Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Tingelinling

Hvis du ikke har fått det med deg så er det et stort boikott av bloggen blant de som skriver i denne tråden.

Hvor mange mennesker snakker vi her? 30 personer?

Fotballfrue hadde nesten 300.000 klikk på bloggen sin i går...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange mennesker snakker vi her? 30 personer?

Fotballfrue hadde nesten 300.000 klikk på bloggen sin i går...

Og ditt poeng er hva?

Det var et svar til vedkommende jeg siterte, som mener at de som diskuterer her kan "gi faen i å lese den jævla bloggen om den irriterer"

Endret av Odenator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser på VG hvordan toppbloggere tjener penger. En ekspert hevder at den første og vanligste inntektskilden er bannersalg. Videre sier han at når en leser bare går inn på bloggen og ser banneren, så fører dette til at bloggeren tjener penger.

http://www.vg.no/forbruker/sosiale-medier/slik-tjener-toppbloggerne-millioner/a/23373285/

Med tanke på alle de gangene jeg har klikket meg inn på bloggen til CBE, så vil det si at jeg har bidratt til hennes millioninntekt? :sjokkert: Jeg trodde det bare ville gavne henne dersom jeg trykket meg inn på alle adlinksa, eller kjøper noe via lenker hun poster.

Ja, og det er det alle her må forstå. Ikke gå inn på bloggen i det hele tatt, alt gagner bloggen av klikk. Og som jeg skrev tidligere, hvis noen på død og liv må inn, gå heller sammen om det og at en går inn og legger ut referat her. Det er jo ikke noe poeng å irritere seg over at bloggen fortsatt lever i samme åndedrag som en klikker seg inn "bare for å lese kommentarene".
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ditt poeng er hva?

Det var et svar til vedkommende jeg siterte, som mener at de som diskuterer her kan "gi faen i å lese den jævla bloggen om den irriterer"

Poenget var sikkert at de aller fleste ikke bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var sikkert at de aller fleste ikke bryr seg.

Hva har det å gjøre med innlegget jeg siterte, eller mitt svar?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Og ditt poeng er hva?

...at det er temmelig nytteløst at et fåtall mennesker slutter å lese bloggen. I tillegg synes jeg ikke det er et antall som kan karakteriseres som stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tingelinling

...og at med 300.000 klikk på bloggen, så ER det et stort antall som interesserer seg for den glansede hverdagen til CBE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det å gjøre med innlegget jeg siterte, eller mitt svar?

Tror du det vil påvirke bedriften at de som er aktive i denne tråden, slutter å lese bloggen hennes? Kom ut av KG bobla.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...at det er temmelig nytteløst at et fåtall mennesker slutter å lese bloggen. I tillegg synes jeg ikke det er et antall som kan karakteriseres som stort.

Jeg forstår fortsatt ikke relevansen.

Vedkommende mener at vi som skriver i tråden her er syklig opptatt av bloggen og hverdagen til FF, derfor lød mitt svar at veldig mange av de som leser denne tråden HER inne - ikke Norges befolkning - boikotter bloggen. Altså, de fleste her inne engasjerer seg i problemstillingen rundt "skandalene", ikke hverdagen til FF.

Om det er nytteløst med boikott kanskje, det er allikevel en prinsippsak.

skrivefeil

Endret av Odenator
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det vil påvirke bedriften at de som er aktive i denne tråden, slutter å lese bloggen hennes? Kom ut av KG bobla.

Nei. Hvorfor tillegger du meg meninger jeg ikke har? Hvilken boble?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og at med 300.000 klikk på bloggen, så ER det et stort antall som interesserer seg for den glansede hverdagen til CBE.

Har jeg sagt noe imot? Du må nesten lese det du argumenterer mot, før du skriver.

Endret av Odenator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Jeg forstår fortsatt ikke relevansen.

Vedkommende mener at vi som skriver i tråden her er syklig opptatt av bloggen og hverdagen til FF, derfor lød mitt svar at veldig mange av de som leser denne tråden HER inne - ikke Norges befolkning - boikotter bloggen. Altså, de fleste engasjerer seg i problemstillingen rundt "skandalene", ikke hverdagen til FF.

Om det er nytteløst kanskje, det er allikevel en prinsipp sak.

Men jeg svarte deg på noe du hadde skrevet i et innlegg. Jeg tok ikke hensyn til at det jeg svarte på var noe du hadde svart på til en annen. Det er, så vidt jeg vet, ikke forbudt?

Jeg svarte at det ikke er mye hjelp i at 30 prinsippfaste mennesker fra denne tråden boikotter bloggen, når det er hundretusner av andre som ikke gjør det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg svarte deg på noe du hadde skrevet i et innlegg. Jeg tok ikke hensyn til at det jeg svarte på var noe du hadde svart på til en annen. Det er, så vidt jeg vet, ikke forbudt?

Jeg svarte at det ikke er mye hjelp i at 30 prinsippfaste mennesker fra denne tråden boikotter bloggen, når det er hundretusner av andre som ikke gjør det. :)

Det er klart du skal få mene det, det hadde bare ingen ting med det jeg skrev å gjøre, og det virket som du rettet spørsmålet mot meg.

Jeg er helt enig i at boikotten fra de her inne er en dråpe i havet, men for noen er det en prinsippsak - men det er en helt annen diskusjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

300 000 klikk er nok bare nå på grunn av skandalen. Normalt pleier hun å ligge på omtrent 100 000 klikk. Er fortsatt svært mange, og ja, det indikerer at noen interesserer seg for det, men er fremdeles langt unna 300 000.

Jeg tror det er en viss mulighet for at mange som aldri har interessert seg for bloggen, nå har "oppdaget" den på grunn av alt styret de siste dagene. Gode muligheter for nye og flere lesere, rett og slett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper folk slutter å lese bloggen hennes. Juks er aldri greit! Har ikke lest bloggen hennes så mye før, men nå kommer jeg hvert fall ikke til å gjøre det.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, for slik det er nå så tar han jo ikke ansvar for noen av kommentarene.. sånn egentlig!

Nettopp. Måten de har lagt "innrømmelsen" opp på, gjør at det er helt umulig å konfrontere dem med spesifikke uttalelser. De kan velge å la fansen tro at alle de verste kommentarene er skrevet av denne mystiske hackeren fra utlandet. Altså - de tar i realiteten ikke ansvar for en eneste konkret kommentar, og da er innrømmelsen egentlig verdiløs.

Dette - iblandet litt krydderier av typen "her er det mye dere ikke vet", "mange av kommentarene er skrevet med en annen IP-adresse", "jeg kan egentlig gi en god forklaring på alt, men jeg lar meg ikke presse, sannheten vil komme for en dag" - gjør vannet akkurat passe mudrete til at det er umulig å se bunnen.

Jeg synes CBE er en drivende god forretningskvinne, men har alltid mistenkt henne for å være kynisk, bare bedre til å skjule det enn makkeren. Måten hun har håndtert dette på, beviser det til gagns. Jeg tviler ikke på at CBE var oppriktig lei seg over å ha blitt fersket mens hun skrev "det er synd på meg igjen" posten, men alle hintene om at de sitter på en annen sannhet enn den som har kommet frem, er kun kynisk beregning. Og vi ser jo i kommentarfeltet både her og på bloggen at det er mange som sluker det.

Endret av Bloggleseren
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...