Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Just now, RompeRusk said:

Dette er 1 enkelt bruker, fra september. Anbefaler deg å sende en PM enten til enkeltbruker eller moderator for å få endring - ikke bruk ett enkeltindivid for å understreke hvor fæl tråden er

Og denne brukeren avfeide innlegget om at det kan være skadelig for barn å lese slikt om foreldrene sine som vås, da tenkte jeg at det var greit å vise til brukerens egne innlegg som egentlig bare forsterker poenget ytterligere.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Nebel86 skrev:

Dette er jo krem-eksempel på hva jeg mener!
Jah, for noe vås! 🙄

index.jpg

Tenke seg at ekteparet Eriksens uærlige virke og eksponering av mindreårige  ikke får pågå i all stillhet.. Stakkars bedriften som blir fulgt med på og stilt kritiske spørsmål til. 🙄

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
15 minutter siden, Nebel86 skrev:

Og denne brukeren avfeide innlegget om at det kan være skadelig for barn å lese slikt om foreldrene sine som vås, da tenkte jeg at det var greit å vise til brukerens egne innlegg som egentlig bare forsterker poenget ytterligere.

Og det er brukerdebatt. Og det er vås at andre skal påta seg ansvaret for uetisk oppførsel fra et firma, som bruker barn i markedsføring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Emmy_H skrev:

Og det er brukerdebatt. Og det er vås at andre skal påta seg ansvaret for uetisk oppførsel fra et firma, som bruker barn i markedsføring. 

Ansvarsfraskrivelse de lux! 

For de er vel ikke så kognitivt hemmet at de ikke står ansvarlige for egne handlinger?

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Emmy_H said:

Brukerdebatt... Å skrive nedlatende og latterligjørende om navngitte personer over flere år er greit, men å påminne andre anonyme brukere på et offentlig forum om egen oppføsel? Nei, der går grensa.

De innleggene over her har lite med selve "bedriften" eller firmaet å gjøre, og det trenger man ikke lese mellom linjene for å se, det går rett på person, smak, hygiene og intelligens-nivå blant annet. Gjetter på at barna har det helt greit, vis gjerne til eksempler på ofte "bruk" av barn i direkte markedsføring i den bloggen.

Å skylde på bloggeren for at slikt usaklig piss blir skrevet er som å si at voldsofre kan skylde seg selv - det bør ikke være fritt frem å latterligjøre og hetse selv om man ikke liker vedkommende bak bloggen med påskudd at man diskuterer bedriften og ikke privatpersonene, og enda verre er det å sette ungene fremfor seg for å legitimere kritikken. Det er stor forskjell på konstruktiv kritikk og den ondsinnede sladringen og spekuleringen som forekommer hele tiden i denne tråden og da må man regne med at folk er uenige og sier sin mening.

Endret av Nebel86
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nebel86 skrev:

Brukerdebatt... Å skrive nedlatende og latterligjørende om navngitte personer over flere år er greit, men å påminne andre anonyme brukere på et offentlig forum om egen oppføsel? Nei, der går grensa.

De innleggene over her har lite med selve "bedriften" eller firmaet å gjøre, og det trenger man ikke lese mellom linjene for å se, det går rett på person, smak, hygiene og intelligens-nivå blant annet. Gjetter på at barna har det helt greit, vis gjerne til eksempler på ofte "bruk" av barn i direkte markedsføring i den bloggen.

Å skylde på bloggeren for at slikt usaklig piss blir skrevet er som å si at voldsofre kan skylde seg selv - det bør ikke være fritt frem å latterligjøre og hetse selv om man ikke liker vedkommende bak bloggen med påskudd at man diskuterer bedriften og ikke privatpersonene, og enda verre er det å sette ungene fremfor seg for å legitimere kritikken. Det er stor forskjell på konstruktiv kritikk og den ondsinnede sladringen og spekuleringen som forekommer hele tiden i denne tråden og da må man regne med at folk er uenige og sier sin mening.

Så enig. 👏

Endret av Lana01
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er folk som tar spørsmål fra lesere om riktig krydder i en oppskrift som om det var hets og tyr dermed til falske kommentarer. Innleggene over fra @MissLucy er ikke latterliggjørende eller hetsende. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fastholder at det er vås å hevde at det er noen andre enn bloggeren selv som har ansvar for sine barns eksponering på internett. Det er spekualsjon som er tatt fullstendig ut av lufta, uten noen henvisninger til kilder som kan støtte opp under den spekulative argumentasjonen.

@Nebel86Du må gjerne påpeke at jeg har skrevet innlegg som er spissformulerte, det plager meg ikke en plass. Men det er jo helt irrelevant og usaklig å komme med en haug sitater som handler om helt andre ting. Det verste er ikke at det er brukerdebatt, for det gidder jeg ikke la meg plage av.

Det er som er verre er at det er en avsporing som kun skal tilsløre det som er saken her, og det er at det du skrev er udokumentert spekulasjon, som jeg sammenfatter med den korte beskrivelsen vås. Du må gjerne kommme med tusen nye irrelevante eksempler på ting jeg har sagt, men det endrer ikke kvaliteteten på ditt opprinnelige innlegg.

Endret av MissLucy
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kollontaj skrev:

Dette er folk som tar spørsmål fra lesere om riktig krydder i en oppskrift som om det var hets og tyr dermed til falske kommentarer. Innleggene over fra @MissLucy er ikke latterliggjørende eller hetsende. 

Nei, for å skrive at en navngitt person har en alvorlig personlighetsforstyrrelse er jo som kjent ikke hetsende 🙄

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Nei, for å skrive at en navngitt person har en alvorlig personlighetsforstyrrelse er jo som kjent ikke hetsende 🙄

Nei, for det viser vel bare hvilket nivå  mange her inne synes det er greit å ligge på når man diskuterer CBE. 🙄

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Nebel86 skrev:

Dette er en forretningsvirksomhet, ikke privatpersoner. Virket er registrert i Brønnøysund registeret. CBE AS er en kommersiell bloggvirksomhet. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lana01 skrev:

Nei, for det viser vel bare hvilket nivå  mange her inne synes det er greit å ligge på når man diskuterer CBE. 🙄

Jeg er mer bekymret for de som tror at dette er en dagbok..

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Det har jeg ikke sett, men du kan jo lese i Astritråden for å sjekke hvilket nivå CBE-tilhengere legger seg på. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Hvis du mener at noe  skriver noe ulovlig, så rapporter til moderator. Det er ikke lov med brukerdebatt.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hvis du mener at noe  skriver noe ulovlig, så rapporter til moderator. Det er ikke lov med brukerdebatt.

Mitt svar var en kommentar til @Kollontajs påstand om at @MissLucy ikke hadde skrevet noe hetsende. Se forrige side. 

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det har jeg ikke sett, men du kan jo lese i Astritråden for å sjekke hvilket nivå CBE-tilhengere legger seg på. 

Hvis du mener at noen skriver noe ulovlig, så rapporter til moderator. Det er ikke lov med brukerdebatt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Hvis du mener at noen skriver noe ulovlig, så rapporter til moderator. Det er ikke lov med brukerdebatt.

Stemmer at det vanligvis ikke er det, men det gjelder ikke i alle bloggertråder. Sjekk selv. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Mitt svar var en kommentar til @Kollontajs påstand om at @MissLucy ikke hadde skrevet noe hetsende. Se forrige side. 

Det er ikke lov med brukerdebatt uansett. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Å blogge er en jobb man velger. Den kommer med fordeler og ulemper slik alle jobber gjør. 

Bloggingen har noen åpenbart negative konsekvenser, blant annet at du diskuteres på nett. Det er også slik at bildene du poster kan misbrukes av mennesker med uredelige hensikter. Du kan oppleve å gå folk på døra som skremmer vannet av deg eller at folk vil titte i barnevogna. Men dette er faktisk en konsekvens av det valget du som forelder har tatt. Jeg synes det er underlig at ansvaret for disse negative konsekvensene av noen, blant annet @Nebel86, ikke plasseres hos den som faktisk tok valget om å være blogger. For alt dette, og dermed de negative konsekvensene for barna kunne vært unngått.

Da har jeg ikke engang begynt å snakke om de potensielle skadevirkningene av å miste rettigheten til privatliv som også er et valg bloggforelderen tar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...