L0lip0p Skrevet 4. oktober 2018 #62161 Skrevet 4. oktober 2018 (endret) 4 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Sjalusi? Bloggeren blottlegger ikke bare eget liv i sosiale medier med barnas også. Jeg snakker ikke om eksponering av barn, men alt annet som skal slås ned på. Helt utrolig hvor mye energi et menneske kan bruke for å finne feil på et annet. Endret 4. oktober 2018 av L0lip0p 8
Snaskesnusken Skrevet 4. oktober 2018 #62162 Skrevet 4. oktober 2018 2 minutter siden, L0lip0p skrev: Jeg snakker ikke om eksponering av barn, men alt annet det skal slåes ned på. Helt utrolig hvor mye energi et menneske kan bruke for å finne feil på et annet. Bloggeren bretter ut livet sitt i sosiale medier og lever i et glanset magasin. 6
pøbelsara Skrevet 4. oktober 2018 #62163 Skrevet 4. oktober 2018 6 minutter siden, L0lip0p skrev: Jeg snakker ikke om eksponering av barn, men alt annet som skal slås ned på. Helt utrolig hvor mye energi et menneske kan bruke for å finne feil på et annet. Jeg foreslår at du er litt mer konkret - det ser ut til at du skjærer alle over en kam her - det er aldri heldig. seælrig ikke i en lang diskusjon med så mange deltakere som denne har. 32
Skogspike Skrevet 4. oktober 2018 #62164 Skrevet 4. oktober 2018 16 minutter siden, L0lip0p skrev: Herregud, denne tråden oser så sjalusi at man kan nesten ta og føle på den. Og før dere klikker i vinkel, går i forsvarsposisjon og konfronterer meg som «fan» - nei, jeg er ingen fan av CBE, er innom bloggen en gang iblant, thats it. Hun er langt fra min type forbilde. Men å sitte her inne og kommentere hennes liv? Det holder jeg meg for god til. Får dere noe ut av det? ALT dere skal rakke ned på ass. Ikke rart det er krig her i verden. Det er jo det hun lever av. 8
Gjest Loffeliten Skrevet 4. oktober 2018 #62165 Skrevet 4. oktober 2018 1 time siden, L0lip0p skrev: Herregud, denne tråden oser så sjalusi .... Sjalusi? Virkelig? Jeg vil heller si at den oser av kvalitet. :)
Skogspike Skrevet 4. oktober 2018 #62166 Skrevet 4. oktober 2018 2 minutter siden, Loffeliten skrev: Sjalusi? Virkelig? Jeg vil heller si at den oser av kvalitet. 6
Rubella Skrevet 5. oktober 2018 #62167 Skrevet 5. oktober 2018 Sjalusikortet er bare sååå 2017 ass. Fra spøk til alvor: hva i huleste heiteste skal jeg være sjalu på frua for, @L0lip0p? Blæh, egentlig orker jeg ikke denne runden igjen, kjenner jeg... 25
Populært innlegg skarpegg Skrevet 5. oktober 2018 Populært innlegg #62168 Skrevet 5. oktober 2018 7 hours ago, L0lip0p said: Herregud, denne tråden oser så sjalusi at man kan nesten ta og føle på den. Og før dere klikker i vinkel, går i forsvarsposisjon og konfronterer meg som «fan» - nei, jeg er ingen fan av CBE, er innom bloggen en gang iblant, thats it. Hun er langt fra min type forbilde. Men å sitte her inne og kommentere hennes liv? Det holder jeg meg for god til. Får dere noe ut av det? ALT dere skal rakke ned på ass. Ikke rart det er krig her i verden. Om "vi" får noko ut av det? Tja. "Vi" har jo fått fram i lyset at bedriften har drevet med heftig redigering av ein allereie slank kropp, samt løyet om det. Og at bedriften har drevet med kommentarjuks under beskyttede titler som lege, advokat m.m. for å forsvare feilaktige kommentarer, råd og tips som "forfatteren" har kommet med. (nøkkelord: beskyttede). Også har vi det utstrakte snikreklamen som bedriften driver med. Du veit, sånn som Forbrukertilsynet seier at er ulovleg. Men som er sååå vanskeleg å forstå, både for denne bedriften og fleire tilsvarande. For ikkje å snakke om ignoreringen av egne barns rett til eit skjerma privatliv. Men, sånt skal man ikkje snakke om, for det er jo hets og nedrakking, hmm? 54
Surikatt Skrevet 5. oktober 2018 #62169 Skrevet 5. oktober 2018 7 timer siden, L0lip0p skrev: Herregud, denne tråden oser så sjalusi at man kan nesten ta og føle på den. Og før dere klikker i vinkel, går i forsvarsposisjon og konfronterer meg som «fan» - nei, jeg er ingen fan av CBE, er innom bloggen en gang iblant, thats it. Hun er langt fra min type forbilde. Men å sitte her inne og kommentere hennes liv? Det holder jeg meg for god til. Får dere noe ut av det? ALT dere skal rakke ned på ass. Ikke rart det er krig her i verden. Hva konkret er det folk er sjalu på, tenker du? 9
Aricia Skrevet 5. oktober 2018 #62170 Skrevet 5. oktober 2018 @L0lip0p Jeg foreslår at du spør feks Finn Skårderud eller Sven Egil Omdal om det samme. 24
Aricia Skrevet 5. oktober 2018 #62171 Skrevet 5. oktober 2018 Minner ellers om at sjalu er noe man blir når man ikke stoler på partneren sin i et forhold, dvs når det er utroskap eller mistanke om det inne i bildet. https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/sjalusi-og-misunnelse/ #lei 25
Populært innlegg Miss.Wildfox Skrevet 5. oktober 2018 Populært innlegg #62172 Skrevet 5. oktober 2018 (endret) Sjalu? Virkelig, @L0lip0p?! Jeg har finere mann og barn i mine øyne, som jeg elsker såpass høyt at jeg gjør alt for å verne om privatlivet til. Vi har god helse og gode sosiale relasjoner, familiært og med venner. Jeg har et møblert hjem og bil jeg eier selv, tjent med egne redelige penger uten gråsoner (og brudd!) av norsk lov og moral/etikk. Jeg bor ikke med farger på veggene, gulv eller interiør jeg egentlig ikke liker fordi jeg har fått det sponset. Det samme med mine barn (!) Jeg fører ikke et eneste menneske i samfunnet, nasjonalt eller internasjonalt, bak lyset med løgner og bedrag hverken som firma (uredelig forretningsdrift) eller som privatperson (manipulerer bilder av meg selv for å fremme et usunt kroppsideal). Jeg har et nøysomt forbruk av hensyn til miljøet uten for mye bruk og kast, og forsker å ha et bevisst forhold til reise i samme hensyn. Vi låner jorden vi lever på, en arv jeg vil videreføre til mine barn i god stand. Jeg har høyere utdanning, tilsammen 3 beskyttede titler, med økonomisk frihet til å jobbe deltid og har mer fritid en fruen. Til tross for mye fritid har jeg en viktig jobb for samfunnet, en jobb jeg blir fysisk og mentalt sliten av men som jeg elsker. Når jeg slenger beina på bordet etter endt arbeidsinnsats er jeg sliten på en god måte fordi jeg har brukt arbeidsdagen på å redde noens liv. Jeg går under radaren i pressenorge, heldigvis for det, men er stolt over livet jeg har skapt meg på like mange år som fruen selv. Helt ærlig tror jeg man er mer fornøyd ved alt man gjør her i livet ved å legge inn en innsats selv. Selvgjort er velgjort! Jeg ville ikke byttet livet mitt med fruen om jeg så fikk betalt for det. Endret 5. oktober 2018 av Miss.Wildfox Skrivefeil 68
Rev. Revenge Skrevet 5. oktober 2018 #62173 Skrevet 5. oktober 2018 Cbe.no reklamerte for sin nye brillegarderobe for Interoptik i 2016. Hvis bloggeieren har endret så mye styrke siden dengang at hun ikke kan se klart nok med disse brillene, hadde optikeren fluksens sendt denne voksne linsebrukeren til utredning. Altså, har man "nesten -4.0" i linser, så ser man godt nok til å klare seg i hverdagen med briller med -4.0. Her er det andre ting som ikke passer med brillene lenger. Og nei: drypper man øynene med antibiotika, har man også linseforbud. Det er da voldsomt som vås lires ut fra den retningen, men også veldig typisk. Jeg håper ingen blander antibiotika, betennelser og linser, selv om bloggeieren er uansvarlig nok til å gjøre det og atpåtil offentliggjøre det. 35
Dark Star Skrevet 5. oktober 2018 #62174 Skrevet 5. oktober 2018 (endret) 9 timer siden, L0lip0p skrev: Herregud, denne tråden oser så sjalusi at man kan nesten ta og føle på den. Og før dere klikker i vinkel, går i forsvarsposisjon og konfronterer meg som «fan» - nei, jeg er ingen fan av CBE, er innom bloggen en gang iblant, thats it. Hun er langt fra min type forbilde. Men å sitte her inne og kommentere hennes liv? Det holder jeg meg for god til. Får dere noe ut av det? ALT dere skal rakke ned på ass. Ikke rart det er krig her i verden. Nå skal tante Dark Star forklare litt Det de fleste debattantene i tråden her kommenterer er salgskanalen CBE, organisert i virksomheten Treasures a/s Fra Brønnøysundregistrene https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=913868684 Vedtektfestet formål: Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder, investere i verdipapirer og annet som naturlig faller sammen med dette. Det er altså ikke et privatliv vi kommenterer, men en virksomhet og virkemidlene virksomheten bruker for å selge alt fra svisker til udokumentert, påstått prevensjonsmidler. Ettersom virksomheten bruker et narrativ med venninnefellesskap, men også utlevering av barn, bilderedigering og kommentarfeltjuks, brudd på norsk regel,- og lovverk som virkemidler er det mange oppegående, velformulerte mennesker som engasjerer seg i diskusjonen. Det dokumenteres og varsles til rette instanser på regel,- og lovbrudd, og det får konsekvenser for virksomheten (som dessverre ikke endrer bruken av virkemidler likevel). Mange blogglesere lar seg forføre av narrativet og lures inn rundt leirbålet sammen med Treasures eier/ansatt, og bidrar som sådan til at den shady virksomheten kan fortsette. Endret 5. oktober 2018 av Dark Star 42
Gjest Berga Skrevet 5. oktober 2018 #62175 Skrevet 5. oktober 2018 (endret) 10 timer siden, L0lip0p skrev: Herregud, denne tråden oser så sjalusi at man kan nesten ta og føle på den. Og før dere klikker i vinkel, går i forsvarsposisjon og konfronterer meg som «fan» - nei, jeg er ingen fan av CBE, er innom bloggen en gang iblant, thats it. Hun er langt fra min type forbilde. Men å sitte her inne og kommentere hennes liv? Det holder jeg meg for god til. Får dere noe ut av det? ALT dere skal rakke ned på ass. Ikke rart det er krig her i verden. Jeg ser at du kommer inn i tråden midt i en liten diskusjon rundt øyekatarr og bruk av linser. Det er ikke medisinsk forsvarlig å bruke linser på et sykt eller skadet øye, noe denne tråden gjør oppmerksom på - og ikke minst metabudskapet: Ikke følg ufaglærte bloggeres råd om hverken kosthold eller medisinske spørsmål. Andre har kommentert dette med ‘sjalusi til bloggeren’, så det vil jeg ikke si noe om, men jeg lurer på om du er klar over at bloggen er en reklameblogg hvor alt er arrangert - og derfor svært kritikkverdig fordi den fremstiller det arrangerte som sannhet? Endret 5. oktober 2018 av Berga
Aricia Skrevet 5. oktober 2018 #62176 Skrevet 5. oktober 2018 (endret) Edit: Postet i feil tråd Endret 5. oktober 2018 av Aricia 1
Medici Skrevet 5. oktober 2018 #62177 Skrevet 5. oktober 2018 2 timer siden, Dark Star skrev: Nå skal tante Dark Star forklare litt Det de fleste debattantene i tråden her kommenterer er salgskanalen CBE, organisert i virksomheten Treasures a/s Fra Brønnøysundregistrene https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=913868684 Vedtektfestet formål: Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder, investere i verdipapirer og annet som naturlig faller sammen med dette. Det er altså ikke et privatliv vi kommenterer, men en virksomhet og virkemidlene virksomheten bruker for å selge alt fra svisker til udokumentert, påstått prevensjonsmidler. Ettersom virksomheten bruker et narrativ med venninnefellesskap, men også utlevering av barn, bilderedigering og kommentarfeltjuks, brudd på norsk regel,- og lovverk som virkemidler er det mange oppegående, velformulerte mennesker som engasjerer seg i diskusjonen. Det dokumenteres og varsles til rette instanser på regel,- og lovbrudd, og det får konsekvenser for virksomheten (som dessverre ikke endrer bruken av virkemidler likevel). Mange blogglesere lar seg forføre av narrativet og lures inn rundt leirbålet sammen med Treasures eier/ansatt, og bidrar som sådan til at den shady virksomheten kan fortsette. Glimrende oppsummert og godt forklart! Dette burde gjengen som slenger rundt seg med beskyldninger om sjalusi ha i bakhodet hver gang kritikere kritiseres. Så får det være opp til hver enkelt deltaker i denne debatten å overse det som er rene avsporinger og brukerdebatt slik at disse innleggene ikke får oppmerksomhet. 18
Kartoffel Skrevet 5. oktober 2018 #62178 Skrevet 5. oktober 2018 Før de dro til Disneyland var det noen her inne som skrev at vi garantert kom til å se fruen fotografert bakfra med Mikke mus-ører. Så rett kan man altså få!😂 36
Rev. Revenge Skrevet 5. oktober 2018 #62179 Skrevet 5. oktober 2018 @L0lip0p Du tar feil. Denne tråden oser av kvalitet, og for det meste vel berettiget saklig kritikk mot en shady bedrift. 25
gjest:) Skrevet 5. oktober 2018 #62180 Skrevet 5. oktober 2018 16 hours ago, L0lip0p said: Herregud, denne tråden oser så sjalusi at man kan nesten ta og føle på den. Og før dere klikker i vinkel, går i forsvarsposisjon og konfronterer meg som «fan» - nei, jeg er ingen fan av CBE, er innom bloggen en gang iblant, thats it. Hun er langt fra min type forbilde. Men å sitte her inne og kommentere hennes liv? Det holder jeg meg for god til. Får dere noe ut av det? ALT dere skal rakke ned på ass. Ikke rart det er krig her i verden. Det håper jeg da virkelig! Jeg håper fokuset på uetisk blogging gjør at samfunnet som barna mine skal vokse opp i bærer mindre preg av kroppsfiksfakseri enn det denne bloggeren legger opp til, og at deltagelse i denne tråden og på andre arenaer vil bidra litt til det. 20
Fremhevede innlegg