FrkHumle Skrevet 12. januar 2015 #6041 Del Skrevet 12. januar 2015 Desverre så er virkeligheten sånn at når man velger å være en offentlig person slik CBE og LK har gjort, så må man ta det gode med det onde. De nyter uvanlig mange goder i forhold til oss "normale", og dette er en av ondene. Se på Northug, han hadde den største onden når han fyllekjørte. Da var det ikke mye stas å være han i det hele tatt. Mange som plutselig hatet han, mange som beskyttet han. Nå er det så godt som glemt. Det har vel ikke gått ett år engang. Disse to kommer seg gjennom dette også, uten så alt for mange sår og tapt økonomi vil jeg tro. De lærer forhåpentligvis masse av dette, og det håper jeg vi også gjør. Vi må rett og slett bli mer kritiske til det vi leser i blogger. De har ingen som sitter og passer på de, de kan skrive og gjøre nøyaktig hva de vil. Dette er en direkte konsekvens som kommer til å være nesten glemt om to ukers tid. La folk rase ifra seg. Folk er sinte, de stoler på folk som CBE, fordi de er så tilsynelatende perfekte. Dette tjener Eriksen familien rått på. Man kan vel kanskje kalle dette kronens bakside? De har selv valgt å være offentlige. De kunne trekke seg tilbake når de ville, men de tjente for godt. Så ble de kanskje for grådige? Jeg syntes jo de virker som hyggelige folk. Men kanskje de ble litt blinde. Sjakktrekket Northug gjorde var å virkelig legge seg flat (ikke bare bøye seg litt til siden), dermed synes folk synd på han og ville tilgi siden han var så lei seg. CBE har jo ikke gjort dette i det hele tatt. Jeg synes mange i denne tråden bør skamme seg. Hvordan dere kan sitte time etter time, dag etter dag og finne feil med et vanlig menneske og hennes familie er for meg helt utenkelig. Har dere virkelig ikke bedre å gjøre? Ja, hun og mannen hennes har gjort feil, men det gjør ikke dere til bedre mennesker. I stedet for å ha medfølelse, tilgi og gi videre, sitter dere der og koser dere over ff sin motgang? Dere er voksne mennesker, og dere burde vite bedre. Dere er forbilder for dagens unge på samme måte som Caroline, og jeg kan ikke forstå hvorfor dere føler at anonym hetsing, ryktespredning og stalking er mer greit enn bilderedigering og kommentarer under falske navn. Ryddet for diskusjon av barn, irrlys, mod. Det er da ikke rart at folk føler for å redigere seg selv, framstille virkeligheten litt bedre enn den er når dere er en av de som sprer rykter, og ikke minst et forferdelig press i samfunnet. Vær så snill å tenk ut av deres egne lille boble her på kvinneguiden. Dere kan skrive dritt, logge av og spise middag med familien deres. Dere kan være hjemme alene, og internett glemmes når datamaskinen er skrudd av. For Caroline og familie er det helt annerledes. Hun kan ikke på samme måte som dere bare skru av maskinen og ha det fint med familien. Jeg kan tenke meg at dette er såpass sårende for henne, at dette blir en bekymring som følger henne uansett hva hun gjør. Det verste er at det rammer ikke bare henne, men også de rundt henne. Foreldre, venner, søsken, ser Caroline gå fra å være en selvsikker sjel, til en redd nærmest ulykkelig sjel. Denne kritikken dere spyr ut her er bare et tidsfordriv, men bloggen til Caroline er en stor del av henne. Hun er personen bak, personen som blir angripet og jeg fatter ikke hvordan dere kan leve med dere selv etter å ha brutt en person så mye ned. Nå får jeg sikkert noen kommentarer om at jeg er Lk, Caroline selv eller noen andre i familien hennes, at jeg har lavt blodsukker og andre latterlige ting, Men jeg er nok bare et vanlig menneske med et hjerte, medfølelse og føler virkelig at folk må stå i mot denne direkte mobbingen av Caroline og hennes familie. Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive her engang jeg... Det er tydelig at taktikken til CBE virker på enkelte ihvertfall! Veldig bra skrevet. Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg blir sjokkert over andre menneskers ondhet og galskap. Har dere barn, synes jeg virkelig synd på dem. I dagens samfunn jobbes det iherdig med å stoppe mobbing, men dette er jo mobbing på høyt nivå. Jeg er virkelig negativt overrasket over KG som tillater dette. Trodde dette var et seriøst forum, ikke et mobbeforum. Burde vært anmeldt spør du meg. Dette er ikke mobbing, det som forsøkes i denne tråden er nettopp å stoppe mobbing. Mobbing som har foregått over flere år, av voksne mennesker med mye større makt enn noen skarve lesere. Er man imot mobbing så bør man forstå at slike saker kan ikke snus til å være beskyttelse for mobberne. Men ja, det burde vært anmeldt. Mobbingen CBE og LKE har drevet med altså. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odenator Skrevet 12. januar 2015 #6042 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg må legge til at det er bra at redigering og falsk kommentering kom ut i lyset, men dette regelrette hatet kan jeg ikke forstå meg på. Jeg kan faktisk ikke skjønne hvordan dere kan legge dere med en god følelse etter ting enkelte har skrevet. HVOR er hatet??? Hvor er HETSEN? Milde himmel, ta dere sammen! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A.s Skrevet 12. januar 2015 #6043 Del Skrevet 12. januar 2015 Denne tråden hadde holdt seg saklig helt til fansen kom inn for å forsvare ff og gå løs på motdebatanter med personlig angrep (som at de for eksempel ikke har noe bedre å gjøre og burde skaffe seg et liv) Dette. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olivia Benson Skrevet 12. januar 2015 #6044 Del Skrevet 12. januar 2015 Ser at folk bløffer mye om hvor uviktig denne saken er rundt om kring på sosiale medier. Er enig i at det er litt mye når til og med dagsrevyen har en sak om dette, MEN Det er her vi må skille mellom person og firma. CBE og LK driver sammen et firma som de tjener millioner på i året. De (eller LK, hvem vet?) sitter i kommentarfeltet og kaller leserne (ALTSÅ inntektskilden sin), for mentalt tilbakestående og mye mye mer.. Si at du går i inn i en butikk for å klage på en vare, og så kaller de ansatte deg for mentalt tilbakestående, og mener det er deg det er noe galt med, greit? Tja.. Stor sak i bloggmiljøet og vi elsker det jo når kjendiser driter seg ut. Men i det store og hele en uviktig og sterk overdreven sak som i grunn ikke har noe virkelig betydning for andre enn hovedpersonene selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HappyBunny Skrevet 12. januar 2015 #6045 Del Skrevet 12. januar 2015 Har fulgt litt med på saken, og har begynt å lure på om det foregår febrilsk aktivitet i bloggsfæren i dag? For jeg tror paret neppe er de eneste som har falt for fristelsen til å jukse litt. Venter bare på neste avsløring, jeg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjufsa Skrevet 12. januar 2015 #6046 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg er helt rystet over at de nok en gang klarer å skylde på leserne og innta offer-rollen. Og folk går rett på? Dypt bekymret for om kritisk sans er en utdøende egenskap. Jeg ser ikke at folk går rett på. Folk rister på hodet. Om hun beholder 5-20 000 fans, so what? Hadde dere forventet at alle snudde ryggen til henne? Svært mange har fått seg en liten vekker, det er hva jeg har observert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizabeth2014 Skrevet 12. januar 2015 #6047 Del Skrevet 12. januar 2015 http://www.nrk.no/kultur/_-fotballfrue-vil-miste-inntekter-1.12145983 http://www.nrk.no/kultur/radet-for-legeetikk-raser-mot-_fotballfrue_-1.12146400 Linken nr 2 der, det var jo den beste linken av dem alle så lang! Jeg er vanligvis ikke NRK-fan men her fortjener NRK virkelig ros for å ikke bare la dette fare (i motsetning til VG) for dette med å gi seg ut for å være lege og annet helsepersonell er det største overtrampet i mine øyne, ved siden av det indirekte draps-ønsket ("en kule i pannen") For dem som syns det er teit at nasjonal media tar opp noe så "banalt" som en blogg, så syns jeg heller at det er flott at de tar opp nettopp dette; majoriteten av oss unge mellom 15-35 år leser jo blogger (om ikke Carolines blgg, så blogger generelt)...og Fotballfrue har vært et blogg-forbilde, og om hun ikke er et direkte idol for de fleste - så i alle fall har hun vært en viktig referanse innen bloggverdnen - og kanskje også en inspirasjonskilde for mange bloggere/blogglesere... 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andjoha Skrevet 12. januar 2015 #6048 Del Skrevet 12. januar 2015 Syntes det er merkelig hvilke kommentarer hun slipper i gjennom på bloggen sin... At det kun er kommentarer som støtter/forsvarer henne, er kanskje ikke så rart, men.. At det er greit å slippe i gjennom kommentarer av typen: "Caroline har redigert bildene sine: so what? Lk har kommentert under falsk navn/identitet: so what?" Vitner jo om at Caroline enda ikke har tatt ting helt innover seg .. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 12. januar 2015 #6049 Del Skrevet 12. januar 2015 Det er noe bizarr ved det når en karrierekvinne oppgir sine egne inntektkilder for grunnen til at hun har drevet med løgn og bedrageri, hun fortsetter med de samme løgnene overfor de samme inntektkildene, og samtidig fortsetter å håve inn fra de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 12. januar 2015 #6050 Del Skrevet 12. januar 2015 Leste noe av kommentarfeltet på VGs Facebookside, og hvis de kommentarene er noe slags indikasjon på hva de møter, så kan jeg til en viss grad skjønne at det renner over. Og de kommentarene var skrevet med fullt navn. Kan bare tenke meg hva folk klarer å lire av seg anonymt. Leste også nå i VG's kommentarfelt at man kan bare bruke mailen til CBE for å få denne kildekoden. Så derfor publiserer heller ikke VG noe om det fordi de kan ikke være 100% sikre på at det er CBE som har skrevet kommentarene. Altså kan jeg etter som jeg har forstått det bruke mailen til CBE og så få kildekoden hennes. Jeg er ikke spesielt datakyndig dog, men ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 12. januar 2015 #6051 Del Skrevet 12. januar 2015 jeg blir oppgitt av alle som bagatelliserer saken og kaller det kjendissladder, og mobbing. Det går ikke an å mobbe et firma. Det går an å kritisere det, og i dette tilfellet med god grunn. Er så saken blåst ut av proporsjoner? Jeg synes ikke det. Problemstillingen i bunnen, slik jeg ser det, er at vi har et medielandskap i endring, der vi ikke har vent oss til at der vi før hadde redaktører, ansvar og krav til etterrettelighet, beveger bloggene seg i et vakum der de foreløpig gjør som de vil, og det er veldig tydelig i denne saken at dette ikke er klart for alle. Det er et problem hvis folk,og særlig ungdommen, leser blogger og aviser med de samme brillene. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 12. januar 2015 #6052 Del Skrevet 12. januar 2015 Leste også nå i VG's kommentarfelt at man kan bare bruke mailen til CBE for å få denne kildekoden. Så derfor publiserer heller ikke VG noe om det fordi de kan ikke være 100% sikre på at det er CBE som har skrevet kommentarene. Altså kan jeg etter som jeg har forstått det bruke mailen til CBE og så få kildekoden hennes. Jeg er ikke spesielt datakyndig dog, men ja Da har du misforstått grovt 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 12. januar 2015 #6053 Del Skrevet 12. januar 2015 Da har du misforstått grovt Det var i alle fall det som stod i VG's kommentarfelt. At det derfor ikke trenger å være dem som har publisert kommentarene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 12. januar 2015 #6054 Del Skrevet 12. januar 2015 Det var i alle fall det som stod i VG's kommentarfelt. At det derfor ikke trenger å være dem som har publisert kommentarene. Jeg leste det samme, men du har misforstått hva som står der, det er det jeg mener. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 12. januar 2015 #6055 Del Skrevet 12. januar 2015 Da har du misforstått grovt Marie Moen Kingsrød (journalist) skriver: Vår ekspert har har analysert over 1000 poster fra 2013. Han har funnet ut at alle som har brukt Carolines e-post-adresser, i stedet for egen (i e-postfeltet), har endt opp med å bli markert som bloggadministrator. Derfor kan vi ikke være sikre, og det er vår konklusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odenator Skrevet 12. januar 2015 #6056 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Det var i alle fall det som stod i VG's kommentarfelt. At det derfor ikke trenger å være dem som har publisert kommentarene. Det er jo ikke kommentarfelt under artikkelen? - glem det Grunnen til at VG ikke skriver noe om det er fordi de er de eneste som har fått uttalelse av paret vedrørende saken, imot at vinklingen går til deres fordel. Endret 12. januar 2015 av Odenator 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 12. januar 2015 #6057 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg leste det samme, men du har misforstått hva som står der, det er det jeg mener. hvordan kan man misforstå det? Marie Moen Kingsrød (journalist) skriver: Vår ekspert har har analysert over 1000 poster fra 2013. Han har funnet ut at alle som har brukt Carolines e-post-adresser, i stedet for egen (i e-postfeltet), har endt opp med å bli markert som bloggadministrator. Derfor kan vi ikke være sikre, og det er vår konklusjon. Det står altså at jeg kan bruke hennes epost og så bli merket som henne. Men jeg vet ikke om det betyr kildekode eller hva det betyr altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 12. januar 2015 #6058 Del Skrevet 12. januar 2015 Det var i alle fall det som stod i VG's kommentarfelt. At det derfor ikke trenger å være dem som har publisert kommentarene. Var det en PT Åge som hadde skrevet det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sannhetssøker Skrevet 12. januar 2015 #6059 Del Skrevet 12. januar 2015 Fotballfruens ansvarsfraskrivelse er like lett å se som fotballmannens lovbrudd. Bra av NRK! Dårlig av VG! 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 12. januar 2015 #6060 Del Skrevet 12. januar 2015 Marie Moen Kingsrød (journalist) skriver: Vår ekspert har har analysert over 1000 poster fra 2013. Han har funnet ut at alle som har brukt Carolines e-post-adresser, i stedet for egen (i e-postfeltet), har endt opp med å bli markert som bloggadministrator. Derfor kan vi ikke være sikre, og det er vår konklusjon. Du sier at noen kan få tak i kildekoden hennes... du viser at du ikke vet hva en kildekode er. Men ja... det eksperten sier er at hvis jeg for eksempel hadde skrevet [email protected] og dette var hennes mail adresse hadde det stått at det var en med admin-rettigheter som har skrevet... Men hva er oddsen for at noen logger seg inn med et annet navn, for så å skrive mail-adressen hennes, for så vente til dette eksploderer? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg