inne med linker til den ene og den andre artikkelen, så de hadde ihvertfall blitt sluppet igjennom... Endret 15. januar 2015 av 9na 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 15. januar 2015 #6709 Del Skrevet 15. januar 2015 Kommentarer med link går ikke automatisk i spamfilteret, nei. Hva de selv gjør derimot kan være en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 15. januar 2015 #6710 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg får jevnlig nyhetsbrev fra Ving, og har reist masse med dem. Nå har jeg mailet dem og sagt at jeg ikke ønsker flere nyhetsbrev fra dem, så lenge de støtter et så useriøst foretak som CBE, og velger å fortsette å gjøre det, selv etter de siste dagers avsløringer. Jeg kommer til å velge andre turoperatører i fremtiden. Oppfordrer andre til å gjøre det samme med aktører de har handlet med, og som fortsetter å samarbeide med bloggen. Done! Verken jeg eller en del av mine venner kommer til å reise med Ving igjen. Kanskje en liten dråpe i havet for dem, men de taper en god del tusenlapper. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 15. januar 2015 #6711 Del Skrevet 15. januar 2015 Det med at ving bruker bloggere synes jeg er utrolig sært, tjener de virkelig på det??? Det er helt uaktuelt for meg å booke en ferie etter og ha lest toppbloggerens reisebrev. Og jeg synes caroline gjør en god innsats i å prøve og vise frem hotellene, men jeg føler virkelig at bloggere blir kjøpt og betalt på slike turer, spesielt når de får turer til kr30.000 og oppover. Klær og sminke er helt greit at de reklamerer for, men å bestille en ferie til 30 000 etter bloggerens referanser??? Aldri i livet. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 15. januar 2015 #6712 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Jeg har lest gjennom innlegget til StyleConnection nå. Og joda, det var skrevet på folkelig språk, samme som forrige innlegget. Helt greit innlegg, som ikke skjuler noe eller pakker det inn. Det jeg stusser over er kommentarfeltet. Der roses Kristin opp i skyene for fantastisk drøfting, ordlegging og skrivestil. Visstnok skriver hun utrolig bra om denne saken. Er dette kommentarfeltet representativt for blogglesere? For meg ser det ut til at maxalderen der inne er 14 år, både på måten Kristin blir sett opp til, og skrivestilen til leserne. Grunnen til at jeg lurer er jo at de fleste kritiske artikler har blitt skjelt ut til de grader, fordi de har kritisert for mye, noe leserne mener er mobbing. Når de så leser Kristin sitt innlegg som har et mer barnslig og forsiktig språk, så er det godkjent. Enten må det være vesentlig yngre lesere enn jeg trodde, eller så må jeg bare beholde alle fordommer jeg har hatt mot de som leser slike blogger. Begge deler kan forsåvidt forklare hvordan CBE klarer å holde på leserne sine ved å skrive slike "unnskyldninger" hun har gjort. Så, hvorfor er kritikken fra Kristin godkjent, men ikke den fra mediene? Jeg tror kidsa har lettere for å akseptere kritikken fra Kristin nettopp fordi hun snakker på en måte som de forstår. Personlig synes jeg det beste som er skrevet i denne saken, er innlegget til Cecilie Asker i Aftenposten, men jeg tror ikke det treffer kidsa helt. Derfor er det bra at det finnes noen som snakker deres språk, som de synes er "kul" og ikke fremstår som en grinete gamlis, som også tar avstand fra Treasures. Kidsa er jo de som er mest utsatt for manipuleringen fra Treasures. Endret 15. januar 2015 av Bloggleseren 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 15. januar 2015 #6713 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg tror kidsa har lettere for å akseptere kritikken fra Kristin nettopp fordi hun snakker på en måte som de forstår. Personlig synes jeg det beste som er skrevet i denne saken, er innlegget til Cecilie Asker i Aftenposten, men jeg tror ikke det treffer kidsa helt. Derfor er det bra at det finnes noen som snakker deres språk, som de synes er "kul" og ikke fremstår som en grinete gamlis, som også tar avstand fra Treasures. Kidsa er jo de som er mest utsatt for manipuleringen fra Treasures. Men er det virkelig bare unger som leser? Eller er leserne så lite opplyste at det kun er et sånt innlegg de kan forstå? Det er jo skremmende! Både med tanke på hvor lite kunnskap og samfunnsforståelse de har, men også hvor lettlurte de da tydeligvis er. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 15. januar 2015 #6714 Del Skrevet 15. januar 2015 Hvorfor har ikke dette med at han utgir seg for å være lege på sin egen side kommet tydeligere frem i media? Kan de ha skrevet flere kommentarer enn det har kommet frem? Så lenge ikke de er innlogget vil de vel kunne skrive innlegg uten at det har stått admin der? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 15. januar 2015 #6715 Del Skrevet 15. januar 2015 Men er det virkelig bare unger som leser? Eller er leserne så lite opplyste at det kun er et sånt innlegg de kan forstå? Det er jo skremmende! Både med tanke på hvor lite kunnskap og samfunnsforståelse de har, men også hvor lettlurte de da tydeligvis er. Det virker på meg som Kristin har ganske unge lesere på kommentarene hun får. Veldig mye valpete, ellevill beundring Kan jo hende hun har noen voksne lesere som ikke kommenterer så ofte. Men nå synes jeg innlegget til Kristin var bra selv om hun har et annet språk enn meg, altså. Jeg vet ikke hva du synes, men jeg har inntrykk av at de som forsvarer CBE og LKE på Insta og CBE-bloggen er temmlig unge, litt sånn "åh, jeg elsker deg, Caroline, og Lars-Kristian er min helt". Får ikke inntrykk av at de er så opptatt av bedriftsansvar, mediemakt, forfalskning av yrkestitler og denslags. Men kanskje Kristin når hjem hos dem med fokus på de nære ting? Han løy, hun løy, og de skader reklameinntektene til andre bloggere. Grunnen til at jeg synes det er så viktig å nå frem til kidsa fordi jeg innbiller meg at de fleste voksne skjønner hvorfor det Treasures har gjort, er problematisk, sånn mer eller mindre i hvert fall. Dessuten er voksne mer motstandsdyktige overfor kroppspress og reklame på bloggen. Tror en 14-åring som har sittet og sett på redigerte bilder av CBE og hørt henne si hun ikke redigerer noen ting igjen og igjen, kan bli litt fortvilet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 15. januar 2015 #6716 Del Skrevet 15. januar 2015 Det virker på meg som Kristin har ganske unge lesere på kommentarene hun får. Veldig mye valpete, ellevill beundring Kan jo hende hun har noen voksne lesere som ikke kommenterer så ofte. Men nå synes jeg innlegget til Kristin var bra selv om hun har et annet språk enn meg, altså. Jeg vet ikke hva du synes, men jeg har inntrykk av at de som forsvarer CBE og LKE på Insta og CBE-bloggen er temmlig unge, litt sånn "åh, jeg elsker deg, Caroline, og Lars-Kristian er min helt". Får ikke inntrykk av at de er så opptatt av bedriftsansvar, mediemakt, forfalskning av yrkestitler og denslags. Men kanskje Kristin når hjem hos dem med fokus på de nære ting? Han løy, hun løy, og de skader reklameinntektene til andre bloggere. Grunnen til at jeg synes det er så viktig å nå frem til kidsa fordi jeg innbiller meg at de fleste voksne skjønner hvorfor det Treasures har gjort, er problematisk, sånn mer eller mindre i hvert fall. Dessuten er voksne mer motstandsdyktige overfor kroppspress og reklame på bloggen. Tror en 14-åring som har sittet og sett på redigerte bilder av CBE og hørt henne si hun ikke redigerer noen ting igjen og igjen, kan bli litt fortvilet. Ja, jeg synes det er bra hun skrev innlegget og tydeligvis nådde frem til noen som ikke fant sakene fra media interessante. Jeg er mest skremt over hvor naive og dumme leserne fremstår. Og også skolesvake, siden de mener innlegget hennes var så fantastisk bra skrevet. (Noen mente jo tom det kunne gått til toppkarakter på VGS siden det var "fullt av drøfting" og så vanvittig bra..) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 15. januar 2015 #6717 Del Skrevet 15. januar 2015 Hvorfor gidder dem å bruke så mye tid på kommentarer? Bloggen er jo et glanset magasin som kun viser en brøkdel av livet hennes. Visstnok. Virker jo helt besatt av å svare, og mye av det som blir svart på er jo bare hvor et plagg er fra. Om og om igjen. Og at det er xs, såklart. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 15. januar 2015 #6718 Del Skrevet 15. januar 2015 Det med at ving bruker bloggere synes jeg er utrolig sært, tjener de virkelig på det??? Det er helt uaktuelt for meg å booke en ferie etter og ha lest toppbloggerens reisebrev. Og jeg synes caroline gjør en god innsats i å prøve og vise frem hotellene, men jeg føler virkelig at bloggere blir kjøpt og betalt på slike turer, spesielt når de får turer til kr30.000 og oppover. Klær og sminke er helt greit at de reklamerer for, men å bestille en ferie til 30 000 etter bloggerens referanser??? Aldri i livet. jeg var innom bloggen til Camilla Pihl for å stille noen kritiske spørsmål om fotballfrues sko, så jeg var ikke i et vennligsinnet humør, men jeg må jo innrømme at jeg ble skikkelig fristet til å reise til Cuba, da jeg så Pihls bilder fra sin Ving-sponsede tur dit. Derimot blir jeg overhodet ikke fristet av fotballfrues bilder fra Lanzarote, eller hvor det b,nå var, så da tenker jeg det ene funker på meg fordi jeg er i målgruppen hos den ene, men ikke den andre. Klart de tjener på det. Pihls iphonebilder fra Havana ser mye mer "ekte" ut enn de samme motivene tatt av en proff fotograf i en glanset katalog. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glædelig Skrevet 15. januar 2015 #6719 Del Skrevet 15. januar 2015 Hvorfor gidder dem å bruke så mye tid på kommentarer? Bloggen er jo et glanset magasin som kun viser en brøkdel av livet hennes. Visstnok. Virker jo helt besatt av å svare, og mye av det som blir svart på er jo bare hvor et plagg er fra. Om og om igjen. Og at det er xs, såklart. Som vi ser så fører dette til at mange blir "venninner" med CBE, og som derfor også sluker alt hun skriver og reklamerer for. Når CBE reklamerer for noe, så er det alltid haugevis med spørsmål vedrørende produktet. I og med silingsansvarlige LKE godkjenner kommentarer, og at leserne derfor ikke ser hva andre har skrevet med en gang, så hender det ofte at 10 kommentarer om akkurat samme spørsmål blir publisert. Selv om disse spør akkurat om det samme, så pleier CBE å svare de aller fleste. Når hun legger sjela si i å svare med hjerter og smilefjes, så fører det nok til mer salg = mer penger til CBE. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 15. januar 2015 #6720 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Det virker på meg som Kristin har ganske unge lesere på kommentarene hun får. Veldig mye valpete, ellevill beundring Kan jo hende hun har noen voksne lesere som ikke kommenterer så ofte. Men nå synes jeg innlegget til Kristin var bra selv om hun har et annet språk enn meg, altså. Folk kan fint ha et godt budskap, selv om de skriver annerledes enn deg. Jeg for eksempel føler meg ikke veldig flink til å skrive, men jeg tror likevel jeg får frem det jeg mener på en grei måte. Jeg likte også Kristins innlegg Endret 15. januar 2015 av Vind 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg