mikrobe Skrevet 30. september 2018 #61921 Del Skrevet 30. september 2018 27 minutter siden, Crash skrev: Synes det blir feil hvis noen med skjulte hensikter bruker nick til å fremsnakke trådens emne.. Når det står i trådtittelen at det er en debatt om virksomheten, er det fritt frem for alle å delta. Det er etter min mening fint at påstandene som kommer fra de som ukritisk skryter av alt, blir motbevist her inne. Dessuten er det flere av "fremsnakkerne" som ignorerer alle oppfølgingsspørsmål de får, så det skinner klart og tydelig igjennom hva som er hensikten her. Det er bare å ignorere brukere, og bla forbi svarene de får. Jeg gjør det stadig vekk selv. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donatello Skrevet 30. september 2018 #61922 Del Skrevet 30. september 2018 1 time siden, pøbelsara skrev: Den hadde v@rt VELIDG fint om folk kunne slutte å spekulere i hvem som eit er hvem her inne. KG er et forum hvor alle opererer under nick. Alle har lov til å registere seg og delta i debatten, uansett hvem de er. Spekulasjoner om hvem som skjuler seg bar et brukernavn, er ikke tillatt - kan dere ikke bare slutte med det - det ødelegger tråden. Takk. Jeg er enig i dette, men hvem henspeiler "dere" på her? Er det greit å bruke "dere" noen ganger mens andre ganger ikke? Har registrert at bruken av "dere" ofte er blitt kritisert her inne. Burde kanskje omskrives til "de av dere" osv., for da treffer det vel mer den det gjelder? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 30. september 2018 #61923 Del Skrevet 30. september 2018 31 minutter siden, Crash skrev: Synes det blir feil hvis noen med skjulte hensikter bruker nick til å fremsnakke trådens emne.. Så fremsnakking er ikke greit, bare baksnakking? En løsning på dette problemet kunne vært og flytte debatten til f.eks. Facebook. Da kunne du og alle andre som deltar i denne tråden fremmet sine synspunkter under fullt navn. Alle som deltar under nick i en debatt kan ha vikarierende motiver. For alt jeg vet er det Finn Skårderud selv som omtaler seg selv som Norges viktigste fagperson på sitt fagområde, eller kanskje @Asti er bloggeren Pappahjerte som ønsker å frata Treasures markedsandeler? Jeg tror ikke det, altså, men vet ikke. Det gjør trolig ikke du heller. Hvis man ikke har andre argumenter å komme med enn at: Du er LKE eller CBE, bør man kanskje la være å skrive noe i det hele tatt 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. september 2018 #61924 Del Skrevet 30. september 2018 24 minutter siden, Donatello skrev: Jeg er enig i dette, men hvem henspeiler "dere" på her? Er det greit å bruke "dere" noen ganger mens andre ganger ikke? Har registrert at bruken av "dere" ofte er blitt kritisert her inne. Burde kanskje omskrives til "de av dere" osv., for da treffer det vel mer den det gjelder? Har endret. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 30. september 2018 #61925 Del Skrevet 30. september 2018 2 timer siden, Donatello skrev: Jeg er enig i dette, men hvem henspeiler "dere" på her? Er det greit å bruke "dere" noen ganger mens andre ganger ikke? Har registrert at bruken av "dere" ofte er blitt kritisert her inne. Burde kanskje omskrives til "de av dere" osv., for da treffer det vel mer den det gjelder? Synes det går klart frem hvem pronomenet «dere» peker tilbake på: altså de som spekulerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 30. september 2018 #61926 Del Skrevet 30. september 2018 I nyhetene i dag leser jeg hvor mye cruiseskip forurenser fjordene. De vil ha slutt på det. Hva gjør dronningen. Jo sponset 'ferie' på cruiseskip. Er det noen som må skamme seg så er det dem. Aldri om jeg skal på noe cruise, så om jeg fikk det gratis. Forkastelig fronting! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. september 2018 #61927 Del Skrevet 30. september 2018 2 timer siden, Shopgirl2014 skrev: Så fremsnakking er ikke greit, bare baksnakking? En løsning på dette problemet kunne vært og flytte debatten til f.eks. Facebook. Da kunne du og alle andre som deltar i denne tråden fremmet sine synspunkter under fullt navn. Alle som deltar under nick i en debatt kan ha vikarierende motiver. For alt jeg vet er det Finn Skårderud selv som omtaler seg selv som Norges viktigste fagperson på sitt fagområde, eller kanskje @Asti er bloggeren Pappahjerte som ønsker å frata Treasures markedsandeler? Jeg tror ikke det, altså, men vet ikke. Det gjør trolig ikke du heller. Hvis man ikke har andre argumenter å komme med enn at: Du er LKE eller CBE, bør man kanskje la være å skrive noe i det hele tatt Å være anonym deltaker i debatter er et demokratisk privilegium. Uenighet styrker også demokratiet, mener jeg. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 30. september 2018 #61928 Del Skrevet 30. september 2018 3 minutter siden, Kollontaj skrev: Å være anonym deltaker i debatter er et demokratisk privilegium. Uenighet styrker også demokratiet, mener jeg. Helt enig i det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 30. september 2018 #61929 Del Skrevet 30. september 2018 3 timer siden, Berga skrev: Selvsagt skal man gå til lege! Øynene skal man ikke tulle med, men: Lang flyreise + tørr cabinluft + lite søvn/hvile for øynene + masse sminke + kontaktlinser = trøbbel 👁 Håper for all del at hun legger vekk linsene resten av ferien og bruker briller. Om man ikke gjør det, kan det fort utvikle seg til hornhinnebetennelse noe som er farlig for synet og veldig smertefullt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 30. september 2018 #61930 Del Skrevet 30. september 2018 Cruise er en veldig avslappende ferieform, og jeg skjønner godt at barnefamilier drar på cruise. Men jeg hadde sett en større reklameverdi om en barnefamilie som aldri har råd til en slik ferie hadde fått sponset et cruise fremfor en lite troverdig blogger som sannelig har råd til å betale for det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 30. september 2018 #61931 Del Skrevet 30. september 2018 1 time siden, bnanny skrev: Cruise er en veldig avslappende ferieform, og jeg skjønner godt at barnefamilier drar på cruise. Men jeg hadde sett en større reklameverdi om en barnefamilie som aldri har råd til en slik ferie hadde fått sponset et cruise fremfor en lite troverdig blogger som sannelig har råd til å betale for det selv. Ikke så sikker på cruise er så avslappende for barnefamilier. Nå har jeg av miljøhensyn ikke selv vært på slikt cruise selv, men jeg har iakttatt ganske mange cruiseskip legge til og fra ved flere kjente karibiske destinasjoner. Jeg oppfatter det som ganske stress og komme i land og om bord igjen. Køer og ventetid på taxi/buss for å komme seg til paradisstranden eller hvor det nå er absolutt alle skal dra de 8 timene de er i havn. 1000-ish mennesker på samme sted med samme formål. 30+ i luften og Karibiske squalls (ekstremt heftige men kortvarige regnvær). Samme når man skal tilbake på båten. Stress for å måtte bryte opp og rekke tilbake så ikke man blir akterutseilt. Jeg personlig hadde ikke synes det var avslappende med små barn nei. Jeg tar hellere opphold på et lite sjarmerende hotell ved stranden eller daffer rundt i seilbåt fra den ene fantastiske øya til den andre. Men om familien Eriksen velger å droppe sightseeing og blir ombord på båten blir det nok mindre hektisk ja. Nå er det ikke så ofte den familien går utenfor hotellene de bor på uansett så det er kanskje ikke usannsynlig de ikke går i land så ofte på denne turen heller. De virker ikke spesielt interesser i opplevelser eller kultur. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 30. september 2018 #61932 Del Skrevet 30. september 2018 2 timer siden, Surikatt skrev: Håper for all del at hun legger vekk linsene resten av ferien og bruker briller. Om man ikke gjør det, kan det fort utvikle seg til hornhinnebetennelse noe som er farlig for synet og veldig smertefullt. Nei, nå må du gi deg. Det kan de ikke. Man kjører på med masse sminke og flagrende øyne... man må jo ta seg ut må vite. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 30. september 2018 Forfatter #61933 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) 3 timer siden, Surikatt skrev: Håper for all del at hun legger vekk linsene resten av ferien og bruker briller. Om man ikke gjør det, kan det fort utvikle seg til hornhinnebetennelse noe som er farlig for synet og veldig smertefullt. CBE har kun hatt briller på bloggen i fbm 1) Reklame for PT-kurset hun avbrøt 2) Reklame for lydbøker Med mindre fruen får sponset et par glamorøse solbriller med styrke så skal nok øynene hennes få gjennomgå som vanlig; med infeksjon midt oppi flere lag med falske vipper, masse sminke og kontaktlinser. Det burde kanskje ringe en bjelle snart, da dette er langt ifra den første øyeinfeksjonen hun forteller om. Endret 30. september 2018 av Ultiva 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 30. september 2018 #61934 Del Skrevet 30. september 2018 Wow. Frua har øyebetennelse og har fortsatt dådyrvippene trygt plassert på øvre øyelokk. Hjelp sier jeg bare, og et godt forbilde! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 30. september 2018 #61935 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) Hysj da, gi nå ikke Brilleland, Synsam eller Memira ideer om markedsføring gjennom bloggen til....eh, for sent. Det var reklame for Interoptik, men det hjalp visst ikke på forebygging gjennom økt brillebruk. Endret 30. september 2018 av Revenge of Cthulhu 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. september 2018 #61936 Del Skrevet 30. september 2018 Hjelp. det der er IKKE bra. Hun må jo fjerne de vippene og la øynene få tid til å bli bra. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 30. september 2018 #61937 Del Skrevet 30. september 2018 7 minutter siden, pøbelsara skrev: Hjelp. det der er IKKE bra. Hun må jo fjerne de vippene og la øynene få tid til å bli bra. Jeg tviler på at vippene blir fjernet, at det ikke brukes øyensminke, og at linsene får ferie frem til øynene er friskmeldt. Ikke hvis man ser historikken. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs O'Donell Skrevet 30. september 2018 #61938 Del Skrevet 30. september 2018 Jeg fikk helt vondt av å se de røde øynene omkranset av det teppet med vipper! Det kan da ikke være bra. En venn av meg holdt på å miste synet pga infeksjon etter å ha slurvet med renhold av linser. Han låg på sykehuset i over en uke og ble drypper hvert 15 min døgnet rundt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. september 2018 #61939 Del Skrevet 30. september 2018 Så underlig å velge beholde vippene når man har så kraftig betennelse. Helt uforståelig. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 30. september 2018 #61940 Del Skrevet 30. september 2018 6 minutter siden, Kollontaj skrev: Så underlig å velge beholde vippene når man har så kraftig betennelse. Helt uforståelig. Oftalmolog-Åge sa ho kunne behalde dei på vel🙄 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg