Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 24.1.2019 den 16.59, Surikatt skrev:

Og hva var poenget her? Det er bare CBE som har så stort behov for å få skryt for utseende. Når man er voksen og ikke tenåring lenger, er det veldig barnslig å fortsette på denne måten. Er flashing av kropp for å få skryt noe barna bør vokse opp med og tro er normalt? Jeg ønsker ikke å snakke om kropp og utseende med mine venninner eller deres barn ved å fokusere på barnas hår eller deres klær. De er ikke dukker, de er mennesker. 

Hvorfor det? Hadde hun vært 40 kilo tyngre og full av strekkmerker,så hadde det vært greit? Ja for da er man tøff? Nei front i vei den smekkre kroppen din du cb,digger deg

Endret av Tears in heaven
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man absolutt vise frem kroppen sin tenker nå jeg. Det være seg slank, overvektig, lav, høy, bred, smal osv. Det må jo være behov for bekreftelse. Kropp er kropp.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Hvorfor det? Hadde hun vært 40 kilo tyngre og full av strekkmerker,så hadde det vært greit? Ja for da er man tøff? Nei front i vei den smekkre kroppen din du cb,digger deg

Hva er det du snakker om egentlig? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Det er absolutt like kleint når f eks Helene Drage stiller opp i trenings-bh og bar mage på internett som når CBE gjør det. Begge to har et helt enormt behov for oppmerksomhet og bekreftelse. Begge poserer like heftig, dog er det tydelig at CBE retusjerer og etterbehandler bildene sine i langt større grad enn hva Drage gjør.

Endret av Ultiva
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så sydentur selv i november. Ble dritbrun. Har så å si NULL farge igjen på kroppen. Så å ha en sånn farge hun har på magen nå er rent tøv. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo helt tydelig at bloggeierne ikke forstår at de ikke kan undervurdere leserne sine så mye lenger. Like forbannet så lyves det om solbrun mage fra november. Vi er straks i slutten av januar. Mindre eksponering av barn lyves det også om.

Et knakende godt innlegg ble skrevet i BOTB-forumet, og jeg skulle ønske det i sin helhet også kunne leses her.

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Det er jo helt tydelig at bloggeierne ikke forstår at de ikke kan undervurdere leserne sine så mye lenger. Like forbannet så lyves det om solbrun mage fra november. Vi er straks i slutten av januar. Mindre eksponering av barn lyves det også om.

Et knakende godt innlegg ble skrevet i BOTB-forumet, og jeg skulle ønske det i sin helhet også kunne leses her.

Alt som skal lyves om altså.. Det er da åpenbart at de redigerer bildene sine. Hva er problemet med å bare innrømme det? «Alle» redigerer bildene sine som blir lagt ut på Instagram eller andre steder på Internett for å finpusse dem slik at de ser bedre ut. Alle reklamekanaler finpusser på bildene for å selge et produkt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det går an å tjene flere mill i året på å være så... dum?  Fatter og begriper ikke at folk kan tjene seg styrtrike på å ikke gjøre annet enn å sminke seg, eksponere bara sine, liksom elske trening, redigere ihjel bilder, vise frem hus og interiør, kaker til hundene, overdådige barnebursdager, et enormt overforbruk, miljøsvin osv osv, listen er lang.  Hva er det som gjør at folk virkelig liker dette? Er det en flukt fra virkeligheten? For en verden vi lever i. Håper at folk en dag våkner, og innser at disse bloggerne langt ifra representerer det virkelige livet. At frua i omtrent hvert et innlegg påpeker at hun har en så travel hverdag, er utrolig provoserende for oss som virkelig har en hverdag, travel eller ikke.  Blir kvalm av hele opplegget. En dag må denne bobla sprekke, hvis ikke går det straka vegen til hel....t med hele verden.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Jeg skjønner ikke at det går an å tjene flere mill i året på å være så... dum?  Fatter og begriper ikke at folk kan tjene seg styrtrike på å ikke gjøre annet enn å sminke seg, eksponere bara sine, liksom elske trening, redigere ihjel bilder, vise frem hus og interiør, kaker til hundene, overdådige barnebursdager, et enormt overforbruk, miljøsvin osv osv, listen er lang.  Hva er det som gjør at folk virkelig liker dette? Er det en flukt fra virkeligheten? For en verden vi lever i. Håper at folk en dag våkner, og innser at disse bloggerne langt ifra representerer det virkelige livet. At frua i omtrent hvert et innlegg påpeker at hun har en så travel hverdag, er utrolig provoserende for oss som virkelig har en hverdag, travel eller ikke.  Blir kvalm av hele opplegget. En dag må denne bobla sprekke, hvis ikke går det straka vegen til hel....t med hele verden.

Tror det er flere som lurer på dette.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minnie Mus skrev:

Tror ærlig talt ikke det er så mange som virkelig liker dette lengre. For 10 år siden traff CBE perfekt med timingen og fikk med det god drahjelp til å få opp bloggen sin. Den gangen var slik blogging spennende og nytt og mange fulgte og sikkert mange likte og. Etterhvert som leserne skjønte i hvilken grad CBE uten hemninger lyver, redigerer og bortforklarer mistet hun brorparten kjerneleserne sine. De som så på henne som en hyggelig snill veninne og et deilig avbrekk i hverdagen.

CBE har ikke klart å holde på kjerneleserne og heller ikke klart å fornye seg nok til å fenge nye grupper. Igjen sitter det en liten gruppe fans, noen som bare er det av gammel vane en stor gjeng som mest av alt rister på hodet og småforarges over at noen kan og vil leve av gråsoner, egosentrisme og utnytting av sine barns privatliv. 

Som kilder til disse tankene jeg har om CBEs lesere over tid, har jeg stadig fallende lesertall (som nå beleilig nok ikke er så lett tilgjengelige), den for rosablogger ekstremt lave respons på alt annet enn bilder av barn og nesten totalt fravær av leserpopularitet på for eksempel skal vi danse og Vixen. 

Endret av Inocybe
La til et ord
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Inocybe skrev:

Tror ærlig talt ikke det er så mange som virkelig liker dette lengre. For 10 år siden traff CBE perfekt med timingen og fikk med det god drahjelp til å få opp bloggen sin. Den gangen var slik blogging spennende og nytt og mange fulgte og sikkert mange likte og. Etterhvert som leserne skjønte i hvilken grad CBE uten hemninger lyver, redigerer og bortforklarer mistet hun brorparten kjerneleserne sine. De som så på henne som en hyggelig snill veninne og et deilig avbrekk i hverdagen.

CBE har ikke klart å holde på kjerneleserne og heller ikke klart å fornye seg nok til å fenge nye grupper. Igjen sitter det en liten gruppe fans, noen som bare er det av gammel vane en stor gjeng som mest av alt rister på hodet og småforarges over at noen kan og vil leve av gråsoner, egosentrisme og utnytting av sine barns privatliv. 

Som kilder til disse tankene jeg har om CBEs lesere over tid, har jeg stadig fallende lesertall (som nå beleilig nok ikke er så lett tilgjengelige), den for rosablogger ekstremt lave respons på alt annet enn bilder av barn og nesten totalt fravær av leserpopularitet på for eksempel skal vi danse og Vixen. 

Vixen er en meget god indikator på bloggerens dalende popularitet blant lesere.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ultiva skrev:

Det er absolutt like kleint når f eks Helene Drage stiller opp i trenings-bh og bar mage på internett som når CBE gjør det. Begge to har et helt enormt behov for oppmerksomhet og bekreftelse. Begge poserer like heftig, dog er det tydelig at CBE retusjerer og etterbehandler bildene sine i langt større grad enn hva Drage gjør.

Stor eller lite, tykk eller tynn, jeg skjønner ikke dette behovet med å kle av seg og vise seg frem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, bnanny skrev:

Stor eller lite, tykk eller tynn, jeg skjønner ikke dette behovet med å kle av seg og vise seg frem....

Nei, det er et snodig fenomen.. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Glorious skrev:

Men frua har da ikke noe spesielt mye i den prisklassen har hun? Hun har en del designervesker, men kan ikke huske å ha sett noe særlig 15000-klassen. Correct me if I’m wrong altså, men hun er ikke veldig dyr i stilen. 

Linn Skåber var imot sløsing generelt, vet ikke jeg, men synes det å pusse opp et hus 2-3 ganger på få år er sløseri... Pluss overdådige bursdager med hundrevis av ballonger som sprekkes om kvelden når selskapet er over.15 julegensere, sjelden samme antrekk flere ganger, osv, osv.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tears in heaven skrev:

Nei, det har jeg ikke sagt. Jeg er i mot kroppshysteri uansett hvordan kropp man har. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Snaskesnusken skrev:

4 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Må jeg virkelig forklare deg det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Må jeg virkelig forklare deg det? 

Ja, vennligst forklar.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Smørøye skrev:

Hvorfor skal man absolutt vise frem kroppen sin tenker nå jeg. Det være seg slank, overvektig, lav, høy, bred, smal osv. Det må jo være behov for bekreftelse. Kropp er kropp.

Helt enig. Hadde jeg hatt ei venninne som hadde vært så opptatt av egen kropp uansett hvordan den ser ut så ville jeg si hun har et problem. Der er det disse bloggerne også har. Dårlig selvbilde og så skal de påvirke andre med dette. 

Endret av Surikatt
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Snaskesnusken said:

Tror det er flere som lurer på dette.

Bra at det er flere som stusser på dette sinnsyke opplegget, eller hva man skal kalle det.  Håper virkelig folk får opp øynene for dette narrativet snart, og skjønner at CBE verden ikke har rot i den virkelige verden. Livet hun presenterer på bloggen, er så langt fra virkeligheten for de fleste av oss. De fleste av oss må jobbe hardt for å få en utdannelse og en jobb der vi tjener såpass godt at vi kan leve av det, det holder liksom ikke å sminke seg og legge ut redigerte bilder på internett for å overleve. Hele opplegget i bloggverden er så på trynet surelastisk, jeg har ikke ord.  Og folk går på limpinnen og tror at det skal være sånn! Noen må stoppe dette, og det ganske snart!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...