Gjest Bergensia Skrevet 13. januar 2015 #6461 Del Skrevet 13. januar 2015 Til fotballfruens trofaste følgere, jeg mener fotballfruen skal møte kritikk. ikke hets. Et veldig lite fåtall av oss som mener dette, har hetsen henne. I likheten med dere, finnes det også et fåtall som hetser oss som er kritiske til fotballfruen. Den kritikken jeg får av dere fordi jeg er kritisk til henne er; at jeg må la henne være, jeg er sjalusi, jeg klarer ikke å akseptere at noen er bedre/flinkere/penere enn meg, jeg er bitter og ensom og at jeg er en av jantelovens disipler. Hvorfor jeg mener at jeg har rett: "Rådet for legeetikk raser mot fotballfrue" (nrk.no) uttaler Rådet for legeetikk at dette er ulovlig, det er trist og det faller ikke i god jord. "Slik jukser fotballfrue med bilder" (db.no) sier Marianne Hetle, lege, spesialist i psykiatri og leder av spiseforstyrrelsesklinikken i Oslo at slik blogger er svært ødeleggende, og dersom hun redigere seg tynnere gjør dette saken enda mer alvorlig. Hun henviser også til en rekke vitenskapelige artikler . I tillegg er en rekke anerkjente kommentatorer kritiske: "det anonyme søppelet" Tom Staavi, (vg)"en fotballfrues forviklinger" Cecilie Asker, (aftenposten)+++++det er også en rekke bloggere som har uttalt seg kritisk. Hvorfor dere mener dere har rett: "når dagbladet slakter en fotballfrue" Guri Idsø Viken (db) og mange blogginnlegg fra diverse bloggere og venner ++++ På min side har jeg en rekke uavhengige eksperter fra forskjellige fagfelt og mediaeksperter. Dere har så langt jeg har funnet, kun en kommentar (av en blogger) som tar henne i forsvar ved siden av en rekke bloggere som kjenner henne personlig. Fortsatt er deres argument på hvorfor jeg vil stille henne til ansvar, at har så mange vonde følelser mot henne fordi jeg er så usikker på megselv. Jeg har objektive, uavhengige og kunnskapsrike mennesker som støtter meg i kritikken. Derfor slenger jeg tilbake den kommentaren jeg leser så ofte fra dere "se på deg selv"- er det virkelig jeg og ikke dere som drives av følelser? DETTE burde noen legge igjen i kommentarfeltet! Veldig bra oppsummert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 13. januar 2015 #6462 Del Skrevet 13. januar 2015 Til fotballfruens trofaste følgere, jeg mener fotballfruen skal møte kritikk. ikke hets. Et veldig lite fåtall av oss som mener dette, har hetsen henne. I likheten med dere, finnes det også et fåtall som hetser oss som er kritiske til fotballfruen. Den kritikken jeg får av dere fordi jeg er kritisk til henne er; at jeg må la henne være, jeg er sjalusi, jeg klarer ikke å akseptere at noen er bedre/flinkere/penere enn meg, jeg er bitter og ensom og at jeg er en av jantelovens disipler. Hvorfor jeg mener at jeg har rett: ------------------------------ klippe klippe -------------------------------- Derfor slenger jeg tilbake den kommentaren jeg leser så ofte fra dere "se på deg selv"- er det virkelig jeg og ikke dere som drives av følelser? :klappe: :klappe: :klappe: :klappe: :klappe: :klappe: 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Triangel Skrevet 13. januar 2015 #6463 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg syns begge har oppført seg like ille, selv om det Northug gjorde var verre egentlig og han burde blitt utestengt fra sporten og fått fengsel. CBE er et FIRMA, og det virker som om mange rett og slett glemmer dette faktum. Andre firma ville blitt erklært konkurs om de ansvarlige holdt på slik over flere år. hehehe ... så CBE er et firma i motsetning til Petter Northug? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 13. januar 2015 #6464 Del Skrevet 13. januar 2015 hehehe ... så CBE er et firma i motsetning til Petter Northug? CBE er et firma, og jeg har ikke sagt at Northug ikke var det.........? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 13. januar 2015 #6465 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg syns begge har oppført seg like ille, selv om det Northug gjorde var verre egentlig og han burde blitt utestengt fra sporten og fått fengsel. CBE er et FIRMA, og det virker som om mange rett og slett glemmer dette faktum. Andre firma ville blitt erklært konkurs om de ansvarlige holdt på slik over flere år. Men hvorfor kan vi ikke tilgi dette? Det var en feil, de har innrømmet det og unnskyldt seg. Det samme gjorde Northug, og han ble jo tilgitt. Så hvorfor gjør vi ikke dette med CBE? Jeg vil nok si det var litt vanskligere for henne å unnskylde seg med en gang, da pågangen og hetsen var ENORM. Men nå har de gjort det, og det synes jeg var ærlig og rederlig gjort av de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 13. januar 2015 #6466 Del Skrevet 13. januar 2015 Så lenge de av dere som er inne der og oppdaterer fem ganger daglig fortsetter med det, er det vel ingen grunn til å legge ned bloggen? Som mange her sier, dere må kutte den ut. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 13. januar 2015 #6467 Del Skrevet 13. januar 2015 Men hvorfor kan vi ikke tilgi dette? Det var en feil, de har innrømmet det og unnskyldt seg. Det samme gjorde Northug, og han ble jo tilgitt. Så hvorfor gjør vi ikke dette med CBE? Jeg vil nok si det var litt vanskligere for henne å unnskylde seg med en gang, da pågangen og hetsen var ENORM. Men nå har de gjort det, og det synes jeg var ærlig og rederlig gjort av de De har kanskje unnskyldt seg, men de har ikke tatt ansvaret. Skylden og ansvaret for dette har de gitt leserne. Derfor! 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 13. januar 2015 #6468 Del Skrevet 13. januar 2015 De har kanskje unnskyldt seg, men de har ikke tatt ansvaret. Skylden og ansvaret for dette har de gitt leserne. Derfor! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 13. januar 2015 #6469 Del Skrevet 13. januar 2015 Men hvorfor kan vi ikke tilgi dette? Det var en feil, de har innrømmet det og unnskyldt seg. Det samme gjorde Northug, og han ble jo tilgitt. Så hvorfor gjør vi ikke dette med CBE? Jeg vil nok si det var litt vanskligere for henne å unnskylde seg med en gang, da pågangen og hetsen var ENORM. Men nå har de gjort det, og det synes jeg var ærlig og rederlig gjort av de Nei, CBE og LK har egentlig ikke unnskyldt noe som helst. De bruker ren taktikk for å ikke å tape ansikt for FIRMAET. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 13. januar 2015 #6470 Del Skrevet 13. januar 2015 De har kanskje unnskyldt seg, men de har ikke tatt ansvaret. Skylden og ansvaret for dette har de gitt leserne. Derfor! Er de nødt til å skrive VI TAR ANSVARET for at det skal bli godkjent? Nei, CBE og LK har egentlig ikke unnskyldt noe som helst. De bruker ren taktikk for å ikke å tape ansikt for FIRMAET. Må de skrive UNNSKYLD for at det skal bli godtatt som en unnskyldning? Må alt være så ordrett? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 13. januar 2015 #6471 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Er de nødt til å skrive VI TAR ANSVARET for at det skal bli godkjent? Må de skrive UNNSKYLD for at det skal bli godtatt som en unnskyldning? Må alt være så ordrett? Å skylde på leserne er ansvarsfraskrivelse, så det er vanskelig å lese noe annet mellom linjene. Endret 13. januar 2015 av LilleSnupp 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 13. januar 2015 #6472 Del Skrevet 13. januar 2015 Mannebloggeren Espen Hilton dreit seg ut. Dette var skuffende. Det jeg tenker er at hvis det virkelig er så ille at andre kjendiser blir sjokkerte, hvorfor får ikke LKE kona til å legge ned bloggen? Det må jo være den beste beskyttelsen av dem alle. Synes denne tråden begynner å bli drøy :S De har unnskyldt seg, de har forklart. Caroline behandles jo verre enn Northug! Og det vil jeg si var langt mer alvorlig enn hva Caroline har gjort. Nå er det blitt sagt unnskyld, de har forklart seg - hva mer forventer en? Folk gjør feil hele tiden, og det er nettopp det - Caroline og LK er også folk, de gjør feil de og. La nå denne saken ligge, kommer ingenting godt ut av det uansett Vi har langt viktigere ting og nyheter vi bør konsentrere oss om! Nothug ba om unnskyldning. Det er forskjellen. Men hvorfor kan vi ikke tilgi dette? Det var en feil, de har innrømmet det og unnskyldt seg. Det samme gjorde Northug, og han ble jo tilgitt. Så hvorfor gjør vi ikke dette med CBE? Jeg vil nok si det var litt vanskligere for henne å unnskylde seg med en gang, da pågangen og hetsen var ENORM. Men nå har de gjort det, og det synes jeg var ærlig og rederlig gjort av de Pågangen mot Northug var ekstrem etter fyllekjøringen, det var jo press fra alle kanter frem til han innrømmet skandalen. Det var lynsjestemning langt utover norges land helt til han ba om unnskyldning. Og han virket oppriktig lei seg for å ha gjort noe sånt. CBE er derimot sint fordi leserne hennes har "tvunget" LKE til å gjøre dette. I hvilken verden betyr det unnskyld? Det er bortforklaringer og unnskyldninger, unnskyldninger og "å si unnskyld" er to vidt forskjellige ting. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 13. januar 2015 #6473 Del Skrevet 13. januar 2015 Samme hva en sier, så synes jeg denne debatten har gått alt for langt, og det ser heller ikke ut til at det vil stoppe med det første. Jeg forsvarer ingenting av det de har gjort, men jeg forstår. Og etter de har forklart seg og gitt etter min mening en unnskyldning, synes jeg all denne debattering burde stoppe nå. Ja, en leser ting forskjellig, men nok er vel snart nok? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nocebo Skrevet 13. januar 2015 #6474 Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Er det helt slutt på bortforklaringene med at de skal ha blitt hacket og at "sporene peker mot utlandet"? Hun skrev det i en kommentar på instagram i går, men den ble kjapt slettet igjen. (edit:autocorrect) Endret 13. januar 2015 av nocebo 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 13. januar 2015 #6475 Del Skrevet 13. januar 2015 Men hvorfor kan vi ikke tilgi dette? Det var en feil, de har innrømmet det og unnskyldt seg. Det samme gjorde Northug, og han ble jo tilgitt. Så hvorfor gjør vi ikke dette med CBE? Jeg vil nok si det var litt vanskligere for henne å unnskylde seg med en gang, da pågangen og hetsen var ENORM. Men nå har de gjort det, og det synes jeg var ærlig og rederlig gjort av de Å sammenligne fyllekjøringen til Northug med bilderedigering og kommentarmanipulasjon på CBE-bloggen blir feil. Det første var et engangstilfelle (i allefall håper jeg at det var det), det andre derimot viste seg å være noe som hadde blitt gjort gang på gang på gang igjen. Jeg forsvarer på ingen måte fyllekjøringa til Northug (eller noen andres for den saks skyld). Fyllekjøring er respektløst. Men som sagt, Northugs fyllekjøring var en engangsforeteelse. Det samme kan man ikke si om det som har foregått på CBE-bloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 13. januar 2015 #6476 Del Skrevet 13. januar 2015 Å sammenligne fyllekjøringen til Northug med bilderedigering og kommentarmanipulasjon på CBE-bloggen blir feil. Det første var et engangstilfelle (i allefall håper jeg at det var det), det andre derimot viste seg å være noe som hadde blitt gjort gang på gang på gang igjen. Jeg forsvarer på ingen måte fyllekjøringa til Northug (eller noen andres for den saks skyld). Fyllekjøring er respektløst. Men som sagt, Northugs fyllekjøring var en engangsforeteelse. Det samme kan man ikke si om det som har foregått på CBE-bloggen. Poenget var vel heller det at folk gjør feil, samme om det er fyllekjøring eller fakekommentering. Det jeg vil frem til, er hvorfor skal CBE tas så mye hardere enn Northug? Northug er forøvrig bare ett eksempel, men de er jo begge to "kjendiser" som har gjort feil, og jeg synes det blir feil å behandle de så ulikt. Feil er feil, unnskyldning er unnskyldning 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sannhetssøker Skrevet 13. januar 2015 #6477 Del Skrevet 13. januar 2015 For ca tre kvarter siden skrev fotballfruen at mannen tar ansvar for egne handlinger og at hun ikke har hatt noe med det å gjøre. Bortsett fra at hun har visst om noen av kommentarene og at hun burde gjort mer for å stoppe det. Hvis det er sannheten, bør ikke mannen da oppgi hvilke av meldingene han har skrevet? Sånn jeg ser det er det bare slik han kan ta ansvar, og hvis han ikke gjør det, ja, så forteller verken hun eller han sannheten. Noen må vel uansett anmelde forholdet? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 13. januar 2015 #6478 Del Skrevet 13. januar 2015 For ca tre kvarter siden skrev fotballfruen at mannen tar ansvar for egne handlinger og at hun ikke har hatt noe med det å gjøre. Bortsett fra at hun har visst om noen av kommentarene og at hun burde gjort mer for å stoppe det. Hvis det er sannheten, bør ikke mannen da oppgi hvilke av meldingene han har skrevet? Sånn jeg ser det er det bare slik han kan ta ansvar, og hvis han ikke gjør det, ja, så forteller verken hun eller han sannheten. Noen må vel uansett anmelde forholdet? Godt poeng, for slik det er nå så tar han jo ikke ansvar for noen av kommentarene.. sånn egentlig! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 13. januar 2015 #6479 Del Skrevet 13. januar 2015 De har kanskje unnskyldt seg, men de har ikke tatt ansvaret. Skylden og ansvaret for dette har de gitt leserne. Derfor! verste er at hun ikke skjønnr det selv en gang. Hun mangler jo fullstendig selvinnsikt. Må være vanskelig å være venn med en som allid fremstiller seg selv som offeret. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 13. januar 2015 #6480 Del Skrevet 13. januar 2015 Samme hva en sier, så synes jeg denne debatten har gått alt for langt, og det ser heller ikke ut til at det vil stoppe med det første. Jeg forsvarer ingenting av det de har gjort, men jeg forstår. Og etter de har forklart seg og gitt etter min mening en unnskyldning, synes jeg all denne debattering burde stoppe nå. Ja, en leser ting forskjellig, men nok er vel snart nok? Jeg forstår absolutt ikke. Hvordan kan voksne mennesker ende med å kynisk hugge løs på unge jenter gjennom flere år fordi de selv har blitt utsatt for hets? Unge jenter som stiller spørsmål, ingen hets fra de. Forstår du hvordan folk blir mobbere? Mener du mobbing skal tilgis bare de skylder på de som slo først, flere år tidligere? (Og andre mennesker enn de som fikk igjen.) Blir jo som at en person som har fått slag i trynet noen ganger (etter å ha frivillig gått imellom slåsskamper) plutselig skyter to-tre mennesker jevnlig over flere år? Hva er forståelig med det? Jeg tror forøvrig ikke på at det er så ille som de sier. Hvorfor skal jeg tro på noe som kommer derfra? De er jo tatt i løgn gjentatte ganger. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg