Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

@Lin10 Så utrolig uenig, for meg fremstår hun som svært usikker...Bloggen fremstår som sikker og trygg, men ikke skribenten. Sett på to episoder av bloggerne for første gang , var nysgjerrig.., sitter igjen og tenker" så trist".

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Lin10 skrev:

Det nytter ikke å,diskurere eksponering her inne fordi man ikke ser nyanser. Det er enten eller. Enten som viser man ikke barna i det hele tatt eller så selger man barndommen, uansett hvilke bilder man viser og i omfang. Selvfølgelig er det ikke så svart hvitt og man kan helt sikkert finne fagpersoner som mener det CBE viser er helt uproblematisk. Og jeg er sikker på at det finnes fagpersoner som mener det kan være skadelig for enkelte at det eksisterer slike tråder som dette, hvor man lett kan gå inn å lese hva som står her, når man har lært seg det. 

Det hadde ikke eksistert slike tråder som dette om *** hadde merket korrekt, ikke jukset med både bilder og kommentarer, og ikke eksponert barna. Veldig enkel løsning 😀

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 15.10, Lin10 skrev:

Det var ikke tilknyttet til reklame, men i en annen sammenheng. Som du sikkert ser så er det ikke merket med reklame, noe det ikke trenger å gjøre etter så lang tid. Hvis du ikke forstår forskjellen, så er det lite jeg kan gjøre😉

Det er faktisk så enkelt som dette;

bloggen og de sosiale mediene CBE benytter i sitt navn er kommersielle, ikke private. (Hun har en egen, privat facebook-konto som ikke er åpen.) Dvs at ALT som legges ut i disse offentlige mediene er i forretningsøyemed. Ergo er bildene av barna også en del av forretningsvirksomheten og legges ut av en enkelt grunn; klikk, likes og for å fremstille seg mer attraktiv for annonsører. Så lenge barna er avbildet i CBE's kommersielle kanaler, er de på "jobb" for mor/bloggeier uansett om du er enig i det eller ikke. Delikat eller ei. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Liver skrev:

Jeg spekulere i om mye av denne inntekten i 2017 har med oppussing å gjøre. Da kan det fort bli snakk om mye penger.

2 timer siden, Asti skrev:

I episode 5 av Bloggerne sa LKE til CBE at 2016 var bedre enn 2017, businessmessig - https://imgur.com/a/ZA6JzWx. Var ikke det en merkelig uttalelse ut fra skattetallene for 2017? 

Jeg har forstått utifra innlegg i tråden her at hun i 2017 endret til å betale selv og fakturere oppdragene i stedet for å få sponsor produkter. Vil ikke dette slå ut i regnskapet som større omsetning ettersom større beløp kommer inn (og går ut) med en slik brutto oppføring sett opp mot tidligere nettoregistrering av sponsobjekter. Om hun i tillegg betaler privat, vil jo også inntekten i selskapet øke (og gi mer skatt) mens utgiftsbelastningen skjer privat. Mener det ble referert til at hun faktisk kom mindre gunstig ut ved omleggingen av regnskapet og dette kan jo være grunnen. Det selskapet oppnår er høyere omsetning og overskudd, som "beviser" selskapets positive utvikling overfor potensielle sponsorer. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lin10 skrev:

Tror du virkelig at hun kjøper alle disse klærne hun viser frem? Selvfølgelig har hun en stor garderobe vil jeg tro siden hun driver en blogg og folk  ønsker å se forskjellige antrekk. Men, jeg vil absolutt tro hun ofte kjøper klær og viser de på bloggen, sender de tilbake og får penger igjen. Dette er ikke ulovlig. Barna blir skjermet. Det er tydelig. I bursdagsinnlegget var ikke den minste synlig og det viser at hun skjermer barna. Men hun ønsker ikke at de aldri skal vises, nettopp fordi hun er småbarnsmor og de er en stor del av livet hennes.

Jeg synes det er mer problematisk at det finnes en tråd på et forum hvor 99, 9 % skriver negativt om denne mamman til disse barna, enn at det kommet ut noen bilder i ny og ne på bloggen.

Hvorfor svare du ikke på hvor du får påstandene dine fra? Hva mener du er CBe sine gode verdier feks? 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.9.2018 den 22.58, gjest:) skrev:

Som fotballspiller og som ringevikar hos side2? De har ikke akkurat masse erfaring i vanlige jobber..

True, true. Men; la oss være positive her - de har helt sikkert STORE muligheter i arbeidslivet. Så altså... De kan legge ned bloggen med en god følelse og herlig samvittighet 😉 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs O'Donell skrev:

Kan du vise til en, bare en eneste, fagperson som mener at det å eksponere barn på SoMe er bra? Jeg er ikke storforlangende, det holder med en forsker som mener dette, så skal jeg gi deg rett i at det er delte meninger om den saken. 

Venter i spenning. Denne fagpersonen kunne jeg nemlig veldig gjerne tenke meg å intervjue til en artikkel, så dette gleder jeg meg til å se 🙂 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Kan du vise til en, bare en eneste, fagperson som mener at det å eksponere barn på SoMe er bra? Jeg er ikke storforlangende, det holder med en forsker som mener dette, så skal jeg gi deg rett i at det er delte meninger om den saken. 

Har spurt før jeg, etter bare EN person , venter fremdeles på svar! 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett dagens episode av Bloggerne der CBE skulle ta et oppgjør med kritikerne på kvinnedagen. «Jeg heier på at alle kvinner hver dag følger sine egne instinkter og gjør som de selv vil. Så langt har vi kommet i Norge i dag.»

Fikk vist frem girl power-plakatene sine, da.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Louiah skrev:

Sett dagens episode av Bloggerne der CBE skulle ta et oppgjør med kritikerne på kvinnedagen. «Jeg heier på at alle kvinner hver dag følger sine egne instinkter og gjør som de selv vil. Så langt har vi kommet i Norge i dag.»

Fikk vist frem girl power-plakatene sine, da.

Imponerende syn på feminisme 🙄 Bare å følge instinktene jenter! 💪🏽 Vet ikke om jeg skal le eller grine. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kollontaj skrev:

De fleste av oss reiser ikke to ganger til Granka, en gang til Hellas og tar et cruise for å toppe CO2-festen i løpet av ett år, nei. 

Kan med hjertet på handa si at jeg ikke er misunnelig på livet deres et sekund.. Jeg liker å komme hjem etter en lang dag, dra på meg min eldgamle, varme og litt hullete joggebukse. Liker å hive bena på bordet mens jeg lar meg selv forfalle noen timer, ta en lur og våkne med håret til alle kanter, logge på nett og kose meg med å planlegge neste års ferie. Jeg hadde ikke for noen pris i verden orket livet deres..

De selger rett og slett seg selv, livet sitt, fremtid og fortid til høystbydende, de er som en gjeng tjenere på jobb hele døgnet som drar dit pengene peker. Hver gang barna til venninnene mine feirer bursdag så er det kos, det er søle, det er glade og mette munner med sjokoladekake smurt utover. Det er noen ballonger, noen gjester, og det ene eller andre bildet som tas for privat facebook blir bare sett av nære og kjære. Da går det en tanke til bloggerbarna som om noen år kan google seg selv og finne ut at hele verden deler deres minner. Privatliv og skjerming er helt avgjørende for at barn skal vokse opp som trygge voksne. Jrg husker hvor flau jeg var fordi moren min hadde snakket om meg eller vist bilder av meg til venninnene sine.

Jeg syns synd på dagens barn som får sine mest private øyeblikk delt på sosiale media og enda mer på ungene til CBE, de blir solgt for slikk og ingenting. En ting er å ha penger i banken, men for meg betyr måten jeg skaffet meg de på, veldig mye. Hva er tyngden av CBE sine millioner når hun tenker på hvordan hun fikk de? 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Viking-girl skrev:

Imponerende syn på feminisme 🙄 Bare å følge instinktene jenter! 💪🏽 Vet ikke om jeg skal le eller grine. 

Instinktene, faktisk.. Kunne blitt en spennende hverdag om jeg lot meg selv bli styrt av instinkter.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Instinktene, faktisk.. Kunne blitt en spennende hverdag om jeg lot meg selv bli styrt av instinkter.

Ja ikke sant? Den uttalelsen der... som sagt, skal man le eller grine? Hvordan ville verden vært om vi lot oss styre av instinktene våre? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...