Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Sjalusi? 

Bloggeren blottlegger ikke bare eget liv i sosiale medier med barnas også. 

Jeg snakker ikke om eksponering av barn, men alt annet som skal slås ned på. Helt utrolig hvor mye energi et menneske kan bruke for å finne feil på et annet.

Endret av L0lip0p
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, L0lip0p skrev:

Jeg snakker ikke om eksponering av barn, men alt annet det skal slåes ned på. Helt utrolig hvor mye energi et menneske kan bruke for å finne feil på et annet.

Bloggeren bretter ut livet sitt i sosiale medier og lever i et glanset magasin.

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, L0lip0p skrev:

Jeg snakker ikke om eksponering av barn, men alt annet som skal slås ned på. Helt utrolig hvor mye energi et menneske kan bruke for å finne feil på et annet.

Jeg foreslår at du er litt mer konkret - det ser ut til at du skjærer alle over en kam her - det er aldri heldig. seælrig ikke i en lang diskusjon med så mange deltakere som denne har.

• Liker 32
Skrevet
16 minutter siden, L0lip0p skrev:

Herregud, denne tråden oser så sjalusi at man kan nesten ta og føle på den. Og før dere klikker i vinkel, går i forsvarsposisjon og konfronterer meg som «fan» - nei, jeg er ingen fan av CBE, er innom bloggen en gang iblant, thats it. Hun er langt fra min type forbilde. Men å sitte her inne og kommentere hennes liv? Det holder jeg meg for god til. Får dere noe ut av det?

ALT dere skal rakke ned på ass. Ikke rart det er krig her i verden.

Det er jo det hun lever av. 

• Liker 8
Gjest Loffeliten
Skrevet
1 time siden, L0lip0p skrev:

Herregud, denne tråden oser så sjalusi ....

Sjalusi? Virkelig?

Jeg vil heller si at den oser av kvalitet. :) 

Skrevet
2 minutter siden, Loffeliten skrev:

Sjalusi? Virkelig?

Jeg vil heller si at den oser av kvalitet. :)

:rodmer:

• Liker 6
Skrevet

Sjalusikortet er bare sååå 2017 ass.

Fra spøk til alvor: hva i huleste heiteste skal jeg være sjalu på frua for, @L0lip0p?

Blæh, egentlig orker jeg ikke denne runden igjen, kjenner jeg...

• Liker 25
Skrevet
7 timer siden, L0lip0p skrev:

Herregud, denne tråden oser så sjalusi at man kan nesten ta og føle på den. Og før dere klikker i vinkel, går i forsvarsposisjon og konfronterer meg som «fan» - nei, jeg er ingen fan av CBE, er innom bloggen en gang iblant, thats it. Hun er langt fra min type forbilde. Men å sitte her inne og kommentere hennes liv? Det holder jeg meg for god til. Får dere noe ut av det?

Hva konkret er det folk er sjalu på, tenker du? 

• Liker 9
Skrevet

@L0lip0p Jeg foreslår at du spør feks Finn Skårderud eller Sven Egil Omdal om det samme.

• Liker 24
Skrevet

Cbe.no reklamerte for sin nye brillegarderobe for Interoptik i 2016. Hvis bloggeieren har endret så mye styrke siden dengang at hun ikke kan se klart nok med disse brillene, hadde optikeren fluksens sendt denne voksne linsebrukeren til utredning. Altså, har man "nesten -4.0" i linser, så ser man godt nok til å klare seg i hverdagen med briller med -4.0.  Her er det andre ting som ikke passer med brillene lenger.

Og nei: drypper man øynene med antibiotika, har man også linseforbud. Det er da voldsomt som vås lires ut fra den retningen, men også veldig typisk. Jeg håper ingen blander antibiotika, betennelser og linser, selv om bloggeieren er uansvarlig nok til å gjøre det og atpåtil offentliggjøre det.

• Liker 35
Skrevet (endret)
9 timer siden, L0lip0p skrev:

Nå skal tante Dark Star forklare litt :engel:

Det de fleste debattantene i tråden her kommenterer er salgskanalen CBE, organisert i virksomheten Treasures a/s

Fra Brønnøysundregistrene 

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=913868684

Vedtektfestet formål:

Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder, investere  i verdipapirer og annet som naturlig faller sammen med dette. 

Det er altså ikke et privatliv vi kommenterer, men en virksomhet og virkemidlene virksomheten bruker for å selge alt fra svisker til udokumentert, påstått prevensjonsmidler. 

Ettersom virksomheten bruker et narrativ med venninnefellesskap, men også utlevering av barn, bilderedigering og kommentarfeltjuks, brudd på norsk regel,- og lovverk som virkemidler er det mange oppegående, velformulerte mennesker som engasjerer seg i diskusjonen. 

Det dokumenteres og varsles til rette instanser på regel,- og lovbrudd, og det får konsekvenser for virksomheten (som dessverre ikke endrer bruken av virkemidler likevel).

Mange blogglesere lar seg forføre av narrativet og lures inn rundt leirbålet sammen med Treasures eier/ansatt, og bidrar som sådan til at den shady virksomheten kan fortsette. 

Endret av Dark Star
  • Liker 42
Skrevet (endret)
10 timer siden, L0lip0p skrev:

Jeg ser at du kommer inn i tråden midt i en liten diskusjon rundt øyekatarr og bruk av linser. Det er ikke medisinsk forsvarlig å bruke linser på et sykt eller skadet øye, noe denne tråden gjør oppmerksom på - og ikke minst metabudskapet: Ikke følg ufaglærte bloggeres råd om hverken kosthold eller medisinske spørsmål. 

Andre har kommentert dette med ‘sjalusi til bloggeren’, så det vil jeg ikke si noe om, men jeg lurer på om du er klar over at bloggen er en reklameblogg hvor alt er arrangert - og derfor svært kritikkverdig fordi den fremstiller det arrangerte som sannhet?

Endret av Berga
Skrevet (endret)

Edit: Postet i feil tråd :) 

Endret av Aricia
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Dark Star skrev:

Nå skal tante Dark Star forklare litt :engel:

Det de fleste debattantene i tråden her kommenterer er salgskanalen CBE, organisert i virksomheten Treasures a/s

Fra Brønnøysundregistrene 

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=913868684

Vedtektfestet formål:

Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder, investere  i verdipapirer og annet som naturlig faller sammen med dette. 

Det er altså ikke et privatliv vi kommenterer, men en virksomhet og virkemidlene virksomheten bruker for å selge alt fra svisker til udokumentert, påstått prevensjonsmidler. 

Ettersom virksomheten bruker et narrativ med venninnefellesskap, men også utlevering av barn, bilderedigering og kommentarfeltjuks, brudd på norsk regel,- og lovverk som virkemidler er det mange oppegående, velformulerte mennesker som engasjerer seg i diskusjonen. 

Det dokumenteres og varsles til rette instanser på regel,- og lovbrudd, og det får konsekvenser for virksomheten (som dessverre ikke endrer bruken av virkemidler likevel).

Mange blogglesere lar seg forføre av narrativet og lures inn rundt leirbålet sammen med Treasures eier/ansatt, og bidrar som sådan til at den shady virksomheten kan fortsette. 

Glimrende oppsummert og godt forklart! Dette burde gjengen som slenger rundt seg med beskyldninger om sjalusi ha i bakhodet hver gang kritikere kritiseres. Så får det være opp til hver enkelt deltaker i denne debatten å overse det som er rene avsporinger og brukerdebatt slik at disse innleggene ikke får oppmerksomhet.

• Liker 18
Skrevet

Før de dro til Disneyland var det noen her inne som skrev at vi garantert kom til å se fruen fotografert bakfra med Mikke mus-ører. Så rett kan man altså få!😂

• Liker 36
Skrevet

@L0lip0p

Du tar feil. Denne tråden oser av kvalitet, og for det meste vel berettiget saklig kritikk mot en shady bedrift.

• Liker 25
Skrevet
16 hours ago, L0lip0p said:

Det håper jeg da virkelig! Jeg håper fokuset på uetisk blogging gjør at samfunnet som barna mine skal vokse opp i bærer mindre preg av kroppsfiksfakseri enn det denne bloggeren legger opp til, og at deltagelse i denne tråden og på andre arenaer vil bidra litt til det.

• Liker 20
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...