Gjest formula Skrevet 26. september 2018 #61721 Del Skrevet 26. september 2018 19 minutter siden, Linda A skrev: Sorry for siteringstull, her blir det etterlyst en lenke, men jeg kan ikke se at påstanden @LilleSnupp kom med ble dokumentert! Er det dette du tenker på? Spørsmål i kommentarfeltet: "Bruker du noen gang sololje? hvis ja, hvem? og nei, hvorfor ikke? Syns du alltid blir så fort brun!" CBE svarer: "Italienske gener vet du " På videre spørsmål svarer hun: "Gener trenger ikke være øyne og hår Dette er jo pigmenter." http://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/09/hva-er-mine-must-i-strandbagen/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda A Skrevet 26. september 2018 #61722 Del Skrevet 26. september 2018 4 minutter siden, formula skrev: Er det dette du tenker på? Spørsmål i kommentarfeltet: "Bruker du noen gang sololje? hvis ja, hvem? og nei, hvorfor ikke? Syns du alltid blir så fort brun!" CBE svarer: "Italienske gener vet du " På videre spørsmål svarer hun: "Gener trenger ikke være øyne og hår Dette er jo pigmenter." http://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/09/hva-er-mine-must-i-strandbagen/ Det kan godt være at det er dette innlegget @LilleSnupp refererte til, men cbe hevder jo ikke her at hun blir like brun som de innfødte!? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 26. september 2018 #61723 Del Skrevet 26. september 2018 Jeg synes det går over til det litt komiske når flere av dere her nekter for at kvinner er kvinner verst. En trenger ikke gå lenger enn inn i denne tråden for å se at blogger med stor suksess i jobb og har det bra på privaten, i tillegg til et vakkert utseende, trigger kvinner her inne til å snakke nedsettende om henne. Men, nå er jo benektelse er velkjent forsvarsmekanisme. Mer er det ikke å si om den saken! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 26. september 2018 #61724 Del Skrevet 26. september 2018 26.09.18: Manglende merking av reklame for Gevir og Gina Tricot på instagram? https://imgur.com/a/d1VZj88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 26. september 2018 #61725 Del Skrevet 26. september 2018 1 minutt siden, Asti skrev: 26.09.18: Manglende merking av reklame for Gevir og Gina Tricot på instagram? https://imgur.com/a/d1VZj88 Har hun noen gang betalt for frisør selv? strengt talt burde vel alle innlegg merkes når alt av hår og vipper og negler og bryn og klær og hus er sponset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 26. september 2018 #61726 Del Skrevet 26. september 2018 3 minutter siden, Linda A skrev: Det kan godt være at det er dette innlegget @LilleSnupp refererte til, men cbe hevder jo ikke her at hun blir like brun som de innfødte!? Mulig hun har sagt det, ikke vet jeg. Hvorfor er du så opptatt av akkurat den setningen?😂Her bekrefter hun jo at grunnen til at hun tydeligvis blir brunere enn folk flest, er at hun har italienske gener, og at det handler om pigment. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 26. september 2018 #61727 Del Skrevet 26. september 2018 5 minutter siden, Linda A skrev: Det kan godt være at det er dette innlegget @LilleSnupp refererte til, men cbe hevder jo ikke her at hun blir like brun som de innfødte!? nei, men ifølge det innlegget du selv siterte så var det jo ikke det LilleSnupp hevdet heller. Lillesnupp sa: Er vel en stund siden hun flagget sine italienske aner og sterke hud. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 26. september 2018 #61728 Del Skrevet 26. september 2018 5 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg synes det går over til det litt komiske når flere av dere her nekter for at kvinner er kvinner verst. En trenger ikke gå lenger enn inn i denne tråden for å se at blogger med stor suksess i jobb og har det bra på privaten, i tillegg til et vakkert utseende, trigger kvinner her inne til å snakke nedsettende om henne. Men, nå er jo benektelse er velkjent forsvarsmekanisme. Mer er det ikke å si om den saken! jeg synes det er litt komisk at du sier dette når du stadig kommer inn hit og protesterer på alt vi sier, bare fordi vi er kvinner. Du trenger jo bare å se i speilet for å se en kvinne som er kvinner verst. Når skal du komme dokuementasjonen som flere her har etterspurt forresten? 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 26. september 2018 #61729 Del Skrevet 26. september 2018 På 24.9.2018 den 21.05, Cocosa skrev: 1. Det er sant. Kan du finne en fagperson som mener eksponering av barn er bra? 2. Det er også sant. Noe det ser ut til at ikke alle evner. Nevner ikke navn. På 24.9.2018 den 21.09, Snaskesnusken skrev: Du får vise til fagpersoner som sier at eksponering av barn på Internett er sunt. Kan du det? Kan din også vise til fagfolk som er for at bloggere ikke skal merke produkt som reklame? Kan du finne noen som går god for dette? På 24.9.2018 den 22.35, Emilie112 skrev: Hvorfor svare du ikke på hvor du får påstandene dine fra? Hva mener du er CBe sine gode verdier feks? På 24.9.2018 den 22.54, Mrs O'Donell skrev: Kan du vise til en, bare en eneste, fagperson som mener at det å eksponere barn på SoMe er bra? Jeg er ikke storforlangende, det holder med en forsker som mener dette, så skal jeg gi deg rett i at det er delte meninger om den saken. På 24.9.2018 den 23.16, Snaskesnusken skrev: Vi er flere som venter på @Lin10s dokumentasjon.. På 25.9.2018 den 10.29, Miranda16 skrev: Kan du lenke til hvilke fagpersoner som mener eksponering av eksponering av barn ikke er uheldig? Kan du lenke til fagpersoner som mener at miljøenderinger ikke er menneskeskapt og at forbruk ikke er miljø fiendtlig? Kan du lenke til fagpersoner følge lover og regler ikke gjelder influencere? Brudd er så vanlig at Staten har satt inn ekstra ressurser på flere mill for å komme brudd på gjeldene lovverk følges Kan du lenke til fagpersoner som ikke mener bloggernes skjønnhetshysteri påvirker følgernes dårlig psykisk og fysiske helse? At CBE annonserer klær som blir returnert, så er det fullt og helt oppfordring til overforbruk På 25.9.2018 den 10.52, Mrs O'Donell skrev: @Lin10 trenger ikke linke til dokumentasjon, vi bør jo ta hennes ord for det (ref tidligere svar i tråden) Spøk til side, vi er flere som er interessert i en slik dokumentasjon. Jeg venter også på dokumentasjon fra @Lin10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda A Skrevet 26. september 2018 #61730 Del Skrevet 26. september 2018 2 minutter siden, MissLucy skrev: nei, men ifølge det innlegget du selv siterte så var det jo ikke det LilleSnupp hevdet heller. Lillesnupp sa: Er vel en stund siden hun flagget sine italienske aner og sterke hud. Dette var feilsitering fra min side, det var et annet innlegg jeg egentlig skulle legge frem her☺ Jeg la riktig innlegg frem rett etter. Er ikke så erfaren med dette😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Louiah Skrevet 26. september 2018 #61731 Del Skrevet 26. september 2018 11 minutter siden, Asti skrev: 26.09.18: Manglende merking av reklame for Gevir og Gina Tricot på instagram? https://imgur.com/a/d1VZj88 Hun svarer dette i kommentarfeltet ang. Gevir: »Det er ikke bildet i seg selv som er reklame, men teksten og bildet i sum 🙂 Derfor er bloggposten merket med reklame, og ikke posten på Instagram. Instagramposten har ingen markedsverdi for Gevir, da bildet ikke inneholder noe som henviser til dem. Det kan jo i teorien være tatt hvor som helst.» 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 26. september 2018 #61732 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) 4 minutter siden, Louiah skrev: Hun svarer dette i kommentarfeltet ang. Gevir: »Det er ikke bildet i seg selv som er reklame, men teksten og bildet i sum 🙂 Derfor er bloggposten merket med reklame, og ikke posten på Instagram. Instagramposten har ingen markedsverdi for Gevir, da bildet ikke inneholder noe som henviser til dem. Det kan jo i teorien være tatt hvor som helst.» Takk, skal ta skjermbilde som dokumentasjon på at cbe.no har blitt gjort oppmerksom på problemstillingen "om det er reklame, når man har brukt det samme bildet i en reklame". Dokumentasjonen blir sendt over til Forbrukertilsynet, så får de avgjøre om bilder brukt i reklameinnlegg også skal merkes, når de blir lagt ut på andre SoMe-kanaler. Tilføyelse: Hvor ligger denne kommentaren? Endret 26. september 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Louiah Skrevet 26. september 2018 #61733 Del Skrevet 26. september 2018 6 minutter siden, Asti skrev: Takk, skal ta skjermbilde som dokumentasjon på at cbe.no har blitt gjort oppmerksom på problemstillingen "om det er reklame, når man har brukt det samme bildet i en reklame". Dokumentasjonen blir sendt over til Forbrukertilsynet, så får de avgjøre om bilder brukt i reklameinnlegg også skal merkes, når de blir lagt ut på andre SoMe-kanaler. Tilføyelse: Hvor ligger denne kommentaren? Her: http://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/25/steg-steg-min-hverdagssminke/comment-page-1/#comments 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 26. september 2018 #61734 Del Skrevet 26. september 2018 1 minutt siden, Louiah skrev: Her: http://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/25/steg-steg-min-hverdagssminke/comment-page-1/#comments Tusen takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg loffen Skrevet 26. september 2018 Populært innlegg #61735 Del Skrevet 26. september 2018 20 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg synes det går over til det litt komiske når flere av dere her nekter for at kvinner er kvinner verst. En trenger ikke gå lenger enn inn i denne tråden for å se at blogger med stor suksess i jobb og har det bra på privaten, i tillegg til et vakkert utseende, trigger kvinner her inne til å snakke nedsettende om henne. Men, nå er jo benektelse er velkjent forsvarsmekanisme. Mer er det ikke å si om den saken! Jeg derimot, mener det sier litt om folk (uavhengig av kjønn), som mener at kvinner ikke kan kritisere andre kvinner uten at det må være pga. misunnelse. Selv har jeg ingenting hverken å beundre eller være misunnelig på når det gjelder CBE, men i følge deg så må jeg være det, siden jeg kan kritisere det jeg synes er en uredelig måte å drive business på? 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 26. september 2018 #61736 Del Skrevet 26. september 2018 Mer er det ikke å si om den saken! Ferdig snakka.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 26. september 2018 Populært innlegg #61737 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) 32 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg synes det går over til det litt komiske når flere av dere her nekter for at kvinner er kvinner verst. En trenger ikke gå lenger enn inn i denne tråden for å se at blogger med stor suksess i jobb og har det bra på privaten, i tillegg til et vakkert utseende, trigger kvinner her inne til å snakke nedsettende om henne. Men, nå er jo benektelse er velkjent forsvarsmekanisme. Mer er det ikke å si om den saken! Jeg er ganske imponert over at du fortsatt tror at cbe blir kritisert FORDI hun er pen og tjener gode penger. Jeg synes det er helt flott at unge kvinner skaper noe selv. Kritikken min handler om alt swt andre. Løgn, bedrag, juks og barneeksponering. //repeat// Jeg har aldri sett noen kritsere henne for å være pen og rik og lykkelig - likevel insisterer du gang på gang på gang på at folk er kritiske fori de er midunnelige. Blir du ikke lei? Eller tenker du aldri på at hvis folk insisterer pø at du har misforstått, så kan det være fordi du har misforstått? Å hevde at kritikken av CBE kommer fordi hun er kvinne og vi andre kvinner er misunnelige, er bare helt hinsides. Og en utrolig lite vellykket stråmannsoppsetting. Endret 26. september 2018 av pøbelsara 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 26. september 2018 #61738 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) 2 timer siden, Louiah skrev: Hun svarer dette i kommentarfeltet ang. Gevir: »Det er ikke bildet i seg selv som er reklame, men teksten og bildet i sum 🙂 Derfor er bloggposten merket med reklame, og ikke posten på Instagram. Instagramposten har ingen markedsverdi for Gevir, da bildet ikke inneholder noe som henviser til dem. Det kan jo i teorien være tatt hvor som helst.» Da vil jeg sitere fra Forbrukerombudet sitt skriv til CBE- https://imgur.com/a/Bmetv (side 7 av 17) - - https://i.imgur.com/1Zj4Vqu.jpg: "Når du har promotert disse klærne på bloggen din har dette vært merket som reklame. Når du i samme tidsperiode publiserer innlegg på instagram hvor du promoterer de samme klærne, er det klart at dette vil bidra til å fremme salget av klærne. Publiseringen av bildene vil dermed ha et markedsføringsformål. Innleggene må følgelig merkes." Dette gjaldt kun bilder av klær (uten "produkttekst) som CBE hadde skrevet reklameinnlegg for rett før. Vedr. den ene IG-posten FO viste til https://imgur.com/a/cUyOi : Alle kan se at bildet ikke inneholdt henvisning til produkt eller hvor man kunne kjøpe det, men likevel mente Forbrukerombudet at det skulle merkes. Det samme må da gjelde bilder fra reklameinnlegg som CBE nå poster på IG uten å merke det. Håper Forbrukertilsynet har ressurser til å se på dette. Jeg har iallefall tipset de om der cbe.no har brukt bilder fra reklameinnlegg i andre SoMe-kanaler uten å merke det: https://imgur.com/a/yGS1L Tilføyelse: CBE har altså fått informasjon om at promotering av reklameinnlegg i andre SoMe-kanaler, der det kun har blitt lagt ut bilde (uten produkttekst) skal merkes.... Jeg blir stadig vekk overasket over den tilsynelatende manglende evnen til å overføre informasjon/kunnskap til noe som er likt eller tilsvarende. Samtidig som de "alltid" tror de vet best. Endret 26. september 2018 av Asti La til info. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 26. september 2018 #61739 Del Skrevet 26. september 2018 43 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg synes det går over til det litt komiske når flere av dere her nekter for at kvinner er kvinner verst. En trenger ikke gå lenger enn inn i denne tråden for å se at blogger med stor suksess i jobb og har det bra på privaten, i tillegg til et vakkert utseende, trigger kvinner her inne til å snakke nedsettende om henne. Men, nå er jo benektelse er velkjent forsvarsmekanisme. Mer er det ikke å si om den saken! Er vel ikke så rart om mange av CBE.nos kritikere skulle være kvinner. CBE.no henvender seg hovedsakelig mot kvinner og da - tada - er det fler kvinner enn menn som oppdager hvor usympatisk bedriftførelsen hennes er. Ingen grunn til å legge mer i det enn at CBE.no har suksess når det gjelder at nå ut til målgruppen kvinner. Der hvor det går galt for CBE.no, er når disse kvinnene faktisk leser produktet og tenker fy faen at det går an. Vil tro det ikke er den reaksjonen bedriften ønsker seg, men det er opp til bedriften å gjøre de nødvendige forandringene så færre får denne negative reaksjonen. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 26. september 2018 #61740 Del Skrevet 26. september 2018 Så kritikk mot CBE.no er berre genuin om den som yttrar seg er ein mann?🙄 #orkarikkje 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg