Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

1 time siden, Louiah skrev:

Hvis en ser på hva som skjer hos Blondinbella for tiden, skjønner jeg virkelig ikke hvordan CBE tør å legge ut på instastory som hun gjør og dele såpass mye informasjon om barna som hun gjør. 

http://www.isabellalowengrip.se/2018/10/01/tillbaka/

Skulle jo tro at CBE-paret var bevisste denne problematikken siden de hadde en stalker på besøk i Siljan. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Kollontaj skrev:

Skulle jo tro at CBE-paret var bevisste denne problematikken siden de hadde en stalker på besøk i Siljan. 

Nesten som man skulle tro det aldri hadde skjedd med tanke på all eksponeringen i ettertid.. 

😇

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Nesten som man skulle tro det aldri hadde skjedd med tanke på all eksponeringen i ettertid.. 

😇

Ja, det er jo helt tydelig glemt. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe skurrer. For 2-3 dager siden var øyet ildrødt, igjenklistret, dunkende øyeeple, mistet synet. Etter en dags hvile er hun på epcot hele dagen med linser (?) og nå er øyet nesten helt bra?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Surikatt skrev:

Noe skurrer. For 2-3 dager siden var øyet ildrødt, igjenklistret, dunkende øyeeple, mistet synet. Etter en dags hvile er hun på epcot hele dagen med linser (?) og nå er øyet nesten helt bra?

Det er veldig enkelt: Kjør på med dramatisering, antibiotika helbreder plager fort (men man er på ingen måte friskmeldt), stapp inn linser mot bedre vitende, og dypp penselen i maleskrinet. The show must go on.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Full rulle i Disneyland.

Må bare si jeg priser meg lykkelig for ikke å være et lite barn, som må være med på dette kjøret. Blinkende lys, høy musikk, figurer med mennesker inni, enorme tekanner, dansere i prinsessekjoler som snurrer rundt i en helsikes fart,show og glitter. Puh. Og så rett på cruise, med badeland, shopping og prisvinnende Broadwayshow. Og alt skal filmes og dokumenteres.

Blir nesten litt utmattet bare ved å se instastory.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, formula skrev:

Full rulle i Disneyland.

Må bare si jeg priser meg lykkelig for ikke å være et lite barn, som må være med på dette kjøret. Blinkende lys, høy musikk, figurer med mennesker inni, enorme tekanner, dansere i prinsessekjoler som snurrer rundt i en helsikes fart,show og glitter. Puh. Og så rett på cruise, med badeland, shopping og prisvinnende Broadwayshow. Og alt skal filmes og dokumenteres.

Hvis ikke noe av dette er spons, hvorfor i huleste viser hun det frem? Hvordan kan hun tro at det å filme halve Disney-showet på noen måte er interessant for noen andre?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de ønsker å bli oppdaget og dermed sponset? Slik som den Disney-familien fra Sørlandet (påstått) ble. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri reist til Disney worl med så små barn. De vil ikke huske noe likevel. Men gratis tur sier vel ingen nei til. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cissacissa skrev:

Hvis ikke noe av dette er spons, hvorfor i huleste viser hun det frem? Hvordan kan hun tro at det å filme halve Disney-showet på noen måte er interessant for noen andre?

Er det lov? På kino har du ikke lov å filme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle
2 timer siden, Xstrella skrev:

Hadde aldri reist til Disney worl med så små barn. De vil ikke huske noe likevel. Men gratis tur sier vel ingen nei til. 

Det er ikke verdi bare i det man husker resten av livet. Opplevelsene og inntrykkene man får der og da kan være med på å forme og berike livet likevel, eller være veldig betydningsfullt i det øyeblikket det skjer. Skal man ikke ta med ungene på ting fordi de likevel  ikke kommer til å huske det for alltid? Har aldri skjønt det argumentet. 

Men utleveringen av dette går jeg ikke god for, altså..

Endret av SelinaKyle
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri reist til Disneyworld med en på 2 og en på 4.

2 åringen spesielt må jo være helt slått ut. Litt av et kjør! Men her er det vel bare å henge i stroppen. Mor skal ha fine bilder til bloggen og spennende instastoryer.. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og eksponeringen fortsetter i dag: https://imgur.com/a/YXHoEIn

Litt generrelt om eksponering - fra https://voxpublica.no/2018/05/barnas-privatliv-selges-til-hoystbydende/

"Foreldre skal se barnas behov og sette disse behovene foran sine egne behov. Barna har ikke behov for denne voldsomme eksponeringen. De har behov for et privatliv. At det er omsorgspersonene, de nærmeste som forsømmer denne retten til privatliv, er et alvorlig tillitsbrudd som kan bli vanskelig å godta når man blir eldre. Diskusjonen vendes fort over til om eksponering av barn i sosiale medier er skadelig eller ikke. Risikoen for at barna tar skade eller ikke er faktisk helt likegyldig. Det er uansett ikke til barnas beste. Det skal ikke være nødvendig å gjøre en vurdering av de potensielle skadene eller risikoene. Alle barn har uansett rett til privatliv!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, SelinaKyle skrev:

Det er ikke bare verdi i det man husker resten av livet. Opplevelsene og inntrykkene man får der og da kan være med på å forme og berike livet likevel, eller være veldig betydningsfullt i det øyeblikket det skjer. Skal man ikke ta med ungene på ting fordi de likevel  ikke kommer til å huske det for alltid? Har aldri skjønt det argumentet. 

Men utleveringen av dette går jeg ikke god for, altså..

De hadde aldri reist der uten spons og glamour. Det byr meg i mot. Vi vet hvor mye cruiseskip forurenser. Vi vet å blottlegge barndommen på nett ikke er bra. Så lenge de blir mangemillionærer på forbruk, bruk og kast + overmaterialisme så har de det fint med å vise sin glansede perfekte verden. 

Endret av Xstrella
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 hours ago, formula said:

Full rulle i Disneyland.

Tenkte det samme...Ny stressende park hver dag, pju sier jeg!! Jeg som voksen er ferdig etter to dager i Dyreparken i Kristiansand liksom... 🙄 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror unger takler det fint, det er langt verre at vi får innblikk denne familiens ferie. Langt verre. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...