Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Synes «fansen» at dette også er søtt?

«Operasjon «Dark room» betegner den etterforskningen Vest politidistrikt driver for å avdekke overgrep, chat eller bildedeling på «det mørke nettet». Dette er steder på internett der aktører tilsynelatende har kunnet opptre anonymt og uten å kunne spores». https://www.overgrep.no/hva-er-operasjon-dark-room/

«Politiet har også funne nær 600 bilde hos mannen som syner overgrep mot eller seksualiserer barn.» https://www.nrk.no/nyheter/overgrepavsloringene-_dark-room_-1.13236170

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh herre! Blir nivået høyere nå! 😂 For et hysteri!
Tror noen virkelig trenger en liten pause fra denne bobla og få litt kontakt med virkeligheten igjen.
(Sorry, klarte virkelig ikke å holde meg seriøs lenger for dette er helt latterlig)

Ingen har noen garantier mot det. Ikke barna som blir lagt ut på Facebook, eller andre sosiale medier, ikke bildene privat lagret i en skuff (det kan alltid bli innbrudd), barna kan bli tatt bilde av på vei til skolen, det er best å bure alle barn inne i kjelleren fra nå av!
Men fra spøk til alvor; Sjansen for det er så mikroskopisk! Og da er det nok heelt andre bilder som blir valgt enn vanlige familiebilder fra en blogg der alle er fullt påkledd for å si det sånn. Det er dessverre og helt forkastelig ganske tilgjengelig på nettet for de syke som interesserer seg for slikt. At man kan tenke i slike baner viser bare for oppslukt og hysterisk man kan bli av det her.

Psst, pass på at du aldri legger ut bursdagshilsen til barn i familien i lokalavisa, vet aldri når det havner på "det mørke nettet"! :ninja:

melder jeg meg ut! ☝️
Og samtidig rapporterer de innleggene her...

Endret av Nebel86
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nebel86 skrev:

Tror noen virkelig trenger en liten pause fra denne bobla og få litt kontakt med virkeligheten igjen.
(Sorry, klarte virkelig ikke å holde meg seriøs lenger for dette er helt latterlig)

Ingen har noen garantier mot det. Ikke barna som blir lagt ut på Facebook, eller andre sosiale medier, ikke bildene privat lagret i en skuff (det kan alltid bli innbrudd), barna kan bli tatt bilde av på vei til skolen, det er best å bure alle barn inne i kjelleren fra nå av!
Men fra spøk til alvor; Sjansen for det er så mikroskopisk! Og da er det nok heelt andre bilder som blir valgt enn vanlige familiebilder fra en blogg der alle er fullt påkledd for å si det sånn. Det er dessverre og helt forkastelig ganske tilgjengelig på nettet for de syke som interesserer seg for slikt. At man kan tenke i slike baner viser bare for oppslukt og hysterisk man kan bli av det her.

Psst, pass på at du aldri legger ut bursdagshilsen til barn i familien i lokalavisa, vet aldri når det havner på "det mørke nettet"! :ninja:

melder jeg meg ut! ☝️

Hvordan kan du være så sikker på det?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nebel86 skrev:

Ingen har noen garantier mot det. Ikke barna som blir lagt ut på Facebook, eller andre sosiale medier, ikke bildene privat lagret

melder jeg meg ut! ☝️

Sammenligner du å legge ut et bilde i lokalavisen, kanskje typisk 1.klassebilde, med eksponeringen cbe gjør på bloggen? 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nebel86 skrev:

melder jeg meg ut! ☝️

Det er som sagt her forståelse av nettopp hva Internett er burde komme inn. Å latterliggjøre brukere som innehar kunnskap  om sosiale medier er lavmål. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå skjer det igjen. De som er imot barne-eksponering på blogg blir latterliggjort og kalt hysteriske, utropstegnene kommer slik at det ropes ut at folk her ikke har kontakt med virkeligheten. Hvis en ikke klarer å ha en ordentlig saklig diskusjon så er det helt rett, bare å melde seg ut. Håper folk ikke går rett på limpinnen igjen slik at det blir bare brukerdebatt igjen. Orker ikke. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Oline12 said:

Altså nå skjer det igjen. De som er imot barne-eksponering på blogg blir latterliggjort og kalt hysteriske, utropstegnene kommer slik at det ropes ut at folk her ikke har kontakt med virkeligheten. Hvis en ikke klarer å ha en ordentlig saklig diskusjon så er det helt rett, bare å melde seg ut. Håper folk ikke går rett på limpinnen igjen slik at det blir bare brukerdebatt igjen. Orker ikke. 

Å i det hele tatt ta denne diskusjonen om "The dark room" og akkurat barna til denne bloggeren hører absolutt ingen steder hjemme. Start isåfall en ny tråd i et annet underforum på et generelt grunnlag som ikke handler om spesifikke barn,for det er drøyt å antyde det her.
Det er ikke CBE som setter griller i hodet på folk, men slike som legger ut slikt.
Håper moderator kommer raskt på banen for dette er ikke greit å spekulere i eller lage en videre diskusjon om. Snakk om å ønske å beskytte barna ja...

Endret av Nebel86
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man  ikke skjønner forskjellen på at ole olesen 5 år får lagt bildet sitt ut på lokalavisens nettside og på at miniblogjina bloggerbarm får lagt ut bilde nr 2406 til mors 350 000 instafølgere så har man virkelig iikke noe idenne debatten p gjøre, fordi man enten ikke klarer eller ikke vil forstå den himmelvide forskjellen meloom de to tilfellene. 

Klart det er mye, mye, mye verre bli gjort til et kjent fjes og - navn for en stor gruppe ukjente menensker. 

Skjønner man ikke  denne forskjellen, bør man helt ærlig frastå fra å debattere denne problemstillingen. Det er jo selvsagt veldig mye verre p eksoneres x.000 ganger enn det er å eksponeres en gang. 

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nebel86 skrev:

Å i det hele tatt ta denne diskusjonen om "The dark room" og akkurat barna til denne bloggeren hører absolutt ingen steder hjemme. Start isåfall en ny tråd i et annet underforum på et generelt grunnlag som ikke handler om spesifikke barn,for det er drøyt å antyde det her.
Det er ikke CBE som setter griller i hodet på folk, men slike som legger ut slikt og i det hele tatt har disse tankene. Håper moderator kommer på banen for dette er ikke greit å spekulere i.

Hvilken planet bor du på? Dette er realiteten i 2019, og har vært det en stund. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emmy_H skrev:

Nok en gang unngår du essensen av kritikken, det er summen av alle ulovlighetene (som du så fint oppsummerer), inkludert null respekt for at barn ikke har noe på en reklameblogg regissert av egne foreldre. Og at bedriften gjør dette av nødvendighet fordi det er en del av reklamekanalen som ikke går så det suser lenger ( fra 100.000 visninger til Max 30.000) gjør at folk reagerer. At man latterliggjør et så sinnsykt konsept er vel ikke rart? Man tjener altså penger på å style seg, vise frem hus med innbo og mindreårige. Også er det de som kritiserer konseptet som er problemet?

Ikke sant? Ekteparet har selv valgt å livnære seg av å leve i et utstillingsvindu og dette skal liksom ikke snakkes om eller kunne bli kritisert.. 😂

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke CBE som setter griller i hodet på folk, men slike som legger ut slikt og i det hele tatt har disse tankene. Håper moderator kommer på banen for dette er ikke greit å spekulere i.

Hvis vi holder dark room helt utefor dette, er det likevel ikke greit å skape intetanende kjendiser av små barn. Det er fakrisk SKIKKELIG ugreit og uetisk. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nebel86 skrev:

@MissLucy Har ingen betenkligheter med at bestefaren din brukte en slik lue, men nå var vel ikke den kommentaren akkurat ment positivt i Carolines favør eller ment som kompliment til hennes stil at bestefaren din hadde lik lue på båten sin en gang i tiden, var det vel? Det var vel heller et stikk mot at det er gammelmannsplagg eller plagg for litt spesielle interesser som den onkelen i sangkoret over her...
 (Fatter ikke at jeg engang gidder kommentere dette, men understreker vel nok en gang poenget)

Nei, selvfølgelig var den ikke positivt ment. Og hva er galt med det? Det er vel helt innanfor å kommentere negativt på et plagg, eller stylingen,  som blir vist på en blogg som har som sitt grunnlag å vise klær og selge klær og selge annonser for klær?

Bloggen CBE er en kommersiell virksomhet som har til hensikt å få oss alle til å handle bl.a. klær. Så ja, jeg er har uttalt meg negativt om stilen til CBE. Mange ganger. Det finnes massevis av teite antrekk i Vogue og Elle og KK også, og jeg tillater meg å kommentere dem negativt også.

Alle driver kommersiell virksomhet, og ideen din om at det er personlig hets av fru Eriksen når jeg kommenterer den lua, er jeg rett og slett ikke enig i. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Nebel86 skrev:

Det er ikke CBE som setter griller i hodet på folk, men slike som legger ut slikt.
Håper moderator kommer på banen for dette er ikke greit å spekulere i.

Internett.. bilder av mindreårige.. hmmm

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
26 minutter siden, Nebel86 skrev:

melder jeg meg ut! ☝️

Rapporter deg selv  for latterligjøring, spekulasjon og brukerdebatt på veien ut.  Og du kan sikkert bidra her i denne tråden, de har heller ikke kontakt med virkeligheten :ironi:

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Emmy_H said:

Rapporter deg selv  for latterligjøring og brukerdebatt på veien ut.  Og du kan sikkert bidra her i denne tråden, de har heller ikke kontakt med virkeligheten :ironi:

Edit: Gidder ikke å synke ned til det nivået. Lar heller moderator ta seg av den jobben med tanke på hvordan rykte Rampelys har for tiden. Ha en fortsatt fin kveld!

Endret av Nebel86
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Emmy_H

Edit: Gidder ikke å synke ned til det nivået. Lar heller moderator ta seg av den jobben med tanke på hvordan rykte Rampelys har for tiden.

Det nivået har du nok allerede nådd søte deg 😍 Ha en forsatt fin kveld 🙏😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så forundret at noen mennesker stiller spørsmålstegn med hva Kripos uttaler, og at vi som følger disse anbefalingene blir kalt for hysteriske. Er det noen som vet hva bilder av barn kan bli brukt til så er det jo dem. Jeg vet at noen av dem selv aldri i sin villeste fantasi hadde lagt ut et eneste bilde av sitt barn på SOME. 

Det blir jo som å fnyse på nesen og fortelle gravide kvinner at de er hysteriske ved å avstå fra spekemat. Det er jo ikke en garanti at det kommer til å skade barnet! 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Nebel86 skrev:

melder jeg meg ut! ☝️

Denne typen sammenligninger er så svake. Det handler jo om risikovurdering. Hva som er verdt det og ikke.

Man lar feks barna gå alene til skolen, tross risikoen for kidnapping og bildetagning, fordi at barna skal få en skolegang, og skal lære seg å klare seg selv og få større og større ansvar.

Man lar feks barna være lettkledde på stranda, tross risikoen for at noen skal ta bilder av dem, fordi de skal få oppleve naturen, leke og lære å svømme osv. 

Man viser jevnlig fram barna på internett til tusenvis av følgere og potensielt sett hvem som helst, tross risikoen for at de mister kontrollen over sin egen digitale identitet og kan ta skade av det, samt at andre kan misbruke materialet, fordi at................. mor og far skal få penger og berømmelse?

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...