Gjest CecilieX Skrevet 7. januar 2019 #64141 Del Skrevet 7. januar 2019 8 minutter siden, Mrs Bella skrev: Det ER absolutt god grunn til å stille seg spørsmål ved innleggene som er merket med reklame, annonselenke, spons ol... . I det siste har ett firma hun har hatt reklame for gitt tilbakemelding på at de ikke betaler for reklamen. Dette fikk jeg opplyst da jeg tok direkte kontakt. Dette var interessant. Lurer på om det faktisk stemmer eller om de har kastet seg på bølgen med kreativ bruk av begrepet «betaler». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 7. januar 2019 #64142 Del Skrevet 7. januar 2019 39 minutter siden, Mrs Bella skrev: Det ER absolutt god grunn til å stille seg spørsmål ved innleggene som er merket med reklame, annonselenke, spons ol... . I det siste har ett firma hun har hatt reklame for gitt tilbakemelding på at de ikke betaler for reklamen. Dette fikk jeg opplyst da jeg tok direkte kontakt. hva mener du med at de ikke har betalt for reklamen?? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bella Skrevet 7. januar 2019 #64143 Del Skrevet 7. januar 2019 5 minutter siden, MissLucy skrev: hva mener du med at de ikke har betalt for reklamen?? Da må du nesten ta kontakt med annonsører selv for å spørre. Jeg fikk opplyst at "de ikke betaler for reklamen". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 7. januar 2019 #64144 Del Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, Mrs Bella skrev: Da må du nesten ta kontakt med annonsører selv for å spørre. Jeg fikk opplyst at "de ikke betaler for reklamen". men de definerte det likevel som reklame? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bella Skrevet 7. januar 2019 #64145 Del Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, MissLucy skrev: men de definerte det likevel som reklame? Jeg fikk opplyst at "de ikke betaler for reklamen". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 7. januar 2019 #64146 Del Skrevet 7. januar 2019 3 minutter siden, MissLucy skrev: hva mener du med at de ikke har betalt for reklamen?? Det betyr så enkelt som at CBE kan komme med tips og anbefalinger uten at det er betalt reklame. Betalt reklame og samarbeid må merkes som reklame eller annonse. På søndag var de på en pizza restaurant. Navnet var synlig for CBE tusenvis av lesere og er såklart positivt for pizza restauranten. Men, de har kjøpt pizza for egne penger og det er derfor ikke reklame i den forstand at det må merkes. Hadde det vært sponset hadde det vært merket med reklame. CBE har tidligere uttalt at reklame merkes og vil tro at hun har satt seg inn i reglene, spesielt siden det har vært større fokus rundt dette den siste tiden. Reklame skal merkes og det er bra. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 7. januar 2019 #64147 Del Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, Mrs Bella skrev: Jeg fikk opplyst at "de ikke betaler for reklamen". men var det noe som CBE hadde merket som reklame? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bella Skrevet 7. januar 2019 #64148 Del Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, MissLucy skrev: men var det noe som CBE hadde merket som reklame? Ja 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 7. januar 2019 #64149 Del Skrevet 7. januar 2019 (endret) 4 minutter siden, Lin10 skrev: Det betyr så enkelt som at CBE kan komme med tips og anbefalinger uten at det er betalt reklame. Betalt reklame og samarbeid må merkes som reklame eller annonse. På søndag var de på en pizza restaurant. Navnet var synlig for CBE tusenvis av lesere og er såklart positivt for pizza restauranten. Men, de har kjøpt pizza for egne penger og det er derfor ikke reklame i den forstand at det må merkes. Hadde det vært sponset hadde det vært merket med reklame. CBE har tidligere uttalt at reklame merkes og vil tro at hun har satt seg inn i reglene, spesielt siden det har vært større fokus rundt dette den siste tiden. Reklame skal merkes og det er bra. tips og anbefalinger er ikke reklame. De som tror det bør skaffe seg en ordbok. Reklame er per definisjon betalt og kommersielt motivert. Sitat fra Store norske leksikon: Reklame er enhver betalt og kommersielt motivert kommunikasjon av budskap om en idé, tjeneste eller produkt, fra en identifiserbar avsender i den hensikt å vekke oppmerksomhet, skape interesse, informere eller selge. Endret 7. januar 2019 av MissLucy 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærogfløte Skrevet 7. januar 2019 #64150 Del Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, MissLucy skrev: tips og anbefalinger er ikke reklame. De som tror det bør skaffe seg en ordbok. Reklame er per definisjon betalt og kommersielt motivert. Sitat fra Store norske leksikon: Reklame er enhver betalt og kommersielt motivert kommunikasjon av budskap om en idé, tjeneste eller produkt, fra en identifiserbar avsender i den hensikt å vekke oppmerksomhet, skape interesse, informere eller selge. 👍🏻 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fvonk Skrevet 7. januar 2019 #64151 Del Skrevet 7. januar 2019 @Mrs Bella Hvilket firma gjelder det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 7. januar 2019 #64152 Del Skrevet 7. januar 2019 6 minutter siden, Lin10 skrev: Det betyr så enkelt som at CBE kan komme med tips og anbefalinger uten at det er betalt reklame. Betalt reklame og samarbeid må merkes som reklame eller annonse. På søndag var de på en pizza restaurant. Navnet var synlig for CBE tusenvis av lesere og er såklart positivt for pizza restauranten. Men, de har kjøpt pizza for egne penger og det er derfor ikke reklame i den forstand at det må merkes. Hadde det vært sponset hadde det vært merket med reklame. CBE har tidligere uttalt at reklame merkes og vil tro at hun har satt seg inn i reglene, spesielt siden det har vært større fokus rundt dette den siste tiden. Reklame skal merkes og det er bra. nå finnes der så mange eksempler på at CBE bryter markedsføringsloven, at den troa du har på at de merker riktig rett og slett mangler solid grunnlag i virkeligheten. Her er en fin blogg der du finner masse dokumentasjon som viser at du baserer troa di på feil faktum: https://influencere.wordpress.com/cbe-reklame/ 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bella Skrevet 7. januar 2019 #64153 Del Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, Fvonk skrev: @Mrs Bella Hvilket firma gjelder det? Det er ikke lov å opplyse om firma her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 7. januar 2019 #64154 Del Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, Mrs Bella skrev: Det er ikke lov å opplyse om firma her. hvor står det at det ikke er lov? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 7. januar 2019 #64155 Del Skrevet 7. januar 2019 3 minutter siden, MissLucy skrev: tips og anbefalinger er ikke reklame. De som tror det bør skaffe seg en ordbok. Reklame er per definisjon betalt og kommersielt motivert. Sitat fra Store norske leksikon: Reklame er enhver betalt og kommersielt motivert kommunikasjon av budskap om en idé, tjeneste eller produkt, fra en identifiserbar avsender i den hensikt å vekke oppmerksomhet, skape interesse, informere eller selge. Jeg har ordbok. Poenget er at hvis bedriften svarer at de ikke har betalt for det de kaller reklame, så mener de nok at de ikke har betalt for positiv omtale inne på bloggen. Positiv omtale kan jo generere i økt salg. Du forstår nok hva de mener hvis du legger godviljen til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fvonk Skrevet 7. januar 2019 #64156 Del Skrevet 7. januar 2019 Akkurat nå, Mrs Bella skrev: Det er ikke lov å opplyse om firma her. Jo, det kan du - det er det å oppfordre til boikott o.l. av firmaer som ikke er tillatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 7. januar 2019 #64157 Del Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, Lin10 skrev: Jeg har ordbok. Poenget er at hvis bedriften svarer at de ikke har betalt for det de kaller reklame, så mener de nok at de ikke har betalt for positiv omtale inne på bloggen. Positiv omtale kan jo generere i økt salg. Du forstår nok hva de mener hvis du legger godviljen til. nei, jeg forstår faktisk ikke hva det betyr at CBE merker det som reklame, mens firmaet selv opplyser at ikke har betalt. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bella Skrevet 7. januar 2019 #64158 Del Skrevet 7. januar 2019 5 minutter siden, MissLucy skrev: nei, jeg forstår faktisk ikke hva det betyr at CBE merker det som reklame, mens firmaet selv opplyser at ikke har betalt. Jeg skrev til Kundeservice/Markedsavdelingen, og fikk opplyst at de "vet ikke om det var planlagt reklame fra vår side". Firmaet sa også at det virket som "en subjektiv anmeldelse av vårt produkt." Vedkommende skulle også ta det videre. I oppfølgingssamtalen jeg tok pr telefon, så de at de ikke betaler for reklame. Mer vet jeg ikke. Ville dele dette, da flere firmaer får øynene opp, og det gjør også vi potensielle forbrukere, når jeg er i kontakt med dem ang ulik reklame på bloggen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bella Skrevet 7. januar 2019 #64159 Del Skrevet 7. januar 2019 12 minutter siden, Fvonk skrev: Jo, det kan du - det er det å oppfordre til boikott o.l. av firmaer som ikke er tillatt. Å opplyse firmanavnet er det samme som å oppfordre til boikott, tenker jeg. Etter at jeg kontaktet firmaet, så kunne jo de velge å kontakte bloggeier og be om å få fjernet "reklame" i innlegget. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fvonk Skrevet 7. januar 2019 #64160 Del Skrevet 7. januar 2019 4 minutter siden, Mrs Bella skrev: Å opplyse firmanavnet er det samme som å oppfordre til boikott, tenker jeg. Etter at jeg kontaktet firmaet, så kunne jo de velge å kontakte bloggeier og be om å få fjernet "reklame" i innlegget. Da kan du heller linke til blogginnlegget, så kan vi se selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg