Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Lin10 skrev (På 23.9.2018 den 14.24):

Det kan jo være at hun ikke ønsker å være i tvil. Leserne skal ikke tvile på hva som er reklame eller ikke reklame. Det er så enkelt som at det som merkes som reklame er reklame👌🏼🙂

Ekspander  

Husken vi diskuterte på forrige side(r) var åpenbart reklame. Hvorfor har hun da ikke merket den? Hun som i følge deg ikke ønsker leserne tvile.

Du tillegger CBE alskens gode intensjoner men realiteten viser en helt annen historie. Trist for leserne som blir lurt av en slik sleip blogger. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lin10 skrev (På 23.9.2018 den 14.55):

Her har hun vurdert at dette er innfor på hva hun ønsker å legge ut. Jeg ser ikke dette som et rent reklameinnlegg. Her er fokuset på barnebursdagen og innlegget hadde kommet og bursdagen hadde blitt gjennomført selv om de sponsede produktene ikke var tilstede. I motsetning til f.eks reklame for en vinterdress. Da er reklamen for produktet hovedfokuset.  Hvis man viser barnet stående med en Reima dress og fokuset er å selge den dressen, så blir det for meg et rent reklameinnlegg.  Slike innlegg kan jeg ikke se hun lenger har etter den dukkereklamen. (Minimee) Men, nå har ikke jeg tankene til CBE, men jeg ser det ihverfall slik.

Ekspander  

Nå svarte jeg ikke på cbe.no sine manglende etiske refleksjoner rundt eksponering av barn - https://imgur.com/a/svoRE, men på påstandene dine:

Lin10 skrev (På 23.9.2018 den 8.22):

Denne dukkerreklamen har CBE tatt selvkritikk for, noe hun også har gått ut med,  og hun har derfor valgt å ikke ha bilder av barna i noe av reklamen hun nå sender ut. Reklame for Jollyroom og lekeplassen viser dette👍🏼

At barna skjermes er nå tydelig, men at de av og til vil vises på bloggen er helt klart hennes standpunkt. Så får man like det eller ikke. Det er henne klare avgjørelse og rett😇🙌

Ekspander  

Lin10 skrev (På 23.9.2018 den 12.36):

Hvis det er den hvite husken med rosa detaljer fra Wallebeck som hun reklamerte for, så ser jeg kun husken i det innlegget og ingen av barna. Men,kan jo være at vi har sett barna i husken bakfra uten at det er i selve reklameinnlegget.  Kanskje du sitter med noen andre bilder? Poenget her er at hun velger å ikke direkte knytte bilder av barna til reklame. I jollyroom reklamen fra uteplassen hadde det vær naturlig å se lekende barn. Reklamen hadde blitt bedre tenker jeg, men hun velger å skjerme de små. Tror hun gjorde en forandring på dette etter dukkereklamen som hun angret. 

Ekspander  

Og da dokumenterte jeg at hun valgte å ha vise bilder av barnet i reklame i oktober -17, dvs. etter "dukkereklamen" i juni -17.  Jeg har sett at du har valgt å gå litt vekk fra disse påstandene, der du har vist til at det gjelder kun reklame som er rettet mot barn. Nå har barn aldri vært målgruppen til cbe.no. Uansett bruk av barn i SoMe = Harry. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kvalm av forbruket til mange av disse bloggerne. Vi andre prøver å unngå plastpose i butikken, men de pøser ut 2000 ballonger hver gang noe(n) skal feires. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hun reklamerer jo masse for barneklær uten barna, som når hun poster nyheter i garderoben deres fra ditten og datten...hvorfor merker hun det da ikke når barna har på seg klærne? Selv om de ikke vises ansikt på eller er i hovedfokus så ser man jo tydelig klærne. Står aldri at klærne er sponset eller reklame....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newroz skrev (På 23.9.2018 den 17.22):

Er jo hele to dager siden, så da har den vel ikke markedsføringsverdi lenger :P 

Ekspander  

Stemmer vel det. Er jo tross alt høst og folk flest pakker ned trampolinene sine nå. Lite salg i sommerleker nå 🙃:fnise: :ironi:

Lurer fortsatt på hva Jollyroom forventer skal komme ut av slik elendig markedsføring. 

Endret av Inocybe
La til ironiflag så jeg ikke blir misforstått.
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (På 23.9.2018 den 17.27):

Stemmer vel det. Er jo tross alt høst og folk flest pakker ned trampolinene sine nå. Lite salg i sommerleker nå 🙃:fnise: :ironi:

Lurer fortsatt på hva Jollyroom forventer skal komme ut av slik elendig markedsføring. 

Ekspander  

Blogglandia har egne årstider 😬

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inocybe skrev (På 23.9.2018 den 17.27):

Ekspander  

Helt bakvendtland dette. Her i nabolaget har samtlige pakket ned trampoliner, sittegrupper med parasoller og solsenger, for en god stund siden. Men det er først nå at The Eriksens har funnet det frem og reklamerer for det😳  Håper dette samarbeidet var verdt det, Jollyroom.

Endret av Mädchen
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet jo at Treasures mener at 6 måneder er grensen for når reklameverdien er over, så hvorfor merkes ikke trampolina to dager etter? 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Kollontaj skrev (På 23.9.2018 den 18.40):

Vi vet jo at Treasures mener at 6 måneder er grensen for når reklameverdien er over, så hvorfor merkes ikke trampolina to dager etter? 

Ekspander  

Kanskje fordi de tror det er lettere å slippe unna med det på instastory?  :vetikke:

Tilføyelse: Eller fordi de har vansker med å forstå det enkle regelverket? Kan også være at de er sløv i jobben sin, og glemt at de har reklamert for trampolinen? 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke vet jeg, men det kan hende reklameinnlegget ble publisert så sent (de hadde hatt lekeplassen en stund) fordi bursdagen skulle feires nå og da er konteksten passende; barn, lekeplass og bursdag. Jeg stusset på årsaken til at bursdagen skulle feires ute, de er jo ikke typiske utemennesker og har god plass i huset, men jeg skjønner det jo nå. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.09.18 la cbe.no ut reklameinnlegg for Vestlia Resort. Dagen etter postes bilde fra reklameinnlegget på instagram. Skulle dette ha vært merket med reklame? Dokumentasjon: https://imgur.com/a/CrnWt4P

Tilføyelse: Det samme skjedde noen dager tidligere: https://imgur.com/a/GTszXLL

Tilføyelse 2: Ser ut som dette skjer stadig vekk, dvs. reklameinnlegg på blogg, og så legges bilde fra reklameinnlegget på instagram samme dag eller dagen etter. Her er annet eksempel: https://imgur.com/a/E8plXI7

-----------

Cbe.no og reklame: https://imgur.com/a/yGS1L

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...